Poslední návštěva: 19 lis 2019 02:59 Právě je 19 lis 2019 02:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




 [ Příspěvků: 275 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 20:52 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9472
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
Zdárek,

jak jsem pořídil nový vůz, začal jsem zjišťovat, jaký olej je pro auto nejvhodnější.
Výrobce předepisuje 0W30 A5/B5.

1. Jak známo A5/B5 je norma týkající se spotřeby resp. tření v motoru. Je potřeba tuto nutně dodržet?
2. Je známo, že u těchto motorů je problém s hydroštely, které nejsou dostatečně mazané. 30tis km interval tomuto neprospívá a samozřejmě zkracujeme. Bude lepší používat 0W40 nebo třeba 5W30?
3. Jaký vliv má olej v jiné specifikaci na DPF?

Díky za věcné odpovědi a komentáře.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, automat, +310tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:40 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1285
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:42 
Arkaz píše:
Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.

Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda. :lol: :lol:


Naposledy upravil GDPR_user dne 27 dub 2016 21:43, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:43 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1285
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:45 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9472
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
O martinovo 5W50 kůře samozřejmě vím.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, automat, +310tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:48 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 1210
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50
Arkaz píše:
Urcite neexperimentovat. A5B5 nic ine. Pokia mas zbytocne vela penazi na experimenty daj olej aky chces no casom budes riesit nasledky =) 0W30 alebo 5W30 pre D5. Interval 15 max 20 tis.


Právě že už jsme tu vyřešili, že jde o stejný motor, jako D5 do MY 2004/2005 bez DPF 120 kW, u kterého bylo předepisováno prakticky cokoliv ((0-15)w-(30-40)), co splňuje B4.

Proč najednou, když je to 136 kW s DPF, je předepsáno jen 0w-30 A5/B5, a hlavně co se stane, když se dá olej, kterej splňuje právě jakoukoliv tu specifikaci předešlou (což znamená vždy i s nesníženou HTHS viskozitou)? Zatím nikdo neřekl, že by se mělo stát něco negativního (kromě pravděpodobné nepatrně zvýšené spotřeby nafty a snížené spotřeby oleje).

_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:48 
Arkaz píše:
Tak toto som nepochopil. skus to rozvinut :lol:

Co jsi nepochopil???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:50 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1285
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
To som pisal este vtedy ked tam bola len ta prva veta ,,ale picu" . O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 27 dub 2016 21:51 
Arkaz píše:
O oleji 5w50 do D5 som este nepocul ale moze byt mas s tym asi vacsie skusenosti. Ja som dal 0W30 mobil 1 fuel economy.

Málo čteš forum sokolíku. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 29 dub 2016 14:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.
Rozdíl s obsahem popílku !ve výfuku! mezi 0W30 a 5W50 ti nikdo neřekne, jen obsah v litru, jenže toho hustšího to tolik nesežere co toho řídkýho, takže si zase v hajzlu.
Co asi bude jediný jasný a pravdivý, že s 0W30 to bude mít nižší spotřebu paliva.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 29 dub 2016 15:10 
Urvanej píše:
Psal sem teď něco podbnýho po SZ.
Vyber si. Buď uděláš dobře motoru a pudeš do něčeho hustšího, jak píše Martin, nebo uděláš dobře DPF a dáš A5/B5 0W(5W)/30.

Problémy s DPF jsme řešili pouze na autech jezdících na 0W30,5W30 :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 dub 2016 09:24 
Offline

Registrován: říjen 2009
Příspěvky: 127
Bydliště: Brno - Bystrc
Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
Za chvíli budu řešit další výměnu oleje. Do teď najezdeno cca 100tis na 0w-30 mobil 1. Neudělá to paseku, když se přejde na specifikaci zmiňovanou Martinem?

_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 30 dub 2016 12:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 28
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Vůz: Volvo V50, r.v. 2007, 132Kw, 2.4 diesel
:kuchta: :kuchta: Já dával také vždy 0w30 Mobil1.. Necelé 3 měsíce nazpět mi martinopel měnil krom rozvodů i motorový olej a od té doby pozoruji na autě dvě změny, a to: 1.- při stejném trasování a stylu jízdy mi průměrná spotřeba stoupla o 0,5l/100km , 2.- při nastartování v garáži již necítím typickou "vůni" filtru pevných částic.

Doteď jsem netušil, čím tyto změny mohly býti způsobeny. :-) Předpokládám, že mi v Lichnově také nasadili 5w50 "kůru".. ;-) Osobně bych se toho tedy nebál, martinopel mi totiž ještě nikdy neporadil špatně, a že jsem se k němu už najezdil...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2016 21:05 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 177
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2016 21:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 582
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
BarosFCB píše:
2.- při nastartování v garáži již necítím typickou "vůni" filtru pevných částic.


No nevim, co sem presel na 5W-50 tak mi DPF po nastartovani "voni" furt stejne, tak bych to tomu moc neprisuzoval.

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2016 21:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2012
Příspěvky: 582
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
paiu píše:
Zdravím. Dnes Rano po nastartování se mi rosvitila hlaška: čas na servisni prohlídku. to podle servisky tak nějak souhlasí, byl vyměněn na 312 tis.km teť mám 328tis.km , specifikace 5W-30, poradíte co tam mam dat do sví xc90 2.4, 136 kw s DPF. Předem dekuji


Ty si asi chybel kdyz se tu psaly ty predchozi prispevky v tomhle vlakne, ze? :)

_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2016 21:27 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 177
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Chtěl jsem jenom potvrdit, jinak děkuji za odpověď

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2016 10:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02
Interval vymeny > viskozita,znacka, atd atd atd

_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2016 14:26 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 177
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Tak že 5w-50 bude nejvhodnější? Podle servisky poslední výměna byla 3.10.2014

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006 facelift, nalitano 356000 km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2016 20:37 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 526
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.

http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_I ... understood

Sent from Xperia Z3 Compact Tablet

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2016 00:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10246
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu :-D
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne! :good:

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2016 08:43 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 526
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Urvanej píše:
Jako vyprávění hezký, ale podává to tak jednosuše, že to spíš lidi co neví zmate, a pak to zmate i ty, co si myslí, že ví, takže si všichni, stejně jako já, budou myslet, že to je článek k prdu :-D
Ale pár důležitejch věcí mu tam dává smysl, tak to třeba helfne! :good:

Každý si vyberie to svoje. Podľa toho, koľko času tomu článku venuje a podľa toho nakoľko dokáže myslieť hlavou.
Ako píšeš, je to práve o tých pár dôležitých veciach, ostatné je už vecou kompromisu. Takže pre každého sú iné veci dôležité a ten kompromis si už musí rozhodnúť každý sám.
Sú tam jasne uvedené parametre olejov od 0W-20 až po 10-W60 syntetika aj mineral, takže si vyberie určite každý.

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2016 09:02 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 9472
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
Ares píše:
Alebo aj nie a všetko je vlastne úplne inak.

http://www.minimania.com/Motor_Oils_-_I ... understood

Sent from Xperia Z3 Compact Tablet


Na to abych si vzal dovolenou :D

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +330tis km
S80 D5 151kw, 2011, automat, +310tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2016 09:51 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 526
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Také zlé to hádam nebude. :good:

V rýchlosti som porovnal dva najviac spomínané oleje.
Příloha:
0W-30 vs. 5W-50.JPG


Zelenou je vyznačený parameter ktorý je lepší, žltou identický parameter, bielou mierne zaostávajúci parameter (rádovo desatiny %) a červenou parameter ktorý výrazne zaostáva (v podstate len jeden aj keď v troch kolónkach, lebo je to stále to isté, len inak vyjadrené).

POZOR! nezamienať si 0W-30 Fuel Economy a 0W-30 ESP Formula. Majú odlišné parametre. V prípade porovnania 0W-30 ESP Formula a 5W-50 Peak Life by som sa asi priklonil k 5W-50.

Rovnako tak pre tých, ktorí točia motor pravidelne do maxima na okruhoch a nemeckých diaľniciach, 0W-30 stačiť bude, ale 5W-50 v tak extrémnej záťaži podá lepší výkon.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2016 09:57 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 1210
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50
ještě bych přidal viskozitu při 40°C, která taky vyznívá v neprospěch 5w-50 (motor se nejvíc ničí při startování a za studena)

_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 275 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.254s | 20 Queries | GZIP : On ]