vrtání dpf filtru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 77
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S60 136kW
Bydliště: Petřvald u NJ.

#1 vrtání dpf filtru

Příspěvek od bisa »

Jaký máte názor na vyvrtání díry do dpf filtru ? Tady se o to někdo pokoušel :
_________________
S60 D5244T4-136 KW,s60 D5244T5-120kw obě MY06

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#2 vrtání dpf filtru

Příspěvek od Petr Marek »

Kolega z práce provrtal DPF u Passatu 2,0 TDI PD MY 2005 před dvěma lety a od té doby najel zhruba 40000 km bez sebemenšího problému. Předtím na něj pořád řvala kontrolka zaplnění filtru a jeho vyčištění se nepodařilo spoustit už ani diagnostikou. Ještě pro úplnost dodávám, že to byl systém s použitím aditiva.

Jinak já osobně si myslím, že to je trochu prasečina.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

PINĎABC
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4997
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#3 vrtání dpf filtru

Příspěvek od PINĎABC »

prasečina ne prasečina, hodí ti to chybovou hlášku, protože za dpf je čidlo co porovnává tlak s čidlem před filtrem, tak budeš muset udělat i softwerovou úpravu jednotky. to bych už ten filtr kuchnul celý ať ty saze letí rychleji do háje, klesne ti spotřeba emise na stk to nepoznají, takže tě čekají už jen samé pozitiva když ho odstraníš 8) . jinak když pohledáš :ryba: je tu toho o dpf napsané mraky :)

GDPR_user

#4 vrtání dpf filtru

Příspěvek od GDPR_user »

PINĎABC píše:prasečina ne prasečina, hodí ti to chybovou hlášku, protože za dpf je čidlo co porovnává tlak s čidlem před filtrem, tak budeš muset udělat i softwerovou úpravu jednotky. to bych už ten filtr kuchnul celý ať ty saze letí rychleji do háje, klesne ti spotřeba emise na stk to nepoznají, takže tě čekají už jen samé pozitiva když ho odstraníš 8) . jinak když pohledáš :ryba: je tu toho o dpf napsané mraky :)
Není to tak docela pravda,vím o XC90 s provrtaným filtrem a naprosto bez problémů.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 77
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S60 136kW
Bydliště: Petřvald u NJ.

#5 vrtání dpf filtru

Příspěvek od bisa »

ještě by to tak chtělo trochu vědět kolik děr a jaký průměr vrtáku.At tam je zhruba stejný tlak před filtrem jako když je nový.Mám strach že kdybych to provrtal moc ten tlak tam nebude nebo bude malý a začne to házet chyby.
_________________
S60 D5244T4-136 KW,s60 D5244T5-120kw obě MY06

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#6 vrtání dpf filtru

Příspěvek od Petr Marek »

martinopel píše:Není to tak docela pravda,vím o XC90 s provrtaným filtrem a naprosto bez problémů.
Jsem rád, že někdo znalý jako je Martinopel potvrdil, že k fungování stačí pouze mechanický zásah do filtru. Skutečně nemám ve zvyku vymýšlet si a kdybych to neviděl na vlastní oči, tak bych to samozřejmě netvrdil.

Bisa: Jedna díra dlouhým vidiákem o průměru 13 mm.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2431
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#7 vrtání dpf filtru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

13 mm? :shock:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 77
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S60 136kW
Bydliště: Petřvald u NJ.

#8 vrtání dpf filtru

Příspěvek od bisa »

z-d-e-n-a píše:13 mm? :shock:
Tak napiš svůj názor když se ti to zdá blbost.
_________________
S60 D5244T4-136 KW,s60 D5244T5-120kw obě MY06

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2431
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#9 vrtání dpf filtru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No kdyžnad tim tak přemýšlím, asi to taková blbost nebude co se "funkčnosti" týče. Nicméně nejsem zastáncem všelijakýho českého kutilství co se filtrů týče - vytloukání apod. Prostě se mi příčí princip DPF jako takový. To radši koupím benzínový samohyb... Toť můj názor aneb co tam neni to se nepos...,že? :Rose:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#10 vrtání dpf filtru

Příspěvek od Petr Marek »

Ano, skutečně 13 mm. Informace z tlakových čidel před a za filtrem nevyhodnotila řídící jednotka jako závadu zatím ani jednou. Ještě doplním, že u Passatu u kterého to bylo vyzkoušeno se sešla asi ta nejhorší možná kombinace: DPF vyžadující aditivum v kombinaci se vstřikováním čerpadlo - tryska (PD). Později přešel koncern VW na Common Rail, který si s filtrem rozumí líp.

Tento 40 cm dlouhý vrták to má celé na svědomí.
Přílohy
DSC08446.JPG
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 7485
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#11 vrtání dpf filtru

Příspěvek od Petr Marek »

Ještě jedna poznámka k DPF filtrům obecně:

Spousta lidí vidí tento filtr jako příklad typického kurvítka, které kromě toho že zvedne spotřebu navíc přidává i technické problémy s jeho fungováním. Na druhou stranu je potřeba dodat, že zachycení a spálení vysoce karciogenních pevných částic je pro lidský organismus mnohem příznivější než nepatrný nárůst plynných emisí vzniklých nepatrně zýšenou spotřebou o několik desetin litru. Velikost pevných částic závisí na kvalitě vstřikování. Platí, že čím vyšší vstřikovací tlaky a ideálnější roztýlení vstříknutého paliva tím menší vznikají pevné částice, které pronikají hlouběji do plic a tím jsou stále nebezpečnější.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#12 vrtání dpf filtru

Příspěvek od mr1 »

Já pořád nechápu, jak může i třináctka díra uvolnit cestu. Nerozumím?
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 77
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S60 136kW
Bydliště: Petřvald u NJ.

#13 vrtání dpf filtru

Příspěvek od bisa »

mr1 píše:Já pořád nechápu, jak může i třináctka díra uvolnit cestu. Nerozumím?
tak podle mě se tomu určitě usnadní průchod.Pořád jde hodně plynu přes tu filtrovou mřížku a něco přes tu díru.
_________________
S60 D5244T4-136 KW,s60 D5244T5-120kw obě MY06

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2431
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#14 vrtání dpf filtru

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Petr Marek píše:Ještě jedna poznámka k DPF filtrům obecně:

Spousta lidí vidí tento filtr jako příklad typického kurvítka, které kromě toho že zvedne spotřebu navíc přidává i technické problémy s jeho fungováním. Na druhou stranu je potřeba dodat, že zachycení a spálení vysoce karciogenních pevných částic je pro lidský organismus mnohem příznivější než nepatrný nárůst plynných emisí vzniklých nepatrně zýšenou spotřebou o několik desetin litru. Velikost pevných částic závisí na kvalitě vstřikování. Platí, že čím vyšší vstřikovací tlaky a ideálnější roztýlení vstříknutého paliva tím menší vznikají pevné částice, které pronikají hlouběji do plic a tím jsou stále nebezpečnější.
Ano, a proto razim nazor že je "zdravější" (hodně velký uvozovky) vykuchat kat u starého diesela než kuchat DPF. :twisted: :D
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

sobi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 204
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: DKA
Vůz: V70 / D5252T / 99

#15 vrtání dpf filtru

Příspěvek od sobi »

Někde jsem četl že se nechají čistit. Myslím že psali že jsou na to snad 4 metody. Tak už to je snad možné i u nás. Zkus google jestli už nějaká firma to neudělá. Osobně bych dal přednost vyčištění než provrtani. Ale to už je o každém z nás. :pardon:

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#16 vrtání dpf filtru

Příspěvek od David Patočka »

vyndat, prolejt aditivem na rozpuštění sazí a nechat přes noc, vypláchnout a jedem dál.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 vrtání dpf filtru

Příspěvek od Urvanej »

Petr Marek: nemohu než nesouhlasit. Nechápu, jak si někdo rozumnej může udělat tento názor a hlavně na základě čeho? Mediální masírky?
Pro divizny: 13mm díra se tam dělá kvůli tomu, aby neustále existující tlaková ztráta simulovala existenci funkčního filtru. Nikdo netvrdí, že 13mm stačí na průtok spalin, ale motoru se lépe dýchá, řj je spokojena, co víc si přát...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“