Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#26 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Áno, to je tiež pravda, ale nenašiel som túto hodnotu pre 0W-30 z dvoch nezávislých overených zdrojov. Preto tam nie je.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 60
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: na kopcu
Vůz: bylo ledaco, teď saxo 1.1

#27 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jirinka »

a ja jsem si myslel, ze vetsi vazkost pri 100°C je zadouci a ze cerpatelnost pri -30 asi bude samozrejme zasadne jina u 0W a 5W
viz napr. web oleje.cz a jejich "mazivarske myty"

jinak toho floridana jsem neprocet, ale zarazil me treba zde: If the thickness of oil was 10 when you got in your car in the morning and 10 while driving it would be perfect. You would not have to warm up your engine. You could just get in the car and step on the gas. There would be little wear and tear on you engine, almost none.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

Jako moc nechápu, proč by viskozita při provozní teplotě byla jedna špatně a druhá dobře.
A je skutečně překvapení, že olej ze skupiny 30 má viskozitu ze skupiny 30 a totéž s 50tkou :crazy:
Za další, Když už, tak tu lidi lejou 5W30 hlavně kuli ceně, a tam je to srovnání zase jinak. Taky je třeba srovnávat oleje se stejným určením.
Takže no, tabulka hezká, ale její interpretace, hlavně ty barvičky, jsou dost obskurní, případně možná platné pro motory až ty pozdější 4válcový "D5".
Jirinka: to co tě zarazilo je hypotetický olej, který nemění viskozitu s teplotou a ten by byl opravdu ideální, ale je nereálný :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 60
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: na kopcu
Vůz: bylo ledaco, teď saxo 1.1

#29 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jirinka »

ja mu rozumim, ale steny valce, pisty a krouzky nechcou ohrat?

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#30 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Interval výměny se blíží a jsem tu zase. Me to nejak tahne k 5W30 s nizkym obsahem popilku. Názory?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2999
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#31 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od 3m3 »

Dej tam to co tam ma patrit,s nizkym obsahem popilku
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#32 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:Interval výměny se blíží a jsem tu zase. Me to nejak tahne k 5W30 s nizkym obsahem popilku. Názory?
Co tam máš teď kolik jsi dolil od výměny?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#33 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Mobil OW30. Doliti nula. Najeto 11tis km.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#34 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

3m3 dle výrobce jen 0W30
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#35 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Harry »

dávám taky 0W30 jestli tě to uklidní
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4210
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#36 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od jancho »

Já se taky držím jen předepsaného 0W30
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#37 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od st_Andy »

0w30 ma svoj zmysel najma v zime medzi startami, aj ked interier uz hreje, podla diagnostiky motor potrebuje tych 20km minimalne kym sa olej dostane na prevadzkovu teplotu a hlavne je fajn ked si ju udrzi co najdlhsie aj medzi startami + cim hustejsia viskozita a tazsia cerpatelnost tym vacsi vznika tlak co pre D5 neni nic moc.. Co pozorujem, tak prakticky D5 je vlastnostami presny opak T5 - na ktorej sa da aj v mrazoch uz po 5 km robit volske oko a preto potrebuje ku*va dobre chladit a mazat :crazy: :D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#38 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

A dokáže 0W30 dostatečně umazat hydroštely? Proto o tom přemýšlím. Jinak v zimě pojede bufík.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#39 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od kwiko »

Ano, dokonca ich natlakuje rychlejsie ako 5W30...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#40 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Dobrá. Interval výměny se bude pohybovat kolem 15tis km. 20 max v případě nouze.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 312
Registrován: 17 roků
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#41 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od skulda »

mám nově XC70 III, po dlouhém přemýšlení a zkoumání jsem dal Valvoline 0W-30 A5/B5, měnit budu po 10 000 km, jako jsme to dělali na peugeotu 205 :lol: , takže v našem případě tak min. 2 až 3x za rok
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#42 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

skulda píše:mám nově XC70 III, po dlouhém přemýšlení a zkoumání jsem dal Valvoline 0W-30 A5/B5, měnit budu po 10 000 km, jako jsme to dělali na peugeotu 205 :lol: , takže v našem případě tak min. 2 až 3x za rok
Valvoline mi byl také jedním odborníkem doporučován.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#43 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

skulda píše:mám nově XC70 III, po dlouhém přemýšlení a zkoumání jsem dal Valvoline 0W-30 A5/B5, měnit budu po 10 000 km, jako jsme to dělali na peugeotu 205 :lol: , takže v našem případě tak min. 2 až 3x za rok
Zbytočnosť. Ten olej dá 20-25 tkm bez zaváhania, pokiaľ nepribúda nafta, alebo nie je problém s EGR.
Držal by som sa hornej hranice kde sa udáva 30 tkm alebo raz ročne. Ja mením raz ročne, ale nájazd je 10-12 tkm.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#44 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Tu hranici bych viděl 20tis km.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#45 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

No hoši já nevim s tou životností. Jako můžete měnit i po 50tkm, ale ty výměny uděláte tak dvě... takže za tu dobu ušetříte na jiný auto/motor?
U novýho motoru, kterej je dobře seřízenej a funguje na 100% ještě dejme tomu těch 20, ale u motoru co má Xset tkm bude ta degradace oleje rychlejší. Ale cucám si to z prstu, nemam to čim podpořit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#46 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Já měním po 15tkm, ale chtěl jsem jen říct, že maximální strop bych viděl ve 20tkm, když je prostě nejvyšší nouze.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#47 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Ahoj, jsem tu zase.
Je potřeba sledovat u oleje hodnotu množství síranového popela? Případně co takový olej s větší hodnotou způsobí. Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#48 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

sírany, jako nespalitený soli kys. sírový, ucpávaji nevratně DPF
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#49 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:sírany, jako nespalitený soli kys. sírový, ucpávaji nevratně DPF
A jak se do DPF dostanou?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#50 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

si děláš perdel, že jo...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“