Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#51 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Já jsem to znovu celé prošel a fakt je to trochu mlhavé. Takže, které to ložisko je to kritické?
Pokud by to bylo to na "šestce", tak je to na druhé straně skříně než jsem myslel. 1 nebo 3.
Měl jsem dojem, že odchází 4ka, případně 2ka.
Zajímavé je, že na dotaz, komu to kleklo, se nikdo neozval. Nemám tušení, kolik těch manuálů může jezdit, ale bude to zřejmě míň než automatů.
Pokud s tím někdo přišel do servisu, tak to zřejmě byla kára s "půl mega" na hrbu a "doživotní náplní" v almaře :) takže se není co divit, že to teda nějaký lágr holt nedal, protože hladina toho "maziva" byla Bůh ví kde.

Obrázek

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#52 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od mr1 »

Mám dvě tyto skříně, a naprosto bez problémů. Také mě to zajímá, je z toho takový strašák... ale jen rozdílem spotřeby oproti manuálu a rozdílem ušetřených peněz za generálku automatů ta skříň na sebe vlastně vydělává :ROFL: :ROFL: :ROFL: tvl a teď do mě!
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#53 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od st_Andy »

vidim to tak nejak presne podobne :D AISIN je sice burzujni vozeni o tom zadna, ale krom toho, ze se bez varovani pose*e jeste i zere o 2 litry vic nez je zdravo :pardon:
O vikendu jsem mel zajimavou debatu s prodejcem volva kterej taky jezdi leta s M66 a rikal ze ty novy 8-stupnovy almary porad hadzou lock-up na 1200 otacek a lidi s tim spokojene plachti po meste a libujou si jak malo ty novy dechty zerou.. kor jim nikdo nerekne ze jejich EGR+DPF na novem aute timto stylem udela pri 50tis. pápá..

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#54 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Jasně, :) automat je prostě pohodlíčko a to se platí. Klidně bych s tím jezdil a neuráželo by mě to, zvlášť kdyby to bylo DSGéčko. Jenže takhle jezdím v současném přepočtu za 5,9 l naturalu a bez starostí nastávajcí šikanou nafťáků. A stále mám režim motoru pod SVOJÍ kontrolou a bezpečně vím, co to auto udělá ve zlomku vteřiny. O překvápko v podobě nějakého rozmaru "programu" aisinu opravdu nestojím.

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 541
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#55 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Dzambor »

st_Andy píše:vidim to tak nejak presne podobne :D AISIN je sice burzujni vozeni o tom zadna, ale krom toho, ze se bez varovani pose*e jeste i zere o 2 litry vic nez je zdravo :pardon:
O vikendu jsem mel zajimavou debatu s prodejcem volva kterej taky jezdi leta s M66 a rikal ze ty novy 8-stupnovy almary porad hadzou lock-up na 1200 otacek a lidi s tim spokojene plachti po meste a libujou si jak malo ty novy dechty zerou.. kor jim nikdo nerekne ze jejich EGR+DPF na novem aute timto stylem udela pri 50tis. pápá..
Eśte dobre, že som si povedal, toto auto je posledný diesel :D A v budúcnu uvažujem, že ked jedného dňa budem bohatý tak idem do tej XC90 buď T6 alebo T8 :D
Fakt teraz diesel sa hodí najazdiť na tom dajme tomu 100-150 tisíc a rýchlo sa toho zbaviť, pretože sa to začne doslova náhodne kaziť skrz tie výborné eko kurvítka.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#56 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

Dzambor píše:
st_Andy píše:vidim to tak nejak presne podobne :D AISIN je sice burzujni vozeni o tom zadna, ale krom toho, ze se bez varovani pose*e jeste i zere o 2 litry vic nez je zdravo :pardon:
O vikendu jsem mel zajimavou debatu s prodejcem volva kterej taky jezdi leta s M66 a rikal ze ty novy 8-stupnovy almary porad hadzou lock-up na 1200 otacek a lidi s tim spokojene plachti po meste a libujou si jak malo ty novy dechty zerou.. kor jim nikdo nerekne ze jejich EGR+DPF na novem aute timto stylem udela pri 50tis. pápá..
Eśte dobre, že som si povedal, toto auto je posledný diesel :D A v budúcnu uvažujem, že ked jedného dňa budem bohatý tak idem do tej XC90 buď T6 alebo T8 :D
Fakt teraz diesel sa hodí najazdiť na tom dajme tomu 100-150 tisíc a rýchlo sa toho zbaviť, pretože sa to začne doslova náhodne kaziť skrz tie výborné eko kurvítka.
moj skromny nazor je, ze aj ta T6 alebo T8 po 3 alebo 4 rokoch pojde jak zatka do vysokej pece :D To uz je jedno ake nove auto sa kupi, vsetky su stavane na max 5 rokov alebo 150 000km a potom treba dalsie. Ciel je jednoznacny.. vyhrat lotto, pozberat ludi z fora a vytvorit vlastne auto. By som chcel vediet ako by to dopadlo :kuchta:
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 457
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

#57 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Laurel »

850 se zadnim náhonem :D
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#58 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

alebo bugatti verzia volva :D vpredu jedna 4,4 a v vzadu dalsia :D to by bolo rovno 16x16 a nie 4x4 :lol:
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#59 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

Ahojte :) takze volvik je uz v T6R v Prahe u Davida Patocku od minuleho piatku. Uvidime co bude. Urobil som si vylet do Prahy a som zvedavy na dalsi osud volvatka. Ja verim len v to najlepsie. Dam vediet ako to postupuje. Kazdopadne tolko volva som pokope este nevidel :shock:
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#60 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od mr1 »

Další malá zkušenost: nechal jsem v převodovce vyměnil olej po 200tkm (před tím asi neděláno), a převodka řadí prostě perfektně. Jde jen lehoučce, možná i neznatelně hůř, než nové auto.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#61 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od hajnej »

mr1 píše:Další malá zkušenost: nechal jsem v převodovce vyměnil olej po 200tkm (před tím asi neděláno), a převodka řadí prostě perfektně. Jde jen lehoučce, možná i neznatelně hůř, než nové auto.
Jsme na tom stejně, také jsem měnil. Převodovka má najeto cca 60tis km a rozdíl je teda znát. Řazení jde pěkně hladce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#62 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

Nazdar hosani :) takze konecne po dlhom case sa mi podarilo odniest auto k Davidovi Patockovi do T6R v Prahe. Dnes som bol po auto, prevodovka ide ako hodinky, nic nebucha, neklepe, nechrasti :Yahoo!:, v aute je cestina, vymenili sa aj nejake veci nesuvisiace s prevodovkou. Takze obrovske diki Davidovi. A odkaz vsetkym, ktory maju podobny problem: usetrite si cas a peniaze a chodte za odbornikom ako je David. Nenechajte sa v tom sparat roznym mechanikom (netvrdim ze su zli, ale volvo potrebuje special care). Ked budem kupovat dalsi volvo stroj, tak servis a nakup jedine v T6R :) - profesionalita, kvalita a spolupraca na vysokej urovni.

BIG LIKE Davidovi a T6R :good:
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#63 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Arkaz »

Tak tak. Tiez som s automatom siel radsej rovno do prahy :) a vies nam aj popisat co sa robilo na prevodovke?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#64 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

no, ja som tam siel s manualom M66 a nie automatom :) Ako David poznamenal, bol tam "nainstalovany" zly tisichran (ten co tam bol povodne bol vacsi a vobec nebol z tejto prevodovky/ uhlovky - to sposobilo vytekanie oleja. Potom sa menilo ihlove lozisko, jeho vnutorny kruzok a nechalo sa upravit jedno ozubene koleso (myslim ze 6ta rychlost) - to malo na starosti neprijemne chrasteni. Volvik zvladol cestu domov do Kosic na jednotku :) vyskocila mi akurat jedna hlaska ohladom: doporuceni servisu protiskluzu, ale jak som cital na fore tak to bude asi kruzok pod volantom. ale auto jak vymenene :D myslim, ze David bude vediet presne povedat ak som napisal daco nezrozumitelne. Ale je to srandista :D treba ho zobrat do Kosic na mesiac a nech zauci dakoho z klubakov aby sme mali taky servis aj v Kosiciach :D Ubytovanie ponuknem ja :D
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#65 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Arkaz »

Hej hej viem ze si riesil manual preto som sa pytal lebo o manualoch a ich opravach je velmi malo informacii. No a k tomu protislkzu daj to na origo diag a dozvies sa viac :) moze to byt cokolvek.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 118
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Košice & Trebišov, Slovakoland
Vůz: Mercedes R350, V6, 195kW

#66 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od jguzik »

Urobil som si vylet a bonus je opravena prevodovka. Ak sa bude dat tak este dnes skocim na diagnostiku do volvo v KE na Presovskej a uvidime co mi povedia :-) dam vediet
_________________
Jozi

Je: Mercedes R350, V6, 195kW, AT7, r.v.2012
Bolo: Volvo XC90, D5 120kW, D5244T, M6, r.v.2004, 7 seater

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#67 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Udělalo se hezky, jal jsem se vyměnit olej v převodovce. Údajně mi ho vyměnili před rokem a půl a 15tis km v T6R (naúčtováno 726,-), ale já u toho nebyl, tak jsem to pojal tak, jakoby by to byl "proplach" :D
Oleje bylo trochu více, po vyšroubování hladinové zátky to teklo na rovině poměrně dost ven.

Po vypuštění mě zarazila barva, tedy dávám k lepšímu porovnání s TOTAL 75W80 GL4, to je ten světlejší.

Váš názor, byl ten olej měněn, nebo jen dolit?

Budu dělat i diferák a haldex, tak se zas pochlubím :) (taky měly být dělány, v tu samou dobu)
Obrázek

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#68 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od hajnej »

Těžko soudit zda ten olej takhle může zdegradovat. Já vím jen to, že v mém autě je převodovka, co má najeto 50tis km a po výměně oleje řadí mnohem lépe. Olej jsem neměl šanci vizuálně porovnávat. Takže pravidelná výměna oleje v manuálu po nějakých 60tis km jak automat, bude asi víc než vhodná.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#69 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Fíla »

A takhle zase vypadá nový originální olej od Volva 31280771. Schválně jsem ho vyfotil. Jakou bude mít barvu po roce a půl v převodovce, těžko říct. Takže jenom podle barvy různých olejů něco určovat asi moc nejde.
Přílohy
IMG_20160606_153706.jpg
IMG_20160606_153706.jpg (46.02 KiB) Zobrazeno 2058 x
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#70 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Chtělo by to posuzovat za stejných pomínek, tedy něco jako skleněná, nebo čirá plastová trubka o světlosti 10mm. Když to dáš do kýblu, tak to bude samozřejmě tmavší.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#71 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

hajnej píše: Já vím jen to, že v mém autě je převodovka, co má najeto 50tis km a po výměně oleje řadí mnohem lépe.
Potvrzuji, dnes jsem jel do práce a řadí to o poznání lépe.

Jinak vzorek oleje z diferáku. Ten vypadá mnohem lépe.
Obrázek

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#72 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od hajnej »

To je jízda co, jak tam ty kvalty padaj :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#73 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Romulusw píše:Udělalo se hezky, jal jsem se vyměnit olej v převodovce. Údajně mi ho vyměnili před rokem a půl a 15tis km v T6R (naúčtováno 726,-), ale já u toho nebyl, tak jsem to pojal tak, jakoby by to byl "proplach" :D
Oleje bylo trochu více, po vyšroubování hladinové zátky to teklo na rovině poměrně dost ven.

Po vypuštění mě zarazila barva, tedy dávám k lepšímu porovnání s TOTAL 75W80 GL4, to je ten světlejší.


Obrázek
Po 30tis jsem zkontroloval olej. Je ho tam po nalévací šroub, ale barva se velmi podobá tomu vlevo. Je možné, že ten olej takhle rychle degraduje? Je to přetížením?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#74 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Urvanej »

Ne, je to vyplachovánim a čištěnim bordelu, kterej se tam usadil před první výměnou. To je muj odhad, ale křišťálovou kouli sem někde potratil, takže přesně ti to neřeknu. :-)
Asi bych to ještě párkrát dycky s olejem v motoru vyměnil a ono se ukáže, odkud vítr vane.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#75 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Romulusw »

Já teda taky nemám patent na rozum, ale že by v manuální almaře se usadil takový bordel? Jako, pro mě není problém ten olej měnit po 20 tis (na to ještě mám), ale co tam muselo být v těch doživotních náplních na konci života?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“