Slabe topeni V70 2.5 TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V80 2.5tdi 103kw 99
Bydliště: Tenerife, Icod de Los Vinos
Kontaktovat uživatele:

#26 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Martens001 »

Ahoj, jsem mezi vámi nový, :Yahoo!: koupil jsem si s80 2.5 tdi, auto se moc nechce zahřát (otevřený termostat ) po svátcích koupím nový. dnes jsem dal karton před chladič auto se už krasně zahřeje a topí, ale rafička teploměru se zastaví jeden dílek za středem a od tam už se dál nehne, tak se chci zeptat jestli je to ještě ok , nebo už to může motoru vadit ?

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#27 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od yoby »

teplota má bejt na středu budíku
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#28 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

Martens001 píše:Ahoj, jsem mezi vámi nový, :Yahoo!: koupil jsem si s80 2.5 tdi, auto se moc nechce zahřát (otevřený termostat ) po svátcích koupím nový. dnes jsem dal karton před chladič auto se už krasně zahřeje a topí, ale rafička teploměru se zastaví jeden dílek za středem a od tam už se dál nehne, tak se chci zeptat jestli je to ještě ok , nebo už to může motoru vadit ?
Ahoj, tak vítej :D
Je to jak píše Yoby, tedy pokud je teplota motoru v toleranci, tak ručika ukazuje střed budíku. Filtruje to kolísání teploty, nevím přesně hodnoty, ale když jsem jezdil s diagnostikou, tak byla teplota chladiva skoro 100 stupňů, sahara běžela a rafička byla pořád v klidu ve středu stupnice.
Uvidíš, jak se to bude chovat po výměně termostatu, teď se ti hřeje chladič, nebo hadice k němu?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V80 2.5tdi 103kw 99
Bydliště: Tenerife, Icod de Los Vinos
Kontaktovat uživatele:

#29 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Martens001 »

Tak asi je to tím papundeklem :D hřeje se chladič i hadice, termostat je furt otevřený. prostě se zastaví přesně jeden dílek za středem. Bez toho krytu to bylo jak na houpačce nahoru dolů. ps. jakej termostat koupit, co je nejblíž origo ? :roll:

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#30 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

Martens001 píše: jakej termostat koupit, co je nejblíž origo ? :roll:
tak když jsi tu novej, tak to vezmeme popořádku, ty adresy se ti budou hodit. Pěknej katalog dílů je na skandix.de, dá se tam zadat i VIN, takže si najdeme termostat a k němu i číslo:

https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/thermostat/thermostat-coolant-87-c/1004681/

distribuce věcí ze skandixu v ČR probíhá tady:

http://www.dily-volvo.cz/Volvo-1/V70-XC70-01-07/Chlazeni-V70-XC70-01-07/Pumpy-termostaty/Termostat-chladivo-87-C.html?listtype=search&searchparam=272246

případně si tady můžeš zadat to volvo číslo a zjistit cenu origo v autorizáku:

http://www.autond.cz/volvo/hledani.php?texthledani=272246&odeslat=+&trideni=1

dobrá volba je podle mého názoru Wahler, ale cardo ho nemá, takže tady:

https://autodily.automedik.cz/code/WAHLER|4116.87D1|0|-1|272246-2663518

případně trochu levnější aletrnativa tady:

http://www.autodily-cardo.cz/termostaty/termostat-gates-gt-th11687g1/
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#31 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak jest. Ještě k tomu netopení - taky by nebylo špatný třeba proměřit / vyměnit žhavící svíčky příhřevu vody. Já už je teda měním asi 3 roky ale včera jsem se dokopal a konečně je objednal,páč pochybuju že je někdy někdo měnil...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V80 2.5tdi 103kw 99
Bydliště: Tenerife, Icod de Los Vinos
Kontaktovat uživatele:

#32 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Martens001 »

z-d-e-n-a píše:Tak jest. Ještě k tomu netopení - taky by nebylo špatný třeba proměřit / vyměnit žhavící svíčky příhřevu vody. Já už je teda měním asi 3 roky ale včera jsem se dokopal a konečně je objednal,páč pochybuju že je někdy někdo měnil...
Kluci jste zlatí, moc děkuji :oops: :wink: žhavicí svíčky předehřevu ? Moc by mě zajímalo kde je najdu? Určitě. Budou mrtvé ;-)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#33 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od IgorS »

Pod hadicou nasávania, ktorá vedie od IC, vedľa rozvodu čerpadla.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=48971&p=671601&hilit=#p671601
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#34 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

takhle to vypadá ve větším, jsou tam dvě, na starší verzi MSA15.7 byly tři :)
svicky prihrev.jpg
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#35 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od kwiko »

ale pokial niekdo caka ze TDI bude kurit po 100m tak mne to zacne normalne kurit tak po cca 1km a motor sa zohreje na prevadzkovu teplotu pri -5 po cca 15km. liatina je uz raz taka... preto mam pripraveny bufik ked bude chvylka casu namontujem...

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#36 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak tak. A těch 12 litrů vody chce taky čas. Co já bych dal za bufeťák...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V80 2.5tdi 103kw 99
Bydliště: Tenerife, Icod de Los Vinos
Kontaktovat uživatele:

#37 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Martens001 »

všem šťastný nový rok :Yahoo!:
včera jsem je našel je tam přístup jak k penězům, nevíte co tam je za svíčky ?
toto : https://mlparts.cz/autodily/volvo/s80-i-ts-xy/2.5-tdi-103kw/zapalovani-zhavici-zarizeni?productId=253759

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#38 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Martens001 píše:všem šťastný nový rok :Yahoo!:
včera jsem je našel je tam přístup jak k penězům, nevíte co tam je za svíčky ?
toto : https://mlparts.cz/autodily/volvo/s80-i-ts-xy/2.5-tdi-103kw/zapalovani-zhavici-zarizeni?productId=253759
Ano,to je ono
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#39 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od IgorS »

Mne po výmene všetkých žhavičov znateľne rýchlejšie začne kúriť ale aj tak je to dlhšie, než by som si prial. Trošku mi pritom pomôže výhrev sedačiek, ktorý som spojazdnil ale do blízkej budúcnosti plánujem radšej diaľkový štart motora ako bufík.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 01 led 2017 23:10, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#40 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Jiří M »

Pčed měsícem jsem se do toho pustil, protože druhej rok bez přáhřevu topení už bylo dlouho... Ale svíčky byly OK, jenom ty kabely s kontaktama na svíčkách byly v háji, udělal jsem je nový a auto hřeje vpodstatě "hned."

A k tomu objemu chladící kapaliny.. Kam to tam lejete? Mam auto bez bufíka a naleju do motoru 6 litrů, víc ne. Je to prostě v příručce nějaká mejlka...

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#41 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od kwiko »

a vies o tom ze chladiaca kvapalina sa vypusta aj zozadu za motorom... a kurenie je nizsie, to z motoroveho priestoru tiez nevypustis (hoci to je len 0,3l)

Inak o tych 12l ani tak nejde (benzin ich ma tiez), pretoze nas zaujima maly okruh, rozdiel robi motor kde liatina ma vyssiu tepelnu kapacitu ako hlinik a TDI myslim neprihrieva motor cez EGR (ako D5)

plus ja mam kablovacku s koncovkami, ako aj zhavicky menene, rozdiel som si vsimol len esteticky...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 214
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: V70 D5252T rok 98

#42 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Jiří M »

Kwiko já s tim souhlasim, pokud mi nešel příhřev, tak na 17 km jsem motor při -8 neohřál (nehnal jsem ho, jel sem na pohodu). Termostat je kontrolovanej a funguje.

U toho objemu jsem chtěl poznamenat, že je to špatně napsaný, měl jsem vyhozenej chladič, pumpu a trubky od chladiče oleje, když jsem dělal rozvody. 6 litrů jsem vypustil a 6 dal, proto jsem to tu vznesl, že mi 12 přijde moc, však dalších 6 litrů, to aby tý chladicí kapaliny byla plná vana.. :D

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#43 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:Tak tak. A těch 12 litrů vody chce taky čas. Co já bych dal za bufeťák...
No já tady bufíka mám, zatím tedy není na prodej, protože pořád ještě uvažuju o montáži, ale obávám se, že to bude ještě větší výzva než ta automatická klima :D
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#44 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No kdyby jsi se na to necítil,vis co máš dělat :twisted:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#45 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:No kdyby jsi se na to necítil,vis co máš dělat :twisted:
no já hlavně řeším porád něco jinýho a nemůžu se na něj dostat, samozřejmě jsem hi chtěl namontovat do zimy :)
Aktuálně mi lehlo rádio a vymlátilo baterku, nějak nejde ani ten MP3 měnič :unknown:
Ten bufík je komplet vyndanej z V70 MSA 15.8, je to ardic, byl vpředu pod nárazníkem vlevo, je k tomu řídící jednotka, ovládací panel k mincovníku, hadice atd. Chtěl jsem to nějak rozebrat, vyčistit, zkusit jestli chodí a pak by se vidělo jestli ho má cenu montovat, nebo třeba prodat na díly. Taky se obávám jak to bude spolupracovat a tou automatickou klimou, protože v tom dárci byla nanuální. Tak uvidíme :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#46 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od z-d-e-n-a »

No takže od téhle doby ti začínám podlejzat... :D
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#47 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Zeb »

Tak jsem dnes zkusil nastartovat studený motor při -6°C, klima byla daná na auto a nastaveno na 22°C, směrována na jeden zoubek doprava od skla aby nefoukla větrák hned na plné pecky. Hrábl jsem na topící žhavičky a cca po minutě začal být ten kus hliníku ve kterém jsou ukotveny krásně teplý. Do kabiny ještě topení nic nepouštělo, ale evidentně mi topení funguje k plné spokojenosti i po půl milionu kilometrů, z toho jsem já najel cca 170.000 a tyto žhavičky jsem neměnil.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#48 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od IgorS »

Tie vodné až tak neodchádzajú. Ak nemajú zlú a zoxidovanú kabeláž tak vydržia minimálne 2 x životnosť motorových.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V80 2.5tdi 103kw 99
Bydliště: Tenerife, Icod de Los Vinos
Kontaktovat uživatele:

#49 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od Martens001 »

tak samozdřejmě když člověk chce něco vyměnit na volvu tak začne mrznout 8) , dnes jsem vyměnil termostat -9 , ale volvo stejně netopí jen vlažný vzduch :( , na svíčky jsem se nedostal. a dolil jsem 5,5l vody :shock: jen to co vyteklo z motoru pod auto. přemýšlím jestli to topení není zavzdušněné. Nebo nevím čim by to mohlo být :unknown:

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#50 Slabe topeni V70 2.5 TDI

Příspěvek od pepa.paur »

těžko říct, kdybys měl diagnostiku, tak kouknout jestli se ok teplota motoru a pak v řídící jednotce klimy teplota nasávaného vzduchu, interiéru a na kolik jsou otevřený ty klapky regulace teploty :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“