Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1143
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#76 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol :)
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda. :lol: :lol:
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#77 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

labanos píše:Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol :)
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda. :lol: :lol:
A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#78 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

hajnej píše: A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
Data ti tuhle teorii asi nikde nepotvrdi, jelikoz do motoru s DPF by to absolutne nemelo jit, podle dat, protoze to hlavne nesplnuje A5/B5, natoz C specifikace.
Ale ja sem ho taky daval do 1.6D od 2013, a ten motor jezdi dodneska, stejne jako DPF v nem. Takze motor to urcite neznici, a DPF, to je otazka, protoze jeho ucpani zavisi nejenom na pouzitym oleji, ale taky na stylu jizdy. Takze u jednoho kousku auta sou ty vysledky neprukazny.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1143
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#79 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju :unknown:

Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#80 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od old.fashioned »

Používání jiné než předepsané viskozity a výkonnostní specifikace je zásadně nedoporučováno olejovými odborníky.

Martinopel tady ale dlouhodobě tvrdí, že 5w-50 motorům pomáhá, i když jsou tím porušovány předepsané specifikace.

Každý se podle toho musí zařídit sám - na vlastní riziko.
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#81 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

labanos píše:Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju :unknown:

Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
No jo, dukaz. Muzes mit 100 tabulek, ktery ti potvrdi ze to tam dat muzes, pak to tam das, a neco odejde.
Na druhou stranu, tabulky rikaji v zadnym pripade, ale nalijes to do 100 aut a 90 z nich budou jezdit dal (tech 10 by odeslo tak jako tak).

Tak jakej dukaz je lepsi?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1143
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#82 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Tak z Mobilu odepsali že 5W50 není pro auta s DPF a nemá žádné přisady, které by pomáhaly DPF :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#83 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od old.fashioned »

aniž bych měl motivaci pomáhat tady Martinopelovi nebo lobovat za DPF (který nemám) :D ta argumetace martinopela byla vždycky v tom smyslu, že motor ten hustej olej 5w-50 nežere tak jako ty řídký oleje, a proto se spalováním oleje nezasírá DPF
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#84 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1143
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#85 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Pro doporučení oleje na konkrétní typ auta a motoru maji online vyhledávač. A zřejmě nemají žádný zázračný olej na DPF.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#86 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ares »

Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.

Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#87 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Ares píše:Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.

Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
Vypadá dobře. Máš ho tam.
Přílohy
OLEJE SROVNANI.xlsx
(13.3 KiB) Staženo 238 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#88 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#89 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

To je právě to, co jsem se nikde nedozvěděl, zda C2 anebo C3 (což je norma pro DPF) je kompatibilní s A5/B5. V mazacím plánu mobilu mi to při zadání D3 (D5204T3 - 120kW) 2011-2012 najde pouze Mobil 1 Fuel Economy 0w30. U toho Mobil 1 ESP 0w-30 je uvedena norma C2,C3 a pak VW LL. No a v návodu k autu i na stránkách Volva je řeč pouze o normě A5/B5 a viskozitě 0w-30
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1143
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#90 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Teflon_490 píše:
shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.
Specifikaci samozřejmě nabízí, měl jsem namysli zázračný olej který by "vyléčil" zlobící DPF.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 261
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#91 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od *dědek* »

Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#92 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od kwiko »

ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela

GDPR_user

#93 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

kwiko píše:ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela
Vše je o jednotlivých dealerech.Ten kdo nabídne lepší podmínky a víc namaže ,ten dostane kontrakt.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 51
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: v70 09 151kw

#94 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od carlitos13 »

*dědek* píše:Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
ted mě také čeká výměna,tak zkusím shell,dle pana Formánka shell 0w30 nebo castrol 5w30

passport5
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 595
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Jihočeský kraj
Vůz: XC70 D5 MY08

#95 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od passport5 »

léta dávám pouze Mobil olej ,jen se podle typu motoru měnila specifikace, teď je to např. Mobil Super 3000 formula FE 5W-30.
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50 :oops: ... jinému oleji neveřím :shock:
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#96 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

Ahoj. Trošku to tu oživím. Za cca. 2.000 km budu chtít měnit olej - 2.0 D3 120kW MY 2012, předepsaná specifikace oleje A5/B5 a viskozita 0W-30.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#97 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30 

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#98 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hoffi »

Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#99 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od shalibaba »

Arkaz píše:ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30 
Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPF :( dokonce u SHELLu ani nemůžu najít obsah síry ani HTHS.
hoffi píše:Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#100 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ekky »

_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“