Po roce klidu mám pokračování této story: když auto projevilo podobné příznaky (nastartuje a chcípne, jakoby byla prázdná nádrž), tak jsem si říkal, že jen vybuchla časovaná bomba - t.j. ten solí promáčený modul PEM, který jsem sice přemístil do sucha, ale jak je jednou něco napadené solí tak moc, rozhodně se na to nedá spolehnout. Tož jsem si frajersky myslel, že jen kuchnu PEM, spojím dva dráty a aspoň dojedu domů. Byl jsem naštěstí jen 3km od domu, tak by to takové peklo
nebylo.
Ovšem ani s přemostěnou PEM se nic dalšího nedělo, motorek pumpy vrčel+bzučel, ale tlak paliva se nekonal. Tak už jsem se potřetí za posledních 20 měsíců dostal domů bez motoru (tentokrát v závěsu za 120kW D5 V70 - děkuji beatlovi).
V garáži jsem si cvičně dal komplet rozborku celého 7-místného interiéru = tedy tak, jak se to dělá "správně". Je to docela Ikea nábytek, v zásadě se není čeho bát, v teple jde všechno v pohodě (aspoň jsem auto hloubkově uklidil), jen je těch dílů celkem hodně. Největší fuška však byla vyčerpat veškerých 50l benzínu z nádrže. Nemaje žádné rozumné pumpovací zařízení, nasát sifon a samospádem do kanystru to fakt nebylo nic moc - z těch benzínových par to bylo na
(a to jsem je pusou nenasával).
To keep the story short, mrtvá je skutečně
podávací pumpa. Sice vrčí, ale netlačí. Na pitvu ještě nedošlo, ale asi upadla vrtulka. Tímto děkuji firmě Bosch (pumpa je Made in Czech Republic, nevím, kde přesně se to dělá) za příjemné chvilky při rozborce auta.
Pumpu jsem dal jinou, je z 2.5T (ta přečerpávací je v tom duu stejná), žádné rozumné parametry nemaje, nezbylo mi, než to zkusit. Za normálních okolností jede pumpa stejně na 50%, i na plný kotel dodávka paliva dostatečně stíhá...
Při této příležitosti jsem vyměnil i modul PEM za zbrusu nový, další závady palivového systému očekávám až za dalšího 1/4 mil. km.
Auto je vymydlené, voňavé a tažné lano doufám už nebudu dlouho potřebovat...
P.