prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a rachta

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#1 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a rachta

Příspěvek od malwin »

ahojte..
po vymene motoru (ohla klika) se me zacala zlobit prevodovka..
pokud jedu v tahu na 5, tak drzi. jakmile z kopce pustim plyn tak rychlost vyskoci do neutralu.
na miste je slyset rachtani, ztichne po zmacknuti spojky. za jizdy se prida huceni.
jeden den se mi na svetlech stalo i to, ze jsem chvili stal pripraveny se zarazenou jednickou a chvilema jako by se mi tam sama kopala jina rychlest a trhalo to s autem. to same pri couvani.

prolezl jsem jine fora a nekteri se zminuji o povolenem patem kole.

nemate nekdo zkusenost nebo nevali se nekomu dobra M56 doma?
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Chotiměř

#2 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a racht

Příspěvek od Uhlák »

Okamžitě přestat to pokoušet=jezdit, jsou bv háji ložiska, hlavně na předloze na předloze, ty dokurví pátej synchron jako prví, pak začne třeba dvojka atd..
Když se to podchytne včas, dá se převodovka celkem slušně spravit, pak leda koupit jinou, která nemusí ale bejt taky nějaká valná. Nedávno jsem taky sháněl, byl to docela problém. Na volvo převodovky se nedají koupit žádný kolečka....
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#3 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a racht

Příspěvek od mr1 »

Jako další kvalt by do odskákala zpátečka. Převodovku rozdělat, zároveň se podívej, jestli už nejsou smetený ty synchrony (jakože jo). Jestli jo, sháněj novou převodovku. Dá se při troše štěstí sehnat od dvou litrů, ale také za ni někdo chce sedmičku. Uvolněné kolečko je fatální blbost. M56 je z části na hřídeli z rovnobokým drážkováním, a částečně (zrovna myslím 5 a R) je tepelně lisovaná. Tam absolutně nehrozí žádný pohyb. Můj názor - ty synchronu už budou v hajzlu. Po mé zkušenosti bych se na půlení převodovky už rovnou vykašlal a hledal novou. Myslím, že když už to vyskakuje, tak je to smetený. Ložiska si mohl slyšet před tím. Nedokážu si popravdě představit, jak by ty ložiska mohla vypadat, kdyby to rovnou vyhazovalo kvalt.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#4 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a racht

Příspěvek od malwin »

takze...
auto slo k p. Patockovi na zvedak. a jsem rad, ze jsem jel prave tam.
prevodovka, se kterou jsem nikdy nemel sebemensi problem na kasi.
zjistilo se, ze byla pridelana ctyrma z dvanacti sroubu a na horni casti byla od agregatu rozsklebena!
prevodovka je tam ted starsi s novym olejem a funguje na vybornou.
spojkove lozisko, spojka a setrvak to sebou nevzalo a jsou v dobrym stavu.

no a jak k tomu patrne podle me doslo?
zhruba 5tis. km pred timto problemem se menil motor.
podle vseho byla o 0.9mm ohla klika. dejme tomu.
sehnal se jiny motor a nechal jsem to prohodit s tim, ze se prestroji vsechno z meho motoru, protoze jsem mel vsechno nedavno menene nebo repasovane.
za praci jsem zaplatil, ale napr. moje oznacene vstiky nemam dodnes...
dostal jsem v krabici nejake jine, z peti 2 pouzitelne.
podle servisu chybejici srouby za KO prevodovky nemuzou, ja si myslim neco jineho.

hlavne ze to jede. a pekne.
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

GDPR_user

#5 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a racht

Příspěvek od GDPR_user »

malwin píše:takze...
auto slo k p. Patockovi na zvedak. a jsem rad, ze jsem jel prave tam.
prevodovka, se kterou jsem nikdy nemel sebemensi problem na kasi.
zjistilo se, ze byla pridelana ctyrma z dvanacti sroubu a na horni casti byla od agregatu rozsklebena!
prevodovka je tam ted starsi s novym olejem a funguje na vybornou.
spojkove lozisko, spojka a setrvak to sebou nevzalo a jsou v dobrym stavu.

no a jak k tomu patrne podle me doslo?
zhruba 5tis. km pred timto problemem se menil motor.
podle vseho byla o 0.9mm ohla klika. dejme tomu.
sehnal se jiny motor a nechal jsem to prohodit s tim, ze se prestroji vsechno z meho motoru, protoze jsem mel vsechno nedavno menene nebo repasovane.
za praci jsem zaplatil, ale napr. moje oznacene vstiky nemam dodnes...
dostal jsem v krabici nejake jine, z peti 2 pouzitelne.
podle servisu chybejici srouby za KO prevodovky nemuzou, ja si myslim neco jineho.

hlavne ze to jede. a pekne.
Kde se měnil motor??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#6 prevodovka M56 - vyskakuje petka a za jizdy huci a racht

Příspěvek od malwin »

k memu zklamani u Marry.
delal to jeden z mechaniku.
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“