DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5911
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#26 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Haben »

I na V70 Raolsa sdeloval, ze kdyz ze sve awd udelal fwd, tak furt hrabal. Ja taky 1 rok jezdil s vyndanym kardanem na leto a taky si casto hrabl. Mne prijde, ze ty awd modely maji neco jinak nastavene oproti fwd a maji vyrazne mensi trakci na predek
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#27 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od raolsa »

Jj, je to tak, prostě člověk je zvyklý na nějaký odpich a když je náhon jenom na předek tak si to holt hrábne. Ale když jsem jezdil celé léto bez zadku, tak jsem si na to zvykl a ke konci už nehrabal. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#28 DEM - ř.j. HALDEX, řešení zatékání - podle OK1WRM

Příspěvek od Romulusw »

Dnešek mě velice potěšil, všechny mé úvahy se potvrdily


Obrázek
zkoušeno na zmrzlé trávě.

V části manuálního zapnutí je krásně vidět natlakování spojky při prokluzu předních kol a držení tlaku až do okamžiku přepnutí na auto a to i když vozidlo stojí (na grafu vidět 3x) :twisted: .
Zelená křivka ukazuje proud do falešné zátěže, která nahrazuje solenoidní ventil a je tedy irelevantní. Vozidlo se v tu chvli chovalo jako čisté 4x4 s uzamčeným mezinápravovým diferenciálem a odemčenými nápravovými diferenciály.
Odpadá nutnost prokluzu předních kol asi 25° a tedy okamžitý a stálý záběr.

Bylo to skutečně znát.



Přepnutí se neprojevilo žádnou chybou a DEMka si po celý čas "myslela", že je vše OK :wink:

Použití tohoto režimu bych však doporučoval pouze jen jako doplňkového, nouzového a krátkodobého, protože haldex je normálně odpojován při použití provozní i parkovací brzdy (asi pro to je nějaký důvod, možná namáhání tisícihranu), což se v tomto případě neděje a při otáčení volantem do zatáčky zřejmě haldex "povoluje" a působí jako mezinápravový diferenciál.

Zároveň se vozidlo chová, jako by mělo stále uzamčen mezinápravový diferenciál (stálé převody předního i zadního diferenciálu mají vždy totožné otáčky bez ohledu na adhezi jednotlivých kol). Při projíždění zatáček dochází k mírným rozdílům mezi otáčkami přední a zadní nápravy a tedy i většímu opotřebení pneumatik.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#29 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Petr Marek »

Skvělá práce! :good:
Děkuji za dnešní ukázku, naživo je to ještě zajímavější. :)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#30 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Hájčus »

Úžasná práce!!! :good:
Klobouk dolů a jen tak dál! :beer:

V případě, že bys to v budoucnu chtěl nějak komerčně sdílet, měl bych zájem.
Díky!!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#31 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Napadly nám 2 cm sněhu a kopec, co mám vedle baráku nikdo nesolí, tak jsem si pohrál.
Rozjet v kopci auto z klidu.
Je to docela prudký kopec a na FWD se kola protáčela a auto couvalo :)

Na běžné AWD se to za prokluzu všech kol rozjelo kupředu a s přehledem vyjelo.
Na pevné AWD se to rozjelo stejně, ale na práci s plynem to reagovalo mnohem lépe, protože při ubrání se haldex nevypínal a při dalším přidání neměl žádnou prodlevu.
Subjektivně lepší pocit. Kdyby byla na tom zadku ještě uzávěrka, jako mají některé transportéry, tak by to nemělo chybu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#32 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Stalin »

Tak to je super že to funguje :Yahoo!: . Taky mi hodně vadí že při ubrání plynu haldex rozepne a trvá než znovu sepne. Asi jsem pacient ale taky bych chtěl 4x4 na tlačítko :D
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#33 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od mr1 »

Mohu jen potvrdit, že XC90 je s nefunkčním AWD opravdu strašná. Na mokru i 120 D5 klouže i na trojku. Na sněhu si to fakt nedokážu představit.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#34 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Tak takhle vypadá ovládání "zadku".

Středová poloha - normální provoz (zelená)

Vlevo - pouze FWD zadek se nepřipojí (žlutá)

Vpravo - zadek napevno připojen (červená)

Dnes jsem zkoušel jak se auto chová na velké ploše parkoviště s plným pohonem a musím říci, že je to něco úplně jiného.
Pod plynem se zadek ihned snažil předběhnout předek a působilo to dojmem zadokolky.
Kupodivu stabilizace vcelku neměla šanci do toho výrazně zasáhnout, kromě toho že se snažila srovnat otáčky zadních kol, jako uzávěrka. Ale to by se dalo brát jako plus.


Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#35 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od lubooos »

Moc pekny. Urcite budu mit zajem.
Casem se dozvime cenu? A navod zapojeni bude. Zrovna pred tydnem by se me to hodilo.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#36 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od mr1 »

Hm, krásná prásce :good: :good: :good: :good:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#37 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Stalin »

Paráda :good: :good: a vypadá to taky super.
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#38 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od mr1 »

Ta červená je myslím super, a řekl bych, že by to autu nemělo ubližovat. Ale co ta žlutá? Já si pamatuji, že dokud jsem měl nefunkční DEM, ta se s XC90 nedalo jezdit. Možná by se s tím dalo jezdit po dálnici, na klobouka, ale neškodí to celému AWD?
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#39 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

:D No jo, přiznám se, že sám nevím, k čemu by to bylo dobré. Po dálnici možná i normálně, ne jen na klobouka. Tomu AWD to nevadí. Rozdíly otáček v haldexu 3.gen by možná trochu více pracovaly s těmi axiálními písty, ale u 4.gen nejsou a tam je to úplně fuk.

Jiná věc je větší námaha pro přední poloosy a jejich tisícihrany v planetových kolech diferáku.

Pro USA se dělaly kvanta FWD a že by byly ty poloosy jiné? nevím :oops:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

#40 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Stalin »

Vlevo - pouze FWD zadek se nepřipojí (žlutá)

To se budou palit přední gumy 8) při každým rozjezdu :D
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#41 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Udělalo se hezky, tak jsem si pravil, pohraju si :)

Zajel jsem na bílou uježděnou plochu, vypnul zapalování a vyškubnul jsem 30A pojistky na pozicích 1 a 2.

Po nastartování jsem byl odměněn rudým trojúhelníkem a hláškou ihned bezpečně zastavte. Na to jsem nedbal a jal se rozjíždět podle svého stylu.
Podle očekávání se přední kola na tvrdém sněhu točila jak pominutá a zadní, ostatně jako celé auto stála na místě.

Použil jsem tedy tajnou zbraň, ve formě přepnutí na červené, stálé AWD a v klidu se za podpory zadní nápravy rozjel. Cvičně jsem si přibrzdil a podle očekávání, žádné fackování mé podrážky a auto nekontrolovatelně se pohybující po nevyzpytatelně definované výslednici vektoru různých sil. :)

Pak již následovala serie různých krasobruslařských kreací, bez jakéhokoliv zásahu BCM :D

Po akci jsem opět pojistky vrátil na jejich místo, bez toho aby mi to bylo jakkoliv připomínáno. Předpoklad je, že v diagnostice bude BCM (a možná nejen ta) ve žlutě zabarveném políčku.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5911
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#42 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Haben »

Takze jak psal Martin, nebat se toho a na parkovisti si to vyzkouset? Auto tedy furt hrabalo a nijak elektronicky nebylo omezovane? A bude hladex bez tve upravy fungovat?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#43 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Nebude, dyk to tam píšu. BCM bez proudu neovládá DEMku a haldex je mimo provoz. Po manuálním zapnutí AWD je 4X4 furt, ale bez ABS, které je odpojené a nefunkční.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5911
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#44 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Haben »

Staci cist tak to jedine s tvoji upravou lock awd
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

GDPR_user

#45 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Nebude, dyk to tam píšu. BCM bez proudu neovládá DEMku a haldex je mimo provoz. Po manuálním zapnutí AWD je 4X4 furt, ale bez ABS, které je odpojené a nefunkční.
Nesmíš odpojit jednotku ABS ale pouze pumpu.Pak vše funguje perfektně. :wink:

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#46 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

Udělalo se nám hezky, tak jsem vyměnil olej v úhlovce a udělal do ni "vylévací dírku" s magnetickým špuntem.
Dále jsem vyměnil náplň haldexu a filtr, což bylo "údajně" děláno v T6R před 25 tis. km. Vyndal jsem i pumpu.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#47 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Ekky »

Tvl teď jsem to celé přečetl a říkám si... Musím to mít? A následně si odpovím... Musím!!!
Dost dobrá pracicka....
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#48 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od lubooos »

Kdyz DEM chci vyndat. Muzu to udelat na stojicim aute. Ty cidla tam drzej, utesnej a nevytece olej? Samozrejme ze stim pak nepojedu. Jen ji chci o vikendu vycistit. Kdyz mam dva dny cas.

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4997
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#49 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od python.p »

Já to chci na zimu taky! Bude to fungovat i na novější? XC70 D5 MY08?
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#50 DEM - HALDEX, zatékání a manuální ovládání AWD

Příspěvek od Romulusw »

lubooos píše:Kdyz DEM chci vyndat. Muzu to udelat na stojicim aute. Ty cidla tam drzej, utesnej a nevytece olej? Samozrejme ze stim pak nepojedu. Jen ji chci o vikendu vycistit. Kdyz mam dva dny cas.
Můžeš, i kdyby ti to čidlo vylezlo, nebo ventil, tak vyteče pár mililitrů, což nehraje roli. Hlavně dát správně tu pružnou podložku.
python.p píše:Já to chci na zimu taky! Bude to fungovat i na novější? XC70 D5 MY08?

Jaký tam máš diferák? šikmo půlený, nebo podélně? Ale asi to bude jedno, stejně tam zřejmě budeš mít trojkový haldex, takže by to fungovat mělo.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“