V70 1998: proč odešlo ložisko?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 50
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"

#1 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od tomasjavorsky »

Ahoj,

v lednu jsem vyměnil ložisko na PP kole.
Teď, po půl roce a ujetých 14.500km, odešlo znovu. A to takovým stylem, že najednou začalo hučet a za 500km už křupalo, "zvonilo" a vydávalo už docela strašlivý zvuky podobně jako povolený kolo. A jak to tak bývá, odešlo 300km od domova, takže servis a oprava za 380€.
Napadá někoho z vás, proč odešlo tak rychle? Autem jezdím z 95% po dálnici, do 150km/h, geometrie naprosto v pořádku (dělaná společně se zmíněnou druhou výměnou ložiska), tlak v pneu pravidelně hlídám, rozměr 205/50 R17.
Značku ložiska, který jsem v lednu měnil, si už nepamatuju; určitě to nebyl originál Volvo, ale ani žádný Polsko - nejspíš ATE, Valeo nebo tak.

Děkuju za rady.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od Romulusw »

Napadá mě mě jen jedna možnost. Špatně provedená montáž. Stačí na to, aby ložisko někdo nalisoval "přes koule".

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#3 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od Jean »

Na jeho autě se ložisko nelisuje. Takže pravděpodobně prostě zmetek.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 882
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#4 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od vityjan »

není tady výměna ložiska i s domečkem? Na tom není co lisovat natož podělat...


viděl bych to na výrobce.. pokud ti to montoval servis, můžou to zkusit reklamovat


Obrázek
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4938
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od Romulusw »

Pravda, i to se stává.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#6 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od red baron »

tomasjavorsky píše:Ahoj,

v lednu jsem vyměnil ložisko na PP kole.
Teď, po půl roce a ujetých 14.500km, odešlo znovu. A to takovým stylem, že najednou začalo hučet a za 500km už křupalo, "zvonilo" a vydávalo už docela strašlivý zvuky podobně jako povolený kolo. A jak to tak bývá, odešlo 300km od domova, takže servis a oprava za 380€.
Napadá někoho z vás, proč odešlo tak rychle? Autem jezdím z 95% po dálnici, do 150km/h, geometrie naprosto v pořádku (dělaná společně se zmíněnou druhou výměnou ložiska), tlak v pneu pravidelně hlídám, rozměr 205/50 R17.
Značku ložiska, který jsem v lednu měnil, si už nepamatuju; určitě to nebyl originál Volvo, ale ani žádný Polsko - nejspíš ATE, Valeo nebo tak.

Děkuju za rady.
Ahoj urcite znacka ložiska sehrala velkou roli ja menil u sve 850 ještě puvodni za SCANTECH a nevydrzeli tam ani 10000 zacly hučet. Vzmenil jsem je za FAG a mam pokoj. Davat tam jiny nez osvedceny znacky jsou vyhozeny peníze. Nespravnym postupem montaze to asi v tvem pripade nebylo tam není co podělat jak pisou kluci. Zjisti co ti tam kdo namontoval a nech si tam dat něco kvaliniho na obe kola at nemusíš jezdit se staženou zadelí.
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od hajnej »

Co krive kotouce?
Naposledy upravil(a) hajnej dne 27 črc 2015 13:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od Urvanej »

Hele například na krabicich se ložsika nemění, a když, tak už nikdy nevydrží to co původní a to můžeš koupit i origo.
Klucí emerický choději pro "nový" ložiska na vrakáče, protože jim to tam dá zadarmo a na autě jim vyudrží dýl než cokoliv jinýho. Je to peklo ten automotíf. :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Je to peklo ten automotíf. :evil:
Je to tak...ja uz taky chapu proc Adam schovava orezly tricet let stary kotouce v polovine zivotnosti, protoze kdyz je vytahne na svetlo bozi a necha stocit od rzi, porad jeste vydrzej vic nez novej original, o aftermarketu nemluve.
Ted jsem kupoval novej chladic na sedmikilo, na vyber byl Nissens nebo Hella-Behr. Vzhledem k tomu ze Hella-Behr prestehovala vyrobu do Ciny, zatimco Nissens stale vyrabi v Dansku, vzal jsem Nissens, cena pres pet tisic, no a kdyz jsem to vybalil z krabice, chtelo se mi blejt :bad:
A bohuzel to zdaleka neni jen automotiv...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 108
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: 740 GLE Diesel
Bydliště: Praha 5

#10 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od michalnavratil »

Před výměnou za originální litá kola jsem měnil ložiska co 15 000 km. Od té doby klid. Ale nevím jestli je mezi tím kauzalita, anebo je to spíš náhoda.
_________________
2020 S60 T5 R-Design Daily Driver | 1994 940 2.3 Turboooooooooooooooo za pětadvacet | 1996 Volkswagen T4 California Exclusive

Bylo: 1997 V70 P80 2.5 125kW Beater | 1994 940 2.3i Romanian Wind | 1987 740 GLE TD Gumbalkan Special
| 1997 V40 T4 BSR (ha) Stage 3 (ha ha) 160 kW (ha ha ha) Gumbalkan Grand Prix Endurance Special | 2004 V70R AWD Cosmos Blue Metallic 221 kW | 1999 V70 I. 2.4i 103kW; | 1999 Saab 9-3 SE 2.0 Turbo | 147kW | 1998 C70 2.5T 142kW

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#11 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Koukám že máš 98',takže na poloose matka...co třeba špatný postup dotažení matky? Nedorval to dotyčný machanik na krev?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 50
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"

#12 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od tomasjavorsky »

Děkuju za odpovědi. Taky doufám a utěšuju se tím, že to předchozí ložisko byl šmejd. Bohužel značku si už nepamatuju, abych aspoň udělal trochu "reklamu".
Měnil jsem ho sám a matku dotahoval na 100 nebo 120 Nm, už nevím. A kotouče jsou OK, je na nich najeto cca 50tis. a zatím šišatý nejsou.
Nový ložisko, který mi teď dávali v Německu, je FAG. Tak snad něco vydrží, a stejně tak i věřím, že to Němci neodflákli a postupovali pünktlich a ordentlich. :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 128
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo 850 kombi 2,5Tdi 96' Red baron man
Bydliště: krušovice

#13 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od red baron »

tomasjavorsky píše:Děkuju za odpovědi. Taky doufám a utěšuju se tím, že to předchozí ložisko byl šmejd. Bohužel značku si už nepamatuju, abych aspoň udělal trochu "reklamu".
Měnil jsem ho sám a matku dotahoval na 100 nebo 120 Nm, už nevím. A kotouče jsou OK, je na nich najeto cca 50tis. a zatím šišatý nejsou.
Nový ložisko, který mi teď dávali v Německu, je FAG. Tak snad něco vydrží, a stejně tak i věřím, že to Němci neodflákli a postupovali pünktlich a ordentlich. :)
Nech si vymenit i to druhy jestli jsi tak uz neucinil. Z preventivnich duvodu.
_________________
Bylo Volvo 850 kombi 2,5Tdi r.v 96 manuál červenej, nyní V70II Tdi r.v 2000 lahvově zelený Il 2 Šturmovik

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#14 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

red baron píše:Nech si vymenit i to druhy jestli jsi tak uz neucinil. Z preventivnich duvodu.
To mi přijde zbytečný...brzdy nebo čepy jasně,ale to by jsi mohl rovnou udělat i manžety a klouby na poloosách...jen tak preventivně :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 50
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"

#15 V70 1998: proč odešlo ložisko?

Příspěvek od tomasjavorsky »

red baron píše:
tomasjavorsky píše:Děkuju za odpovědi. Taky doufám a utěšuju se tím, že to předchozí ložisko byl šmejd. Bohužel značku si už nepamatuju, abych aspoň udělal trochu "reklamu".
Měnil jsem ho sám a matku dotahoval na 100 nebo 120 Nm, už nevím. A kotouče jsou OK, je na nich najeto cca 50tis. a zatím šišatý nejsou.
Nový ložisko, který mi teď dávali v Německu, je FAG. Tak snad něco vydrží, a stejně tak i věřím, že to Němci neodflákli a postupovali pünktlich a ordentlich. :)
Nech si vymenit i to druhy jestli jsi tak uz neucinil. Z preventivnich duvodu.
To druhý jsem měnil v lednu, týden po tom prvním - ne z preventivních důvodů, ale protože jsem blbej :ROFL: Ložisko mi totiž hučelo při zatáčení doleva, při jízdě rovně jenom trochu, a při zatáčení doprava vůbec. Tak jsem vyměnil pravý ložisko. A ono bylo špatný to levý... :roll:
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“