Váha vzduchu 850 Tdi

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
V13
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 17
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

#1 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od V13 »

Ahoj brikeťáci!Můžete mi někdo poradit,kde sehnat váhu vzduchu na osumpade tdi r.v.96?Jak Autokelly,tak Štangl sou jaloví.Údajně je to výběhovej model a nikdo už to nevyrábí.Vypadá to na ni.Diagnóza-Do cca. 3 tis.ot. táhne motor v poho,ale víc už se mu moc nechce,teda většinou.Občas si to dá klidně až do červenýho pole,ale za deset minut už je zase zvadlej.Komb.spotřeba 7.7 a trochu to hulí.Diagnostika mlčí,ale to je prej normální,pokud není VV totálně v hajzlu.Turbo,kůler a hadice se zdají být v pohodě,žádný podivný zvuky falešně nasávanýho luftu.Snad ještě přepouštěcí ventil tlaku nad turbem,že by zůstaval pootevřenej?Díky za každou radu,V.

wolf
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 859
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 2,4 D5 151kw
Bydliště: Brno

#2 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od wolf »

_________________
Je:Volvo V70 SUMMUM 2011 2,4 D5 151kw D5244T10 automat
Bylo: Volvo V70 1998 2,5 tdi 103kw D5252T automat

V13
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 17
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

#3 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od V13 »

Díky,tam ju asi fakt mají,ale ta cena...Ještě mě napadlo,jestli se dá VV nějakým způsobem proměřit?

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#4 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od kwiko »

podla tvojho popisu skor zanesena variabilna geometria turba. prehladaj dieselpower.cz forum. je tam niekolko navodou ako na to... Maf senzor ti hodi zvycajne aj chybu motora ked sa mu nieco nepaci.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#5 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od doktor »

kwiko píše:podla tvojho popisu skor zanesena variabilna geometria turba. prehladaj dieselpower.cz forum. je tam niekolko navodou ako na to... Maf senzor ti hodi zvycajne aj chybu motora ked sa mu nieco nepaci.

Variabilní geometrie lopatek u 850TDi ? hm??? :)

Já doporučuji před koupí čehokoliv navštívit Jeana v Kobylnici. Alespoň bude provedena originální diagnostika
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od dali »

kwiko píše:podla tvojho popisu skor zanesena variabilna geometria turba. prehladaj dieselpower.cz forum. je tam niekolko navodou ako na to... Maf senzor ti hodi zvycajne aj chybu motora ked sa mu nieco nepaci.
Ani jedno z toho neni pravda. VNT jak píše doktor... A špatná váha vzduchu jentak chybu nehodí, když je váha vzduchu chycená, pořád dává nějaký hodnoty a ŘJ nemá jak si ověřit, že ty hodnoty nejsou správný. Chybu hodí pouze když odpojíš MAF senzor a nevyndáš předtím klíček ze zapalování.

@V13: zkusil bych se pídit po tom, jestli tu váhu vzduchu umí někdo repasovat. Viděl bych to celkem reálně že to nějak půjde. Přinejhorším by na čas mohla stačit i "rekalibrace" hrábnutím do potenciometru (svýho času se to údajně používalo jako snadnej způsob tjůningu TDIčka zadarmo).

GDPR_user

#7 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od GDPR_user »

A co palivový filtr?Už jsi vyměnil???S tou variabilní geometrií jsem si málem cvrnknul. :lol: :lol:

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#8 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od kwiko »

Aspon sme sa pobavili, Teda mal som v hlave tu ciernu hadicku medzi tym regulatorom tlaku a samotnou bankou ovladajucou tlak turba. Ako spominal ujo majitel, aj ta sa moze pridierat. Vtedy mi skoci Maf spolu s Boost pressure mimo tolerancie. Pripadne aj ta druha hadicka k saniu. A Maf sa ohlasi aj ked ma dieru v sani. Niesom v stave porozmyslat preco to tak je, ale ked som cez tyzden nastavoval male rozvody, tak som si samozrejme nedal hadicu spat, a uz som tam mal Maf v chybach a kontrolku motora... a pri kontrole predvstreku som si mohol hned mazat zavadu.
Ale je pravda ze to bola verzia 15.8... takze zase kecam... vpodstate teda suhlasim s uvodnym popisom riesenia majitela Obrázek

No nic nejako mu to opravte, sa idem umyt po izolovani pivnice proti tlakovej vode som cely od bitumenu :wink:
Ps: ten tip s palivom nieje zly, to mu neohlasi ziadna diagnostika. Alebo aj upchaty vyfuk by na to sedel.

V13
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 17
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

#9 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od V13 »

Díky za všechny podněty.Lopatky sou snad tak,jak je tam kdysi kdosi nastavil a filtry září novotou.A jestě co si myslíte o té variantě,že by tlak utíkal tím přepouštěčem,co je nad turbem.Pokud už je sou ty dosedací plochy ventilu zabarbonovaný a nedosedne to stoprocentně...?Odpovím si sám...asi nezbude,než to turbo vykuchat a přesvědčit se.Ď.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Chotiměř

#10 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od Uhlák »

Turbo kuchat je zbytečný, leda že je někdo zkurv...před tebou, vytoč průchoďák ovládací trubičky(kovovej!) a fokni tam kompresorem a kontroluj podtlak z gumový hadice, kterou si předtím sundal z ventilu. Ventil odtoku turba musí při foukání cvakat a v hadici to musí dělat podtlak.
Jinak váhu změřit při provozu a jestli ukazuje málo nebo nepravidelně, uloupnout dekl a propilovat díry šroubů držících desku s uhlíkovou dráhou, aby snímací plíšky jezdily po novým uhlíku(stačí O,5mm) a přilepit dekl a váhu vyčistit.
Ale většinou to klapkovou váhou není, když to někdo nestříká wapem jak vo život a nenateče voda do elektroniky, vydrží ten geret půl milionu km.
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák

V13
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 17
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

#11 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od V13 »

Uhláku,díky,velmi podnětné.

Maťa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 108
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Velká Bystřice
Vůz: 850 tdi D5252T 1996 103kw bílá automat

#12 Váha vzduchu 850 Tdi

Příspěvek od Maťa »

Uhlák píše:Turbo kuchat je zbytečný, leda že je někdo zkurv...před tebou, vytoč průchoďák ovládací trubičky(kovovej!) a fokni tam kompresorem a kontroluj podtlak z gumový hadice, kterou si předtím sundal z ventilu. Ventil odtoku turba musí při foukání cvakat a v hadici to musí dělat podtlak.
Jinak váhu změřit při provozu a jestli ukazuje málo nebo nepravidelně, uloupnout dekl a propilovat díry šroubů držících desku s uhlíkovou dráhou, aby snímací plíšky jezdily po novým uhlíku(stačí O,5mm) a přilepit dekl a váhu vyčistit.
Ale většinou to klapkovou váhou není, když to někdo nestříká wapem jak vo život a nenateče voda do elektroniky, vydrží ten geret půl milionu km.
Nekdy taky staci na vyzkouseni potrit tu drahu jak po ni jezdi ten plisek Diavou na nabytek,nebo počmrkat obycejnou tuzkou.Jinak jak rikas ta vaha je "skoro"nesmrtelna :) .
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“