Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#101 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Veškeré longlife oleje jsou jeden velký nesmysl a podvod na zákazníka! 12 let lejeme do veškerých motorizací Volva Mobil1 5W50 peak life Mnozí mají na tomto oleji naježděno 300tis (s výměnami max 20 tis) a nezaznamenali jsme jediný problém s DPF filtrem!!! Pochopitelně nepočítám V50 1,6D kde je životnost filtru daná jinými faktory.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#102 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ekky »

Tak nikde se nepíše nebo není podmínka že když koupíš longlife že ho tam musíš nechávat celých 30t km.
Pokud chce dodržet specifikaci A5/B5 tak jsem mu nahodil oleje které ji mají. Už je na něm jestli si bude měnit olej tak jak by měl po roce nebo po 10t km
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#103 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

shalibaba píše:
Arkaz píše:ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30 
Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPF :( dokonce u SHELLu ani nemůžu najít obsah síry ani HTHS.
hoffi píše:Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...
kde si cital.ze je to to rovnake? ja som prave preto presiel z mobil 1 FE lebo neni vhodny pre dpf. a tento shell je vhodny pre dpf.

GDPR_user

#104 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Ekky píše:Tak nikde se nepíše nebo není podmínka že když koupíš longlife že ho tam musíš nechávat celých 30t km.
Pokud chce dodržet specifikaci A5/B5 tak jsem mu nahodil oleje které ji mají. Už je na něm jestli si bude měnit olej tak jak by měl po roce nebo po 10t km
Zkus přemýšlet.Proč se dříve používala specifikace 10W40 nebo 15W40 když jsme u Mobil1 5W50 a nyní se dává 0W30 nebo 5W30 případně 0W20 ?

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#105 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ekky »

Martine nevím. Jak jsem psal jde mu jen o specifikaci A5/B5,tak jsem mu poslal variantu co může použít.
Já specifikaci řešit už nemusím a budu dávat tohle
Millers Oils CFS 5w40 NT+
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#106 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

Omlouvám, že jsem rozpoutal tuto diskusi. Jen se potřebuji dopracovat k oleji, se kterým splním specifikaci výrobce a pokud možno co nejméně "zahnojím" DPF. U toho shellu jsem našel pouze popis k předchozímu názvu: Shell Helix Ultra AV 0W-30 a tam to o nevhodnosti k DPF bylo uvedeno.
Nicméně, pro Martinův klid - olej, byť "LL" mám v autě tam cca. 10t km, pak jde ven (přes týden auto jezdí hodně krátký trasy), 0W30 volím právě z důvodu studených startů a krátkých tras.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 59
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008

#107 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od erdasv »

Tak já právě dávám mobil 1 FE a s dpf tedy problém nemám... Najeto celkem 250 od mé koupi pak 130 tis km.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#108 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

no ja som k tomu shell nenasiel nikde info ze by bol nevhodny pre dpf. a ako vies ze je to ten isty olej a len ma zmeneny nazov?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#109 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

Když jsem hledal olej do TIPTRONICu, tak jsem schválně zkusil kouknout na mazací plán LIQUI MOLY a pro normu A5/B5 mi to vyhodilo toto (včetně informace, že je vhodný pro motory s i bez DPF:

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000321/3768-SpecialTecV0W-30-26.0-en.pdf

Sulfát méně než 1,6%, takže to s tím MOBIL 1 FE nebude tak špatný - ten má 1,4%:

https://www.mobil.com/English-GB/Passenger-Vehicle-Lube/pds/EUXXMobil-1-Fuel-Economy-0W30

Ještě by mi zajímalo, zda někdo nepoužíváte oleje MOTUL, resp. jak si stojí jejich kvalita, koukal jsem, že je začala prodávat i alza.cz (pokud by byl kvalitní, tak za 5L bandasku za 1.200 Kč to není špatný):

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/52917/8100_Eco-nergy_0W-30__28CZ_29.pdf?1496586901

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 10
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60, D5 158 kW

#110 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od fs155 »

Ahoj. Motul je urcite velice kvalitni olej. Leju ho jiz roky do motorky (5100 10w40), do Punta (6100 Synergie+ 10w40) a do A6 (8100 Xclean 5w30). Samozrejme, ze se jevi bezchybne, ale to kazdy slusny vyrobce co splnuje specifika. Je to muj prvni prispevek tady na foru, bohuzel jeste nemam Volvo. Shanim XC60, ale az ji koupim, jeste nevim jestli do ni budu lit Motul nebo Mobil1.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#111 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

http://www.auto.cz/vymena-motoroveho-oleje-cim-se-pri-vyberu-oleje-ridit-111392
Laik kupující olej do svého auta by se tak měl zaměřit na evropskou normu výrobců automobilů ACEA, případně na interní normy daného výrobce. Nejčastěji se používají oleje ACEA A3/B3, případně C3. Písmenko C ukazuje na tzv. bezpopelný olej. Pouze takový lze použít do vznětového motoru s filtrem pevných částic. Pokud písmenko „C“ u normy ACEA chybí, tento olej není vhodný pro motor s částicovým filtrem. Písmenko „A“ platí pro zážehové motory, „B“ pro vznětové bez částicového filtru.

Obecně platí, že čím je číslice u písmenek A, B a C větší, tím je olej z hlediska výkonové specifikace kvalitnější. Olej splňující ACEA A5/B5 je tudíž kvalitnější než ACEA A1/B1. Pokud je v motoru vašeho auta olej (dle štítku) ACEA A3/B3, můžete dolít stejný nebo vyšší, tedy v případě dieselu bez částicového filtru B4. Ale rozhodně byste neměli dolévat olej ACEA B1.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#112 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

Hajnej:
Díky moc za info.
Já už to vzdal, prostě není olej, který by byl Volvem předepsaný a zároveň vhodný pro DPF.

Tento předpis specifikace od Volva nechápu. Zlatej VAG - tam mají své normy a je to.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#113 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

shalibaba píše:Hajnej:
Díky moc za info.
Já už to vzdal, prostě není olej, který by byl Volvem předepsaný a zároveň vhodný pro DPF.

Tento předpis specifikace od Volva nechápu. Zlatej VAG - tam mají své normy a je to.
Nemáš zač. Jestli ti to pomůže, já se rozhodl pro tento:
http://olemo.cz/osobni-vozidla/mobil-esp-5w-30-3.html
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#114 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Arkaz píše:no ja som k tomu shell nenasiel nikde info ze by bol nevhodny pre dpf. a ako vies ze je to ten isty olej a len ma zmeneny nazov?
Keby sme to chceli hnat do extremu tak tam patri Shell Helix HX8 ECT 0W-30
Přílohy
Helix HX8 ECT 0W-30.pdf
(105.08 KiB) Staženo 133 x
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 195
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 9
Vůz: V70II 2.4 D5244T5 120 kW TF-80SC 2007

#115 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od resk181 »

Já tam nalil Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ... to je takovej problém s olejema jo?
_________________
Volvo V70II, 2.4 D5244T5, 120 kW, r. v. 2007, TF-80SC

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#116 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

resk181 píše:Já tam nalil Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ... to je takovej problém s olejema jo?
Ani ne, jen jsme pacienti.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#117 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

A co říkáte na tento, když bych se nechtěl vzdát Mobil 1?
mobil-1-esp-0w-30-2016.pdf
(68.22 KiB) Staženo 92 x

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#118 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od st_Andy »

Ten Shell Helix HX8 ECT 0W-30 to musi byt nieco nove ved este pred par mesiacmi jedine co splnalo od shellu specifikaciu, viskozitu aj nizku hladinu popolceku pre D5 bol Helix Ultra AV 0w-30.. Tiez som presiel na Mobil FE ale tento novy helix by to riesil :-)

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#119 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

shalibaba píše:A co říkáte na tento, když bych se nechtěl vzdát Mobil 1?
Příloha mobil-1-esp-0w-30-2016.pdf je dlouhodobě nedostupná.
0W30 ESP tam můžeš v klidu dát.
Přílohy
OLEJE SROVNANI (2).pdf
(231.12 KiB) Staženo 107 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#120 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Thompson »

fs155 píše:Ahoj. Motul je urcite velice kvalitni olej. Leju ho jiz roky do motorky (5100 10w40), do Punta (6100 Synergie+ 10w40) a do A6 (8100 Xclean 5w30). Samozrejme, ze se jevi bezchybne, ale to kazdy slusny vyrobce co splnuje specifika. Je to muj prvni prispevek tady na foru, bohuzel jeste nemam Volvo. Shanim XC60, ale az ji koupim, jeste nevim jestli do ni budu lit Motul nebo Mobil1.
Já jsem teď zkusil Motul 8100 5W40, a maximální spokojenost, ale mám D5 120kW bez DPF, takže tam je B4 specifikace optimální.
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice

GDPR_user

#121 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Thompson píše:Já jsem teď zkusil Motul 8100 5W40, a maximální spokojenost, ale mám D5 120kW bez DPF, takže tam je B4 specifikace optimální.
Docela mne dovede pobavit jak máte maximální spokojenost po výměně oleje.To jste jako čekali,že po výměně oleje se u blbého oleje motor rozsype?Kvalitu oleje nepoznáte po výměně ale třeba po 100tis km.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#122 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od IgorS »

Je to tým, že Motul dokáže prejaviť kvality temer ihneď :%)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#123 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Thompson »

IgorS píše:Je to tým, že Motul dokáže prejaviť kvality temer ihneď :%)
Úrovni kvality je na tom jako Mobil1, má PAO základ. Myslel jsem to samozřejmě subjektivně, podle zvuku motoru po studeném startu nebo pak při zátěži. Jde krásně tiše a snadno do otáček.
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#124 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od IgorS »

Keď si mal iný olej, motor bol lenivý a nešiel krásne do otáčok?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#125 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Thompson »

IgorS píše:Keď si mal iný olej, motor bol lenivý a nešiel krásne do otáčok?
Předtím tam byl ze servisu 0W30 B5, bohužel jsem dal na jejích doporučení. Motor po studeném startu byl výrazně hlučnější a stejně tak při vysoké teplotě v létě. Rozdíl ve výkonu nebo spotřebě jsem nespatřil. Prostě do 120kW s nájezdem 200t+ mi přijde jako optimální viskozita 5W40 a opravdu syntetický olej = IV skupina s PAO základem. A pokud jde o 136kw D5, tak bych šel jako Ekky do Millers Oils Motorsport NANODRIVE CFS 5w40 NT+. Myslím že ty oleje se sníženou HTHS viskozitou musí být na úkor životnosti. Ano, mají nižší tření, ale dle mého jsou taková skrytá kurvítka. Mimochodem je nějaký rozdíl v bloku motoru 120/136kW, jiné pístní kroužky např.?
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“