Nechytá teplá

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#1 Nechytá teplá

Příspěvek od Honza »

850 TDI teplá (horká) nechce chytnout. Točí normálně ale nechytne, až když se trochu ochladí.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#2 Nechytá teplá

Příspěvek od dali »

Jednoduchej test: když to nechce chytnout, zkus opatrně polejt čerpadlo studenou vodou. Jestli to po tom chytne, máš viníka.... čerpadlo - buď repas, nebo jiný, nejlíp z S80, nebo V70II s tímhle motorem.
Další, co můžeš zkusit je odpojit čidlo teploty - řídící jednotka si myslí že je -30°C, dá pořádnej předvstřik, začne žhavit a taky by to mělo chytnout, ale příčina je pořád to čerpadlo.
Jo a taky to může zlepšit výměna/repas startéru, ikdyž se na ucho zdá, že točí OK, na teplej start s načatým čerpadlem to nemusí stačit.

Oktávky tohle dělaj celkem běžně a u těch se to řeší softwarově - prostě se upraví startovací mapa
http://race.dieselpower.cz/Produkty/cenik-sluzeb.php dole na stránce- Ostatní úkony - úpravy řídící jednotky.
Prej to pomáhá vždycky a i hodně nemocný čerpadlo se tím dá oblbnout.
Zkus je, třeba ti to budou umět udělat i na Volvu, když má čerpadlo a motor jako VW.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#3 Nechytá teplá

Příspěvek od pepa.paur »

_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#4 Nechytá teplá

Příspěvek od dali »

Jo, na to jsem si taky vzpomněl. Nejjednodušší je tlačítko, kterým na start odpojíš čidlo teploty. Pokročilejší řešení je relátko, který to udělá při každým startu, ale to přepsání mapy by údajně mělo bejt komplexnější řešení. Co si tak vzpomínám, tak psali, že i to nejvylítanější TDI po téhle úpravě při teplotě vody 90°C chytne na půl otáčky motoru.
Jestli má cenu šachovat s tím relátkem, nebo tlačítkem by mělo jít poznat podle toho, co to udělá, když se odpojí to čidlo teploty vody.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#5 Nechytá teplá

Příspěvek od Honza »

dali píše:, když se odpojí to čidlo teploty vody.
A to je kde? Díky
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#6 Nechytá teplá

Příspěvek od doktor »

nebude to zepředu na bloku motoru u domečku termostatu ?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#7 Nechytá teplá

Příspěvek od dali »

Jak píše doktor. Když sundáš vrchní kryt motoru, tak ze strany pomocnýho řemenu a serva tuším zhruba mezi prvním a druhým vstřikem. Měl bych jet přehazovat kola u nafťáka, tak na to kouknu a kdyžtak upřesním.
Edit: takže jak jsem říkal - přesně mezi prvním a druhým vstřikem.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#8 Nechytá teplá

Příspěvek od Honza »

dali píše:Jak píše doktor. Když sundáš vrchní kryt motoru, tak ze strany pomocnýho řemenu a serva tuším zhruba mezi prvním a druhým vstřikem. Měl bych jet přehazovat kola u nafťáka, tak na to kouknu a kdyžtak upřesním.
Edit: takže jak jsem říkal - přesně mezi prvním a druhým vstřikem.
Vyzkoušeno funguje.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 Nechytá teplá

Příspěvek od dali »

To znamená, že nejde natočit... odpojíš čidlo a hned chytne?

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#10 Nechytá teplá

Příspěvek od Honza »

dali píše:To znamená, že nejde natočit... odpojíš čidlo a hned chytne?
Jo přesně tak, po odpojení chytne na drc.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 Nechytá teplá

Příspěvek od dali »

Tak paráda. Jediná nevýhoda toho relátka proti úpravě v řídící jednotce je, že budou rychlejc odcházet žhavičky, protože tím že tomu nakecáš, že je -30 tak to bude žhavit nebo aspoň přižhavovat při každým startu podle mě.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“