S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#1 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od xSam »

Tak po cca 120K Km na LPG mám problém. Auto má najeto 320K Km.
Při jízdě na LPG to začalo blbnout tak, že při přidání plynu, nebo rychlosti nad 120Km se to přepíná na benzín.
Dle diagnostiky LPG prej nějakej šum v elektirce - v podstatě se neví čím by to mohlo být.

Napíchlo se tedy auto na diagnostiku a to hlásí vadnej katalyzátor, což by asi teoreticky chybu LPG způsobovat mohlo. Ale je to opravdu tak? Jinak žádná jiná chyba nevylezla.
Na volnoběh kolísají otáčky o 100-200 (Jak LPG tak benzín), předpokládal jsem váhu vzduchu, ale ta dle diagnostiky je OK, stejně jako lambda či škrtící klapka.

Tak a teď otázka je to opravdu katalyzátor, nebo má smysl zkusit tu váhu, kterou bych podle projevu chodu motoru tipoval?

Kdyby opravdu to byl katalyzátor, jak to vyřešit? Opravdu se mi nechce dávat novej za cca 10k do starýho škopku.
Vyndat, nahradit trubkou? Projdu pak emisema? Zkusit sehnat starší? Nebo jak???

Za každou radu, nebo tip Vám budu opravdu vděčný, díky

xSam
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

GDPR_user

#2 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od GDPR_user »

Jeď na origo diagnostiku.Pokud to přepíná z LPG na benzín,je něco špatně v LPG

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#3 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od xSam »

Na diagnostice jsem byl v Adusumu, jestli je origo netuším, nicméně si myslím, že tam tomu kluci docela rozumí.
O tom, že to je chyba v LPG právě přesvědčenej moc nejsem.
Nicméně bez ohledu na LPG je na autě chyba a tu bych rád vyřešil. Ještě jsem zapomněl zmínit, že svítí kontrolka motoru.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od Urvanej »

martinopel píše:...Pokud to přepíná z LPG na benzín,je něco špatně v LPG
^^^ má pravdu
Teď to tu někdo řešil, a byl to reduktor.

Pokud je v hajzlu katalyzátor, tak může svítit check engine. Ale to s přepínánim LPG nesouvisí.
A pokud to hlásí vadnej kat, tak je buď opravdu vadnej, nebo nějaká lambáda exla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#5 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od GDPR_user »

xSam píše: O tom, že to je chyba v LPG právě přesvědčenej moc nejsem.
Tak když o tom nejsi přesvědčen,to je tvůj problém.Já jsem přesvědčen,že je chyba v prvé řadě v LPG

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od Urvanej »

Zase víš co, záleží jak moc je ten systém chytrej, a že chytrý jsou občas až moc. Nicméně sázim levou kouli na Martina.
Taky ta vada katalyzátoru může bejt způsobená LPG, pokud mu tam plynová jednotka něco emuluje...
Zkusit vynulovat a chvíli jezdit jen na benzín, pokud se kontrolka nerozsvítí, tak máš jasno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#7 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od xSam »

Kdyby auto na benzín nevykazovalo žádné chyby, tak budu také přesvědčen, že je problém v LPG.
Ale to je fakt v tuto chvíli jedno, auto hlásí vadnej katalyzátor, autu kolísají otáčky a svítí kontrolka motoru. Až se toto vyřeší, bude se hledat chyba v LPG.

Kontrolka motoru se rozsvítí vždy jen při jízdě na benzín, na plyn se nerozsvítila nikdy.
Většinou svítí několik dní, pak zhasne a za čas se zase rozsvítí.

Samozřejmě nepopírám, že LPG odpálilo katalyzátor, možné je všechno.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od raolsa »

Jak máš starý membrány v reduktoru? Napíchnout na diagnostiku plynu a zjistit proč se to přepíná, jestli kvůli malému tlaku plynu, nebo kvůli čemu jinému.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#9 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od xSam »

Membrány v reduktoru jsou samozřejmě starý, je možný, že chyba LPG může být reduktorem, ale ty projevy tomu nenasvědčují. Auto na LPG jede plynule, žádný cukání nic.
Dle diagnostiky se nepřepíná hned, ale postupně vysazují válce a někdy začne pískat, že není plyn i když je plná nádrž. Tlak Ok.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od Urvanej »

Dělalo mi to taky a hodně to záviselo na okolní teplotě a bylo to tenkýma trubkama a jednim blbym ohybem. Zkusil bych to cvičně okouknout, zda si někde nevzal šutr, co by cvaknul do trubky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od raolsa »

Pořád mi to vychází na reduktor. Nechej ho zrepasovat, vyčistit a vyměnit membrány. Nebo si to udělěj sám jestli se na to cítíš. Sady do reduktorů se dají běžně koupit na netu.
http://www.lpgprofi.cz/category/reduktory-lpg/revizni-sady-reduktoru/136
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1289
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

#12 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od xSam »

Reduktor asi zmáknu zrepasovat sám, jen nevím jak se to pak natlakuje.

Nicméně co s tím katalyzátorem, může to způsobovat kolísání otáček?
Může být váha vzduchu v háji i když se to na diagnostice neukáže?
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1039
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#13 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od Tom0 »

Reduktor jsem čistil na začátku roku a nic na tom není.
Nějaká ta membrána, nějaká ta pružinka, ale celkem jednoduchý.
Zavřeš ventil na nádrži, odpojíš přívodní trubku z reduktoru (plyn z trubky uteče a je ho tam docela dost - kapalný)
A po vyčištění a repasu připojíš trubku zpět, otevřeš ventil a už to jede...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

GDPR_user

#14 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od GDPR_user »

Tom0 píše:Reduktor jsem čistil na začátku roku a nic na tom není.
Nějaká ta membrána, nějaká ta pružinka, ale celkem jednoduchý.
Zavřeš ventil na nádrži, odpojíš přívodní trubku z reduktoru (plyn z trubky uteče a je ho tam docela dost - kapalný)
A po vyčištění a repasu připojíš trubku zpět, otevřeš ventil a už to jede...
A pro sichr si vezmeš mydlinkovou vodu a spoje zkontroluješ.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#15 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od Zajsoft »

martinopel píše:
Tom0 píše:Reduktor jsem čistil na začátku roku a nic na tom není.
Nějaká ta membrána, nějaká ta pružinka, ale celkem jednoduchý.
Zavřeš ventil na nádrži, odpojíš přívodní trubku z reduktoru (plyn z trubky uteče a je ho tam docela dost - kapalný)
A po vyčištění a repasu připojíš trubku zpět, otevřeš ventil a už to jede...
A pro sichr si vezmeš mydlinkovou vodu a spoje zkontroluješ.
Resil sem nedavno neco podobneho, v mem pripade to bylo tekouci topeni, takze se zavzdusnovalo a tim samozrejme i plyn, plus vadna zadni lambda sonda...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#16 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od hajnej »

Auto je teď moje.
Vypadá to, že to byl ten reduktor. Vyměnily se nejdřív jen ty membrány. To nepomohlo. Nakonec se vyměnily i ty pružinky. Pořádně jsem to projel a na benzín se nepřepíná. Uvidíme, jak dál.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#17 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od michal_0077 »

jak jsem vydel z inzeratu tak je tam STAG, kup si za par stovek kabel z polska a software je volne pristupnej na jejich strankach... Jinak se problemy s LPG nedaj resit. Spravna funkcnost a nastaveni LPG je zaklad jinak budes na plyn porad jen nadavat a zadelas si akorat na nejaky drahy problem.
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#18 S60 2,4i - Katalyzátor v háji=chyba LPG?

Příspěvek od hajnej »

Já se do toho šťourat nebudu. Mám v Dubí plynaře, co dělají STAG. Budu muset věřit jim.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“