Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#1 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Zdar:
udeřila horka a naše auta začínají dostávat infarkt. Shodou okolností se mi na chirurgickém stole sešlo 5 centrálních jednotek CEM ("šedé") s touto stejnou diagnózou. Typickým příznakem je krátkodobý "zacukání" celého auta, po čase kompletní výpadek - budíky, dveře, světla, blinkry, stěrače. Prostě "všechno" - celá elektrika, vždy po relativně delším čase, nejhorší případ padnul však už do 10 minut. Jen motor tiše vrčí. Auta v automatu se pak chovají různě, obvykle zůstane zařazena stávající rychlost (bezva věc na křižovatce, to se skoro nedá odjet) nebo to spadne (shora) do nouzové trojky.
Co už ale ani nemůže být statistická chyba, je to, že celá pětice aut byla všechna z modelového roku 2004 (t.j. poslední před elektrickým faceliftem, na 11. pozici VINka je 4). Občas zazlobí i jiné ročníky, ale tento výrazně přečnívá. Jednotku z roku 2004 lze poznat také podle HW čísla 8688513, která byla výhradně osazována v tomto roce.
Tímto topicem jsem chtěl podiskutovat, kdo (a které MY) má podobné problémy? Typickou příčinou je teplo (a věk).
Naštěstí - jako většina podobných záležitostí, i tohle má řešení v podobě precizní repase.
Pavel
udeřila horka a naše auta začínají dostávat infarkt. Shodou okolností se mi na chirurgickém stole sešlo 5 centrálních jednotek CEM ("šedé") s touto stejnou diagnózou. Typickým příznakem je krátkodobý "zacukání" celého auta, po čase kompletní výpadek - budíky, dveře, světla, blinkry, stěrače. Prostě "všechno" - celá elektrika, vždy po relativně delším čase, nejhorší případ padnul však už do 10 minut. Jen motor tiše vrčí. Auta v automatu se pak chovají různě, obvykle zůstane zařazena stávající rychlost (bezva věc na křižovatce, to se skoro nedá odjet) nebo to spadne (shora) do nouzové trojky.
Co už ale ani nemůže být statistická chyba, je to, že celá pětice aut byla všechna z modelového roku 2004 (t.j. poslední před elektrickým faceliftem, na 11. pozici VINka je 4). Občas zazlobí i jiné ročníky, ale tento výrazně přečnívá. Jednotku z roku 2004 lze poznat také podle HW čísla 8688513, která byla výhradně osazována v tomto roce.
Tímto topicem jsem chtěl podiskutovat, kdo (a které MY) má podobné problémy? Typickou příčinou je teplo (a věk).
Naštěstí - jako většina podobných záležitostí, i tohle má řešení v podobě precizní repase.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#2 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Já se hlásím...u S60 D5 predfacelift ale MY2004 se mi to stalox, poprvé v zime !!! Mel jsem asi 20 minut na max topení a auto začalo dělat blbosti, automat spadl na trojku a přesně jak píšeš výše. Aauto jsem zhasl a pak už nereagovalo na klíček vubec. Po 10 minutach ve 2st celaia auto v klidu nastartovalo a vše šlo jak má, jen vyskočila hláška bagu.
A teď minulý týden po tom co byly ty velky vedra se to stalo zas. Auto stálo na sluníčku celý den, vyjel jsem z Průhonic na D1 a tam to začalo cukat, vše zhaslo, nic nefungovalo atd, dokodrcal jsem se pražskou dopravní špičkou bez funkcniho vetraku, blinkru a čehokoliv se zavrenyma oknama až do podzemnich garáži v oc letnany, sel jsem si dát zmrzku, auto mezitim vychladlo a pak už jelo normálně. Takže otázka zní....co s tím ?
A teď minulý týden po tom co byly ty velky vedra se to stalo zas. Auto stálo na sluníčku celý den, vyjel jsem z Průhonic na D1 a tam to začalo cukat, vše zhaslo, nic nefungovalo atd, dokodrcal jsem se pražskou dopravní špičkou bez funkcniho vetraku, blinkru a čehokoliv se zavrenyma oknama až do podzemnich garáži v oc letnany, sel jsem si dát zmrzku, auto mezitim vychladlo a pak už jelo normálně. Takže otázka zní....co s tím ?
_________________
Bylo:
BMW E61 535dA,M57TUD30, 200kw, 580nm twinturbo, Mpaket, oxford grün
V70XC '00, 2.4 LPT 142kw B524T, AW42AWD, Regent Red Pearl
C70 '99, 2.0 HPT 166Kw B5204T3, M56, TCV AEM, iPD CBV kit, iPD zadní stabilizátor,ecu remap, Cassis Pearl
V70 '98, 2.5 TDI 103kw D5252T, M56, Silver Metalic, v plný polní
Bylo:
BMW E61 535dA,M57TUD30, 200kw, 580nm twinturbo, Mpaket, oxford grün
V70XC '00, 2.4 LPT 142kw B524T, AW42AWD, Regent Red Pearl
C70 '99, 2.0 HPT 166Kw B5204T3, M56, TCV AEM, iPD CBV kit, iPD zadní stabilizátor,ecu remap, Cassis Pearl
V70 '98, 2.5 TDI 103kw D5252T, M56, Silver Metalic, v plný polní
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#3 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Taky se hlásím. Stalo se mi to dvakrát u práce za dva roky, když jsem stál otočený předkem na slunko celý den. Teď to řeším tak, že stojím trochu jinak a ještě mám za 100kč tu alobalovou fólii na skle celý den. Dnes je zase parno, tak snad to klapne a odjedu. Při těch předchozích případech mi auto spadl do 20 vteřin od nastartování do nouzáku a jel jsem asi 10km/h.
Taky se mi to stalo už i na dálnici, když jsem jel asi tři hodiny proti slunci, náhle v autě při 160km/h cuklo, rozsvítila se kontrolka ABS, otevřených dveří, zpomalil jsem na 100km/h, klimu stáhl na 18°C, zastavil, ihned nastartoval a jel jsem dál, samozřejmě svítila kontrolka SRS, která se po nouzáku nevymaže.
Pokud se to někomu stane, mám pro něj radu - stát, auto nevypínat!!, klimu stáhnout na minimální teplotu a čekat 2 minutky, než se průduchy ochladí, poté vypnout, nakopnout a bude vám svítit jen to SRS, což jde vymazat na diagnostice i té vlastní za 200kč.
Mám výrobu 11/03, model 04.
Dnes má být 35°C, tak uvidíme . Za měsíc s tím jedu na jih na dovolenou
Taky se mi to stalo už i na dálnici, když jsem jel asi tři hodiny proti slunci, náhle v autě při 160km/h cuklo, rozsvítila se kontrolka ABS, otevřených dveří, zpomalil jsem na 100km/h, klimu stáhl na 18°C, zastavil, ihned nastartoval a jel jsem dál, samozřejmě svítila kontrolka SRS, která se po nouzáku nevymaže.
Pokud se to někomu stane, mám pro něj radu - stát, auto nevypínat!!, klimu stáhnout na minimální teplotu a čekat 2 minutky, než se průduchy ochladí, poté vypnout, nakopnout a bude vám svítit jen to SRS, což jde vymazat na diagnostice i té vlastní za 200kč.
Mám výrobu 11/03, model 04.
Dnes má být 35°C, tak uvidíme . Za měsíc s tím jedu na jih na dovolenou
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#4 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tohle je jedna z těch "stupidnějších" poruch. U pěti aut jsem toto řešil dřív, tento rok to řeším jen u dvou, přičemž jedno testovací mi jezdí v Brně - udělal jsem nějaký zákrok a pozoruju to - ještě že je horko.
Všechny byly z 2004, žádná XC90.
Všechny byly z 2004, žádná XC90.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#5 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
XC90 MY04 má stejnou techniku jako ostatní P2 (S60I, S80I, V/XC70II) a CEMky trpí stejně. Zdá se, že statisticky ta verze CEMky, co se montovala pouze v r. 2004, trpí asi nejvíce, ale ani ostatní roky nejsou před tímto neduhem chráněny (jedna 99' prý už najezdila bez problémů několik měsíců / 12tkm).
Řešení: REPASE resp. výměna za jinou repasovanou jednotku (bo jinak by to nebylo na počkání)
Nebo koupit za nesmysl novou.
Pavel
P.S. Rada "nevypínat motor" však není zcela univerzální. Mi (v té XC90) naopak vypnutí/zapnutí klíčem pomohlo auto opět (ale jen na chvilku) oživit.
Řešení: REPASE resp. výměna za jinou repasovanou jednotku (bo jinak by to nebylo na počkání)
Nebo koupit za nesmysl novou.
Pavel
P.S. Rada "nevypínat motor" však není zcela univerzální. Mi (v té XC90) naopak vypnutí/zapnutí klíčem pomohlo auto opět (ale jen na chvilku) oživit.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 520
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
#6 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
No samozřejmě se pak vypnout musí, ja bych ho jen nevypínal do té doby, než se sníží teplota v palubce .. ale to jsou postřehy jen u mého auta.ok2ucx píše:P.S. Rada "nevypínat motor" však není zcela univerzální. Mi (v té XC90) naopak vypnutí/zapnutí klíčem pomohlo auto opět (ale jen na chvilku) oživit.
Včera když jsem odjížděl z práce, tak mi palubák ukazoval 46°C, ale jelikož jsem tam měl tu alobalovou folii, tak palubka byla cajk a ja odjel jak princ
Nevím co je na tom pravdy, ale zlé jazyky povídaly, že u těchto modelů není CEM opatřen aktivním chlazením, ale jen pasivním a proto ty neplechy. Ale těžko říct, jak jsem nakoupil, tak prodávám, takže je to možná další nonsense
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#7 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
naštěstí s tím problém nemám a snad ani mít nebudu. s60 my02
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 204
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
#8 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Moje V70 D5 2002 taky no problemo.Včera při odjezdu z práce ukazoval teploměr 49.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#9 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Další pacient, pořád ta stejná závada a oprava, PN 8688513.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#10 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
koukam vedle mikropajka. Lehkej resoldering a jede se dal?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#11 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Lehkej rozhodně není...
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#12 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
nevím jestli mám stejný problém, ale už 2x se mi stalo, že během jízdy to najednou napsalo "doporučen servis automatické převodovky", místo "D" se tam objevilo "-", převodovka v nouzáku a svítil žlutě trojúhelník a kontrolka motoru. po zastavení a vypnutí motoru hlášky zůstaly, ale převodovka už jela správně a i správně ukazovala "D". na druhý den už pak svítí jen kontrolka motoru.
když to udělalo poprvé, jel jsem s tím za Martinem a podle uložené chyby tam byla zmínka o chybě komunikace. blbé je, že když to teď o víkendu udělalo zas, tak to při zazmatkování koplo jak sviňa. snad se mechanicky nic nepoškodilo, zatím vypadá že ne.
netuší někdo, kde by mohl být problém? kabely mezi řj. motoru a převodovky nebo studeňák v jedné z těchto (nebo jiných) řj?
dík moc za rady a tipy.
když to udělalo poprvé, jel jsem s tím za Martinem a podle uložené chyby tam byla zmínka o chybě komunikace. blbé je, že když to teď o víkendu udělalo zas, tak to při zazmatkování koplo jak sviňa. snad se mechanicky nic nepoškodilo, zatím vypadá že ne.
netuší někdo, kde by mohl být problém? kabely mezi řj. motoru a převodovky nebo studeňák v jedné z těchto (nebo jiných) řj?
dík moc za rady a tipy.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#13 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Teoreticky to možné je. Byť je mé (bývalé) autíčko rok MY2002, ani jim se poruchy CEM nemusí vyhýbat.
Chtělo by to vidět aktuální chyby, které jsou zaznamenané. Na kabeláž bych moc nesázel (u nebouraného auta), studěnáky (resp. vadné pájení) není pro TCM ani ECM nikterak typické. CEMku můžeme zkusit...
P.
Chtělo by to vidět aktuální chyby, které jsou zaznamenané. Na kabeláž bych moc nesázel (u nebouraného auta), studěnáky (resp. vadné pájení) není pro TCM ani ECM nikterak typické. CEMku můžeme zkusit...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#14 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
až budu mít zase obě ruce, tak za 3-4 týdny, tak se někdy stavím na rozumy . snad to do té doby nic dalšího neprovede. chyby tam nechám viset.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#15 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Lze to řešit nějak preventivně, abych ten rostoucí nádor zastavil?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#16 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Vzhledem k charakteru a způsobu opravy - ne.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#17 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
nechat si udělat včas. vesměs je to otázka kdy se to stane a ne jestli.Codyhuman píše:Lze to řešit nějak preventivně, abych ten rostoucí nádor zastavil?
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#18 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Tak tak, ale zkopíruji svůj text z jiného vlákna: "... neměl jsem v úmyslu takto strašit -- infarkt CEMky zase nepřichází tak rychle jako skutečný infarkt. Výpadky CEMky se zjevují postupně, typicky pri vyšších teplotách. Od prvních příznaků do kritického konce může uplynout i několik měsíců či roků. Takže sledovat a až to bude přicházet, pak začít řešit..."
Tedy ještě přesněji, není to tak, že by auto zcela bezpříznakově zůstalo viset na Jadranu (samozřejmě vyloučit to nelze), ale v drtivé většině případů se tahle chyba hlásí opatrně dopředu.
P.
Tedy ještě přesněji, není to tak, že by auto zcela bezpříznakově zůstalo viset na Jadranu (samozřejmě vyloučit to nelze), ale v drtivé většině případů se tahle chyba hlásí opatrně dopředu.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#19 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Takže je to způsobeno přehřátím této jednotky, je tedy nedostatečně chlazená...? Tak si tam nainstaluji větráček z PC a mohlo by to vydržet o něco déle ne?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#20 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
tohle je jen jedna příčina. ta druhá je použití bezolovnatého cínu a s tím nic neuděláš.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#21 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Na hraničních forech a webech řeší především přehřívání procesoru v CEM - jelikož je uzavřená v ocelové kastli (kvůli elmg.vlny) no a neproudí tam tudy pořádně vzduch - tím se procesor přehřívá a jednoho dne se odporoučí do zde popsaného infarktu...
Řeší to různě, ale v Kanadě je dokonce firma - která tam dává chladící pasivní chladiče "extra" samozřejmě lze i svépomocí.
- Pak to vypadá cca. takto (černé žebrování) a okolo nějáký červený sajrajt a "kastli" už tam nevrací
Jinak bežně v základu to je bez toho žebrování a schované právě v té kastli proti el.vlnám
Řeší to různě, ale v Kanadě je dokonce firma - která tam dává chladící pasivní chladiče "extra" samozřejmě lze i svépomocí.
- Pak to vypadá cca. takto (černé žebrování) a okolo nějáký červený sajrajt a "kastli" už tam nevrací
Jinak bežně v základu to je bez toho žebrování a schované právě v té kastli proti el.vlnám
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#22 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Takto vypadá aktuálně má CEM - jak vidíte procesor je uzavřen v té "kastli", který se dá v pohodě odklopit a pak na další fotce vidíte jak to vypadá pod ní bez kastle.
Kontroloval jsem to hlavně kvůli korozi - ale po korozi ani památky, tak chci řešit preventivně chlazení - nejraději bych tu kastli už nevracel, ale nechci riskovat to elmg. rušení, tak ještě nevím...
Kontroloval jsem to hlavně kvůli korozi - ale po korozi ani památky, tak chci řešit preventivně chlazení - nejraději bych tu kastli už nevracel, ale nechci riskovat to elmg. rušení, tak ještě nevím...
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#23 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Pravdu má ten chlapec. Největší zlo je v případě těchto CEM právě nadměrné přehřívání (v kombinaci s poplašenou technologií pájení bezolovnatým cínem). Korozi jsem u šedé CEM (MY99-04) zatím nezaznamenal.
Jen pro ilustraci - jak vypadá repase CEM od D5T5.com:
Pavel
Jen pro ilustraci - jak vypadá repase CEM od D5T5.com:
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
#24 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Takže ta kovová kastle se tam nevrací jo? Nějákému rušení to nevadí? díky za foto
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#25 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?
Vrací, jinak bude problém.
Pro ukázku ze šuplíku, ještě nehotové.
Pro ukázku ze šuplíku, ještě nehotové.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 9 Odpovědi
- 628 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PINĎABC
-
- 3 Odpovědi
- 339 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ervin
-
- 24 Odpovědi
- 1238 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 1 Odpovědi
- 647 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa