Jak donutit S/V/C70 svítit

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#151 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od sedli02 »

Krystof P. píše:Já dával po novym pochromování parabol night breakery a zlepšení na úroveň auta, se kterym se nebojim jezdit ve tmě. Svítí to celkem dobře. A já taky blbě vidim, respektive za šera, ve tmě, za mokra jsem bez brejlí v autě v hnoji. Xenony, nebo ledky mi v tom hodně pomáhaji, tohle bohužel takový neni. Je to tak napomezí lehký nervozity a pohody :)
A kde jsi nechal pochromovat ? Přemýšlím přes zimu nechat někde zrenovovat odrazový části svojí čirý optiky. Ale preciosa je přeci jen blbě hodnocená :D Dík za každej tip.
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#152 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Krystof P. »

Právě v preciose u Náhlovskýho. Mně se to neloupe...

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#153 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od f.e.e.t »

Jenže tady asi bude rozdíl především u Kryštofa, jelikož odhaduji, že máš malý nájezd s Céčkem a tedy i světla málo svítí.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#154 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Krystof P. »

Ano, bohužel poslední dobou je nájezd malej a počítám, že to bude hlavní důvod.

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#155 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od sedli02 »

Tak to mě moc nepotěšilo :( Někdo zkušenosti odjinud případně nějaký tipy kam ?
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#156 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od f.e.e.t »

To už i čirá optika má to nejlepší za sebou co se týká parabol? By mě zajímalo ve finále za jaký čas(hodinově) né kiloketrově mají ty paraboly živostnost.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

sedli02
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 380
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: C70 2.0T 166kW MT1999 coupé

#157 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od sedli02 »

Hele furt svítí skvěle jen je mírně opálená v místech kde je nejblíž žárovce
_________________
C70 2.0 HPT 166kW 99 Černá
Moje Galerie

Rajče

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 375
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#158 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Weight »

Ahoj,
oživím téma. Neviete ako vybrať parabolu s čírej optiky pre C70?
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#159 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Čau, je tady někdo, kdo má nějakou druhovýrobu ( TYC? ) na autě a je spokojen? Hlavně, jestli to nějakou dobu vydrží.
Pohledal jsem nějaký recenze a na jiných fórech ( Opel, Honda ) to vesměs hejtujou, že se to za rok začne loupat a je to za chvíli na vyhození.

Už mě to ježdění s tou žlutou tmou fakt nebaví.
Děkuji za odpovědi.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#160 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od f.e.e.t »

Kup TYCy a budeš mít klid. Z vlastní zkušenosti mohu jen doporučit. Nebude to možná tak dokonale lícovat jako originál, ale rozhodně lépe uvidíš na silnici.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#161 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Chase »

Za me existuje jen jeden zpusob, jak donutit P80 opravdu svitit. :)
Přílohy
107D667E-2244-4073-9CD7-48065D3AD3C2.jpeg
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#162 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

A je to legální? Resp. projde to na STK?
Můžeš hodit link? díky
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

vrnued
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 46
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Prachatice
Vůz: Volvo zatím vybírám

#163 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od vrnued »

Taky musím vyměnit. Žádné experimenty. Mám v okolí lidi, kteří se nechali nalákat na čirou optiku, Podle ohlasů je potřeba si vybrat, jestli to má být na efekt nebo to má svítit.

Podívejte se prosím zde
https://www.automobilovedily24.cz/volvo/v70-i-lv/14440/10533/svetlomet_hlavni?price_range[]=asc
Když nechám stranou Hellu, stále je to 8 druhovýrobců za dost podobné ceny.

Jsou nějaké zkušenosti? Je něco známý šunt? Mám vybrat nejčastěji zde zmiňovaný TYC?
Díky
_________________
Od revoluce: 4 golfy (< 10 kg / PS), ale už se na stará kolena mírním. + autobus Ulysse 2,0 LPG.
Tak konečně, po ročním marném shánění zachovalého opravdového Volva jsem koupil tady z fóra "ještě taky Volvo":
V70 2,5LPT (B5254T), 1997 (edit 6/2010: LPG STAG 300+)

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#164 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Chase »

Tak cira optika, pokud je opravdu pro Evropu fakt neni jen na efekt. Horsi je to s US, ktera ma jiny lom svetla tady na to nejsme uplne zvykli.

Co se tyka me prestavby anglicke cire na bi-xenon, tak zatim technickou prochazim. Svetla jsou serizena, nikoho neoslnuji a sviti srovnatelne s P3 bi-xenony. Kazdopadne oficialni presravba to neni.
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 257
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#165 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od JiFi »

Přidám sem svůj názor podpořený zkušenostmi známých a vlastními postřehy, bádáním a konzultacemi s odborníky na autosvětla, který neplatí jen pro Volvo, ale jakékoli jiné cca 20 let staré, (a tedy celkem pravděpodobně) špatně svítící auto.

0) Chromování se může zdát jako relativně levná varianta, která je ale spíš pro někoho, kdo chce okamžitý efekt a nechce do světel moc investovat; navíc je ale efekt často dost sporný a výsledek může být i horší než původně. Chromování totiž v podstatě nikdy neuděláte tak, abyste nepozměnili odrazové vlastností reflektoru, nanesená vrstva nebude rovnoměrná a optiku světla více či méně rozhodí už jen svou tloušťkou. Samozřejmě pokud už máte totál mrtvo a odrážené světlo je minimální, rozdíl tam bude, pár dobrých referencí jsem na tohle slyšel, nicméně osobně mi to přijde škoda peněz - když už se do světel hrabe, jde to udělat pořádněji (byť pochopitelně dráž), a spousta lidí, co to zkoušela na svých autech, mi potvrdila stejný dojem - že je to víceméně k ničemu.

Zbývají tedy v zásadě tyto varianty:

1) Vyměnit celá světla

- drahé řešení v případě originálních, starší auta (např. právě druhé generace Volv) navíc mají prostě designem špatné světlomety z výroby, údajně byly navrženy někdy v devadesátých letech a zkrátka nejsou povedené a svítí blbě, i když jsou nové, takže za hodně peněz získáte nepoměrně malý světelný výkon

- relativně levnější řešení v případě druhovýroby, ale čínská/polská světla mívají často o dost horší kvalitu zpracování, takže světla třeba nekdy jde špatně/po čase vůbec ne štelovat, kvalita odrazových ploch taky nebývá kdovíjaká atd.

2) Vyměnit/opravit části světel

- levnější varianta; můžete zkusit odstranit některé z častých a téměř vždy souběžně se vyskytujících problémů, v první řadě bych jmenoval třeba zažloutlá a poškrábaná/popraskaná skla (u polykarbonátových), která lze rozleštit. Můžete zvolit „českou“ variantu a zkusit rozleštit svépomocí, nicméně výsledky jsou často už po pár měsících tragické. Na světlech je z výroby ochranná UV vrstva, která světla chrání a je velmi důležitá, pokud jen rozleštíte nějakými sadami za pár stovek a bruskou, světlo zakrátko bude zašlé takovým způsobem, že jste pravděpodobně nadělali víc škody než užitku

- další problém může být v nekvalitní žárovce/vypálené výbojce, tu samozřejmě při troše šikovnosti a trpělivosti zvládnete vyměnit. Z mé zkušenosti ale taky většinou vyhozené peníze, když už světlo svítí hodně mizerně, halogenová žárovka toho nijak moc nezachrání. Výbojka může udělat větší rozdíl, pokud je původní velmi stará a vypálená, na druhou stranu je to poměrně drahé testování, kvalitní výbojka bude stát kolem tisícovky a efekt může být opět minimální. LED žárovky z Aliexpressu úplně ignoruju, viděl jsem v mnoha verzích a aplikacích a výsledek byl pokaždé příšerný, od distribuce světla přes dosvit, v krajních případech až po shořelou žárovku a přitavený/poničený světlomet. Teoreticky by mohlo jít zkusit LED Osram/Philips, které začínají být homologované a testované i pro starší auta, na druhou stranu pokládám za velmi nepravděpodobné, že by toto dosáhlo až ke starým Volvům. Každopádně když už světla svítí hodně zle, bývá to souhra více závad a tou hlavní bývají vypálené/mizerně fungující odrazové plochy, do kterých můžete narvat téměř jakýkoli zdroj světla, a stejně budou svítit blbě.

Čili nečekejte zázraky a nepodléhejte placebo efektu, protože jakmile má člověk v autě něco nového, mívá tendenci vidět efekt, i když tam vlastně žádný není – obzvlášť, když se do toho investuje hodně času/peněz.

3) Retrofit xenonového/LED projektoru
- nejdražší, ale z mého pohledu jediná pořádná varianta, která dává smysl, pokud tedy nemáte auto, kterého se zanedlouho chcete zbavovat. Z hlediska poměru cena/výkon v porovnání třeba s novými origo světlomety extrémní rozdíl ve prospěch tohoto řešení

- na papíře pro spoustu lidí hodně drahé řešení, ale pokud jezdíte v noci a řešíte bezpečnost a chcete mít starší auto, které bude svítit líp, než spousta i mnohem modernějších aut z výroby, dlouhodobě se to vyplatí. Ideálně v kombinaci s tím, aby auto mělo/dodělalo se na něm DRL (se zadními světly, pokud chcete, aby svítily s DRL, si lze také pohrát), aby se maximalizovala životnost nových světlometů – není důvod přes den pálit potkávačkami a vypalovat odrazovou plochu světlometu a snižovat tak jeho životnost.
Osobně to za drahé řešení nepokládám, pro mé auto mám cenový odhad na cca 20k s nejlepšími NHK BiLED projektory, s obyčejnějšími by zřejmě šlo i o nějakou tisícovku levněji. Firmu zatím nebudu žádnou uvádět, poreferuji tady az po výměně, každopádně v ČR jich je několik, případně kdo to má blíž, tak lze i na Slovensku. Vzhledem k například k ceně rozvodů, za které dáte servisu klidně patnáct nebo víc a ani nemrknete, mi to vůbec nepřipadá drahé, obzvlášť pro majitele Volv, kde ceny některých dílů/oprav prostě levné nejsou. Navíc jde o věc, kterou když vám udělá profi firma, tak budete mít na dlouhá léta, ne-li na životnost auta světla vyřešená.

- tahle varianta přinese obrovský a ověřitelný rozdíl, a to samozřejmě i pouhým okem, ale kdo to chce kvantifikovat, toho přesvědčí i luxmetr. Pro z výroby blbá a/nebo hodně vypálená světla je to jednoznačně a o několik levelů účinnější řešení než cokoli jiného, světelné vlastnosti xenon/LED projektoru z posledních let jsou pochopitelně úplně někde jinde než několik dekád zastaralý reflektor

- slovy Jana Rosáka bych jen uvedl, že je to řešení pro přátele drobného hazardu; z praxe každopádně vím o mnoha takto upravených autech a STK procházejí, světla prostě musí být seřízená a není problém, stejně jako není problém u nových aut, zejména třeba dražších SUV, která mají světlomety klidně i za statisíce, a prostě svítí hodně, což je skvělé pro řidiče, pro protijedoucího občas méně, ale nevidím důvod, proč by člověk nemohl chtít se starším autem svítit stejně dobře nebo lépe. Samozřejmě pro hnidopichy, právní teoretiky a celkově lidi, co jsou raději papežštější než papež, to není. Zkrátka kdo chce, aby mu auto svítilo klidně i o několik set procent lépe, aniž by oslňovali snad i pánaboha jako například někteří legrační aliexpressoví LED oktávkaři (ale má to 6000K a vypadá to s tím přece skoro jako „audyna“!), a třeba i v noci něco viděl, a to tak, že díky tomu dokáže relativně komfortně zareagovat, aniž by pro to musel snižovat rychlost asi tak na 20 km/h, tak tomu doporučuji tuto cestu. Viděl jsem starší BMW nebo Passaty s retrofity a rozdíl je opravdu enormní.

Tolik moje postřehy a zkušenosti – s vylepšováním svícení u starších aut jsem strávil spoustu času, zkoumání, testování, konzultování i nakupování (včetně Aliexpress LED), a pokud někdo nechce vyhazovat peníze a čas, jako se stalo mně, než jsem objevil a viděl komplet retrofity projektorů, tomu by snad moje názory a zjištění mohly být užitečné.
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 257
Registrován: 1 rok 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,4 D5 136 kW MY2006

#166 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od JiFi »

K hotovému retrofitu vlákno zde:

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80503
_________________
Je: S60 2,4 D5 136 kW FL, BiLED od Sviťlíp, EGR off, CZ od D5T5
Bylo: Škoda Octavia II Combi 1.6 TDI 77kW, Škoda Felicia 1,3 MPI 50 kW, Seat Toledo II 1.6 74 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 100
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

#167 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Ahoj, mám na autě nový TYC. Svítí to dost, tam není problém. Ale celý to svítí nějak víc na levou stranu. Dá se u světel štelovat jen nahoru / dolů, nebo jde i doleva/doprava?
Díky za odpovědi.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#168 Jak donutit S/V/C70 svítit

Příspěvek od Tod2 »

I doleva/doprava, musí tam být někde šrouby, ale konkrétně neporadím.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“