Palivová pumpa XC90 V8

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#26 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

No obecně mam problém s plynem v tom, že nechápu, proč se plynová jednotka nesnaží, nebo ani nemá zapojení, vypnout benzínový čerpadlo. Jednak tam zbytečně vrčí a celý to tlakuje. U systémů, který sledujou zase tlak na liště bych očekával, že když je natlačeno, tak čerpadlo vypnou, nebo utlumí, či provedou lineární regulaci toček. Ale vono houno, prostě čerpadlo jede furt a snímač na liště slouží řj jen k tomu, aby podle toho upravovala čas otevření vstřiků. Nebo je to jinak???
Jinak ted ten systém bez vratky, tos mi teda překvapil, tomu nerozumim, proč jí to nemá :-O
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak vratku to má.
Pumpa je tam s číslem 8621156 a bošácký 0580314103. Je to neuvěřitelná kokotovina jak je to tam osazený, může s k tomu jak k penězum a vůbec nejlepší je, když jako já, máte třetí řadu sedadel, to se pak opravdu odstrojuje celá prdel včetně zadního stropního dílu :evil:
Dvě pumpy, přičemž jedna čerpá zprava doleva, ale vlevo se do proudu benzínu přisáva další, takže vlastně čerpá zleva doprava :%)
Provlíknout ta čerpací smyčka z levý strany nejde, protože je tam právě tadle dýza, která brání jejímu vytažení přes to minimální místo mezi oběma půlkama.
No prostě du blejt. :bad:

Ve vidě je prej jen spínač na jedno benzínový čerpadlo, takže nevim.
A teď otázka: existuje varianta, při které běží vzadu jen hlavní čerpadlo? Nebo automaticky a neustále běží obě?
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 02 dub 2014 12:02, celkem upraveno 1 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Mno, bude prča...
Abych si odpověděl "sám", tak každá pumpa má možná vlastní spínání a řízení. Takže to, co sme slyšeli vrčet mohla bejt klidně ta samorná přečerpávací pumpa, takže sme to dost možná kuchali ven zbytečně. Musim najít dostatečně velkou nádobu a odvahu to celý potopit a zkusit na hulváta zapojit.
Service Bulletin NO: 23-29 DATE: 1-17-2008 MODEL: See chart below M. YEAR: 2005-2007 SUBJECT: Installing Extra Fuel Pump Feed Cable REFERENCE: VIDA, TNN 23-28 THIS TNN SUPERSEDES THE PREVIOUS VERSION DATED 8-23-2007. THE ENGINE CODE LIST HAS BEEN MODIFIED AND STEP 10 HAS BEEN CLARIFIED. PLEASE UPDATE YOUR FILES. Note! If using a printed version of this TNN, first check for the latest online version. Description Certain S60, S80, V70, XC70, and XC90 vehicles use a demand-controlled fuel system with a fuel pump control module (FP control module, or Pump Electronic Module [PEM]) and a fuel pump with two pump motors. The fuel system design was modified in production during the summer of 2006. Each motor within the pump was given its own fused electrical circuit. If the fuel pump fuse is blown and it is determined that the fuel pump is defective, the additional circuit should be added for vehicles within the chassis range shown above. This TNN provides instructions for installing this circuit. Note! Always first check if there is a fuse in position 29 in the CEM, as the chassis ranges above may be approximate, depending on engine code. Note! This repair is not applicable to the following variants: ^ S80 T6 and XC90 T6 (engine code 91) ^ Model year 2004 S60R and V70R ^ S60 and V70 vehicles with steel fuel tanks.
Už jen otázka, zda was given v tom kontextu znamená, že předtim byly obě na jedný pojistce, nebo od tý doby.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#29 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od old.fashioned »

Urvanej píše: The fuel system design was modified in production during the summer of 2006. Each motor within the pump was given its own fused electrical circuit.
Z tohohle kontextu podle mne vyplývá jenom jedno - změna v roce 2006 přinesla každýmu motoru vlastní el. obvod...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#30 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od dali »

Urvanej píše:A teď otázka: existuje varianta, při které běží vzadu jen hlavní čerpadlo? Nebo automaticky a neustále běží obě?
A neni to tak jako je to třeba u P2 TDIček? Tam je teda jen ta přečerpávací, funguje to tak že při nastartovaným motoru pumpa přečerpává palivo z odlehlýho konce nádrže do něčeho co jsem nejčastějc viděl nazývat swirl pot, v kterým je u nafty sací koš u benzínu patrně druhý, hlavní čerpadlo. Ta přečerpávající pumpa pumpuje nepřetržitě a přebytečný palivo který nenasaje podávací pumpa přetéká přes okraj tý nádoby do zpátky do nádrže. Důležitý je, že u nafty ta přečerpávací pumpa pumpuje až když začneš startovat, respektive když běží motor...
Ale je otázka jestli to tak může bejt u benzínu. Že by hlavní pumpa natlačila po zapnutí klíčku a ta přečerpávací se přidala až při startování/po nastartování. Na start by tej hlavní pumpě měl stačit obsah toho swirl potu.....

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4901
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#31 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Romulusw »

Tohle jsem zažil u accorda 1990. Chvíli jel, když na něj zasvítilo slunko nejel. Odešlo MAIN RELAY, krabička ve které byl tišťák a na něm naletovaná dvě relátka. Asi ROHS (bez olova, tvrdý cín) protože časem pájené spoje popraskaly a dělaly rotyku. Stačilo přeletovat a bylo. Na netu jsem četl, jak borci vyndavali nádrže, aby se dostali k pumpám a teprve pak na to přišli. To bylo breku.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#32 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak sem měl poměrně strach hodit ten sráč zvanej pumpa do benzínu mimo auto a zkusit jesi čerpá. No, kdo se bojí nesmí do lesa. Jsou to jen dva dráty, neni tam co posr. Pro jistotu přes regulátor a od cca 3V začala vrčet a nic, do 12V nic, jen vrkot. Otočil sem pro jistotu polaritu a taky nic. Pro uplnou jistotu sem hodil vedle pumpu z 850, která od 4V krásně čerpala.
Takže ho hajzla mam. Teď tu jednu pumpu "jen" vyměnit, když nikde neni celej ten bazmek za rozumnej peníz k sehnání...
Tak a teď kde zjistit, jaký čerpadlo tam nabastlit :%) Průměr 38mm, ale jak to vypadá dole můžu jen hádat...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Bosch numero pro čerpadlo co žene benzín do motoru je 0580454022 a to přečerpávací má 0580454023.
Ale nečekal sem, že google bude poměrně tichej :-(
Walbro GSS 342 - tak ta ne, ta je moc velká, má 39mm!
Airtex E8229 nebo E8335 aktuálně vítězí. Průměr maji 38mm, ale jakej je mezi těmadle dvouma potvorama rozdíl??? :-(
Tak nevim, uvidíme. Objednáno E8335.
Jinak numero na celej xindl sedí od AIRTEXu E8851M, který je i na benzínovejch S60 2005+
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#34 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže se stal malej zázrak. E8335 pasuje rozměrově i konektorově :Yahoo!:
Jedinej drobnej problém je v 0.05mm rozdíl ve velikosti otvoru do filtru, ale to nevidim jako zásadní. Sesadíme, vložíme a otestujeme v provozu. Podám report a pak to nějak sesumíruju. Celkem prča, když nový čerpadlo do nissana stojí 1850 i s počtou +50Kč za kousek hadice a nebo kupovat za 12 celej modul...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#35 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Ondra. »

sux.... :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#36 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Taxem z toho jelen.
Když sme to sestavili, testovali, tak na povel vrčely obě pumpy a bylo možné s zvednout tlak na liště při mrtvym motoru jen povelem z vidy.
Lítalo to jako blázen, bez zaváhání.
Když sme to po 8h jebání nastrojili, tak okamžitě zhebala a projev stejnej jak před výměnou :o
No, nakonec po vytažení a znovu zastrčení klíče se ozval onen zvuk, a na drc :shock:
Nicméně, vida spíná pouze přečerpávací pumpu a je to divný.
Závěr: airtex e8335 pasuje ve všech směrech a je plnohodnotnou náhradou původní bosch 0580454022. K napasování je třeba trubka s 34mm vnitřnim průměrem a svěrka na zalisování do původního místa. Dále je třeba nahradit původní vlnitou nalisovanou hadici cca 40cm klasické benz. hadice vnitřní průměr 8mm a namotat ji do smyčky, a nějak se s tim poprat a vrazit do nádrže.
Jeden tip: než odpojíte jakejkoliv konektor, vyfoťte si to, ať pak nemusíte študovat šémátka a pípat drátky.
Druhej tip: dělat to s prázdnou nádrží, případně mít néjakou hadici a nejlépe s tim odsávacim balónkem, ať nechlastáte benál jak já. Pokud zustane i 5l, tak je to moc.
Třeti: zásadně ve dvou, sedmimístnej interiér ani solo nejde.
PS: kdybych to měl někdy dělat na kšeft, tak 20tis je málo, protože sedmimístná verze je fakt peklo. 5ti místej intr zabere míň jak desetinu času.
Náklady: 1850 kč pumpa, 50kč půlmetr hadice a asi 60h lidskýho času, když se s tim fakt opatrně mazlíte, abyste nic nezdemolovali, vyčistíte nádrž, kam se dosáhne, očistíte všechno, než to tam vrátíte a všechno to děláte prvně. Pak už jen celou dobu doufáte, že to bylo naposledy a nechápete, že ten co to dělá s váma ještě neutekl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#37 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od 3m3 »

Dobre ty,
doufam ze ted uz bude V8 delat jen radost.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7462
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#38 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Petr Marek »

3m3 píše:Dobre ty,
doufam ze ted uz bude V8 delat jen radost.
To, teda! Po takovém sr~~~ by už rozhodně mělo!
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#39 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže sranda pokračuje. Potřeboval bych radu od někoho zkušenýho buď v práci s volvama, nebo znalýho ve schématech.
Tušíte někdo, jak funguje na XC90 regulace tlaku paliva? Dle obrázku dole je jedna pumpa hnaná natvrdo furt a druhá se spíná a reguluje modulem 4/83. Modul 4/83 je řízen signálem z ECM přes pin 1. Teď jde o to, zda tento modul řídí hlavní pumpu, nebo tu přečerpávací.
Pokud prozkoumám vedení, tak modul 4/83 je napájen pouze v případě, že jedna pumpa (6/31) běží. Pokud běží, tak může sepnout k ní tu druhou, proto mi z logiky vychází, že hlavní pumpa běží furt a přečerpávací jen pokud modul 4/83 rozhodne, že je třeba přečerpávat palivo.
Všechny symptomy totiž zatím nasvědčují tomu, že Uřvaňáček je trouba a v nádrži přehodil konektory čerpadel, ale zapojení jsme 4x kontrolovali, takže se mi tomu nechce ani za mák věřit. Tudíž nejspíš došlo k mylnýmu výkladu a potřeboval bych konzultaci, než se pustíme do 5h maratonu se sedmimísnym interiérem.
Piny 8 a 12, čili část označená 6/31 je hlavní čerpadlo, piny 9 a 10, čili 6/33 je přečerpávací čerpadlo.
V příloze je v celý schéma zapojení palivovýho čerpadla.
elektrika-k-pumpe-paliva.JPG
elektrika-k-pumpe-paliva.JPG (22.66 KiB) Zobrazeno 3269 x
Přílohy
elektrika-k-pumpe-paliva.pdf
(71.45 KiB) Staženo 144 x
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#40 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže skutečnost je taková, že to neni vůbec žádná sranda.
6/33 je HLAVNÍ pumpa, zapojený sme to měli dobře hnedka napoprví.

Problém byl v tom, že tlaková benzínová hadice koupající se v benzínu změkla, a po čase se zalomila a benzín netekl. Už je tam místo semperitky super kvalitní starlajn, tak uvidíme.

Další detail, ač všude dohledáte, že se musí vyndat i třetí řada, tak to NENÍ TŘEBA, dostanete se tam jen vyndánim druhý řady. Místa o trochu míň, ale jde to.

Teď už to chodí, tak snad to vydží a lezli sme tam naposledy :-) (ale to sem řikal i předtim)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7462
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#41 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Petr Marek »

Tak to gratuluji k vyřešení problému. :good:
Už jsem chtěl napsat, jestli není problém někde jinde.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#42 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Předčasná gratulace :-) černá svině už zase stávkuje.
Nabyl jsem dojmu, že odešel i regulátor, jinak si to nedovedu vysvětlit. Asi jakmile se ohřeje, tak vypoví službu uplně.
Smontujeme, testujeme, vše v pohodě, po dalších cca 10km furt v pohodě a za hodinu jedu z5 a po cca 5km zase nemam benzín na liště :O: tož fakt nevim.
Nemohl by někdo s diagnostikou a odpovídajícim autem (nádrž má dvě půlky, podávací a hlavní pumpa, asi AWD s S60, V70cca 05+...) to svoje napíchnout, sledovat tlak na liště a zapnout palivovou pumpu, zdali se hýbe tlak nebo ne? Mě se totiž ani nehne, ale normálně nastartuju, to už pak vyleze.
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#43 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže pojedeme dle buletinu TNN 23-28 a uvidíme.

Plán je přesunout a vyměnit regulátor z venku (je schovanej za plastovym podběhem PZ kola) dovnitř pod PZ sedačku.
K tomu je třeba:
2x housing part# 974688
control module part# 30769225
cable harness part# 30724838

A děj se vůle boží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#44 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Tohle vlákno: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?p=173752 asi znáš.

Jinak na V8 mohu něco odměřit, jen mi řekni (třeba přes SZ) co přesně? "Nářadí" na to mám.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#45 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Pavlovi děkuji za velkou pomoc s naměřenim jeho auta!
Každopádně situace stále nevyřešena, a to už jsem zkoušel i jinej modul čerpadla (PEM, 4/83). Pro jistotu i novej palivák.
Hadice starlajn drží, tady semperitka zklamala.
Už tam toho moc nezbejvá(seřazeno dle pravděpodobný příčiny mnou odhadnutý):
a) vadná nová pumpa Airtex za hříšný peníz (protože předtim to nikdy takhle polovičatě neblblo)
b) regulátor tlaku na liště mrkev
c) vadná ECM nebo CEM
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#46 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

a) je správně, teda špatně...

Svině jedna, po zapojení napřímo na 12V chvíli tlačí a pak se změní zvuk a nasrat. Jelikož mi strach nedovolil, tak sem ještě narval endoskop do nádrže a koukal, zda je kýbl u pumpy plnej a pumpa necucá vzduch. Celou dobu byl plnej. Airtex suxxxxxxx :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#47 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak Airtex nesuxxx, semperit suxxx. :D
Hadička od Semperita je sice třívrstvá, ale ten obal benzín nevydrží. Obal se vydrolil do nádrže, která ucpala sítko a proto pumpa nedávala a jak sítko, tak filtr byly plný černýho humusu.
Potom, co sem tam dal hadici supr čupr stárlajn, tak už pohoda.
Doufám, že tohle je poslední příspěvek na téma palivová pumpa na mym XC a už to nechci nikdy řešit. Sice sem už nabyl zkušeností profíka, kdy je pumpa v jednom venku za hodinu a vše je zpátky taky za hodinu, ale tak nějak mě to už nebaví. :evil:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#48 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od David Patočka »

Ty woe, to je teda hustý, jako :lol:
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#49 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od kwiko »

semperit palivove hadice ako aj prepadve hadice su klasika. zvycajne do par mesiacov su zase v centre pozornosti... Raz som bol rad ze auto nelahlo popolom, ked ta svina praskla a ostriekala v lete, v kolone turbomotor benzinom. odvtedy len original z rozborky hoci aj 30rocny :D

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#50 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Fůůůj, hanba. Za takový šlendrián pověsit do průvanu :evil:

Tohle se mi chtělo zakřičet, když jsem objevil příčinu toho, proč V8 náhle nestartuje. Jakoby nebylo palivo. A taky že nebylo (naštěstí pumpa pumpuje - zatím mě nepotkala výměna pumpy jako kolegu výše). Tedy pumpuje, ale nemá elektriku.

Totiž asi se od nějaké doby stalo módou (nebo nařízením) dávat elektronické moduly všelijak do podběhů a jiných míst, kde je výskyt vlhkosti, stříkající vody, kamení a soli zcela normální. Následky ve spolehlivosti jsou jasné.

To je i případ "Fuel Pump Control Unit", je to taková jednoduchá elektronická jednotka (č. 4/83). Dvě plastové skořepiny, mezi nimi prosté gumové těsnění a pouze záprdkami jsou skořepiny sepnuté. Tohle je konstrukce, která v žádném případě nemůže odolávat venkovnímu prostředí. Jednotka je však umístěna v pravém zadním podběhu mnohých XC90 (až do chassis -238088). :%)

Původně jsem spílal konstruktérům od Bosche (P/N 0580001002, Volvo P/N 8629614), ale zde jsou na vině spíše konstruktéři Volva, kteří takovou nepěknost s umístěním modulu vymysleli. Totiž po necelých 10 letech provozu a 1/4 mil. km vypadá jednotka uvnitř takto (to bílé je tak malá lžička soli):
pump.ctrl1.jpg
pump.ctrl1.jpg (95.08 KiB) Zobrazeno 2837 x
pump.ctrl2.jpg
Náprava? Relativně jednoduchá, vše je popsáno v instrukci č. XC90-2-23-5542, více detailů pak zde: Operation number: 28411-2.

V kostce: vykutat střední řadu sedadel (3x 4 šrouby), nadzvednout plastové nášlapné prahy v zadních dveří, povolit zadní řadu sedaček (pouze u 7-sedadla), odstranit koberec a všechny protihlukové polystyrenové výplně. U středního sedadla nezapomenout odpojit konektor předpínačů pásů (oranžové = patří airbagům).

Po odšroubení plechového kulatého krytu vpravo se odhalí palivové čerpadlo a s ním i kabelový svazek. Jedna jeho část vede do pravého zadního podběhu. Jestli je tam tato jednotka ještě umístěna, lze zjistit snadno - např. při výměně kola odšroubujte 2 matky č. 10 (ten v návodu uvedený nýt netřeba odvrtávat), filc v podběhu odhrnete a jednotku lze vidět, případně i hned demontovat.

Pak také odcvakněte dva stahovací pásky (třetí je příliš hluboko, ale lze jej utrhnout), tím se kabel uvolní a lze jej vtáhnout vnitřkem do k kabiny i bez stříhání. Následně lze jednotku podle návodu umístit do té hlukové izolace pod sedadly při použití původního svazku. Možná by stálo za to jednotku rozebrat, vyčistit a zrepasovat. Nepochybně tam sůl bude také. Kuchat sedadla o půl roku později není žádný med.

Pavel

P.S. Trochu objasnění k signálům:

CEM A:16 spíná 12V (relátkem v CEMu) = hlavní spínač pro Fuel pump
ECM B:20 signálem PWM reguluje napětí pro hlavní pumpu (6/33 piny 9 a 10) - zde se ECM skutečně podle tlaku paliva na liště proporcionálně reguluje přísun paliva
druhá pumpa (6/31 piny 8 a 12) běží trvale a naplno po celou dobu, co je tento vehement napájen z CEM (A:16)

Několik postřehů:

#1 to že pumpa "vrčí" ještě nic neznamená, v zásadě vrčí vždy oba motory současně. A rozeznat, že jeden vypadl (můj případ), to dokáže asi jen velmi cvičené ucho.

#2 ti, kdož máte tento modul ještě stále v podběhu, neoddalujte jeho přesun do sucha a teple, ideálně s repasí. Kromě toho, že můžete někde zůstat snadno a rychle viset, je rovněž možné, že když se koroze dobře trefí, odnese to jednotka CEM, konkrétně obvod kolem pinu A:16. Není to vyjímečná věc.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“