S60R - olej zo spodu turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#1 S60R - olej zo spodu turba
Nekde mi tecie olej, je na spodnej strane na strane ako je wastegate.
Bolo to ocistene a za 2 tyzdne, cca 700 km je tam znova olej.
Z vrchu neni vidiet ziadny olej, ze by bolo zle tesnenie.
[img]http://img842.imageshack.us/img842/96/p1060798i.jpg[/img]
nejake napady?
diky
Bolo to ocistene a za 2 tyzdne, cca 700 km je tam znova olej.
Z vrchu neni vidiet ziadny olej, ze by bolo zle tesnenie.
[img]http://img842.imageshack.us/img842/96/p1060798i.jpg[/img]
nejake napady?
diky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 S60R - olej zo spodu turba
Rozebíral sem těď několik turb ze zvědavosti a ve snaze z nich udělat jedno funkční, bohužel to nepude. Důvod je, že ani jedno nemělo dobrou hřídej, na který byl napečenej olej a pak začaly propouštět všude možně. Na tu hřdel se to napeče tak, že je to tvrdý skoro stejně jak její materiál a očistit to nejde.
Určitě bych jako první sundal hadici u kompresoru z turba a kouknul, kolik je tam oleje, případně hadici na IC, ale ty máš FMIC s připojenim ve středu, takže to je napytel. Olejový vedení do turba očíhni hnedka potom. Pokud ve vzduchový hadici bude olej, tak by následovala rozborka, přetěsnění a sborka. Materiál vyjde na 1000Kč a máš čistý svědomí a turbo před sebou dalších pár desítek tisíc km. Radši dřív než pozdě, to pak můžeš odepsat i hřídel a to jsi v tom hned o 3 tisíce víc, protože se prodává už s přidělanyou turbínou, která v podstatě nejde sundat.
Může uchcávat jen olejová trubka, ale ta co je vidět vypadá suše a ta druhá pod turbem je mokrá jen dole. NEchci tě stračit, ale turbo ven!
Určitě bych jako první sundal hadici u kompresoru z turba a kouknul, kolik je tam oleje, případně hadici na IC, ale ty máš FMIC s připojenim ve středu, takže to je napytel. Olejový vedení do turba očíhni hnedka potom. Pokud ve vzduchový hadici bude olej, tak by následovala rozborka, přetěsnění a sborka. Materiál vyjde na 1000Kč a máš čistý svědomí a turbo před sebou dalších pár desítek tisíc km. Radši dřív než pozdě, to pak můžeš odepsat i hřídel a to jsi v tom hned o 3 tisíce víc, protože se prodává už s přidělanyou turbínou, která v podstatě nejde sundat.
Může uchcávat jen olejová trubka, ale ta co je vidět vypadá suše a ta druhá pod turbem je mokrá jen dole. NEchci tě stračit, ale turbo ven!
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#3 S60R - olej zo spodu turba
To jsou ta Castrolová turba ode mne??Snad mi jednou chcípne nějaké co jezdí na Mob 1 5w50 ,jsem zvědav,jestli bude taky zapečené.Urvanej píše:Rozebíral sem těď několik turb ze zvědavosti a ve snaze z nich udělat jedno funkční, bohužel to nepude. Důvod je, že ani jedno nemělo dobrou hřídej, na který byl napečenej olej a pak začaly propouštět všude možně. Na tu hřdel se to napeče tak, že je to tvrdý skoro stejně jak její materiál a očistit to nejde.
Určitě bych jako první sundal hadici u kompresoru z turba a kouknul, kolik je tam oleje, případně hadici na IC, ale ty máš FMIC s připojenim ve středu, takže to je napytel. Olejový vedení do turba očíhni hnedka potom. Pokud ve vzduchový hadici bude olej, tak by následovala rozborka, přetěsnění a sborka. Materiál vyjde na 1000Kč a máš čistý svědomí a turbo před sebou dalších pár desítek tisíc km. Radši dřív než pozdě, to pak můžeš odepsat i hřídel a to jsi v tom hned o 3 tisíce víc, protože se prodává už s přidělanyou turbínou, která v podstatě nejde sundat.
Může uchcávat jen olejová trubka, ale ta co je vidět vypadá suše a ta druhá pod turbem je mokrá jen dole. NEchci tě stračit, ale turbo ven!
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 S60R - olej zo spodu turba
OT: Hele nejsou, ty mam připravený na tento týden, ale teď nevim jesi to stihnu. Tohle byla mitsu 13g, 15g, a 16t plus nějaký zbytky z dalšího 13c. O olejovejch náplních na který jezdily nevim nic. Ty turba jsou všechny stejný kromě kompresorový části flat back vs. super back a rozměry kompresorovejch kol. Všechny by se bejvaly dali zachránit, kdyby se to nenechalo dojít tak daleko. Přetěsnění jaxem psal vyjde na litr za díly a už to umim udělat za cca 2h (nakoupil sem pořádný nářadí). Ale nejhorší je to čištění těch připečenejch xindlů z oleje. Taky je zajímavý jak se projeví,když to začne žrát vodu, která totálně zanese celou výfukovou část od turbíny přes její kryt a i WG, kterej pak netěsní. Kudy se tam ta voda dostávala nemam šajna. Ale velmi mě překvapilo, jak je to celý jednoduchý a nechápu, jak si za to někdo může účtovat takový nehorázný částky. Což bude taky důvod, proč je v cenách repasů takovej rozdíl, protože někdo dává automaticky novou hřídel i s turbínou a někdo ti to seskládá tak jak si mu to dal, jen to přetěsní a to že turbo do 50tis umře, protože už mělo vydřenou hřídel nikoho nezajímá, hlavně že mam vyděláno
BTW rozdíl v rozměrech výše zmíněných turb se pohybuje od nejmenšího po největší v řádu 1,5 mm na průměru kompresoru turbínka je všude stejná. Takže pokud má člověk šikovnýho soustružníka, neni problém dát dokonce 19t kompresor do 13x housingu.
BTW rozdíl v rozměrech výše zmíněných turb se pohybuje od nejmenšího po největší v řádu 1,5 mm na průměru kompresoru turbínka je všude stejná. Takže pokud má člověk šikovnýho soustružníka, neni problém dát dokonce 19t kompresor do 13x housingu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#5 S60R - olej zo spodu turba
dobre cize
turbo von, pozret vdzuchovu hadicu ci tam je nejaky olej v nej, taktiez pozriet rury od turba k intercooleru, pripadne precistit
no a turbo asi na repas ak to nebudu len nejake tesnenia
cely som z toho nadseny
turbo von, pozret vdzuchovu hadicu ci tam je nejaky olej v nej, taktiez pozriet rury od turba k intercooleru, pripadne precistit
no a turbo asi na repas ak to nebudu len nejake tesnenia
cely som z toho nadseny
#6 S60R - olej zo spodu turba
Ty sis koupil vyvažovačku na turba???Urvanej píše:OT: Hele nejsou, ty mam připravený na tento týden, ale teď nevim jesi to stihnu. Tohle byla mitsu 13g, 15g, a 16t plus nějaký zbytky z dalšího 13c. O olejovejch náplních na který jezdily nevim nic. Ty turba jsou všechny stejný kromě kompresorový části flat back vs. super back a rozměry kompresorovejch kol. Všechny by se bejvaly dali zachránit, kdyby se to nenechalo dojít tak daleko. Přetěsnění jaxem psal vyjde na litr za díly a už to umim udělat za cca 2h (nakoupil sem pořádný nářadí). Ale nejhorší je to čištění těch připečenejch xindlů z oleje. Taky je zajímavý jak se projeví,když to začne žrát vodu, která totálně zanese celou výfukovou část od turbíny přes její kryt a i WG, kterej pak netěsní. Kudy se tam ta voda dostávala nemam šajna. Ale velmi mě překvapilo, jak je to celý jednoduchý a nechápu, jak si za to někdo může účtovat takový nehorázný částky. Což bude taky důvod, proč je v cenách repasů takovej rozdíl, protože někdo dává automaticky novou hřídel i s turbínou a někdo ti to seskládá tak jak si mu to dal, jen to přetěsní a to že turbo do 50tis umře, protože už mělo vydřenou hřídel nikoho nezajímá, hlavně že mam vyděláno
BTW rozdíl v rozměrech výše zmíněných turb se pohybuje od nejmenšího po největší v řádu 1,5 mm na průměru kompresoru turbínka je všude stejná. Takže pokud má člověk šikovnýho soustružníka, neni problém dát dokonce 19t kompresor do 13x housingu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 S60R - olej zo spodu turba
MarekV: Turbo na repas nutně nemusí, tu výměnu zvládneš sám.
Martin: Vyvažovat není třeba při výměně pajšlu, pokud vše vrátíš jak bylo. Lze to a neni to nic těžkýho. Prostě jen při rozebírání označíš, jak byla matka a kompresor a turbína, nic na tom neni. Já budu dělat přestavbu a tam už je vyvážení třeba, nicméně za 1500 mi střed ochotně vyváží. Ale kupoval jsem "lepší" už vyvažovaný kompresorový kolo Kinugawa, takže už se to "jen" vyváží na hřídeli. Vyvažovačka má smysl minimálně za kilo, a zase tak ve velkym to dělat nebudu
Martin: Vyvažovat není třeba při výměně pajšlu, pokud vše vrátíš jak bylo. Lze to a neni to nic těžkýho. Prostě jen při rozebírání označíš, jak byla matka a kompresor a turbína, nic na tom neni. Já budu dělat přestavbu a tam už je vyvážení třeba, nicméně za 1500 mi střed ochotně vyváží. Ale kupoval jsem "lepší" už vyvažovaný kompresorový kolo Kinugawa, takže už se to "jen" vyváží na hřídeli. Vyvažovačka má smysl minimálně za kilo, a zase tak ve velkym to dělat nebudu
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#8 S60R - olej zo spodu turba
musim dat dole kardan, uhlovku, cast vyfuku az potom sa k tomu da dostat
nato si sam netrufam
intercooler som si robil sice sam ale to nebolo take tazke
nato si sam netrufam
intercooler som si robil sice sam ale to nebolo take tazke
#9 S60R - olej zo spodu turba
Bohužel ti musím oponovat.Vím o člověku,který stejným způsobem turba "repasoval" a ani jedno nepřežilo 5000km.Takže se na to posléze vyprdnul.Urvanej píše:MarekV: Turbo na repas nutně nemusí, tu výměnu zvládneš sám.
Martin: Vyvažovat není třeba při výměně pajšlu, pokud vše vrátíš jak bylo. Lze to a neni to nic těžkýho. Prostě jen při rozebírání označíš, jak byla matka a kompresor a turbína, nic na tom neni. Já budu dělat přestavbu a tam už je vyvážení třeba, nicméně za 1500 mi střed ochotně vyváží. Ale kupoval jsem "lepší" už vyvažovaný kompresorový kolo Kinugawa, takže už se to "jen" vyváží na hřídeli. Vyvažovačka má smysl minimálně za kilo, a zase tak ve velkym to dělat nebudu
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#10 S60R - olej zo spodu turba
Tak to mě děsíš, nicméně sám netušim, kde by mohl být problém. Ono jde o to, co repasuješ, pokud je hřídelka už načnutá, tak je její výměna nutná. Zda mu umírali opravdu jen na chybný vyvážení nemohu soudit, ale nemyslím si to, celkem jsem o tom hodně načetl, ale zároveň uznávám, že praxe je něco jinýho. Uvidíme, dělám to jen pro sebe, tak budu referovat. Každopádně díky za info.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#11 S60R - olej zo spodu turba
Jde o to,že turbo se točí cca 250000 otáček.Takže i když dáš turbínky na rysky,tak i desetinka pootočení udělá nevyváženost.Urvanej píše:Tak to mě děsíš, nicméně sám netušim, kde by mohl být problém. Ono jde o to, co repasuješ, pokud je hřídelka už načnutá, tak je její výměna nutná. Zda mu umírali opravdu jen na chybný vyvážení nemohu soudit, ale nemyslím si to, celkem jsem o tom hodně načetl, ale zároveň uznávám, že praxe je něco jinýho. Uvidíme, dělám to jen pro sebe, tak budu referovat. Každopádně díky za info.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#12 S60R - olej zo spodu turba
Este padla dobra poznamka
Auto ma menene ECU, vyssi plniaci tlak, konkretne 1.0 na 1.4 BARu. Ci to turbo teraz netaha potroche olej z odvtravania klukovej skrine
Auto ma menene ECU, vyssi plniaci tlak, konkretne 1.0 na 1.4 BARu. Ci to turbo teraz netaha potroche olej z odvtravania klukovej skrine
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1623
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#13 S60R - olej zo spodu turba
mozno blba poznamka, ale nie je to olejovy prepad? resp. tesnenie na nom.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 879
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5
#14 S60R - olej zo spodu turba
co som ja videl ked som to pozeral tak privod oleja do turba je vrchu, hrubsia rurka - tam je to ciste
zospodu je uz na samotnej fotke vidiet, ze je to tesnenie na odvod ciste
este ma napadlo ci nemam spinavsi zachytavac oleja na odvetravania klukovej skrine, zacnem asi tym
dam dole sanie, precistim rovno skrtiacu klapku a pozrem sa v akom stave je ten zachytavac - ved malo by sa to dat rozobrat ne?
zospodu je uz na samotnej fotke vidiet, ze je to tesnenie na odvod ciste
este ma napadlo ci nemam spinavsi zachytavac oleja na odvetravania klukovej skrine, zacnem asi tym
dam dole sanie, precistim rovno skrtiacu klapku a pozrem sa v akom stave je ten zachytavac - ved malo by sa to dat rozobrat ne?
#15 S60R - olej zo spodu turba
Správně by se po každém zásahu do ložiskového středu mělo turbodmychadlo nechat vyvážit, nicméně vím o turbech které se čistily a drží.martinopel píše:Jde o to,že turbo se točí cca 250000 otáček.Takže i když dáš turbínky na rysky,tak i desetinka pootočení udělá nevyváženost.
Konkrétně v D5 má pracovní oblast 80-160 tisíc otáček.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 S60R - olej zo spodu turba
Tak jen pro info, jak jsem repasoval:
Koupil jsem kompresorový kolo (2500 kupováno kvůli upgrade na 16T), repas kit z ebaye (1000), očistil hřídelku od připečeného oleje, seskládal.
Odeslal do firmy Rema turbo, která vim, že má vlastní vyvažovačku. Cena vyvážení 1500 bez daně + pošta tam i zpět. Na přímej dotaz to turbo bylo hodně rozhozený, což může být způsobeno několika faktorama. Zatim mi ještě nepřišlo od nich zpět.
Špatný kompresorový kolo (nekoupil jsem nejlevnější ale vzal jsem od Kinugawa, který jsou asi hajzli čínský) bylo asi špatně vyvážený, dále mohlo rozhození způsobit úsady na turbíně způsobený nejspíš pronikánim vody do spalovacího prostoru a jako poslední je matka na kompresoru, kterou jsem taky dával novou.
Sesumírováno stojí domácí repase turba 3000 za to, že víš co tam máš. Kdybych si turbo jen repasoval, tak ho vyvažovat nenechám, označím si jak to bylo a stejně to i složím a dostal bych se na litr za repas kit, případně bych nechal turbínu či kompresorový kolo opískovat a hřídelku vyleštit.
Až to složim a nainstaluju, budu zase referovat. Navíc pak budu zase repasovat to co tam aktuálně je.
Koupil jsem kompresorový kolo (2500 kupováno kvůli upgrade na 16T), repas kit z ebaye (1000), očistil hřídelku od připečeného oleje, seskládal.
Odeslal do firmy Rema turbo, která vim, že má vlastní vyvažovačku. Cena vyvážení 1500 bez daně + pošta tam i zpět. Na přímej dotaz to turbo bylo hodně rozhozený, což může být způsobeno několika faktorama. Zatim mi ještě nepřišlo od nich zpět.
Špatný kompresorový kolo (nekoupil jsem nejlevnější ale vzal jsem od Kinugawa, který jsou asi hajzli čínský) bylo asi špatně vyvážený, dále mohlo rozhození způsobit úsady na turbíně způsobený nejspíš pronikánim vody do spalovacího prostoru a jako poslední je matka na kompresoru, kterou jsem taky dával novou.
Sesumírováno stojí domácí repase turba 3000 za to, že víš co tam máš. Kdybych si turbo jen repasoval, tak ho vyvažovat nenechám, označím si jak to bylo a stejně to i složím a dostal bych se na litr za repas kit, případně bych nechal turbínu či kompresorový kolo opískovat a hřídelku vyleštit.
Až to složim a nainstaluju, budu zase referovat. Navíc pak budu zase repasovat to co tam aktuálně je.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek