výměna vstřiků, nestartuje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: S80 2,5TDi

#1 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od eximo »

prosím o pomoc, vyměnil jsem na S80 2,5TDi rv.1999 vstřiky (staré kapaly), ale nyní nejde nastartovat, z výfuku se valí oblaka bílého dýmu, nereaguje na přidání plynu. Po delší době začne jít na pár válců a když se zahřeje(po cca 5 minutách) tak se rozjede a jede perfektně. I startuje ,když je motor teplý. Žhavící svíčky žhaví, ale relé co je spíná tak cvaká, nesepne najednou a vrčí, ale svíčka je nažhavená(měl jsem ji venku).
Bohužel jsou vstřiky označení DSLA 150P520 a původní jsou DSLA 150P838. Úhel rozvstřiku, rovina rozvstřiku a počet dírek jsou stejné. Tlaky jsou seřízeny na 190 - 200 barů.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#2 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No nejsem kdovijakej odborník,ale pokud jsi měl původně 838,a teď máš jen 520,tak jsi docela downgradoval :D
520 = starý TDíčko s MSA15.7 (850,V/S70 do 98')
838 = novější s MSA 15.8 (V/S70 od 98' do 2000, V70II,S80)
To číslo je v podstatě velikost té dírky v trysce,pokud se nemýlím. Takže zjednodušeně řečeno máš malý trysky a tudíž ti jde do motoru málo nafty než je třeba.
Mohlo by pomoci zvětšit vstřikovací dávku na čerpadle ale zase ti palubák bude kecat se spotřebou...
EDIT: Předpokládám že předvstřik máš seřízený!
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#3 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od pepa.paur »

no já taky nejsem odborník :)
na V70 jsem nechal měnit trysky, na těch starých je DSLA 150P357, což by mělo být 5x0.0075
ty zmiňované DSLA 150P520 by měly být 5x0.008
Měnili mi to v autorizáku Bosch a použili trysky 2 437 010 106 a ty by měly být pro DSLA 93P838
Tak nevím, no :unknown:
Každopádně po výměně probíhlalo seřizování na čerpadle.

edit : DSLA 150P357 tam nepatřily
Naposledy upravil(a) pepa.paur dne 17 led 2015 21:55, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#4 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od z-d-e-n-a »

357 !!??
To je nějaká ECO verze? Nebo že by první pokusy o DRIVe? :green:
Žiju v domnění že:
150P520 = MSA15.7
93P838 = MSA15.8
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#5 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od dali »

357 je 66kW 1.9TDI. V kterým autě si to měl, Pepo? Jestli si dobře vzpomínám, tak si je měnil v černým kombíku? Z fabriky tam podle mě bejt nemohly. To muselo bejt ultralíný a ultraúsporný a hlavně po montáži těch správných to muselo bejt sakra znát.
Ty 93P838 mají úhel rozprášení 160° oproti 150P520 který mají jen 150° jako všechny ostatní koncernový rotačky.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#6 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jo tak teď jsem to ještě pohledal,tak nemá být 150P520 (to je pro změnu 1.9tdi 81kw),ale 150P502...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#7 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:357 !!??
To je nějaká ECO verze? Nebo že by první pokusy o DRIVe? :green:
93P838 = MSA15.8
dali píše:357 je 66kW 1.9TDI. V kterým autě si to měl, Pepo? Jestli si dobře vzpomínám, tak si je měnil v černým kombíku? Z fabriky tam podle mě bejt nemohly. To muselo bejt ultralíný a ultraúsporný a hlavně po montáži těch správných to muselo bejt sakra znát.
Ty 93P838 mají úhel rozprášení 160° oproti 150P520 který mají jen 150° jako všechny ostatní koncernový rotačky.
Tak díky za potvrzení správnosti těch 93P838 :)
Trysky jsem měnil ve V70 a nebyla ani úsporná, ani líná a ECO už vůbec ne :D
Spíš to byl ke konci takovej rachták bez zátahu pod 2000 otáček, po výměně to jede odspodu úplně jinak, kde jsem dřív musel do kopce podřazovat tak táhne a hlavně tak nerachtá. Spotřeba se mirně snížila. Když o tom tak přemýšlím, klidně se mohlo stát, že když jsem v tom servisu chtěl vrátit ty starý díly, tak hrábli někam do krabice se starýma tryskama a bylo :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#8 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Inu dobrá,když už tady řešíme ty trysky...už je u mě na spadnutí taky repas vstřiků tak se navezu do tohoto vlákna. Mám samozřejmě 150P502 a rád bych vydoloval nějakou tu kobylu navíc,tudíž volba padla na trysky 764 (stejná cena jako 502). Chvilku jsem špekuloval i nad 7mi otvorovýma 520 od FB (prý se hodí k rozsáhlejším úpravám motoru), ale vzhledem k vyšší ceně (a v extrémnějších případech prý hrozí i propálení pístu) na to dlabu.
Tak mě napadlo právě splašit trysky z 838 (=větší otvory než 764?). Neřešil to už někdo? Nebo se na laborování mám vysr.. a vzít "osvědčenou" klasiku 764?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od dali »

pepa.paur píše:Když o tom tak přemýšlím, klidně se mohlo stát, že když jsem v tom servisu chtěl vrátit ty starý díly, tak hrábli někam do krabice se starýma tryskama a bylo :unknown:
Bingo! :good: Ty tvoje stopili, aby je mohli narvat do nějaký oktávky nebo slabýho transportéra.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#10 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od pepa.paur »

Tak po letech doplňuji, kdyby někdo hledal, proběhla výměna trysek na S70 s MSA15.8, původní byly DSLA 150 P 838.
Dieselpower nabízí přímou náhradu Fratelli Bosio BSLA 150 P 838, nakonec byly po dohodě osazeny Sprint 764 DLC.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 556
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

#11 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od kamov »

Co stoja, da sa to spravit doma, ci treba neake speci naradie a nastavovanie na stolici.
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#12 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od pepa.paur »

Demontáž a montáž vstřikovačů jsem dělal doma, výměnu trysek a seřízení dělali v dieselpower, stálo to něco málo přes 13 tisíc
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#13 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Je to znát ty DLC? Když to vezmu zpětně, taky jsem se mohl fláknout přes kapsu a pořídit je...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#14 výměna vstřiků, nestartuje

Příspěvek od pepa.paur »

Popravdě nevím, nechal jsem si je poradit. Uvažoval jsem i o lepších, ale údajně je to na tenhle výkon zbytečné a stejně to čerpadlo neukrmí.
Jinak po výměně se zlepšil zejména projev v nízkých otáčkách, jezdím krátké trasy a moc jsem mu ještě nenaložil. :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“