Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#26 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Fíla »

Převodovka je samozřejmě jiná
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1615
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#27 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Kein »

Marten píše:Auto je 850 T5R 2,0 155kw.

Jinak mám obě dvě motorizace a 2,3 jede líp odspodu.
S tím souhlasím. Já měl 2.0 T5 B5204t, brácha 2.3 T5 B5234t, oba sedany, oba rok 95, i když ta moje byl rok do provozu 96 a už měla OBD a plastovou jednotku abs. Brášinova 2.3 jela znatelné lépe v nižších otáčkách, pak už je to stejný. 2.3 je zkrátka o něco příjemnější, ale oba motory hodnotím velmi pozitivně, zvukový projev, tah...
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#28 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Ještě to tu žije? Já to právě absolvoval, výměna 2.0 na 2,3, 155kw na 166kw. Žádnej problém úplně vše pasuje, měnil jsem jen holý motor, sání a svody s turbem původní z 2.0. Jezdí to, nikde nebyl problém, převodovka, všechno prostě pasuje. I na původní ŘJ.
Ale jednu komplikaci, kterou pozoruji, mám. Pokusím se uvést do děje. Předtím, kdyz jsem pokusně odpojil hadičku do wastgate (abych viděl, jestli turbo je schopný tlačit, nebo hledat jinde), že se mi motor jakoby "zasekl", bylo to při max.vykonu, když mi ukazoval budík turba "za roh". Prostě táhne táhne táhne skub (třeba pulvterina cuknuti), což mělo vždy za následek sundání nohy z plynu, nicméně hned to jelo bez problémů dal. Prostě při velkém tlaku turba skubanec. Pokud jsem to měl zapojené a na wastgatu nastavené tak, že mi budík ukazoval třeba milimetr pod horní hranici, auto chodilo bezvadně a táhlo jako blázen až do 6tis. Teď po výměně holého motoru za 2,3 mi to takhle při plném výkonu škubne dřív, opět v plném výkonu, ale už tak ve tři čtvrtě budíku turba, tedy při nižším tlaku. Všechno zapojené. Je mi to divné, protože 2,3 je větší objem než 2,0 a stejný tlak z turba by měl ve větším objemu motoru tlakovat méně, než původně.. po čem jít? Ještě mám tedy i jednotku motoru z té 2,3, zatím jsem ji neměnil -kde je v autě? Dík, Libor
_________________
850 combi t5 r.v.1995

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#29 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od peter cz »

Prostě fuel cut, váha vzduchu změří moc velkej průtok vzduchu a ustřihne palivo (bezpečnostní fičura). Průtok vzduchu bude u 2.3 větší a jednotka z 2.0 to tedy ustřihne dřív. Jednotka je v boxu před expanzkou.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#30 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Hmm to zní velmi rozumně, děkuju.. jdu na to hodit oko
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#31 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Peter cz: kamaráde, moc děkuju za vysvětlení a radu, projel jsem to kousek, ale nestalo se mi to a doufam, ze to tak vydrží. Odpo jedu do Prahy, tak to na dálnici ještě otestuju. Super, díky!!
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#32 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Hmm tak mi to dělá stále, vyzkoušeno na dálnici.. jedu na 5ku, cca 160 klídek, seslapnu plyn, začne to krmit, budík na třičtvrtě a cukne.. dá se to nějak ošálit?
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 357
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

#33 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od majty »

chipem a nebo snizit tlak treba pomoci MBC
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#34 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Snížit tlak můžu na wastgatu, víc vyšroubovat tyčku, aby obtok fungoval dřív, ale v tom případě to tahá min jak původní 2.0.. chip u mě nevím, mám ještě vyblikavacku bez OBD, to lze?
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3220
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#35 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Mě to dělalo čidlo na intercooleru. Místo z 2.5T AWD se tam dalo z V70 R, které měřilo jinak o cca 0,2 BAR. Wastegate pak pořád vyhazoval chybu.
Je možný, že jste na to při swapu jednotek zapomněli. Úplně stejnej průběh, vůbec bych se nedivil, kdyby to byla i stejná příčina.
(v případě, že má 2.3 T5 odlišné čidlo tlaku na IC oproti 2.0 T5)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#36 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od peter cz »

850 nic takovýho nemá. Zkusil bych pořádně seřídit otevírací tlak na wg jak má být a další zvýšení už pak řešit manuálním regulátorem nebo chipem (jednotka se na něj stejně musí vyndat ať už s OBD1 nebo OBD2).
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#37 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Tak s tím jezdím, ale na wastgatu to mám nastavené tak, že budík chodí tak na 3/5.. s původním dvoulitrem mi tlaciltemer do plna a škubnutí nebylo, teď jakmile jen trochu nastavím klapku na wastu,aby otevírala později a víc to tlačilo, občas škubne. Koukal jsem, že váha vzduchu je na 2,0 stejná jako na 2,3. Řídící jednotku mám taky z 2,3. Jak to mohu řešit? Je někdo, kdo by zvládl "čip", aby se zmíněný Fuel cut nestával?
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1813
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#38 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Ahoj Libore tel.č. na mně ještě máš?
Vyčti chybové kody a pošli mi je třeba přes SZ,TCV ventil je v pohodě?
Pokud si nejseš jistej pro jistotu dej nový , potom mi dej vědět a přijeď (jestli se nebojíš :D vem dobrou kávu :D ) ,připravím jednotku tu ti tam fláknu a ty půjdeš jezdit kilometry (mezitím si načtu tu tvojí , pokud to bude zlobit i s ní tak bude problém určitě jinde ) .Akorát skloubit čas se musíme dohodnout .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#39 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Fíla »

Nedávno se mi začalo v eRku dít něco podobného. Z ničeho nic. Jedu si takhle normálně kolem 140 km/h, dám plnej, a několik vteřin poté, co plnící tlak dosáhne maxima, tak začalo auto škubat, jak kdyby bylo na gumě. Přesně jak fuel cut, ale v řadě za sebou.
Příčinou byl vadný potenciometr na klapce, při plném plynu, kdy by měl ukazovat stálých 75 stupňů, tak místo toho zobrazoval kolísavé hodnoty mezi 62 až 73 stupni. Jednotka si tím pádem myslela, že neustále přidávám a ubírám plyn a podle toho blbě dávkovala palivo.
Po výměně potenciometru je opět klid.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 53
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Pečky okr. Kolín
Vůz: nějakých pár fordů

#40 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od LiborM »

Petr.Chrpa píše:Ahoj Libore tel.č. na mně ještě máš?
Vyčti chybové kody a pošli mi je třeba přes SZ,TCV ventil je v pohodě?
Pokud si nejseš jistej pro jistotu dej nový , potom mi dej vědět a přijeď (jestli se nebojíš :D vem dobrou kávu :D ) ,připravím jednotku tu ti tam fláknu a ty půjdeš jezdit kilometry (mezitím si načtu tu tvojí , pokud to bude zlobit i s ní tak bude problém určitě jinde ) .Akorát skloubit čas se musíme dohodnout .
Čau Petře, ještě jo, ale nechci tě otravovat. Ty jsi schopnej i ladit jednotku? Cumim. Zkusím vyčíst chyby a uvidíme, si to snad ještě pamatuju, nejde mám od Tebe návod. Nejde mi to do hlavy, předtím s 2.0 bylo vše ok, tlačilo do plnejch, vyměnil jsem jen blok, sání i svody mám původní a tohle se děje.. ok, vyřeším si ještě jeden únik oleje skrz gufero a pak bych se s dovolením ozval. Btw.matne pamatuju na dodávce napiš Hromosvody, ten bych asi taky potřeboval..
_________________
850 combi t5 r.v.1995

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1813
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#41 Výměna motoru 2,0 T5 za 2,3 T5 ?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jojo ozvi se
A co píše Fíla klidně může být taky tak si ještě udělěj testík :D ,ale až po načtení chyb třeba to tam budeš mít v chybových hláškách:
"
Pokud nebudeš vědět najdu ti přesný hodnoty .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“