V70 II 2.5TDI - Špatný start

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#1 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

Zdravím!
Moje V70 mě zásobuje problémy, takže tu mám další, o který bych se vámi rád podělil. Jedná se o problém se startováním. Vyměnil jsem baterii (originální 15 let starou za Exide 100Ah), žhavičky (Bosch), palivový fitr (MANN) a shodou okolností mi byly v T6R dělány cca před měsícem nové malé rozvody (jak jsem pochopil k palivovému čerpadlu) a seřízeny předstihy.
Motor občas chytne hned na poprvé během pár vteřin, ale tak jednou ze dvou studených startů to startuje jako dneska ráno:



Baterii, myslím, můžeme vyloučit. I úplně natlučená baterie startuje jako na videu. Za intenzivního modlení auto chytne tak na pátý, šestý pokus a pak se vyvalí hustý bílý dým z výfuku. Fakt super. :%)

Problém se startem jsem měl i když auto stálo na sluníčku a bylo rozhicované jak v létě. Teploměr ukazoval 28˚C. A stejně to takhle blbě startovalo.

Když to takhle na pošesté chytne a hned to zase zhasím, tak to pak hned chytne napoprvé. To samé, když je motor jenom krátce (pár hodin) vypnutý, tak to chytá normálně. Jenom když to stojí dlouho (typicky přes noc), tak to jednou chytne napoprvé a jednou na popáté.

Je tu ještě jedna zajímavost. Po výměně žhaviček (problém se startováním byl i s těmi starými), mi palubní počítač přestal hlásit předehřev motoru (diesel vorheizen). Kontrolka žhavení v mém autě není. Vysvětluji si to tak, že teď se žhaví tak rychle, že to palubní počítač ani nestihne nahlásit. :) Přeci jenom "studené" starty jsou teď tak kolem 10˚C.

Kdo ví, ať, prosím, poradí. Já osobně bych proměřil to žhavení (tj. voltmetrem, jestli žhavičky před startem dostanou svých 12V). Někdo mi říkal, že tahle klasická TDi musí žhavit i v letních hicech. No a pak mě napadá, že mi špatně udělali předstihy a že bych měl zase zajet do T6T, aby to dali do pořádku.
Nějaké další tipy?? :unknown:
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od tomasss »

Naposledy upravil(a) tomasss dne 11 kvě 2015 11:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#3 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od danki »

Co takto, ze ti pada nafta... Nekde pisu aj, ze starter ked neni v najlepsi kondicke, tak to robi problemy.
Zda sa mi ze tito tdicka nad 5° nazhavia.
A ked ti mozem poradit, tak ked startujes, tak startuj vic jak cca 2 sec.
Kludne ho nechaj pretocit aj 8x aj 10x, lebo takto starter dostava zahul (rozbehovy ne teplotny).
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#4 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

ad tomasss - Díky za odkazy! ;) Jestli to správně chápu, tak musím nechat prověřit následující:

1. zkontrolovat/promerit kabelaz ke žhavičům, zkusit odpojit čidlo teploty
2. zkontrolovat, resp. rovnou preventivně vyměnit přepadový hadičky
3. změřit kompresní tlaky
4. zkotrolovat/vyměnit startér
5. vyměnit STOP ventil /odpojovací ventil/ paliva

ad danki - Díky za tip na startování! Na živo vždycky trpím, když se motor točí z baterky, ale takhle z videa mi to taky přišlo dost krátce. Zvlášť to první natočení. Budu to nechávat točit déle, když to pomůže startéru.
Co znamená to spadávání nafty? Čím se tomu předchází? Výměnou přepadových hadiček? Ty jsou na palivovém filtru nebo kde? :)
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#5 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

Tak včera během oběda jsem ještě někam jel a start motoru po cca třech hodinách stání v podzemní garáži byl OK:



Stejně auto startovalo i po pěti hodinách, když jsem šel z práce.

Večer jsem s tomassem zkontroloval hadičky u palivového čerpadla (byly měněny před cca pěti lety), přívody k žhavičkám, jejich napájení a přeměřili jsme teplotní čidlo motoru. Zjistli jsme, že motor žhaví, když se čidlo teploty odpojí. Takže toto vše OK.

Dnes ráno jsem zase zkoušel startovat tentokrát s odpojeným teplotním čidlem motoru a bez žhavení (z polohy II jsem rychle otočil přes III rovnou na startování). Při tomto startu údajně řídící jednotka dá více paliva. Nicméně auto naskočilo po cca 4s a po startu se zase vyvalil bílý dým z výfuku, což je v podstatě stejné jako se zapojeným čidlem předchozí den, takže žádná změna. Zítra zkusím dlouho žhavit s odpojeným čidlem. Pokud to zase bude potřebovat cca 4s, tak zřejmě padá ta nafta a budu muset do servisu. :-/

Naposledy upravil(a) richmondd dne 13 kvě 2015 10:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

danki
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

#6 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od danki »

Kup si pumpicku se spetnym ventilem 2 sk pasky, napoj to na hadicku pred filtr.
Budes to mnel lacne a za 10 min hotove. To zvladnes aj sam
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#7 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od Jean »

Pokud se vyvalí bílý dým, tak je nejpravděpodobněji malý předstih. A to znamená nejspíše závadu vstřikovacího čerpadla. S tím se doma či na ulici moc nevymyslí.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#8 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

Tak dneska pokus s dlouhým žhavením. Motor vychladlý po noci, teplota zase pod deset stupňů. Teplotní čidlo na motoru odpojeno, řídící jednotka žhaví cca 15s a pak motor naskočí jako víno ani né za vteřinu. Bohužel jsem nekoukal na dým z výfuku, ale počítám, že tam nic nebylo.



Není toto jednoznačným důkazem toho, že nafta nikam nepadá? To by přeci jinak motor nemohl naskočit hned, ne? Žhavení žádnou naftu nepodává. Souhlas?

Můj osobní závěr tedy je, že problém je s časováním předstihů/předvstřiků. Jak píše koneckonců i Jean. Kdyby nafta padala, tak proč se vyvalí ten hustý bílý dým, který je způsoben nadbytkem nafty?? Prostě se jí tam stříká dost, ale ve špatný okamžik a když to pak chytne, tak jde teprve všechna ven.

Jinak ale díky dankimu za ten tip s tím zpětným ventilem. Třeba se to v budoucnu bude hodit.

Příští úterý jedu do T6R a nechám si znovu po měsíci seřídit předstihy. Pak dám vědět.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#9 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od sydney29 »

Zdravím Tě "richmondd"..

Jak Ti to startovalo před výměnou "malého" rozvodu - čerpadla ? Nech to napíchnout na origo diagnostiku, ať víš, jak je nastaven předvstřik, jaké jsou hodnoty. Mělo by Ti to chytat na drc. A předžhavení, co ti tam takovou dobu svítí, to je podle mých zkušenosti nějak dlouho, ne? Vždyť už není někde hluboko pod nulou, aby byl motor vymrzlý.. Na palubáku, když to žhaví, tak 5vteřin, zhasne a startuji. V teplém období nechám zhasnout kontrolky-autodiagnostiku, i když mi někdo říkal, že nemusím. Nestačím otočit klíčkem zpět, jak to rychle běží..Vstřiky a čerpadlo nemusí být v pořádku..V jakém stavu máš přívodní kabely ke žhavícím svíčkám? Nemáš tam někde zradu? Když jsi jel ze servisu, tak to startovalo v pohodě? Se pokusím udělat video u sebe na V70..Zatím zdar :)
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#10 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

Ahoj "sydney29"! ;)
Moje civilní jméno je Richard. :)

Dlouho to startovalo, protože jsem odpojil čidlo teploty. Byl to záměr. Jinak to skoro nežhaví, resp. na palubním počítači vůbec hláška o žhavení neproblikne a pak to startuje cca 4s než to naskočí. Když si pročteš pozorně všechny moje (rozvleklé) příspěvky, tak pochopíš.

Před výměnou rozvodů to startovalo na brnk (cca 0,5s). Paradoxně, když je motor teplý, tak startuju cca 1-2s. Nemám proto vysvětlení, ale už dva roky je to stejné, tak to beru jako vlastnost a ne jako závadu. ;) Po výměně rozvodů to cca 14 dní (500km) startovalo pořád dobře, ale cca před 14 dni to začalo zlobit.

Tomasss má hypotézu, že se nové malé rozvody trochu natáhly, nebo se tam něco usadilo, zajelo a je třeba je doseřídit.

Ještě je tu jeden tip, co mám od daliho a to nechat auto s plnou nádrží stat motorem z kopce dolů, aby nafta nemohla padat (spojené nádoby, hladina v nádrži výše než hadičky motoru). Tím bych vyloučil/potvrdit to padání nafty, ale už takhle mi to přijde celkem vyloučené.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#11 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Předvstřik po výměně malého řemene je určitě dobrý doladit. A ty přepadový hadičky mezi vstřikama vymeň preventivně. Metr tý hadičky stojí nula nula nic,a nezapomeň čejnžnout i tu gumovou záslepku na prvním vstřiku. :twisted:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#12 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od sydney29 »

Ok Richarde :wink: Přiznám se, pročetl jsem to jen v rychlosti blesku a k hypotéte od Tomassse bych se také připojil. Prostě si rozvod, tzv. sedl. Jinak si to u Tebe nedovedu vysvětlit. Jestli Ti však auto stojí z kopce, nebo do kopce, to by mělo být snad úplně jedno. Jestli mám plnou, nebo rezervu, tak v nádrži jsou myslím na každé straně jedno čerpadlo a rotačka už to jen přerozděluje, nebo?
Zkusím sem dát ještě video startu mého oře :D

Naposledy upravil(a) sydney29 dne 13 kvě 2015 19:08, celkem upraveno 3 x.
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#13 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

sydney29 píše:Ok Richarde :wink: Přiznám se, pročetl jsem to jen v rychlosti blesku a k hypotéte od Tomassse bych se také připojil. Prostě si rozvod, tzv. sedl. Jinak si to u Tebe nedovedu vysvětlit. Jestli Ti však auto stojí z kopce, nebo do kopce, to by mělo být snad úplně jedno. Jestli mám plnou, nebo rezervu, tak v nádrži jsou myslím na každé straně dvě čerpadla a rotačka už to jen přerozděluje, nebo?
Zkusím sem dát ještě video startu mého oře :D

Jj, startuje na brknutí. To mi ani takhle rychle před malejma rozvodama nestartovalo. Ale to jsem měl ještě originální 15 let starou baterku. Teď s novou bych tě mohl dotáhnout. ;)

Díky za přečtení všech příspěvků. Jsem rád, že jsi dospěl ke stejnému závěru. Bude to tak pro mě i nejlevnější oprava. :)

Systém čerpání a dělení paliva je mi totálně neznámý, takže nekomentuji.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#14 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

z-d-e-n-a píše:Předvstřik po výměně malého řemene je určitě dobrý doladit. A ty přepadový hadičky mezi vstřikama vymeň preventivně. Metr tý hadičky stojí nula nula nic,a nezapomeň čejnžnout i tu gumovou záslepku na prvním vstřiku. :twisted:
Jj, předvstřiky nechám ještě jednou seřídit. Jinak jak píšu výše, přepadové hadičky předchozí majitel měnil v únoru 2010 a vypadají pořád pěkně, takže na ně zatím kašlu.
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Vypadat pěkně můžou,pod tím opletením můžou být zteřelé...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 25
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual

#16 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od richmondd »

Jj, to asi. Nechtěl jsem se tě a tvojí rady nějak dotknout, ale hadičky jsou pět let staré. Přece se nemají měnit každých pět let, ne? Jak často je preventivně měníš ty? Pokud seřízení předvstřiků můj problém se starty vyřeší, tak bych to prostě ještě nějaký rok nechal. Jiných věcí k preventivní výměně na 15 let starém autě je dostatek. :)

Richard
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#17 V70 II 2.5TDI - Špatný start

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No bavíme se tady o 125,-Kč včetně koncovky,nejsem si jistý jestli to zasluhuje takovou pozornost :green:
Já mám momentálně interval výměny hadiček docel krátký,prvně jsem je vyměnil cca rok zpátky...vzlínaly. Pak cca v prosinci a min.tyden koukám...zpuchřelé... Tak si vyber :D
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“