S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1610
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#1 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Kein »

Mám takový možná hloupý dotaz, ale mám s tím opravdu problém. Neexistuje něco jako "omezovač" nebo alespoň ukazatel zařazeného stupně na první generaci S80 s automatem (tím prvním, bez geartronicu Aisin asi???)?. Tím omezovačem mám na mysli třeba nějaký update pro tempomat - že si nastavím rychlost dejme tomu 60km/h a nepustilo by mě to dál, ale do té rychlosti abych si mohl plynovat a brzdit jak chci.

Protože automat nebrzdí motorem, absolutně netuším jaký tam je zrovna kvalt a přeřazování nepoznám pokud se fakt pekelně nesoutředím, nebo nekoukám na otáčkměr...často pak nevědomky jezdím dost víc..o dost víc... nad limit, než s mojí ex 850 T5 - tam při sundání nohy z plynu brzdil motor.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2618
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od ok2ucx »

1. Automat motorem brzdí (při nižších otáčkách už ale vyřadí, nemá tlak)
2. Při rozjedu na první dva převodové stupně ŘJ převodovky říká ŘJ motoru, aby generovala jen omezený kroutivý moment (tuším, že půlku) a tím brání přetěžování automatické převodovky. V kombinaci s tím, že automat vždy přeřadí v nevhodných jízdních režimech (příliš nízké nebo vysoké otáčky) by měly být motory u automatů (teoreticky) v zachovalejším stavu.

P.

P.S.
Kein píše:Neexistuje něco jako "omezovač" ...
Nic takového asi fakt není. Nejpodobnější je funkce "Speed warning", která pípá. A jen nad rychlostí 120km/h (kterou ani nejde nikde změnit).
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Lukaso
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1665
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

#3 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Lukaso »

To je zajímavý...

takže pokud vezmu zrychlení z místa tak jedu první dva stupně na polovinu krouťáku? Vždycky jsem si říkal, že když už mam konečně AWD tak by se to mohlo odpíchnout i rychleji...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#4 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Ekky »

Lukaso píše:To je zajímavý...

takže pokud vezmu zrychlení z místa tak jedu první dva stupně na polovinu krouťáku? Vždycky jsem si říkal, že když už mam konečně AWD tak by se to mohlo odpíchnout i rychleji...
Tam taky asi hraje roly poloha plynoveho pedalu a potreby pozadovaneho vykonu momentalne,coz asi vyhodnocuje pocitac ne?
Muj nazor...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2618
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od ok2ucx »

Ona i ta polovina krouťáku u FWD zcela stačí na prohrábnutí předních kol (kontrolky mi blikají poměrně pravidelně). S AWD je situace výrazně lepší, komu tedy úhlovka a Haldex fungují tak, jak mají. Při rozjezdu se část výkonu přenáší dozadu prakticky za všech situací (aniž by si toho někdo všímal).

V každém případě pro nějaké porovnávání a měření výkonu je sprint z 0-100km/h i z tohoto důvodu zcela nevhodný.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#6 S80 D5 Automat - jak nejezdit jako prase?

Příspěvek od Ekky »

Ale obcas je to potreba.. takove zrychleni
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“