DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#1 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Budu řešit problém s vlhkostí, která s věkem vniká do řídící jednotky HALDEX. Postupně se tu objeví řešení tohoto nedostatku uklizením jednotky do prostoru vozidla a prodloužení její životnosti. Uvažoval jsem o tom před časem a vlákno Pavla OK2UCX zabývající se vlhkostí pronikající do CEMky některých vozidel mě jen trochu postrčilo.
Pro začátek jsem sehnal řídící jednotku z nějakého koncernového vozu kolem roku 2005 a zde je detail vnitřní strany jeho víčka. Tišťák zatím zasažen nebyl, ale asi by to dlouho netrvalo.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Romulusw dne 15 lis 2016 17:33, celkem upraveno 3 x.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 DEM - jednotka HALDEX, řešení problému s vodou

Příspěvek od Romulusw »

Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční :Yahoo!: Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
Obrázek

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.

GDPR_user

#4 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1W

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
Jak chceš haldex spínat na tvrdo?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#5 DEM - jednotka HALDEX, řešení problému s vodou

Příspěvek od Codyhuman »

Romulusw píše:Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční :Yahoo!: Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
Mám zájem to vyřešit jako ty - kolik to obnáší práce? Postup by byl skvělý :good: :-)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Codyhuman píše:
Romulusw píše:Jak jsem slíbil, tak činím. Moje řídící jednotka HALDEXu je v teple a suchu. A hlavně plně funkční :Yahoo!: Pokud by byl zájem, uvedu přesný postup a seznam dílů, které jsou k modifikaci třeba.
Mám zájem to vyřešit jako ty - kolik to obnáší práce? Postup by byl skvělý :good: :-)
Za jeden den se to dá zvládnout. První oříšek je, že je třeba někde sehnat třeba nefunkční jednotku. Může být i pro vozy koncernu, protože deska se vyndá a může se zahodit. Jde vlastně jen o tu krabičku, která drží v HALDEXu tepelné a tlakové čidlo, plus řídící hydraulický ventil. Jinak krabička funguje jen jako svorkovnice. Pak je třeba jeden, nebo dva tyto http://www.skoda-dily.cz/eshop/1J0973714.html a jeden tento http://www.skoda-dily.cz/eshop/1J0973702.html konektory. K nim je třeba koupit 10 (respektive 18) kontaktů http://www.skoda-dily.cz/eshop/PIN1X5XXX.html. Zbývá 8 různobarevných vodičů 2m dlouhých. Něco trpělivosti a znalosti práce s pájkou (ne trafo) a krimpovací kleště. Pokud tě to zatím neodradilo, tak je to na dobré cestě. Připravím fotky a budu pokračovat.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 Re:DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše:
Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
Jak chceš haldex spínat na tvrdo?
Protože jsem touto úpravou získal přístup ke kontaktům řídícího ventilu, tak na něj mohu posílat řídící napětí, jaké budu chtít, tedy i otevřít jej na plno.
jistě, není to úplně jednoduché, protože by tam měla být omezení při použití provozní, parkovací brzdy a maximální rychlosti, kterou odhaduji na 50 km/h.
Stejně tak předpokládám použití nějakého malého procesoru pro emulaci signálů z tlakového čidla, jestliže se prokáže, že jej jednotka používá ke kontrole řídícího tlaku. Jestli to tlakové čidlo pouze spíná čerpadlo, pak by to bylo zbytečné.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#8 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Přitáhl jsem (pravděpodobně plně funkční, po nějaké bouračce) HALDEX s DIF z VW T5. Takže mám "hračku". Je to sice GEN IV oproti VOLVO GEN III, ale moc rozdílu tam není. Přeci jen, všechny ty testy se mi na svém autě dělat nechtějí :D
jinak našel jsem ještě toto http://www.sqsracing.com/produkt/314:406:haldex-regulator-controler-valve což vzbuzuje naději, že i větší zatížení HALDEXu, než je "běžně naprogramované", by jej nemělo poškodit.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#9 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Další obrázek pitvy DEM octavia 2007 (asi nějaká petrolejka s 300tis.), voda do jednotky nepronikla lepením víčka, ale pod konektory
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#10 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Codyhuman »

Takové né tolik účinné, ale spíš jednoduché řešení
Kovová krytka proti soli a vodě
Obrázek
Naposledy upravil(a) Codyhuman dne 07 kvě 2016 07:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#11 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Codyhuman »

Ale chtějí za to fiftydolars, takže si to zbastluji doma z carbonu + pryskyřice
Obrázek
Či si tam dám rovnou neprůstřelnej kevlar? :-D
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 899
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#12 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Stalin »

Tohle přemístění DEMky do sucha se mi líbí to umístění na podvozku je hodně neštastný. Mít možnost zapnout si 4x4 když potřebuju by bylo super. Držím palce při dalším postopu budu to sledovat. Mám pocit že p.Patočka už někde zminoval že umí možnost 4x4 na tlačítko ale někam to téma zapadlo.
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 899
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#13 DEM - ř.j. HALDEX, řešení problému s vodou - podle OK1W

Příspěvek od Stalin »

Romulusw píše:Dnes jsem začal pracovat na indikátoru síly připojení HALDEXu, který bude umístěn v zorném poli řidiče a bude kontinuálně ukazovat procenta síly posílané na "zadek". Jeví se i možnost rozšíření o spinač zapnutí HALDEXu na tvrdo. Zatím nevím, kam to dát, aby to nevypadalo, jako pěst na oko. Buďto to bude pásek o 12ti LED diodách, nebo napodobenina budíku (segment 270°, kde by jich mohlo být 20). Kdyby měl někdo nápad, jak to zakomponovat do palubní desky, tak se pochlubte.
Mrkni se sem http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace.html tenhle člověk je hodně šikovnej a tyhle indikatory vyrábí vymyšlí sám.
Ja sem si říkal že by možná sly ty přídavný indikatory zabudovat misto nefunkční RTI Tlaky oleje turba teploty....
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Mám tu jeden "zadek" z devadesátky 05, tak jsem provedl inspekci DEMky. Kupodivu pod víčkem sucho. Zřejmě bude normálně fungovat.
Obrázek

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#15 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od hajnej »

Týká se i třetí generace V/XC70?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#16 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Haben »

Tomasi nemyslis druhe generace v/xc 70? Nebo premyslis nad rychlou obnovou vozoveho parku?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:Tomasi nemyslis druhe generace v/xc 70? Nebo premyslis nad rychlou obnovou vozoveho parku?
Myslím třetí generaci. Vždy připraven!
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#18 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Dnes slavnostně proběhla první zkouška manuálního řízení haldexu. Na grafu jsou tři varianty:

levá - normální ovládání DEMkou

střední část - haldex odpojen, je krásně vidět, že je bez tlaku, to mírné zvýšení dělá rozdílová pumpa, která u 4gen není.


pravá - manuálně uzavřen ventil pro trvalé připojení (nastavil jsem pro začátek nižší proud,asi 900mA, zřejmě jej ještě zvýším)

graf ukazuje na vypnutém a plně zapnutém stavu hodnoty proudu do falešného odporu a jsou irelevantní
Obrázek

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od hajnej »

Romulusw píše:Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.
Ja myslel to zatekani, ale tohle je taky dobra informace.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od hajnej »

Romulusw píše:Dnes slavnostně proběhla první zkouška manuálního řízení haldexu.
Krásná práce. Jak vypadá ten ovladač?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#22 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od peter cz »

Šikovnej :good: před lety už něco takovýho vymejšlel David, ale asi to nějak nedopadlo https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=373390#p373390
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#23 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Haben »

Gratuluji ke zvladnuti tohoto projektu. Pokud to budes nechavat, sdilej pak zkusenosti, jak se to chova, zda nic neodchazi.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#24 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

hajnej píše:
Romulusw píše:Určitě se jí to týká. Jestli je to ta s haldexem IV. gen. tak je to mnohem jednodušší, protože ta nemá to podělané tlakové a teplotní čidlo a stačí natáhnout z podsedadla k haldexu jen 4 dráty. Dva k solenoidu a dva k čerpadlu.
Ja myslel to zatekani, ale tohle je taky dobra informace.
Já taky myslel to zatékání. Ta "krabička" je úplně stejná, takže stejné problémy :(
hajnej píše:
Krásná práce. Jak vypadá ten ovladač?
Ovladač ještě není definitivní, tak jej nebudu presentovat. Je to otázka 14 dní. Chci aby to trochu vypadalo :wink:

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Tak dnes definitivně nainstalováno a zapojeno ovládání a cestou na noční vyzkoušena jízda na FWD.

No děs a hrůza, s tím se normálně nedá jezdit, natož v zimě na kluzkém. V půli cesty jsem přepnul na normální provoz.
Jakmile se to má rozjet trochu s odšťuchem, kola hrabou jak zběsilá a auto stojí.
Je tu někdo, kdo jezdí s devadesátkou bez zadku?

Přepnutí na stálé zapnutí jsem nezkoušel, mám v plánu ráno, až pojedu domů, odzkoušet na louce s diagnostikou, jak se tam budou chovat ty tlaky.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“