Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#76 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od hajnej »

Romulusw píše:ale co tam muselo být v těch doživotních náplních na konci života?
A pak se tady odsuzují M66 s touto doživotní náplní.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#77 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od Urvanej »

Hele lezl jsem do několika diferáků a každej byl potaženej srajdama, který mě vedli k závěru, který jsem zde napsal.
Takže pokud se olej mění po 10ti letech, tak jedna výměna nestačí, aby byl čistej. Otázka je, jak je to s mazivostí, tam bych řekl, že i když je hnědej, tak maže jako novej. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 17
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: V70II 2.5T 2006

#78 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od ogast »

Zdravím, taky mi rachtá (pravděpodobně) ložisko v M56. Je to slyšet jen když je motor ohřátý na provozní teplotě, a zároveň je zařazen neutrál a spojkový pedál není sešlápnutý. Olej jsem v ní měnil při 240tkm. Při 263tkm jsem dělal další výměnu oleje kvůli spojce, takže nyní Ravenol 75W80 Gl-4. Mám čerstvě nový setrvák, lamelu, přítlačák a přítlačné ložisko, takže to musí rachtat zákonitě převodovka. A teď teoretický dotaz, jak zmiňoval pan Patočka mazací kanál pro ložisko. Už se mi nechce znova sundávat celý rám a všechnu parádu kolem. Mohu pomoci mazání, když bych do převodovky nalil o 1-2dcl víc než je předepsáno? A to tak, že zadek auta nadzvednu, hladina se v napouštěcím otvoru sníží a mohu přilít. Nebo místo 75W80 použít viskozitu 75W90? Zkoušel už někdo takový pokus? Díky
_________________
V70II 2.5T, 2006, dovoz z DE
RIP: S60 T5, 2003, 301256km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#79 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od raolsa »

A který Ravenol jsi tam nalil? Patří tam MTF-3.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 17
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Vysočina
Vůz: V70II 2.5T 2006

#80 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od ogast »

MTF-2 75w80. Najel jsem s ním teprve 300km takze jako proplach dobrý :) Snažil jsem se dodržet normu gl-4. Pan Patočka v jiném vlákně doporučoval 75w90, takže opět rozdílné názory.
Naposledy upravil(a) ogast dne 04 srp 2023 14:11, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70II 2.5T, 2006, dovoz z DE
RIP: S60 T5, 2003, 301256km

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#81 Volvo XC90 D5, man 6st - problem s prevodovkou

Příspěvek od mr1 »

Já se musím zeptat. Je z toho vážně strašák jako prase. Je tady někdo, komu se ta M66 opravdu vykálela? Mám 320tkm a řadí pěkně. Nehlučí...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“