Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#51 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:si děláš perdel, že jo...
Nedělám, jen to potřebuju pochopit. Spalovací prostor je oddělený prostor.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#52 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ekky »

Do něj se dostaneš jen flexou. Za předpokladu že už ho nebudeš chtít znova namontovat...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#53 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

hajnej píše:
Urvanej píše:sírany, jako nespalitený soli kys. sírový, ucpávaji nevratně DPF
A jak se do DPF dostanou?
Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#54 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Teflon_490 píše:Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.
To jsem si myslel.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#55 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Otázkou je,jak poznat jestli oleje ubývá.

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#56 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od skreči »

hajnej píše:
Urvanej píše:si děláš perdel, že jo...
Nedělám, jen to potřebuju pochopit. Spalovací prostor je oddělený prostor.
:lol: nemůžu se o víkendu zastavit? ať na ten matroš nejsi sám? :D
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#57 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Prdelky, prdelky. Matroš mám dobrej, ale dělit se nebudu.
Hele prostě mi chcete říct, že se přes kroužky dostává olej do spalovacího prostoru nebo jak to je?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#58 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od kwiko »

ano a nieje to chyba, ale konstrukcna vlastnost. Piestne kruzky by toho moc nevydrzali keby sa dreli nasucho...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#59 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Takže u každého motoru se určité množství oleje do spalovacího prostoru přes pístní kroužky dostane.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#60 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od yoby »

Jj a některé motory nahradí spálenej olej naftou :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#61 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

Tvl, že si to ty a máš ten dobrej matroš... :-)
Jsou tři cesty, jaxe dostává olej do spalovacího prostoru, v určitých mezích je to vše přirozené a neni to závada, i když u posledních dvou je to množství opravdu minimální, pokud je vše v cajku.
1) kroužky
2) odvětrání
3) turbo

No a ještě míň by toho mělo lízt přes ventilový vodítka sacích ventilů, z výfukových to umí téct rovnou do vejfuku, i když je tam většinou přetlak.
O množstvých protékajících jednotlivými cestami bychom se tu mohli bavit do nekonečna, ale tak nějak zhruba je to tak.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#62 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Přílohy
OLEJE SROVNANI.xlsx
(11.96 KiB) Staženo 535 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

3m3
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2998
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#63 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od 3m3 »

hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Tu sem uz nekde videl... :twisted:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#64 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

3m3 píše:
hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Tu sem uz nekde videl... :twisted:
No nedá mi to spát :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#65 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Hezká tabulka,ještě bych tam doplnil TBN

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#66 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

TBN neni uplně zásadní údaj. Každej motor má jinou citlivost na korozi. Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory. Takže to je v podstatě nic neříkající údaj, pokud k němu nejsou ještě další údaje, který už ale nezjistíš.
Osobně zastávám názor, že jen dlouhodobá zkušenost může pomoci při rozhodování. A aby to bylo hodně jednoduchý, tak výrobce najde způsob jak ušetřit a olej se změní a jsi víš kde... :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#67 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Bohužel ne vždy se TBN v datasheetech uvádí. Ale doplním tam, kde najdu.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 08 bře 2017 10:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#68 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory.
Prosím o vysvětlení. :shock:

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#69 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#70 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#71 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

karelvolvo píše:
hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30
V tom případě pořád lepší jak 0W30
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#72 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Do tabulky přidaný Mobil 10W40
Přílohy
OLEJE SROVNANI.xlsx
(11.63 KiB) Staženo 176 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#73 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Posílám rozšířenou tabulku.
Přílohy
OLEJE SROVNANI.pdf
(231.12 KiB) Staženo 238 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1196
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#74 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.

Nemám DPF, dodržuji výkonové specifikace a doporučení výrobce. Do dieslů liju Mobil 5W40, protože má univerzální viskozitu pro celoroční použítí u nás.
Pokud bych to chtěl více řešit, tak dávám jinou viskozitu na zimní a letní období...
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 9886
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#75 Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

labanos píše:Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.
Z tabulky mi vychází, že pro vozy s DPF toto nebude nejvhodnější olej.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“