Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#26 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Převodovka je samozřejmě jiná
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1615
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Volvo S80 3.2
- Bydliště: Ostrava
#27 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
S tím souhlasím. Já měl 2.0 T5 B5204t, brácha 2.3 T5 B5234t, oba sedany, oba rok 95, i když ta moje byl rok do provozu 96 a už měla OBD a plastovou jednotku abs. Brášinova 2.3 jela znatelné lépe v nižších otáčkách, pak už je to stejný. 2.3 je zkrátka o něco příjemnější, ale oba motory hodnotím velmi pozitivně, zvukový projev, tah...Marten píše:Auto je 850 T5R 2,0 155kw.
Jinak mám obě dvě motorizace a 2,3 jede líp odspodu.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#28 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Ještě to tu žije? Já to právě absolvoval, výměna 2.0 na 2,3, 155kw na 166kw. Žádnej problém úplně vše pasuje, měnil jsem jen holý motor, sání a svody s turbem původní z 2.0. Jezdí to, nikde nebyl problém, převodovka, všechno prostě pasuje. I na původní ŘJ.
Ale jednu komplikaci, kterou pozoruji, mám. Pokusím se uvést do děje. Předtím, kdyz jsem pokusně odpojil hadičku do wastgate (abych viděl, jestli turbo je schopný tlačit, nebo hledat jinde), že se mi motor jakoby "zasekl", bylo to při max.vykonu, když mi ukazoval budík turba "za roh". Prostě táhne táhne táhne skub (třeba pulvterina cuknuti), což mělo vždy za následek sundání nohy z plynu, nicméně hned to jelo bez problémů dal. Prostě při velkém tlaku turba skubanec. Pokud jsem to měl zapojené a na wastgatu nastavené tak, že mi budík ukazoval třeba milimetr pod horní hranici, auto chodilo bezvadně a táhlo jako blázen až do 6tis. Teď po výměně holého motoru za 2,3 mi to takhle při plném výkonu škubne dřív, opět v plném výkonu, ale už tak ve tři čtvrtě budíku turba, tedy při nižším tlaku. Všechno zapojené. Je mi to divné, protože 2,3 je větší objem než 2,0 a stejný tlak z turba by měl ve větším objemu motoru tlakovat méně, než původně.. po čem jít? Ještě mám tedy i jednotku motoru z té 2,3, zatím jsem ji neměnil -kde je v autě? Dík, Libor
Ale jednu komplikaci, kterou pozoruji, mám. Pokusím se uvést do děje. Předtím, kdyz jsem pokusně odpojil hadičku do wastgate (abych viděl, jestli turbo je schopný tlačit, nebo hledat jinde), že se mi motor jakoby "zasekl", bylo to při max.vykonu, když mi ukazoval budík turba "za roh". Prostě táhne táhne táhne skub (třeba pulvterina cuknuti), což mělo vždy za následek sundání nohy z plynu, nicméně hned to jelo bez problémů dal. Prostě při velkém tlaku turba skubanec. Pokud jsem to měl zapojené a na wastgatu nastavené tak, že mi budík ukazoval třeba milimetr pod horní hranici, auto chodilo bezvadně a táhlo jako blázen až do 6tis. Teď po výměně holého motoru za 2,3 mi to takhle při plném výkonu škubne dřív, opět v plném výkonu, ale už tak ve tři čtvrtě budíku turba, tedy při nižším tlaku. Všechno zapojené. Je mi to divné, protože 2,3 je větší objem než 2,0 a stejný tlak z turba by měl ve větším objemu motoru tlakovat méně, než původně.. po čem jít? Ještě mám tedy i jednotku motoru z té 2,3, zatím jsem ji neměnil -kde je v autě? Dík, Libor
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#29 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Prostě fuel cut, váha vzduchu změří moc velkej průtok vzduchu a ustřihne palivo (bezpečnostní fičura). Průtok vzduchu bude u 2.3 větší a jednotka z 2.0 to tedy ustřihne dřív. Jednotka je v boxu před expanzkou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#30 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Hmm to zní velmi rozumně, děkuju.. jdu na to hodit oko
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#31 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Peter cz: kamaráde, moc děkuju za vysvětlení a radu, projel jsem to kousek, ale nestalo se mi to a doufam, ze to tak vydrží. Odpo jedu do Prahy, tak to na dálnici ještě otestuju. Super, díky!!
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#32 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Hmm tak mi to dělá stále, vyzkoušeno na dálnici.. jedu na 5ku, cca 160 klídek, seslapnu plyn, začne to krmit, budík na třičtvrtě a cukne.. dá se to nějak ošálit?
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 357
- Registrován: 12 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: eRko :)
#33 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
chipem a nebo snizit tlak treba pomoci MBC
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#34 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Snížit tlak můžu na wastgatu, víc vyšroubovat tyčku, aby obtok fungoval dřív, ale v tom případě to tahá min jak původní 2.0.. chip u mě nevím, mám ještě vyblikavacku bez OBD, to lze?
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3220
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
#35 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Mě to dělalo čidlo na intercooleru. Místo z 2.5T AWD se tam dalo z V70 R, které měřilo jinak o cca 0,2 BAR. Wastegate pak pořád vyhazoval chybu.
Je možný, že jste na to při swapu jednotek zapomněli. Úplně stejnej průběh, vůbec bych se nedivil, kdyby to byla i stejná příčina.
(v případě, že má 2.3 T5 odlišné čidlo tlaku na IC oproti 2.0 T5)
Je možný, že jste na to při swapu jednotek zapomněli. Úplně stejnej průběh, vůbec bych se nedivil, kdyby to byla i stejná příčina.
(v případě, že má 2.3 T5 odlišné čidlo tlaku na IC oproti 2.0 T5)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#36 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
850 nic takovýho nemá. Zkusil bych pořádně seřídit otevírací tlak na wg jak má být a další zvýšení už pak řešit manuálním regulátorem nebo chipem (jednotka se na něj stejně musí vyndat ať už s OBD1 nebo OBD2).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#37 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Tak s tím jezdím, ale na wastgatu to mám nastavené tak, že budík chodí tak na 3/5.. s původním dvoulitrem mi tlaciltemer do plna a škubnutí nebylo, teď jakmile jen trochu nastavím klapku na wastu,aby otevírala později a víc to tlačilo, občas škubne. Koukal jsem, že váha vzduchu je na 2,0 stejná jako na 2,3. Řídící jednotku mám taky z 2,3. Jak to mohu řešit? Je někdo, kdo by zvládl "čip", aby se zmíněný Fuel cut nestával?
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1813
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#38 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Ahoj Libore tel.č. na mně ještě máš?
Vyčti chybové kody a pošli mi je třeba přes SZ,TCV ventil je v pohodě?
Pokud si nejseš jistej pro jistotu dej nový , potom mi dej vědět a přijeď (jestli se nebojíš vem dobrou kávu ) ,připravím jednotku tu ti tam fláknu a ty půjdeš jezdit kilometry (mezitím si načtu tu tvojí , pokud to bude zlobit i s ní tak bude problém určitě jinde ) .Akorát skloubit čas se musíme dohodnout .
Vyčti chybové kody a pošli mi je třeba přes SZ,TCV ventil je v pohodě?
Pokud si nejseš jistej pro jistotu dej nový , potom mi dej vědět a přijeď (jestli se nebojíš vem dobrou kávu ) ,připravím jednotku tu ti tam fláknu a ty půjdeš jezdit kilometry (mezitím si načtu tu tvojí , pokud to bude zlobit i s ní tak bude problém určitě jinde ) .Akorát skloubit čas se musíme dohodnout .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#39 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Nedávno se mi začalo v eRku dít něco podobného. Z ničeho nic. Jedu si takhle normálně kolem 140 km/h, dám plnej, a několik vteřin poté, co plnící tlak dosáhne maxima, tak začalo auto škubat, jak kdyby bylo na gumě. Přesně jak fuel cut, ale v řadě za sebou.
Příčinou byl vadný potenciometr na klapce, při plném plynu, kdy by měl ukazovat stálých 75 stupňů, tak místo toho zobrazoval kolísavé hodnoty mezi 62 až 73 stupni. Jednotka si tím pádem myslela, že neustále přidávám a ubírám plyn a podle toho blbě dávkovala palivo.
Po výměně potenciometru je opět klid.
Příčinou byl vadný potenciometr na klapce, při plném plynu, kdy by měl ukazovat stálých 75 stupňů, tak místo toho zobrazoval kolísavé hodnoty mezi 62 až 73 stupni. Jednotka si tím pádem myslela, že neustále přidávám a ubírám plyn a podle toho blbě dávkovala palivo.
Po výměně potenciometru je opět klid.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 53
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pečky okr. Kolín
- Vůz: nějakých pár fordů
#40 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Čau Petře, ještě jo, ale nechci tě otravovat. Ty jsi schopnej i ladit jednotku? Cumim. Zkusím vyčíst chyby a uvidíme, si to snad ještě pamatuju, nejde mám od Tebe návod. Nejde mi to do hlavy, předtím s 2.0 bylo vše ok, tlačilo do plnejch, vyměnil jsem jen blok, sání i svody mám původní a tohle se děje.. ok, vyřeším si ještě jeden únik oleje skrz gufero a pak bych se s dovolením ozval. Btw.matne pamatuju na dodávce napiš Hromosvody, ten bych asi taky potřeboval..Petr.Chrpa píše:Ahoj Libore tel.č. na mně ještě máš?
Vyčti chybové kody a pošli mi je třeba přes SZ,TCV ventil je v pohodě?
Pokud si nejseš jistej pro jistotu dej nový , potom mi dej vědět a přijeď (jestli se nebojíš vem dobrou kávu ) ,připravím jednotku tu ti tam fláknu a ty půjdeš jezdit kilometry (mezitím si načtu tu tvojí , pokud to bude zlobit i s ní tak bude problém určitě jinde ) .Akorát skloubit čas se musíme dohodnout .
_________________
850 combi t5 r.v.1995
850 combi t5 r.v.1995
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1813
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#41 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?
Jojo ozvi se
A co píše Fíla klidně může být taky tak si ještě udělěj testík ,ale až po načtení chyb třeba to tam budeš mít v chybových hláškách:
"
Pokud nebudeš vědět najdu ti přesný hodnoty .
A co píše Fíla klidně může být taky tak si ještě udělěj testík ,ale až po načtení chyb třeba to tam budeš mít v chybových hláškách:
"
Pokud nebudeš vědět najdu ti přesný hodnoty .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 56 Odpovědi
- 8716 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Siggi
-
- 1 Odpovědi
- 477 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 3 Odpovědi
- 696 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 2 Odpovědi
- 755 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 10 Odpovědi
- 1258 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Deshi