Předvstřik 2,5 tdi

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
FREDERIK

#1 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od FREDERIK »

měl bych dotaz, jsem drobet zmatený z nastavení předvstřiku podle vidy a jiných diagnostik. Všechny ostatní diagnostiky na 2,5 tdi od všech značek aut mají nastavení předvstřiku jako vlastní funkci, kde pokud není teplota vody 80+ nejde spustit a při měření si zvýší sama otáčky a ukáže hodnotu v grafu. Ale vida má pouze návod že se mají hlídat teploty paliva a vody a hodnotu předvstřiku srovnat s grafem, nebo s požadovanou hodnotou, ale o otáčkách se nic nepíše. Mám nastavený předvstřik Boschem a podle vidy má na volnoběh požadovanou hodnotu 1,7° a mě na volnoběh ukazuje cca 7° , ale když zvednu otáčky cca na 2000ot/min tak se požadovaná i skutečná srovná na cca 4,5°. Kde je teda pravda? Auto startuje i jede výborně, nekouří, nekolísá, nevěřím že podle Bosche je to špatně nastavený, jen mi je záhadou jak je to s těmi otáčkami při seřizování předvstřiku?
Díky

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#2 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od dali »

Můžu k tomu říct to, že když mi předvstřik seřizoval Márra, tuším že to dělal přes Dice, tak to bylo přesně jak píšeš u ostatních značek... bylo důležitý aby motor byl ohřátej a samo si to zvýšilo otáčky.

GDPR_user

#3 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od GDPR_user »

Pochopitelně VIDA tuhle funkci má a pod 80°C tě nepustí dále.

FREDERIK

#4 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od FREDERIK »

Tak to bude asi závada na mém přijímači :( pod čím je tam ta funkce? mě se pod diagnostikou motoru nabídne seřízení předvstřiku, ale dále mi to jen odkáže na ten návod.. :(

GDPR_user

#5 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od GDPR_user »

FREDERIK píše:Tak to bude asi závada na mém přijímači :( pod čím je tam ta funkce? mě se pod diagnostikou motoru nabídne seřízení předvstřiku, ale dále mi to jen odkáže na ten návod.. :(
ECM ,vehicle comunication,advanced

FREDERIK

#6 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od FREDERIK »

Tak uz jsem to odhalil, otevře se mi návod a přímo v tom návodu je pak aktivní odkaz přímo na tu funkci.
Díky za rady :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#7 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Zdarec, využiji už založeného téma. S autem "nic není" nekouří, necuká, nic podobného. Prostě jsem to chtěl jen vyzkoušet a případně nechat seštelovat.

Diagnostika ukázala tohle:
Obrázek

Full res:


Podle toho grafu to vypadá, že to je špatně ne?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#8 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

To je ťažko takto odhadovať, keď si mimo rozsah a mimo graf.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#9 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

To sice jo, ale jen o pár stupňu. Motor má mít minimálně 80°C. To jsem o 13°C mimo, za předpokladu, že se to bude chovat stejně i s lehce nižšíma teplotama, tak po prodloužení přímek mi to vychází na 73,4°C lehce pod -2° a to je pořád hodně daleko od výsledného -3,77°.

Jen ta teplota paliva je o 40°C mimo... :/ ALe nevím, podle čeho se to řídí.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

ms231
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

#10 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od ms231 »

Myslím, že se palivo ohřívá "s autem". Zkus nastartovat studený motor a hned si to napoj na vidu a uvidíš, jak postupně poroste. Nějak extrapolovat graf.. nevím, no.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#11 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Průser je trošku v tom, že kamarád s diagnostikou je 25 kiláků daleko a čekat tam 2h, než to vychladne je trošku na p*ču. Z tohohle se nic vyvodit nedá teda?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#12 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

No, keď myslíš. :(
Keď chceš vychádzať z predpokladov a predĺžených priamok, tak prečo nie. Ale znova len zopakujem, že pre zhodnotenie stavu a nastavenie predvstreku si mimo rozsah. Ostatné sú len predpoklady vychádzajúce z jedného printscreenom odchyteného čísla. Už som sa toho predvstreku ponastavoval u seba dosť, ba až až, takže píšem iba zo svojej skúsenosti, že z jedného odchyteného údaju okamžitej hodnoty predvstreku a mimo rozsah grafu by som si nedovolil urobiť si záver, pretože viem, že tá hodnota v praxi lieta hore-dole a dôležité je ako lieta a v akých rozsahoch. Navyše nikdy som nenastavoval predvstrek pri tak vysokej teplote. Ale ak ti to podľa predpokladov vychádza na hodnotu mínusovo vysokú, tak si ju posuň na hodnotu akú požaduješ podľa predpokladu a predĺžení priamok.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#13 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Zkusíš mi i popsat, jaký s tím máš zkušenosti, jak se to chovali při špatném nastavení, co se zlepšilo při dobrém atd...

Mělo by to líp ject, míň žrát, lepší chování motoru.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#14 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

Veď ty si si odpovedal aj sám :) Lepšie to ide, menej to žerie a lepšie sa chová motor. K tomu by som len doplnil, že pri zlom nastavení nenaštartuje alebo štartuje zle, alebo má veľmi nepravidelný chod a zvuk. Tým som opísal aj extrémnejšie odchýlky od ideálnych hodnôt. Nastavoval som to viackrát preto, že som menil rozvody, tesnenie pod hlavou ventilov, potom aj tesnenia vačky atď. Keď som bol s predvstrekom úplne mimo, tak to neštartovalo a musel som pootočiť rozvodovým kolesom na vačke voči polohe na ktorej som ho dotiahol. Ak som nedosiahol dobrej hodnoty pri správnom napnutí remeňa tak som to znova musel na vačke posunúť a proces opakovať aby aj predvstrek bol ok aj napnutie remeňa správne.

Takže keď píšeš, že
Tarkin píše:S autem "nic není" nekouří, necuká, nic podobného. Prostě jsem to chtěl jen vyzkoušet a případně nechat seštelovat.
a ak je remeň správne napnutý = nie je vyťahaný, dá sa predpokladať, že aj tá okamžitá hodnota predvstreku zachytená snímkom obrazovky, nebude u teba nič zásadného. Ako som už spomenul, podstatnejšie je, podľa môjho usúdenia, či hodnota -3,77 je krajná, extrémna, najvyššia alebo stredná a hodnota lieta aj do -4, -4,5 a viac, atď. Ale to sa dá posúdiť len dynamicky, pri chode, za stáleho sledovania a ako to reaguje na zmeny v napnutí kladky a či je ešte v ok rozsahu a určite by som to kontroloval vo vhodnom rozsahu teplôt podľa výrobcu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#15 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Jiří M »

Jak auto startije studený (v létě i v zimě), jak startuje teplý po chcípnutí? To jsou věci, co hodně napoví. Teplota, hlavně paliva, se mi nezdá. Ono do předvstřiku kecí i teplotní snímač nafty v hlavě čerpadla. Ten snímač bych prověřil jako první, když bude auto ráno vychladlý, měly by sedět (na pár °C tolerance) veškerý čidla na autě, ať už nasávanej vzduch, teplota vody, kabiny i nafty...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#16 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Auto mám od dubna, menil jsem baterku, startuje porad stejne dobre... Jednou se mi stalo, ze jsem nazhavil, nadlabnul, chciplo to a oblak bileho koure, od te doby nic.

Vcera jsem byl v servisu, davala se nova trubka sani a podtlakovy hadicky. Koukali mi i na predvstrik, rikali ze ok. Na diagnostice BOSCH a zahlidnul jsem tam neco jako "zacatek vstriku" pozadovany a realny a souhlasilo to. Bylo to tak hodinu a pul po tom, co jsem k nim jel 10km, takze teplota asi optimalni.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#17 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Přeměření v rozmezí grafu dopadlo takto:
Přílohy
23131137_1441941515854572_1530222824_o.png
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#18 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

Takže zle a stálo by za to, zamyslieť sa nad tým, že ti to lieta a prečo. Minule temer -4 a teraz temer +2.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 31 říj 2017 22:01, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#19 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Všimni si, že to vychází úplně opačně proti prvnímu měření v létě. Podle tohohle to vychází skoro o 4° špatně, ale auto jezdí uplně normálně, startuje normálně, všechno ok.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#20 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

Môže sa to tak tváriť.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#21 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Minule to bylo hlavně mimo rozsah grafu, mohlo to kecat. Nebo co by na to mohlo mít ještě vliv?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12978
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od raolsa »

Jak dlouho po nastartování a začátku měření předvstřiku jsi naměřil tuhle hodnotu?
Já mám tu zkušenost, že chce chvíli počkat, než se hodnota srovná.
Pokud ti hodnota lítá sem tam tak bude pravděpodobně špatný řídící vstřik.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#23 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od IgorS »

U mňa zas akonáhle povolí diagnostika meranie, je už motor dostatočne prehriaty a hodnoty mám stabilné a totožne kolíšu pri rôznych meraniach.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#24 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

raolsa píše:Jak dlouho po nastartování a začátku měření předvstřiku jsi naměřil tuhle hodnotu?
Já mám tu zkušenost, že chce chvíli počkat, než se hodnota srovná.
Pokud ti hodnota lítá sem tam tak bude pravděpodobně špatný řídící vstřik.
Dělal jsem to u Kuby ve Zdemyslicích, jel jsem tam z Plzně. Chvíli jsme koukali do diag na vytápění sedaček, pak přišla řada na tohle. Mezitim klesla teplota motoru pod 80°C, tak jsem to na chvíli nadlábnul a naměřili jsme tohle.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 45
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#25 Předvstřik 2,5 tdi

Příspěvek od Tarkin »

Pokud ti hodnota lítá sem tam tak bude pravděpodobně špatný řídící vstřik.
To by se muselo projevovat na chodu ne? Špatné starty a horší výkon.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“