Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

Příspěvek od hajnej »

Zdárek,

jak jsem pořídil nový vůz, začal jsem zjišťovat, jaký olej je pro auto nejvhodnější.
Výrobce předepisuje 0W30 A5/B5.

1. Jak známo A5/B5 je norma týkající se spotřeby resp. tření v motoru. Je potřeba tuto nutně dodržet?
2. Je známo, že u těchto motorů je problém s hydroštely, které nejsou dostatečně mazané. 30tis km interval tomuto neprospívá a samozřejmě zkracujeme. Bude lepší používat 0W40 nebo třeba 5W30?
3. Jaký vliv má olej v jiné specifikaci na DPF?

Díky za věcné odpovědi a komentáře.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 26 kvě 2020 15:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#2 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.

GDPR_user

#3 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Arkaz píše:Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.
Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda. :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) GDPR_user dne 27 dub 2016 21:43, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#4 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut :lol:

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

O martinovo 5W50 kůře samozřejmě vím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#6 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od old.fashioned »

Arkaz píše:Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.
Právě že už jsme tu vyřešili, že jde o stejný motor, jako D5 do MY 2004/2005 bez DPF 120 kW, u kterého bylo předepisováno prakticky cokoliv ((0-15)w-(30-40)), co splňuje B4.

Proč najednou, když je to 136 kW s DPF, je předepsáno jen 0w-30 A5/B5, a hlavně co se stane, když se dá olej, kterej splňuje právě jakoukoliv tu specifikaci předešlou (což znamená vždy i s nesníženou HTHS viskozitou)? Zatím nikdo neřekl, že by se mělo stát něco negativního (kromě pravděpodobné nepatrně zvýšené spotřeby nafty a snížené spotřeby oleje).
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

GDPR_user

#7 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Arkaz píše:Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut :lol:
Co jsi nepochopil???

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#8 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

To som pisal este vtedy ked tam bola len ta prva veta ,,ale picu" . O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.

GDPR_user

#9 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Arkaz píše: O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.
Málo čteš forum sokolíku. :wink:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.
Rozdíl s obsahem popílku !ve výfuku! mezi 0W30 a 5W50 ti nikdo neřekne, jen obsah v litru, jenže toho hustšího to tolik nesežere co toho řídkýho, takže si zase v hajzlu.
Co asi bude jediný jasný a pravdivý, že s 0W30 to bude mít nižší spotřebu paliva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#11 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.
Problémy s DPF jsme řešili pouze na autech jezdících na 0W30,5W30 :wink:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#12 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od erdasv »

Za chvíli budu řešit další výměnu oleje. Do teď najezdeno cca 100tis na 0w-30 mobil 1. Neudělá to paseku, když se přejde na specifikaci zmiňovanou Martinem?
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 6
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Vůz: Volvo V50 D5 + Volvo V70 T5 bifuel

#13 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od BarosFCB »

:kuchta: :kuchta: Já dával také vždy 0w30 Mobil1.. Necelé 3 měsíce nazpět mi martinopel měnil krom rozvodů i motorový olej a od té doby pozoruji na autě dvě změny, a to: 1.- při stejném trasování a stylu jízdy mi průměrná spotřeba stoupla o 0,5l/100km , 2.- při nastartování v garáži již necítím typickou "vůni" filtru pevných částic.

Doteď jsem netušil, čím tyto změny mohly býti způsobeny. :-) Předpokládám, že mi v Lichnově také nasadili 5w50 "kůru".. ;-) Osobně bych se toho tedy nebál, martinopel mi totiž ještě nikdy neporadil špatně, a že jsem se k němu už najezdil...

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#14 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od paiu »

Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#15 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

BarosFCB píše:2.- při nastartování v garáži již necítím typickou "vůni" filtru pevných částic.
No nevim, co sem presel na 5W-50 tak mi DPF po nastartovani "voni" furt stejne, tak bych to tomu moc neprisuzoval.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#16 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

paiu píše:Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji
Ty si asi chybel kdyz se tu psaly ty predchozi prispevky v tomhle vlakne, ze? :)
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#17 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od paiu »

Chtěl jsem jenom potvrdit, jinak děkuji za odpověď
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 399
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

#18 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Drak3n »

Interval vymeny > viskozita,znacka, atd atd atd
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

paiu
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 205
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: XC 90 D5 AWD '06

#19 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od paiu »

Tak že 5w-50 bude nejvhodnější? Podle servisky poslední výměna byla 3.10.2014
_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, najezd 415000 km

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#20 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.

http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_It_Is_So_Very_Misunderstood

Sent from Xperia Z3 Compact Tablet
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12053
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#21 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu :-D
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne! :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#22 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Urvanej píše:Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu :-D
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne! :good:
Každý si vyberie to svoje. Podľa toho, koľko času tomu článku venuje a podľa toho nakoľko dokáže myslieť hlavou.
Ako píšeš, je to práve o tých pár dôležitých veciach, ostatné je už vecou kompromisu. Takže pre každého sú iné veci dôležité a ten kompromis si už musí rozhodnúť každý sám.
Sú tam jasne uvedené parametre olejov od 0W-20 až po 10-W60 syntetika aj mineral, takže si vyberie určite každý.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#23 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Ares píše:Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.

http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_It_Is_So_Very_Misunderstood

Sent from Xperia Z3 Compact Tablet
Na to abych si vzal dovolenou :D
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#24 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Také zlé to hádam nebude. :good:

V rýchlosti som porovnal dva najviac spomínané oleje.
0W-30 vs. 5W-50.JPG
0W-30 vs. 5W-50.JPG (57.17 KiB) Zobrazeno 19138 x
Zelenou je vyznačený parameter ktorý je lepší, žltou identický parameter, bielou mierne zaostávajúci parameter (rádovo desatiny %) a červenou parameter ktorý výrazne zaostáva (v podstate len jeden aj keď v troch kolónkach, lebo je to stále to isté, len inak vyjadrené).

POZOR! nezamienať si 0W-30 Fuel Economy a 0W-30 ESP Formula. Majú odlišné parametre. V prípade porovnania 0W-30 ESP Formula a 5W-50 Peak Life by som sa asi priklonil k 5W-50.

Rovnako tak pre tých, ktorí točia motor pravidelne do maxima na okruhoch a nemeckých diaľniciach, 0W-30 stačiť bude, ale 5W-50 v tak extrémnej záťaži podá lepší výkon.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#25 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od old.fashioned »

ještě bych přidal viskozitu při 40°C, která taky vyznívá v neprospěch 5w-50 (motor se nejvíc ničí při startování a za studena)
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“