Opravuji potkané hlavy D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#1 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od David Patočka »

Jelikož se motor D5 kterékoli generace, velice rád potkává, vymyslel jsem způsob, kterak to spravit, aniž by jste kupovali novou hlavu za 45 000,- a nebo celý motor za 140 000,-

Hlavy i bloky motoru opravujeme výměnným způsobem.
Starou potkanou přinesete, a pokud máte použitelné vačky, tak za chvíli odcházíte s opravenou.
Cena je od 15 000,- kč na staré 120 kw D5.......až 20 000,- za nové dvouturbové modely.

Horší však je, když máte ohnutou, nebo přetočenou vačku.
Starší je téměř nesehnatelná a nová stojí 11500,- kč za kus, a jsou tam dvě.
Takže pokud to celé shrnu, tak nejdříve je třeba překontrolovat vačky, a potom se rozhodovat, zda se celá oprava hlavy, nebo vozu vyplatí.
Cena se díky tomuto poškození výrazně navýší.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#2 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od iconek »

Safra, to jsou dardy.Po přečtení přenýšlím zda nechat rozvody dojet do 320 000 nebo je udělat rovnou hned při 305 :(
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#3 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od karelvolvo »

iconek píše:Safra, to jsou dardy.Po přečtení přenýšlím zda nechat rozvody dojet do 320 000 nebo je udělat rovnou hned při 305 :(
Spíš bych přemýšlel jestli tam dát nějaký aftermarket za 1700kč nebo třeba origo !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#4 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od iconek »

Jsou tam origo a myslím si že následujícími rozvody od SKF chybu neudělám 8) .
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#5 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Ekky »

iconek píše:Jsou tam origo a myslím si že následujícími rozvody od SKF chybu neudělám 8) .
:good:
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#6 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od David Patočka »

NOOOOOO, to je wono, ale nakonec je největší prdel, že motor se vám nepotká, proto že tam máte Febi, Skf a nebo Ina.
Průser je ten, že vám i do originálního řemenu, vletí plochý řemen, který se z nějakého důvodu roztrhal.

A toto platí pro všechny Volva s motorem D5, až do dnešní doby, a hlavně v letních měsících, kdy je plochý řemen nadměrně namáhán, permanentně běžící klimatizací.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

GDPR_user

#7 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od GDPR_user »

David Patočka píše:NOOOOOO, to je wono, ale nakonec je největší prdel, že motor se vám nepotká, proto že tam máte Febi, Skf a nebo Ina.
Průser je ten, že vám i do originálního řemenu, vletí plochý řemen, který se z nějakého důvodu roztrhal.

A toto platí pro všechny Volva s motorem D5, až do dnešní doby, a hlavně v letních měsících, kdy je plochý řemen nadměrně namáhán, permanentně běžící klimatizací.
A hlavně,dyť to přece nejsou rozvody.Jpo vy chcete 10000Kč za rozvody? no to jste drazí kámoš mi to udělá za trojku celý. :lol: :lol:

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#8 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od kV8ba »

Trošku OT: měnil bys i volnoběžku/spojku v alternátoru? Přípravek na výměnu jen ve volvu?
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

GDPR_user

#9 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od GDPR_user »

kV8ba píše:Trošku OT: měnil bys i volnoběžku/spojku v alternátoru? Přípravek na výměnu jen ve volvu?
Od jisté doby měníme i volnoběžky.Předpis je 90000km

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#10 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od iconek »

Klimošku mám zatím vyplou, kvůli vadné spojce kompresoru.

Ale pokud dělám rozvody, tak samozřejmě vyměním i plochý drážkovaný řemen.A další výměna podle stavu řemene.A kladky taky.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#11 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Ekky »

Jj taky to delam komplet ale i kdyz mam na dily nejake slevy a delam si to sam,tak stejne cena se pohybuje kolem 10 000,- takze cena u Davide mi nepride vysoka nebo kdo to tu psal o deseti tisicich... Asi martinopel. To je jedno.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#12 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od cuhan »

Kde se kupujou rozvody tak draho.. :)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#13 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od hajnej »

David Patočka píše:NOOOOOO, to je wono, ale nakonec je největší prdel, že motor se vám nepotká, proto že tam máte Febi, Skf a nebo Ina.
Průser je ten, že vám i do originálního řemenu, vletí plochý řemen, který se z nějakého důvodu roztrhal.

A toto platí pro všechny Volva s motorem D5, až do dnešní doby, a hlavně v letních měsících, kdy je plochý řemen nadměrně namáhán, permanentně běžící klimatizací.
kolik je interval na ten plocháč?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 168
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

#14 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od beatle »

Jak se tak divam na ty ceny, povi mi nekdo jestli neni lepsi koupit starsi motor?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#15 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od cuhan »

To víš že jo,starší motor pořídíš kolem 15000,- ,samo že jsou s tím spojena rizika ale kde rizika nejsou že.. :)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#16 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Ekky »

beatle píše:Jak se tak divam na ty ceny, povi mi nekdo jestli neni lepsi koupit starsi motor?
a za tu cenu máš na mysli opravdu motor nebo POLOmotor? ten polomotor mozna za tu cenu seženeš nekde....
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#17 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od cuhan »

Podle mě je motor zkrátka motor,nasadit a jezdit.. :)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#18 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od David Patočka »

Máš pravdu, nemá smysl to spravovat.....dyť se těch dobrejch motorů všude válí 8) :lol:
Jen poraď kamarádům, až to budou potřebovat, kdepak to asi seženou, s účtem a se zárukou.
To se potom pobavíme.

Hele nikomu nic nenutím, průser je ten, že cena opravy a kompletace té hlavy, je na všechny typy D5, téměř stejně drahá, takže u 2001 je ta cena pro někoho nesmysl, ale u 2012, je to super nabídka.

Rozhodně nemám nouzi o práci, to mi jistě zdejší uživatelé potvrdí, ale spíš jsem chtěl někomu nabídnout variantu výběru, než vyrazí někam na vrakoviště v polích, dožadovat se záručního listu na 14. let starej motor.......
Při potkání motoru, má většinou každý svůj spodek motoru až do poslední chvíle vyzkoušený.
Takže na to hodí opravenou hlavu, a jezdí dál, nežli kupovat motor" V pytli "

Rizika, týkající se koupě "nějakého"motoru jsou:

Nízké tlaky ve válcích, špatně to chytá
Roztavený píst, byl vadný vstřikovač
Vysoká spotřeba oleje, opotřebené kroužky ve válcích a gufera ventilů
Ohnuté ojnice, motor chytil na olej z vadného turba, nebo vlivem nasáté vody
Prasklá hlava, jezdilo s tím prase v kravatě
Přidřený píst, motor potom klepe, dost nepříjemné
Vadné olejové čerpadlo, časem zadřeš turbodmychadlo
Ucpaný sací koš oleje, málo to maže a opět se to projeví
Cvakající hydra a vahadla, časem destrukce hlavy
Klepající klika, vadné lágry

A mnoho dalších věcí, které jsou už asi jedno.


Máš představu, co je to za průser, když po třech dnech práce zjistíš, že jsi to dělal celý na hovno???
.......a navíc vyhodil prachy za motor......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#19 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od David Patočka »

Jinak doporučený interval na plochý řemen býval vždy 60 000 km.
Poslední dobou je trend, na autech nic neměnit, a když se to podělá, tak je to výměna celého kompletu.
Takže hlídat plochý řemen, převodní kladky, ložisko kompresoru klimatizace a napínák pl. řemene.

Nepodceňujte zvuky z oblasti řemenů, je to potom drahá legrace.
Měňte olej v převodovce, jak manuál, tak automat.
Měňte olej v úhlovce a diferáku s haldexem.
Nehoňte motor za studena
Tankujte kvalitní paliva a měňte včas olej v motoru, ne po 30 tis.


Když tyhle blbosti budete dodržovat, tak NEBUDETE POTŘEBOVAT MOJE SLUŽBY.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od hajnej »

David Patočka píše:Takže hlídat plochý řemen, převodní kladky, ložisko kompresoru klimatizace a napínák pl. řemene.
Ložisko v kompresoru jsme už zmínili, že je někomu slyšet do kabiny (i mě...). Dá se vyměnit jen ložisko nebo prostě jinej kompresor?
Naposledy upravil(a) hajnej dne 20 črc 2023 23:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#21 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Kuko28 »

otázka je, v jakém stavu jsou ty naše auto po prvních majitelích, kteří dodržují servisní plán podle výrobce (ušitý na míru leasingovkám) a za prvních 150tis KM vymění minimum náplní, a když tak s "long-life" intervalem...

jak píše výše p. Patočka, spousta lidí možná ani neví, že by se měl měnit olej i v manuálu, nebo v diferáku. Pro Saaby s haldexem dokonce teď upravili interval na 1rok/30tis km!
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:
David Patočka píše:Takže hlídat plochý řemen, převodní kladky, ložisko kompresoru klimatizace a napínák pl. řemene.
Ložisko v kompresoru jsme už zmínily, že je někomu slyšet do kabiny (i mě...). Dá se vyměnit jen ložisko nebo prostě jinej kompresor?
koukám, ložiska se prodávají http://www.aci.cz/vse-pro-klimatizaci-dily-kompresoru-loziska-kompresoru_c223013.html
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Urvanej »

Gratuluju Davide, málokdo napíše jak se chovat, aby jeho služby nebyly potřeba Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 168
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

#24 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od beatle »

Davide,

Zadnym zpusobem nechci rozporovat nabidku na opravu. Ten muj dotaz na novy motor nebyl nijak podbarven, prijde mi to jako ferova nabidka - ber, neber, cena stanovena.

Jenom jsem otevrel svedskedily.cz, a prvni co na mne kouklo byl motor D5 za 20 tisic, na dotaz. A protoze netusim co to vlastne znamena / kolik je na tom dalsi prace a co vsecko nabizeny motor obsahuje / - tak jsem se zeptal.

Spise mne zajimaji rizika a jejich ceny spojene s jednotlivyma moznostma opravy.

A taky diky za dobry popis moznych problemu par mejlu vyse.

B.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#25 Opravuji potkané hlavy D5

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše:Gratuluju Davide, málokdo napíše jak se chovat, aby jeho služby nebyly potřeba Obrázek
Pár motorů a převodovek jsem taky dělal a můžu to vše podepsat. A to nebyla doba všech těch novodobých kurvítek, které to ještě zhoršují.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“