Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí...

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí...

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj:

Padl tady návrh na téma, kde by se řešily/diskutovaly záležitosti, které jsou specifické pro jinak naprosto skvělé motory V8 B8444S - t.j. pro XC90 a S80II.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine

Obrázek

Zkopíruji tady základní bolesti, které se vyskytovaly pouze u prvních XC90:

1. nešťastné ložisko vyvažovací hřídele u motorů do SN 6833: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=50954&p=592678#p592678

2. Druhý fail je nesmyslně umístěný regulátor PEM pro palivovou pumpu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=43385 (tento problém se týká i dalších výkonějších motorových variant, které mají modul PEM řízený z CEM)

3. A třetí - zatékající CEMka (opět není specifická výhradně pro V8, ale datum uvedení na trh V8 a el. faceliftu je shodný, a tento problém postihuje převážně jen XC90): https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451

---

Další dvě jsou průběžná témata v "Co neprodávám já", ta mohou časem vyhnít, ale uvedu je zde:
S80 4,4 V8 aktuálně na prodej -- https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=97&t=53798
XC90 V8čky, co se momentálně prodávají... -- https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=97&t=51005

---

Závodníci se nezapomenou zapsat do tabulky: Volvo zrychlení 100-160 km/h -- https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=37133&p=629485#p629485


Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od kwiko »

Niesom prvy co sa stretol s uvolnujucou sa klapkou v sani, potom to robi take skarede zvuky...

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#3 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od David Patočka »

Ano, znám ten tvuk :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#4 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od ok2ucx »

Rozepište se trošku podrobněji. Tento zvuk zatím neznám. Co jej způsobuje? Nějaká prevence?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od ok2ucx »

Přesměrováno z: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=97&t=51005&p=632333#p632333
mr1 píše:Přiznám se, že jsem lemra zdechlá a nechce se mi hledat. Kolik Vám to tak kluci žere? Začínám se o tu V8 nebezpečně zajímat :D :%)
Nejlépe zkus juknout na https://spritmonitor.de, nebo rovnou na ty moje dva horní werky: https://www.spritmonitor.de/en/user/ok2ucx.html
U S80 mám průměrku (12,5l/100km) z cest povětšinou dálničního profilu, zatímco XC90 courá hodně po městě+suburban (17l/100km). Což činí obě tahle čísla lehce extrémní v obou směrech (S80 bude na spodní hranici, zatímco XC90 naopak na té horní).

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#6 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od mates »

Co se týče spotřeby- zatím máme nacouráno cca. 1000km a jeto všehochuť- 25km cesty z vesnice přes dálnici do Brna, tam nějaké popojížďky do 10-ti km a zase zpět- 25km. Pak nějaké cesty cca. 35km přes vesnice k našim rodičům na pochlubení a tam několik ukázek "dynamičnosti" motoru :oops: . Aktuálně jsme na 13,2l. Když chci předjet, tak předjedu, není to na klobouka, ale na druhou stranu to auto rozhodně ke sportovním výkonům nesvádí a spíše si užíváme plavnosti, vysokého posezu nad všemi ostatními účastníky silničního provozu a celkové pohody a klídku v autě. Je to návykový mazel :Rose:
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 302
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#7 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od karlos »

Já kolísám mezi nějakými 12,7 až 14,5 l/100km (podle toho, jestli jsem víc v Praze nebo na dálnicích) :-)

Momentálně dlouhodobý průměr ukazuje 13,2 l/100 km.
Když si vezmu, jaká byla spotřeba u předchozích aut, tak ať mi nikdo neřiká, že je V8 žravá :ROFL:
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#8 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od Corek »

Jakej olej do těch V8 dáváte. Mobil1 5W50 ?
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Vůz: S80 V8
Bydliště: Brno, Czech Republic

#9 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od vita39 »

Corek píše:Jakej olej do těch V8 dáváte. Mobil1 5W50 ?
Mě tam vždy dávali Mobil 1 0W-30.....
_________________
Genesis G80 3.8 V6 + Renault Megane Grandtour 1.2 TCE 130 EDC Limited 2016

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#10 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od Corek »

vita39 píše:Mě tam vždy dávali Mobil 1 0W-30.....
Já moc nestíhám, takže to nechám na borcích z Kobylnic.
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od Urvanej »

Cpal sem kuli ceně 5W30. Po hrůzostrašnejch historkách kolegů s VW 2,5 4válcema z poslední doby sem si v tomto případě 5W50 nedovolil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#12 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od wickey »

Tohle me taky zajima. Musim menit olej a nevim co tam dat. Mobil je jasna volba, do vsech vykonnejsich jsem daval 5w50. Neni ta 0w30 prilis ridka?

Dal me zajima jestli nekdo nevi, jaky je predepsan servis pri 120000 km.

Predem dik.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#13 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od mates »

Je jasné, že toto téma nebude moc aktivní, protože V8 se prostě nekazí a jezdí a jezdí... :) .
Tak jen taková pro mě velká příjemnost a třeba to někdo nezná- V8 startuje v podstatě samo 8) .
Přišel jsem na to při pročítání návodu a hledání všeho, co to auto umí. Týká se to asi jen XC90 V8, ale když otočím klíčkem do polohy II (tedy startování) a v podstatě hned vrátím klíček zpět, tak si auto udělá vše potřebné a nastartuje. Líbí se mi na tom, že nemusím trápit startér více, než je zdrávo (resp. hlavně přítelkyně, ale to sem napsat nemůžu :Rose: ). Třeba to někoho také potěší :beer: .
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#14 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí...

Příspěvek od ok2ucx »

Mouchy se najdou - tahle sice není specifická pro V8, ale spíše je to běžné "opotřebení" sensorů: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=57937

Co se týká toho "autostartu" - touhle fičurou začali postupně dovybavovat všechny nové generace motorů. Např. poslední generace D5 (D5244T18) v XC90 a tuším, že i 3.2 to měly taky tak. U platformy P1 postupně také. P3 to mají všechny.

S tím souvisí to, že se muselo přepojit relé startéru k motorové jednotce (ECM), kdežto původně bylo relé řízeno z CEM.

Přesně jak píšeš - příjemná drobnůstka.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#15 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od mates »

Jojo, výměnu čidla už mám taky za sebou. Kluci v servisu to taky dělali nějak gynekologicky bez rozebrání půlky auta.
S tím autostartem jsi mě nepotěšil. Podle návodu to vypadalo, že je to specialita jen V8 a ono to dělá skoro každé Volví. A já myslel, jak s tím budu všude machrovat.. :) .
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#16 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od Hájčus »

mates píše: auto udělá vše potřebné a nastartuje. Líbí se mi na tom, že nemusím trápit startér více, než je zdrávo.
Omlouvám se za OT, ale tohle přece není výsada V8. Mě taky po zmáčknutí čudlíku auto samo nastartuje a motor se protočí jen tolik, kolik je potřeba. :pardon:
EDIT: kdybych to dočetl až do konce :fool: , Pavel to tu už zmínil...
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#17 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od ok2ucx »

Tak jest - všechna auta, kde se klíč ("dálka") zasouvá do šachty (a/nebo mají keyless "klíč") = startují se tlačítkem, tak tohle mají v zásadě jako konstrukční nutnost. T.j. m.j. všechny P3.

Motorová jednotka ECM po vyhodnocení immobilizéru dostane pokyn ke startu, relátkem si zapne selenoid startéru a točí. Točí, dokud (snadno) nevyhodnotí, že motor "pálí" a točí dost vlastními silami. Anebo vyprší čas, když motor neskočí.

Dříve to bylo závislé na mozku řidiče. A relátkem cvakala CEMka podle polohy klíčku.

A ještě dříve v prehistorických dobách v cestě žádná CEMka nebyla a klíček rovnou napájel přímo selenoid na startéru (třeba VW Brouk :-) ). Tam se dá startovat (jak americkém filmu) vytrhnutím patřičných drátů a jeji "škrtnutím" o sebe.

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 08 led 2017 09:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#18 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od kwiko »

to som nedavno videl aj na V50, Ked je ta spinacka tak nepristupna, tak si majitel pomohol vytiahnutim kablikov :D
Osobne v tom nevidim velku vyhodu, hlavne ak je motor v horsej kondicii tak to je skor naskodu.

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#19 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od mates »

Kluci, asi si nerozumíme :) Já nestartuju zmáčknutím čudlíku, já mám v autě klasiku klíč (viz. můj podpis). Bral jsem to tak, že u "klíčkových" Volv je nutné otočit klíček a držet tak dlouho, dokud auto nechytne. Mě stačí do klíčku jen brnknout a auto nastartuje. Ale jestli to tak dělají všechna Volva, tak super. Já jen, že v manuálu pro XC90 psali, že je to výsada V8.
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#20 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí...

Příspěvek od ok2ucx »

Myslím, že si naprosto rozumíme. V8 v XC90 je asi patrně první Volvo, které touto funkcí disponovalo (od MY05). To, že tam ještě není tlačítko, na věci nic nemění.

Ostatní (P1 a P3) jsou všechno auta novější. Takže V8 se tím mohla patřičně prsit.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#21 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí...

Příspěvek od sordo »

ok2ucx píše:Myslím, že si naprosto rozumíme. V8 v XC90 je asi patrně první Volvo, které touto funkcí disponovalo (od MY05). To, že tam ještě není tlačítko, na věci nic nemění.

Ostatní (P1 a P3) jsou všechno auta novější. Takže V8 se tím mohla patřičně prsit.

P.
Umi to i 3.2 ;)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#22 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od ok2ucx »

Oh yes. Z elektrického hlediska používá motor 3.2 stejnou techniku jako
V8, jen se poslední dva válce zkrátka nepoužívají.

Také 3.2ku pustili na trh později, takže na staronové železo (blok I6 bez turba) zapojili jednotku Denso z V8. A bylo hotovo.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#23 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od mates »

ok2ucx píše:Myslím, že si naprosto rozumíme. V8 v XC90 je asi patrně první Volvo, které touto funkcí disponovalo (od MY05). To, že tam ještě není tlačítko, na věci nic nemění.

Ostatní (P1 a P3) jsou všechno auta novější. Takže V8 se tím mohla patřičně prsit.

P.
Jojo, takto jsem to myslel :) Mě jen zmátl Hajcus, který psal o startovacím tlačítku, tam je to jasný, ale u klíčkového auta jsem se s tím prostě nesetkal a potěší to :)
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

GDPR_user

#24 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od GDPR_user »

ok2ucx píše:Ahoj:

Padl tady návrh na téma, kde by se řešily/diskutovaly záležitosti, které jsou specifické pro jinak naprosto skvělé motory V8 B8444S - t.j. pro XC90 a S80II.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine
Doplním tekoucí víka hlav motoru.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 44
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Lysice
Vůz: XC90 V8 Sport 2007 Passion Red

#25 Kroužek majitelů V8 B8444S - aneb zelení tomu nerozumí..

Příspěvek od Tony71 »

Zdravim panove, ja bych teda shrnul svoje zkusenosti. Co bylo nutne udelat, mimo dalsi hracicky, co nemaji vliv na funkci zivocichare :D

Po porizeni auta pred rokem (02/2016):
1. Vymena lambdy na predni hlave horni. Ted "readiness kody" bez chybicky.
2. olej 0W30, svicky NGK, spajska ATF 3309
3. Oprava urvaneho tisicihranu uhlovky. AWD masochisticky zkouseno minuly vikend v zavejich po okoli (s traktorem v zaloze)- slusne vysledky... :good:
4. PUR silentbloky
5. Diferak- mokra prava poloosa- nove gufero, olej, ted sucho. Kontorla oleje Haldex- cisty, zatim nerypano.

Jinak o motoru nevim, nic netece, startuje uplne normalne i pri -20. Topi to hned.
Najeto cca 10tkm, dolity 0,5l oleje, spotreba v lete 14, ted leze pres 15. Az na vyjimky zadne dlouhe trasy, spis pocuky po okoli.

Jedina cervena ve VIDA je sensor AQS...
Obcas nahodne pise infodisplej omezenou funkci BLIS. Poradi nekdo? jeste jsem to nezkoumal...
_________________
XC90 V8 SE SPORT 2007 Passion Red
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“