Virive klapky u D5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 85
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náchod
- Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
- Bydliště: Náchod
#1 Virive klapky u D5
Čau. Máte prosím někdo zkušenost s vyřazenim viřivích klapek? Údajně je lze demontovat. SW a meze zůstanou za použití úpravy v normalu, jen ty klapky se vyndaji.
Díky za postřehy.
Díky za postřehy.
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 319
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Podolí u Brna
- Vůz: Volvo 850 T5
- Kontaktovat uživatele:
#2 Virive klapky u D5
A k čemu je to dobré?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 85
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náchod
- Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
- Bydliště: Náchod
#3 Virive klapky u D5
V okolí táhla děsně sákne olej. Údajně klasická závada s nutností klapku vyměnit. Tedy dobré jen v tom, že neni nutne investovat do nových klapek. Jaký to má nebo bude mít vliv na motor nevím. Ale určitě tady někdo joo.
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#4 Virive klapky u D5
bez klapek mozna uplne nestratis pocitove vykon v nizsich a strednich otackach ale DPF-ko bude muset hodne makat, protoze ty saze se nebudou mit kde recyklovat takze o to vic je bude muset filtr vypalovat a pojede to jak do spotreby tak i do pribyvani motorovyho oleje, coz je pri kratkych pojizkach duplem nemile..
Aspon mne to tak bylo vysvetleno kdyz jsem mel teoretickou tendenci zbavit se vsech ekokurvitek..
Aspon mne to tak bylo vysvetleno kdyz jsem mel teoretickou tendenci zbavit se vsech ekokurvitek..
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Virive klapky u D5
Já myslel, že tydle klapky dělaji odpor v sání, taková náhrada škrtící klapky, aby bylo při malý zátěži málo vzduchu a líp to přisávalo přes EGR. A filtr to asi nijak neovlivní. Když je hodně vzduchu, je málo sazí, hodně NOx. Ale to je teorie a ještě ke všemu ničim nepodložená a moje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#6 Virive klapky u D5
Když to opravíš a nebudeš jezdit na Castrol,tak tento problém řešit nebudeš.Toirtap píše:V okolí táhla děsně sákne olej. Údajně klasická závada s nutností klapku vyměnit. Tedy dobré jen v tom, že neni nutne investovat do nových klapek. Jaký to má nebo bude mít vliv na motor nevím. Ale určitě tady někdo joo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 85
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Náchod
- Vůz: V70 2,4TD, combi, 2003, V70 D5 136kW 06
- Bydliště: Náchod
#7 Virive klapky u D5
Na co jezdilo u Itala nevim, ale ja ho mam 5tis a nam tam Total. Zablity to bude uz par let nazpatek.
Sady na zaslepeni klapek se nabizi na bmw, japonce, ... proc?
Sady na zaslepeni klapek se nabizi na bmw, japonce, ... proc?
_________________
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
V70 II, 96 kW, 2401 ccm, r.v. 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
#8 Virive klapky u D5
Pokud se klapky jiz nedávno dělaly a ted jsem zjistil, že mám upadene táhlo (mohlo to najezdit bez táhla klidně 5tis km) Má smysl jezdit na diagnostiku a nechat to kontrolovat, jestli jsou ok? Nebo prostě stačilo táhlo nasadit nazpět, očistit olejový bordel kolem a jede se dal? Díky.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#9 Virive klapky u D5
podle mne bys to nad 3tis. otacek poznal ze to netahne.. pripadne od rychlosti 120km/h a vys by to jelo jako bez turba..
jinak nasel jsem celkem vychytafku, je to opravni sada na upadnute tahlo virivych klapek.. Jelikoz kolega mel nedavno dotaz prave na to tahlo, hodil som to do jeho vlakna, snad se bude hodit vic lidem
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53486&p=623988#p623988
jinak nasel jsem celkem vychytafku, je to opravni sada na upadnute tahlo virivych klapek.. Jelikoz kolega mel nedavno dotaz prave na to tahlo, hodil som to do jeho vlakna, snad se bude hodit vic lidem
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53486&p=623988#p623988
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#10 Virive klapky u D5
Takto to vyzera ked dlhsiu dobu nejdu klapky a navyse sa jazdi pomaly a pod otacky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#11 Virive klapky u D5
olej musel byt ako smola a stavim sa ze nad max ryskou..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#12 Virive klapky u D5
Neviem nieje to moje auto no je pravidelne servisovane u dobreho mechanika.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
#13 Virive klapky u D5
to je pěkný humus... Hm, ale cvičně to sundávat a měnit těsnění se mi tedy moc nechce. Poznat to bylo hlavně teď když jsem ji tam vrátil, ale nedalo by se říct, že by to byl nějak extra velký rozdíl, téměř minimální.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 425
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#14 Virive klapky u D5
Asi před rokem mi palubák začal hlásit "Systém řízení motoru, servis doporučen". Kouknul jsem na táhlo vířivých klapek a ejhle bylo spadlé (u motorku). Nasadil jsem zpět a za chvíli spadlo znovu. Koupil jsem v autorizáku nové, nasadil a od té doby pokoj. Nic od oleje ale nikde zablito nemám a s klapkami šlo rukou pohybovat zcela volně (přes táhlo). Myslím, že vířivé klapky jsou tam také od toho, aby v případě nutnosti regenerace FAP pomohly zvýšit teplotu spalin a usnadnily jeho vypalování (respektive zažehnutí vypalování). Proto bych je v žádném případě nevykuchával.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
#15 Virive klapky u D5
Mě v servise řekli, že je to potřeba udělat, že jim to hlásí diagnostika. Tzn. nechal jsem je udělat a teď jsem právě řešil to vypadené táhlo. Původní vypadlo po chvíli znova, takže jsem to rovněž vyřešil koupí nového no a zatím to drží. U mě se to obešlo i bez hlášky v palubáku.
Macek2 píše:Asi před rokem mi palubák začal hlásit "Systém řízení motoru, servis doporučen". Kouknul jsem na táhlo vířivých klapek a ejhle bylo spadlé (u motorku). Nasadil jsem zpět a za chvíli spadlo znovu. Koupil jsem v autorizáku nové, nasadil a od té doby pokoj. Nic od oleje ale nikde zablito nemám a s klapkami šlo rukou pohybovat zcela volně (přes táhlo). Myslím, že vířivé klapky jsou tam také od toho, aby v případě nutnosti regenerace FAP pomohly zvýšit teplotu spalin a usnadnily jeho vypalování (respektive zažehnutí vypalování). Proto bych je v žádném případě nevykuchával.
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 177
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kolín
- Vůz: VOLVO
- Kontaktovat uživatele:
#16 Virive klapky u D5
Mohu se zeptat tyto klapky má i D5 pokud nemám DPF?
/DPF není z výroby/
Já to na motoru nemohu najít.
/DPF není z výroby/
Já to na motoru nemohu najít.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#17 Virive klapky u D5
Ja se zeptam ohledně motorku. Ma jit stuha,temer vubec nebo zlehka? Kdyz chci za tahlo zatahnout rucne. Me diag pise ze je to zaseknuty. Nevim jestli klapky nebo motorek.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 488
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
- Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg
#18 Virive klapky u D5
Ma ty vyrivy klapky i D5 bez fap???
Pripadne jak to na motoru poznam kde je to tahlo videt
Diky za nejaky foto
Pripadne jak to na motoru poznam kde je to tahlo videt
Diky za nejaky foto
_________________
Bylo Volvo S60
Bylo Volvo S60
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#19 Virive klapky u D5
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50855&view=nextJoemilionare píše:Ma ty vyrivy klapky i D5 bez fap???
Pripadne jak to na motoru poznam kde je to tahlo videt
Diky za nejaky foto
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 25
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: VOLVO V60 Cross Country D4 AWD 140kW
#20 Virive klapky u D5
Mohli byste mi prosím jako laikovi odpovědět na pár otázek? Vypadlo mi táhlo vířivých klapek, takže jsem ho připevnil zpět a jede to krásně jako dřív, i hlášení palubního PC zmizelo.
1) Je nutné kromě opravy táhla měnit i samotné klapky, nebo nějaký mechanismus těch klapek, například ten protikus toho táhla? Také se něco z toho opotřebovává a je nutné to měnit?
2) Po vypnutí motoru ten servomotorek ovládající klapky ještě malou chvíli bzučí. Je to normální, nebo to není v pořádku?
3) Tohle s tím asi nesouvisí, ale zeptám se taky: po vypnutí motoru, z míst přibližně označených na fotce (jen ilustrační, není to moje), se ozývá slabé pískání a zvuky nějakého elektromotorku, který tam chvíli něco dělá a pak to přestane. Je to normální? Dělá vám to taky?
1) Je nutné kromě opravy táhla měnit i samotné klapky, nebo nějaký mechanismus těch klapek, například ten protikus toho táhla? Také se něco z toho opotřebovává a je nutné to měnit?
2) Po vypnutí motoru ten servomotorek ovládající klapky ještě malou chvíli bzučí. Je to normální, nebo to není v pořádku?
3) Tohle s tím asi nesouvisí, ale zeptám se taky: po vypnutí motoru, z míst přibližně označených na fotce (jen ilustrační, není to moje), se ozývá slabé pískání a zvuky nějakého elektromotorku, který tam chvíli něco dělá a pak to přestane. Je to normální? Dělá vám to taky?
- Přílohy
-
- v705x.jpg (49.7 KiB) Zobrazeno 13282 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#21 Virive klapky u D5
Take mi motorek klapky bzuci po vypnuti motoru a to oznacene misto tam je klapka ktera taky vydava nejaky zvuk. Taky i u me piska.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 25
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: VOLVO V60 Cross Country D4 AWD 140kW
#22 Virive klapky u D5
Díky za odpověď Potvrdí mi ještě někdo, jestli nejsme sami komu to dělá a jestli je to v pořádku? Na to ostatní mi nikdo neodpoví?? Hlavně odpověď na tu první otázku by mě zajímala...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno - Bystrc
- Vůz: Volvo v50 D5, Volvo c30 1.6 2008
#23 Virive klapky u D5
Motorek bzučí
_________________
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
Erda
volvo v50 D5, MY 2008
volvo c30 1.6 benzin, MY 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 210
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
#24 Virive klapky u D5
Urvanej píše:Já myslel, že tydle klapky dělaji odpor v sání, taková náhrada škrtící klapky, aby bylo při malý zátěži málo vzduchu a líp to přisávalo přes EGR. A filtr to asi nijak neovlivní. Když je hodně vzduchu, je málo sazí, hodně NOx. Ale to je teorie a ještě ke všemu ničim nepodložená a moje.
Swirl flaps pomáhají lepšímu promísení paliva se vzduchem právě v nízkých otáčkách, kdy motor nepotřebuje tolik vzduchu. Motor v tomto režimu nasává jen přes jeden sací ventil - druhý je uzavřen právě těmito klapkami. Sací kanály těchto permanentně otevřených kanálů mají trajektorii šroubovice- tobogánu. Tím dojde ve válci k víření a lepšímu promísení směsi. Druhý sací kanál je již na přímo. viz foto pro představu....
Moje zkušenost, sic ne s D5 ( ale taky s CR 2. generace od BOSCHe a s DPF, tedy shodný system s D5) je taková, že vyházením a zaslepením swirl flaps se nic nezmění . Ale je potřeba nechat zapojenej ovládací motorek. Neb ECU jeho polohu monitoruje.
To samé odstavený EGR.... na z výšenou produkci sazí nemá zásadní vliv. Redukuje hlavně NOx. Žádné časté regenerace, zvýšená spotřeba ani přibývající nafta v oleji se nekonají....
Jinak všechy tyhle pumpy na hovna pokud mají DPF mají i škrtící klapku. Tak klapka dělá to pískání/bzučení.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 596
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Jihočeský kraj
- Vůz: XC70 D5 MY08
#25 Virive klapky u D5
tak jak je to s klapkama?táhlo nasazené.má s tím jit volně hýbat,nebo to drží elektromotorek,dá se zjistit,jestli jsou funkční...?
david
david
_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 2 Odpovědi
- 630 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Misan488
-
- 17 Odpovědi
- 2425 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od M4jky
-
- 8 Odpovědi
- 1436 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa
-
- 5 Odpovědi
- 2765 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej