XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 69
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: bude V70II

#1 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od Lashiman »

Zdravim, snad som to zaradil do spravneho fora.
Na XC90 D5 automat klze dozadu pri zastaveni na kopci pri zaradenom D a pusteni brzdy. Uprimne som si to nikdy nevsimal, neviem ci to robilo aj predtym... Na audi A4 sa automat do kopca bez plynu este aj rozbehne. Volvo ma cca 325k km a automat bol meneny pri 200k, olej v novom meneny nebol, podla viacerych mechanikov ked sa to nespravi do 100k, radsej uz to nechytat a jazdit kym funguje. Neviem ci je to tym ze som jazdil na manuale a zabudol som ci to tak bolo, ale z jednotky na dvojku to radi pocitovo ako na manuale, ze je ten prechod citit ako ked zmacknem spojku, preradim a zas ju pustim. V kolone ked len sliapnem na plyn a hned pustim, este to niekedy cukne lebo zacne preradovat na dvojku akurat ked pustim pedal. Ked je to zohriate, mam pocit ze je to lepsie. Tak isto to nerobi pri agresivnejsom rozbehu. Je to normalne ci nie ?
Este jedna vec, dost sa mi zdvihla spotreba. Nejake navrhy cim by to mohlo byt ? Hlavne v meste a o vela. Zvykol som drzat kombinovanu tak do 9,5, ked bolo pod 7 stupnov a bezal ohrev tak do 10,5. Teraz aj ked jazdim viac mimo mesto mi pise pocitac 9,9, predtym ked bolo cca 50/50 mesto/mimo, pisal 11l a ked som si pocital podla tankovania, bolo to cez 12. Cize v meste to cucne viac nez 12l. Jedine co sa v poslednych mesiacoch menilo boli gumy, su tam teraz nokian weatherproof a tie by to robit nemali...

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#2 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od raadjek »

Záleží jak strmý je to kopec... myslím, že to není nic nenormálního. Viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=54316

K cukání převodovky se vyjádřit neumím ("jak moc cuká" je to silně individuální popis - u mojí je přeřazení poznat, ale je to veskrze velice jemné).
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#3 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od Corek »

Mně D5ka taky v kopci nedržela a V8 je na tom stejně bych řekl.
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 418
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

#4 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od marekl »

Už jsem s pár automatama jezdil a v kopci mi necouval žádnej...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 69
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: bude V70II

#5 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od Lashiman »

Jazdil som s tym viac. Niekedy cuka pri radeni, niekedy nie. Niekedy drzi do kopca ked pustim brzdu, niekedy nie. Asi je to v pohode. Kaslat na to :D
Skor mi teraz vadi ta spotreba. Pri 80 vie zrat aj cez 9l, aj v meste pri 50-60 ukazuje aj 10l pri plynulej vyrovnanej jazde a okamzite spotreby pri rozbiehani radsej nekomentujem. 60 je bezne cislo aj pri lahkej nohe a prazdnom aute. Pritom pri 110 na tempomate je to cca 8l. rozmyslal som nad vstrekovacmi ale po pouziti cistiaceho aditiva zmizli z diagnostiky. Tiez ma napadol filter pevnych castic, ale uz to trva dost dlho na to aby stale pustal regeneraciu. Olej je teraz kvoli nemu kusok nad maximom a pojdem si to dat odsat...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#6 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od Codyhuman »

Co chceš dyť je to krásná spotřeba s poměrem váhy auta
PS (vypni si v popis z tapatalku - najdeš to v nastavení)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#7 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od st_Andy »

[quote="Lashiman"]Tiez ma napadol filter pevnych castic, ale uz to trva dost dlho na to aby stale pustal regeneraciu. Olej je teraz kvoli nemu kusok nad maximom a pojdem si to dat odsat...

Na pribudanie oleja bola tusim niekedy v 2010 gratis oficialna zvolavacka do autorizaku, prehraval sa tam nejaky soft ktory riadi vypalovanie DPF, suvisi to s nespravnym vypalovanim pri castom jazdeni na nizkych otackach alebo kratkych jazdach so studenym motorom.. zanasa sa olej popolcekom a pribuda.. urcite by som s tym necakal kym bude neskoro a zbehol do Volva, odsavanie neriesi pricinu pribudania a prakticky to degraduje olej kedze novy nedolievas :wink:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 69
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: bude V70II

#8 XC90 automat na D nedrzi pri zastaveni v kopci a ine

Příspěvek od Lashiman »

Auto sme kupili v novembri 2010 od prveho majitela, cize mozno tam aj bolo...
Preluskal som aj ine fora a ludia sa stazovali ze novy softver nic nevyriesil a ked sa castejsie jazdilo po meste, olej aj tak pribudal.

Codyhuman, praveze maval som v pohode este nizsiu spotrebu, okolo 9,5 na sto a teraz sa musim strasne snazit a nemam tolko :D
Jazdil som teraz hlavne vonku a priemer padol na 10, aj ked podla tankovania to je tak 10,5. Snad sa to uz znormalizuje a bude to ok.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“