V70 I TDI - bzučení v motoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#1 V70 I TDI - bzučení v motoru
Ahoj všem,
z motoru se mi začalo ozývat nějaký bzučení, závisle na otáčkách. Začíná to okolo 1800ot., za studena i za tepla. Zní to podobně jako autíčko na dálkový ovládání. Nejvíc bych to přirovnal ke zvuku, jako když se ohřála stará Karosa a roztočil se jí vpředu na chladiči ventilátor, jestli si to někdo vybavuje.
Auto jede normálně, všech náplní je dost. Cca před 10tis. km jsou dělaný rozvody vč. pumpy (Marra), a taky jsem si měnil mikrořemen s napínákem. Začlo to teď, po výměně oleje a vzducháče. To s tím ale asi sotva souvisí...
Než se v tom začnu víc šťourat, tak napadlo by někoho, kde by mohl být zádrhel?
Děkuju
z motoru se mi začalo ozývat nějaký bzučení, závisle na otáčkách. Začíná to okolo 1800ot., za studena i za tepla. Zní to podobně jako autíčko na dálkový ovládání. Nejvíc bych to přirovnal ke zvuku, jako když se ohřála stará Karosa a roztočil se jí vpředu na chladiči ventilátor, jestli si to někdo vybavuje.
Auto jede normálně, všech náplní je dost. Cca před 10tis. km jsou dělaný rozvody vč. pumpy (Marra), a taky jsem si měnil mikrořemen s napínákem. Začlo to teď, po výměně oleje a vzducháče. To s tím ale asi sotva souvisí...
Než se v tom začnu víc šťourat, tak napadlo by někoho, kde by mohl být zádrhel?
Děkuju
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 198
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Vůz: V70 2,0 (B5202S) 1998
- Bydliště: Praha
#2 V70 I TDI - bzučení v motoru
Od 1800? Tipoval bych nacate turbo, nebo jsi nasal mouchu
_________________
Volvo V70 2.0 93kw 1999 brichoplaz
Galloper 2.5td 73kw intercooler upraveno na offroad verzi
Opel Omega 2.0 16v 100kw caravan
Chicco S3 black
Volvo V70 2.0 93kw 1999 brichoplaz
Galloper 2.5td 73kw intercooler upraveno na offroad verzi
Opel Omega 2.0 16v 100kw caravan
Chicco S3 black
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
#3 V70 I TDI - bzučení v motoru
Zkus zhodit plochý řemen od altenátoru,jestli ten zvuk nezmizí.Pokud ano muze to být ložisko z altiku,nebo serva a nebo klimy.Pro jistotu ale mrkni jestli mas dobře zacvaklej box od vzduchového filtu .
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 858
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 2,4 D5 151kw
- Bydliště: Brno
#4 V70 I TDI - bzučení v motoru
Tatovi to delala presne to stejny napinaci kladka-resp lozisko
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
#5 V70 I TDI - bzučení v motoru
No jo,ale kolega píše že napinák měnil .wolf píše:Tatovi to delala presne to stejny napinaci kladka-resp lozisko
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 858
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 2,4 D5 151kw
- Bydliště: Brno
#6 V70 I TDI - bzučení v motoru
aha sem si nevšiml
_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#7 V70 I TDI - bzučení v motoru
Načaté turbo bych poznal, to nebude ono. To bzučení se stupňuje s otáčkama motoru, nee s otáčkama turba. Zní to pořád stejně, ať je motor pod plynem nebo motorem brzdím. To už by byl pravděbodobnější ten vcucnutej čmelák :flashdriver píše:Od 1800? Tipoval bych nacate turbo, nebo jsi nasal mouchu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#8 V70 I TDI - bzučení v motoru
No jo, to mě nenapadlo, navrknout to bez řemenu! Ráno to hned zkusím.Mata píše:Zkus zhodit plochý řemen od altenátoru,jestli ten zvuk nezmizí.Pokud ano muze to být ložisko z altiku,nebo serva a nebo klimy.Pro jistotu ale mrkni jestli mas dobře zacvaklej box od vzduchového filtu .
A jak pak zjistím, který ložisko je KO? Zkoušet jednotlivý agregáty roztočit třeba kladkou na vrtačce a nějakým řemenem je asi kravina, co?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 108
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Velká Bystřice
- Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat
#9 V70 I TDI - bzučení v motoru
Neni.Třeba namotat na řemenici kus drátu a škubnout,jak když startuješ sekačku .U servo čerpadla to bude horší.to se tak lehce netočí.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: S40 2.0D "Autoškola edition"
#10 V70 I TDI - bzučení v motoru
Tak chci jenom poreferovat o zdárné opravě.
Sekačkovo-startovací metodou jsem nic moc nezjistil, možná ten altík se mi zdál subjektivně trošičku bzučivej. U kamaráda jsem si domluvil repasi (ložiska, uhliky, sběrač a práce za cca 2000 Kč), tak jsem altík začal dolovat ven. Když jsem vyndal vodící kladku, která je pod servopumpou, jen tak jsem do ní brnknul a hle - vůle ve všech směrech snad 2mm, ložisko opatlaný mastným prachem a při otáčení všelijak chrastilo a křupalo.
Tak výlet do Kelly, nová vodící řemenice (základní cena asi 1500, po slevě 900) a motor běhá jak švýcary.
Takže děkuji všem zúčastněným za rady, vyřešíno.
Sekačkovo-startovací metodou jsem nic moc nezjistil, možná ten altík se mi zdál subjektivně trošičku bzučivej. U kamaráda jsem si domluvil repasi (ložiska, uhliky, sběrač a práce za cca 2000 Kč), tak jsem altík začal dolovat ven. Když jsem vyndal vodící kladku, která je pod servopumpou, jen tak jsem do ní brnknul a hle - vůle ve všech směrech snad 2mm, ložisko opatlaný mastným prachem a při otáčení všelijak chrastilo a křupalo.
Tak výlet do Kelly, nová vodící řemenice (základní cena asi 1500, po slevě 900) a motor běhá jak švýcary.
Takže děkuji všem zúčastněným za rady, vyřešíno.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek