Palivová pumpa XC90 V8

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#51 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

ok2ucx píše:Náprava? Relativně jednoduchá, vše je popsáno v instrukci č. XC90-2-23-5542, více detailů pak zde: Operation number: 28411-2.
Toto nevhodné umístění jednotky PEM se netýká pouze V8, ale také všech silnějších benzínů (našel jsem to snad pro XC90 T6 atp.). Nějaké hodně přesné informace moc nejsou, jinde (u novějších) je jednotka pod sedadlem už z výroby. U V70R je třeba v kufru vpravo vzadu vedle rezervy, tak je to v klidu.

U XC90 jsem objevil ještě tahle čísla:
30742823 (do chassis -238088)
30769225 (od chassis 238089-)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#52 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Po roce klidu mám pokračování této story: když auto projevilo podobné příznaky (nastartuje a chcípne, jakoby byla prázdná nádrž), tak jsem si říkal, že jen vybuchla časovaná bomba - t.j. ten solí promáčený modul PEM, který jsem sice přemístil do sucha, ale jak je jednou něco napadené solí tak moc, rozhodně se na to nedá spolehnout. Tož jsem si frajersky myslel, že jen kuchnu PEM, spojím dva dráty a aspoň dojedu domů. Byl jsem naštěstí jen 3km od domu, tak by to takové peklo :evil: nebylo.

Ovšem ani s přemostěnou PEM se nic dalšího nedělo, motorek pumpy vrčel+bzučel, ale tlak paliva se nekonal. Tak už jsem se potřetí za posledních 20 měsíců dostal domů bez motoru (tentokrát v závěsu za 120kW D5 V70 - děkuji beatlovi).

V garáži jsem si cvičně dal komplet rozborku celého 7-místného interiéru = tedy tak, jak se to dělá "správně". Je to docela Ikea nábytek, v zásadě se není čeho bát, v teple jde všechno v pohodě (aspoň jsem auto hloubkově uklidil), jen je těch dílů celkem hodně. Největší fuška však byla vyčerpat veškerých 50l benzínu z nádrže. Nemaje žádné rozumné pumpovací zařízení, nasát sifon a samospádem do kanystru to fakt nebylo nic moc - z těch benzínových par to bylo na :bad: (a to jsem je pusou nenasával).

To keep the story short, mrtvá je skutečně podávací pumpa. Sice vrčí, ale netlačí. Na pitvu ještě nedošlo, ale asi upadla vrtulka. Tímto děkuji firmě Bosch (pumpa je Made in Czech Republic, nevím, kde přesně se to dělá) za příjemné chvilky při rozborce auta.
Pumpu jsem dal jinou, je z 2.5T (ta přečerpávací je v tom duu stejná), žádné rozumné parametry nemaje, nezbylo mi, než to zkusit. Za normálních okolností jede pumpa stejně na 50%, i na plný kotel dodávka paliva dostatečně stíhá...

Při této příležitosti jsem vyměnil i modul PEM za zbrusu nový, další závady palivového systému očekávám až za dalšího 1/4 mil. km.
Auto je vymydlené, voňavé a tažné lano doufám už nebudu dlouho potřebovat...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#53 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tvl ty to píšeš jak s nákupem housek na krámě :-)
Jak si pořešil hadičku od "nové" pumpy do víka modulu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#54 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

Vždyť je to pohoda, ne? Rozebírat interiér je v podstatě malina, nikde není nic rezavé, nic ti nepadá na hlavu, atd. Jen nesmí být zima, to se pak plasty lámou.
{Teď mě napadá, že poprvé jsem měl velkou kliku, když pumpa (resp. modul PEM) kleknul přes noc v garáži, takže na laně to nebylo}

Co se přerábky týká, sehnal jsem po haluzi celou novou sestavu pumpy z 2.5T, kde je sice jiný motorek (podle čísla), zbytek je ale stopro shodný. Byl to celý koš včetně těch přečerpávacích hadic. Tento vehement - konkrétně ta žlutá sací tryska byla zlámaná. Takže jsem "spodek" použil původní a motory, víko nové. Jediný spoj jsem vyrobil na té hadici, co tlačí právě do přečerpávání.

Co nebyla houska, tak vypumpování benzínu. Ale to přičítám nedostatečnému vybavení.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#55 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Takže story od ok2ucx má pokračování:
Tož se stalo, že auto zheblo za jízdy. Po inšpekci v nádrži jsem zjistil, že:
1) pravá půlka je uplně suchá a v levý je ještě hafo benzínu,
2) hadice od modulu vedou spodem, nikoliv vrchem, jak jsem měl u předchozího auta :shock: ale zase se velmi výrazně lépe provlíkají takhle spodem.
Následovala inšpekce modulu samotného, kde obě pumpy jely v pohodě a v tu chvíli jsem byl marnej, neboli v koncích.
Nebudu to prodlužovat, malinkatý smítko ucpalo trysku co je namontovaná v levý půlce, takže to nepřečerpávalo zleva doprava. Sranda byla, že to smítko ale nebylo vidět když jsem ty čerpadla testoval na 7,5V co mam baterky na modely. Vylezlo až po chvilce, co to běželo na 12V a jakmile jsem napájení čerpadla odpojil, tak zalezlo. Tvl to byl porod to najít. Ale snad dobrý, otázka je na jak dlouho.
Jak se tam smítko dostalo, když je dole extra jemnej filtr? To bych taky rád věděl. Buď kolem něj, kde byl nános bordelu slušnej, nebo při montáži, což se mi ale nechce věřit. Takže závěr, když to montujete, tak všechno vypíglovat a nic nezanedbat.
Jo a jelikož jsem to dělal už počtvrtý, tak sem měl interiér za 1,5h venku, otázka, jak dlouho ho budu cpát z5 :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#56 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Vypada to ze se pridam do klubu :D

Jak prisla zima, zacal jsem jezdit s volvem (protoze bufik :) ) no a kdyz do neceho sednu hned me to nema rado.
Zatim se stalo jen dvakrat ze neslo nastartovat, poprve se to podarilo asi na 15x a podruhe asi na 3x, oba pripady u studeneho motoru.

A jednou se stalo ze po nastartovani motor cukal, az zdechnul. To bylo pri teplem motoru. Po asi desatem nastartovani bezi bez problemu a startuje zatim za studena i tepla.

Protoze auto bylo prave na geometrii, v servisu mi nabidli ze muze pomoct kdyz se procisti vstriky, tak je testovali ale kazdy krasne rovnomerne rozprasoval. Taky tlak na palivove liste je OK, par mesicu dozadu mi v t6r menili snimac tlaku na liste (pry ten tlak lital). A taky testovali tlak paliva, namerili 3,2bar, co je udajne dobre - a vida mi ukazuje na volnobeh hodnotu ECM - Fuel rail pressure (rel) 401kpa.
Tlak je teda asi OK, ale netusim jaky byl tlak v tech pripadech, kdy to nechcelo nastartovat.

Nejake napady co to muze byt? V servisu mi hned nabizeli palivove cerpadlo, ale moc nechapu - jednou funguje skvele, pak zas ne? Taky filtr - zatim jsem nemenil, naposled pred asi 50tis km, ale ze by jednou palivo poustel a napodruhe ne, nevim. A pokud to nebude cerpadlo do nakladne procedury vyse se mi moc nechce.

A perlicka:
Neorigo diagnostika ukazovala zavadu neco v zmyslu: Problem s tlakem paliva.
Pak jsem to doma nahodil na VIDU a v zaznamu nebylo nic takoveho! Vida nevyhodi vubec zadnou chybu co se paliva nebo zapalovani tyce. Chybu v servisu pry nemazali...Je to nejak mozne?

Diky za rady

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#57 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak vidu do auta a zjisti si tlak na liště, až to nebude startovat. Podle mě to spíš vypadá jako nějaká závada na immo, ale fakt nevim, jak to je u těchto pekáčů řešený.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#58 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Tak update. Uz nestartuje vubec :D
A protoze to nebude imobilizerem, vracim se spatky do teto temy...

Hadanky na dnesni vecer :) :
- na benzin nenastartuje, ma tendence chytnout ale zadusi se a chcipne
- na lpg nouzove nastartuje, a pak motor bezi normalne
- kdyz po nouzovem startu na lpg prepnu na benzin (na volnobehu) tak chcipne
- kdyz po nouzovem startu na lpg prepnu na benzin (a drzim lpg v otackach, ne na volnobeh) tak taky chcipne
- nezavisle topeni ale funguje, benzin tim padem ma

Nezavisle topeni ma jine cerpadlo nez to ktere dodava benzin motoru? Takze to bude asi to palivove cerpadlo? Nebo mozna jeste neco jineho?

Zkusil jsem taky odpojit baterku na 5 min, ale nepomohlo. Hned rano to nahodim na diagnostiku a naklikam si tlak na palivove liste, co nam asi hodne napovi. Asi nevyresim takhle na dalku nic, ale kdyby nekoho neco napadlo dejte prosim vedet, na co se mam zamerit.
Napada me samozrejme palivovy filtr (jak pisu menen pred 50tkm), ale dal krome cerpadla uz nic. Nebo nejaka ridici jednotka? Ale to by mi asi diagnostika vyhodila nejaky chybovy kod? PEM jednotku jak zminuje ok2ucx kouknu, jestli ji mam venku nebo v interieru..

Diky moc
Urvanej píše: Jo a jelikož jsem to dělal už počtvrtý, tak sem měl interiér za 1,5h venku, otázka, jak dlouho ho budu cpát z5 :-D
Asi dobehnu na rozebirani interieru teda :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#59 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Nevim kolika místnou verzi máš, ale 5 je sranda, 7 je peklo.
Nastartuje achcípne, to je klasická indikace chcíplýho čerpadla. Teda aspoň mě se to tak projevovalo.
Jo a aý budeš řešit ten tlak, tak koukni kolik ukazujou plováky paliva v obou půlkách. Mě se naposledy ucpalo přečerpávání a měl sem levou skoro plnou a vpravo sucho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#60 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Mam 5 mist, bohudik.
Na benzin uz vubec ani nechytne, jen toci :(

Podivam se i na plovaky, dekuji, snad to v diagnostice najdu.
ok2ucx píše: Pumpu jsem dal jinou, je z 2.5T (ta přečerpávací je v tom duu stejná), žádné rozumné parametry nemaje, nezbylo mi, než to zkusit. Za normálních okolností jede pumpa stejně na 50%, i na plný kotel dodávka paliva dostatečně stíhá...
P.
Jinak nevite nekdo, jestli pumpa z 2.5T pasuje taky na 3.2? Aftermarket pro 2.5 se da koupit znatelne vyhodneji jak pro 3.2..

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#61 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Já bych skoro řekl, že benzínový XC maji všechny stejnou pumpu. ALE pokud tam je rozdíl, tak může bejt dobře vidět i shora. Ale detaily ti neřeknu, lezl jsem jen do V8 a dycky vracel původní sestavu, max jsem vyměnil jednu pumpu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#62 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Pišta... »

[quote="63miro"]Mam 5 mist, bohudik.
Na benzin uz vubec ani nechytne, jen toci :(

Podivam se i na plovaky, dekuji, snad to v diagnostice najdu.

Svého času sem se docela intenzivně zabýval tímhle problémem proč...
Než začneš rozebírat,
Tak se zeptám, kolik máš cca benzínu v nádrži?
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#63 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nezávislé topení má opravdu svoji pumpu a hlavně i svoji jehlu sání z nádrže. Takže proto bufík funguje. Jestli to budeš kuchat, tak to uvidíš.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#64 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Tak prikladam, co mi ukazuje diagnostika.
Pocas startovani se hodnota tlaku nehybe, hotnota pumpy z 20% naroste na 50% a ke konci az na 80%, ale tlak nic.

K tem plovakum jsem je v diagnostice nedostal, ale mam 60% plnou nadrz, takze tim to asi nebude?

Takze v diagnostice mam ECM chyby nasledovne: "
Predpokladam ze je to vse s tim spojene...

Jako priciny nizkeho tlaku mi ukazuje vida vadne cislo nebo fakt ta pumpa. Kdyby bylo cislo asi by ale nebyl problem s tim ze tam neni benzin vubec?
Přílohy
volvo.jpg

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#65 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Tod2 »

zkus pro jistotu dolít do nádrže, třeba tam fakt u pumpy není benzín, stává se, že nefunguje přečerpávací pumpa mezi nádržemi...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#66 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

nene, pokud stojí na rovině, tak to samotíží přeteče a stačí fakt málo, aby to aspoň škytlo.
Čidlo tlaku je tak přesný, že i kdyby čerpadlo tlačilo vzduch, tak tlak naroste. Z toho usuzuju na mrtvolku v podobě hlavního čerpadla, vidim to tak na 93%. :-)
Máš tři možnosti.
1) sehnat jakejkoliv benzínovej kus z XC90, nebo z jinýho podobnýho volva v awd, a vyměnit kus za kus,
2) koupit nemocnej modul a přehodit jen to mrtvý čerpadlo,
3) koupit origo co tam patří a to můžeš v autorizáku za 12tKč, nebo se dá najít na ebay novej za 7tKč, ale tam je otázka, zda je to origo.
Každopádně tam stejně musíš vlézt a pak už budeš moct ty pumpy otestovat venku. Rada nad zlato je, až to budeš vytahovat, tak si na levej plovák navaž šňůrku, protože se to pak zpátky navlíká asitak milionkrát snáz.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#67 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Dekuji za rady. Jeste jsem chcel vymenit ten snimac tlaku na liste za ten stary, ale to bude asi zbytecne. Kdyby byl vadny, nemelo by to spolecne snad nic s tim, ze v te liste neni benzin.

Pouzity dil tam davat nechci a kdyz uz se to bude rozebirat, tak vymenim radsi cely kit jako jen to cerpadlo.
Nasel jsem BOSCH 1 582 980 141 primarne urceno pro 2.5T a T6 ale udajne je to pro vsechny benzinove motory stejne - da se koupit za cca 3500kc a origo volvo je taky bosch. Tak dumam, jestli je origo za 12k jen v drahem obalu nebo je lepsi :)

Jinak PEM modul je u 2008 umisten uz v interieru pod sedackou, ne venku nad blatnikem. Ten pujde na test jako prvni, jestli funguje.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#68 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Pánové na Bazoši stále visí toto. Nevím jestli je to to správné, ale pro jistotu to sem dávam.

https://auto.bazos.cz/inzerat/96311968/Volvo-palivove-cerpadlo-30761745.php
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#69 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od skulda »

měl jsem podobný problem, mám na S60R stejný čerpadlo jako máš v XC90, dvakrát jsem koupil "origo" Bosch a dvakrát reklamoval, dvakrát uznáno
kdybys chěl tak mám na prodej opravdu origo Volvo, ale už bohužel staré víc jak 2 roky bez záruky, ale opravdu Volvo, 100% nové, nejeté, kdyžtak SZ
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#70 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Dalsi update:
Po tom jak auto cez vikend stalo jsme ho sel odvezt do servisu, tak nasednu, zkusim nastartovat...a hle, startuje na benzin :ROFL:

Otazka je ale dokdy, ridici modul je u meho modelu jiz v interieru, vstriky jsou OK, cidlo tlaku na liste taky, takze se asi porouci cerpadlo, bude na miste ho vymenit preventivne.

Jeste je moznost ze to dela palivovy filtr, podle faktury byl vymenen pred 30tis km ale buhvi jestli to tak bylo v realu ( Proto jsem rad kdyz mohu byt pri servisu osobne :unknown: ). Je na fest zrezly a mozna jsem ho dorazil kdyz jsem naposledy neodhadnul vzdalenosti a dojel na benzinku s dojezdem pod 20km a mozna to cuclo nejakou spinu.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#71 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tohle u novejch aut (2000+) neplatí. Cucaji špínu zespoda furt a z vrchu taky, pokud je hladinka akorát na úrovni nádobky (cca 3/4 nádrže).
Stejně bych to rozhodil, aspoň tak, abych se dostal k tomu modulu a nádrži, kde lze proměřit zda pouští elektriku do čerpadel, až to zase exne.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#72 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Pumpu dam novou, snad tim nic nezkazim.
Jinak ze moznost otestovat nejak ten PEM modul kdyz u toho budu?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 36
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#73 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

No jedině osciloskopem, páč z toho leze obdélník.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 590
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

#74 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Tak nejake info pro dalsi generace:

Palivove cerpadlo je v poradku. Problem byl v kabelu, konkretne v tom modrem konektoru (na foto, hruby stredni). Pin tohoto konektoru byl trochu spaleny a tak neslouzil svemu ucelu.
Kabel by mel byt +, hruby cerny je pak uzemneni minus, a ostatni nevim zatim co jsou :D
Pin jsme vymenili, konektor vycistili a hotovo.

Na XC60, benzinovych variantech, se tento problem stava pry casto a ve velkem rozsahu (u me byl pin jen trochu poskozen, na XC60 je to pry katastrofa) a tam se meni kabelaz za novou, vylepsenou (mozna ma hrubsi tento problemovy kabel nebo je tam nejaky dalsi kabel). Na XC90 se to stava pry opravdu vyjimecne.

Proc ten pin zlobi, je otazka kterou mozna nekdo kdo se v elektrice vyzna zodpovi za mne :)

Pro info: Cerpadlo z 2.5T, T6 a V8 nepasuje na 3.2, protoze konektor je jiny. Ten pro 3.2 vidite na fotkach nize. Ale samotne teleso cerpadla asi pasuje, jiny je asi jen konektor, nevim. Jen ten novy ma 6pinu, ten stary jich ma 7 - viz https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41CIgbeP2%2BL._SX466_.jpg. Co je tam navic netusim...
Přílohy
konektor2.jpg
konektor2.jpg (124.07 KiB) Zobrazeno 1273 x
konektor1.jpg
konektor1.jpg (119.55 KiB) Zobrazeno 1273 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 330
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pohjola

#75 Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Ykka »

Vzorný popis řešení.
Na prvních XC60 se to stávalo a býval vypálený pin až v jednotce CEM. Týkalo se to i dieselů.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“