S80 II - mechanika klíče v palubní desce

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#1 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Tom0 »

Zdravím Vás,

na své S80 II mám první vážnější závadu, nevím zda někdo již něco podobného řešil.

Vypadá to že se porouchala mechanika klíčku v palubce...

S problémy si vezme klíč (větší silou než obvikle) a při vyndavání klíče po zamáčknutí klíček nevyjede ale zůstane v šachtě, musím ho relativně velkou silou vytrhnout... Jako by něco drhlo nebo šachtička byla trochu do šikma... nevím :sorry:

Neřešil už někdo z Vás něco podobného, jakým způsobem se vyndavá tato mechanika z palubní desky???
Nebo v nejhorším případě kolik stojí nová mechanika??? :cry:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od jarek.krizan »

Nevím, co stojí nový díl, ale už jsem slyšel, že plast mrazem zkřehnul a po zatlačení prasknul nějaký mechanismus uvnitř.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#3 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Tom0 »

Tak závada opravena, takové závady s jednoduchou opravou zadarmo mám nejradši...

Teď jsem si posvítil do té šachty a byl tam vzadu nějaký malý kousek plastu, který bránil tomu klíči a drhnul...

Plastík jsem vydloubnul a už to bez problému funguje...

Jen mi vrtá v hlavě odkut se ten kousek plastíku (cca 2x2mm) odlomil a zda to nebude mít nějaké důsledky do budoucna, ale zatím funguje...
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

maldini
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 423
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: šetřím na nové... :)
Bydliště: Brnisko, Vysočina

#4 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od maldini »

...jen takové dloubnutí - příště to piš do topicu S80 II., toto je topic pro starší typy...
_________________
BRNĚNSKÉ VOLVOSRAZY
www.bral.cz
"S výjimkou tasemnice nemám žádných vyživovacích povinností..."

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#5 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od wickey »

prdlajz maldini - opravy jsou dohromady.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1036
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#6 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Tom0 »

Taky si myslímže jsem to vložil správně... :Search:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 95
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 II Executive 09 D5 136kW AT

#7 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od vztekloun »

Ahoj, mám jiný problém se spínací skříňkou. Nedávno se mi stalo, že mi při zmáčknutí tlačítka start vyjel klíč ven a auto bylo nastartované. No a teď mám auto na výměnu rozvodů v Dejvicích a volali mi ze servisu, že jim několikrát zazlobila spínací skříňka a klíč se zaseknul a že to vypadá že je mechanika těsně před smrtí. No nějak se mi nechce vyhazovat 8kKč za novou, ale prý se nedá z vrakoviště použitá namontovat, jelikož se musí nová spárovat s autem a pak v jiném nefunguje. Nějaké rady a zkušenosti?
_________________
sbohem koncerne, konečně pořádné vozítko..
S80 II Executive RSE 09, D5 136kW AT, chip 165kW - 225hp, 480Nm - VolvoTune Stage2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 77
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Vůz: S80 II D5 07' 136kW, manuál

#8 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od majklovacz »

Stalo se mě to samé, co píše "Tom0". Nicméně žádný plast jsem v šachtě nenašel.
Nejprve se mi na dovolené stalo, že šel ztuha strčit klíč do šachty, musel jsem použít trochu síly. Po zmáčknutí normálně vyjel. Ale pak už si mechanika klíč nevzala (motorek bzučí, mechanika trochu zajede) a klíč jsme musel domáčknout ručně. Motor jde tlačítkem nastartovat normálně. Po vypnutí motoru ale nejde klíček vymáčknout. Je na doraz zatlačený k palubce. Musím ho trochu silou manuálně vyndat a v ten moment se mechanika pomocí motorku vrátí.
Vypadá to jako by mechanismus podávání klíčku přeskočil o zub a je více zasunut než původně. Zkoušel jsem skrze otvor pro klíč posunout převodem, ale bez úspěchu. Někdo nápad?
_________________
je S80 D5 2007 černá metla, xenon - krasavice
bylo V40 1.8 B4184S 1998 96kW/130hp - chip
bylo Nissan Primera P10 1.6 1991

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 95
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 II Executive 09 D5 136kW AT

#9 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od vztekloun »

jak jsem pochopil při řešení mého problému, tak všude stejná odpověď: častá závada u S80 II a nepomůže nic než nová spínací skříňka v autorizovaném servisu.. v mém případě to byl navíc zámek řízení a jsi tam za cca 10k..
_________________
sbohem koncerne, konečně pořádné vozítko..
S80 II Executive RSE 09, D5 136kW AT, chip 165kW - 225hp, 480Nm - VolvoTune Stage2

GDPR_user

#10 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

vztekloun píše:jak jsem pochopil při řešení mého problému, tak všude stejná odpověď: častá závada u S80 II a nepomůže nic než nová spínací skříňka v autorizovaném servisu.. v mém případě to byl navíc zámek řízení a jsi tam za cca 10k..
Oboje jde opravit demontáží kurvítka.

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#11 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Deshi »

martinopel píše:
vztekloun píše:jak jsem pochopil při řešení mého problému, tak všude stejná odpověď: častá závada u S80 II a nepomůže nic než nová spínací skříňka v autorizovaném servisu.. v mém případě to byl navíc zámek řízení a jsi tam za cca 10k..
Oboje jde opravit demontáží kurvítka.
Co je v tomto případě to kurvítko?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

GDPR_user

#12 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

Deshi píše: Co je v tomto případě to kurvítko?
Věcička,po jejíž demontáži vše funguje.

Hary
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 850
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Neratovice
Vůz: V70I 1998 2.5 TDI Silver

#13 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Hary »

Ať žije kus kovu vybroušený do nějakého patvaru. Hip hip hurá...

:bad:
_________________
Je: Škodofka
Bylo:V70 TDI r.v.98 Silver, Octavia TDI r.v.2000, Opel Astra 2000, Honda Prelude 1996, Honda Civic coupe 1995, Honda Civic sedan 1995.

GDPR_user

#14 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

Hary píše:Ať žije kus kovu vybroušený do nějakého patvaru. Hip hip hurá...

:bad:
Nejásej i v klasických spínačkách na klíček je kurvítko!

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#15 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Deshi »

martinopel píše:
Deshi píše: Co je v tomto případě to kurvítko?
Věcička,po jejíž demontáži vše funguje.
Jako že "něco", co když se vytáhne, tak celek funguje dál bez problémů??? Takové "slepé střevo" S80II?? :twisted: :twisted: :roll:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

GDPR_user

#16 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

Deshi píše: Jako že "něco", co když se vytáhne, tak celek funguje dál bez problémů??? Takové "slepé střevo" S80II?? :twisted: :twisted: :roll:
Přesně tak je to už asi rok,co jsem to dělal,takže extra podrobnosti už v hlavě nemám,ale kdybych to měl před sebou vzpomenu si.

GDPR_user

#17 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

Takže dneska oprava zámku volantu na XC60.Auto nemohlo odemnout volant a nešlo nastartovat.Po demontáži zámku volantu je potřeba vypáčit plastovou krytku a vytáhnout kurvítko s pružinkou.Následně namontovat a jezdíme.Časová náročnost:demontáž dvou zalamovacích šroubků cca 1,5 hodiny.Demontáž kurvítka a montáž zámu cca 15 min.

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#18 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Nosound89 »

martinopel píše:Takže dneska oprava zámku volantu na XC60.Auto nemohlo odemnout volant a nešlo nastartovat.Po demontáži zámku volantu je potřeba vypáčit plastovou krytku a vytáhnout kurvítko s pružinkou.Následně namontovat a jezdíme.Časová náročnost:demontáž dvou zalamovacích šroubků cca 1,5 hodiny.Demontáž kurvítka a montáž zámu cca 15 min.
Dobrá práce :good: vsadím se, že ve volvu by si za opravu vzali tak 20K.
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

GDPR_user

#19 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od GDPR_user »

Nosound89 píše:
martinopel píše:Takže dneska oprava zámku volantu na XC60.Auto nemohlo odemnout volant a nešlo nastartovat.Po demontáži zámku volantu je potřeba vypáčit plastovou krytku a vytáhnout kurvítko s pružinkou.Následně namontovat a jezdíme.Časová náročnost:demontáž dvou zalamovacích šroubků cca 1,5 hodiny.Demontáž kurvítka a montáž zámu cca 15 min.
Dobrá práce :good: vsadím se, že ve volvu by si za opravu vzali tak 20K.
Kdepak jen 10k

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#20 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od Nosound89 »

No tak to by ještě byli hodní :D
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#21 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od st_Andy »

martinopel píše:Takže dneska oprava zámku volantu na XC60.Auto nemohlo odemnout volant a nešlo nastartovat.Po demontáži zámku volantu je potřeba vypáčit plastovou krytku a vytáhnout kurvítko s pružinkou.Následně namontovat a jezdíme.Časová náročnost:demontáž dvou zalamovacích šroubků cca 1,5 hodiny.Demontáž kurvítka a montáž zámu cca 15 min.
parada, good job :good: dalsi popis kterej si ukladam do archivu tradicnich potencionalnich budoucich kurvitko-zahado-zavad, mam na to doma specialni šanónik :D :wink:

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#22 S80 II - mechanika klíče v palubní desce

Příspěvek od iconek »

martinopel :
Nejásej i v klasických spínačkách na klíček je kurvítko!
Dík za radu u mechanický spínačky, funguje bez problémů :D
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“