AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#1 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Mám tady problém s automatem (AW50-42) ve V70 1998 TDi. Začnu asi popisem celý závady.
Začal cukat při řazení z 1-2 a 2-3, tak jsme loni provedli výměnu oleje proplachem a to ho asi dorazilo páč od tý doby se situace spíš zhoršila. Poslední dobou už docházelo i k tomu, že např. při předjíždění to vytočilo dvojku a při řazení trojky nachvíli vypadl kvalt. No a skončilo to včera opět při předjíždění, bohužel převodovka už tam trojku ani jinej kvalt nezařadila. Teď je auto ve stavu, kdy se s ním nechá popojíždět na 1 a R, ale při přeřazení na 2 a vytočení nad 2000 ot. začne automat (lamely???) prokluzovat a auto se zastaví.
Mam možnost výměny za převodovku z benzínové 850. Otázka zní jak moc se mezi sebou liší benzínová automatka od dieselové?? Předpokládam, že vnitřek bude stejnej a rozdílná bude příruba na motor a jinej stálej převod. To by snad mělo jít přehodit z dieselu?? Nebo mě vyvedete z omylu? Popřípadě jsou tam ještě jiný špeky??
Dík za rady.
Začal cukat při řazení z 1-2 a 2-3, tak jsme loni provedli výměnu oleje proplachem a to ho asi dorazilo páč od tý doby se situace spíš zhoršila. Poslední dobou už docházelo i k tomu, že např. při předjíždění to vytočilo dvojku a při řazení trojky nachvíli vypadl kvalt. No a skončilo to včera opět při předjíždění, bohužel převodovka už tam trojku ani jinej kvalt nezařadila. Teď je auto ve stavu, kdy se s ním nechá popojíždět na 1 a R, ale při přeřazení na 2 a vytočení nad 2000 ot. začne automat (lamely???) prokluzovat a auto se zastaví.
Mam možnost výměny za převodovku z benzínové 850. Otázka zní jak moc se mezi sebou liší benzínová automatka od dieselové?? Předpokládam, že vnitřek bude stejnej a rozdílná bude příruba na motor a jinej stálej převod. To by snad mělo jít přehodit z dieselu?? Nebo mě vyvedete z omylu? Popřípadě jsou tam ještě jiný špeky??
Dík za rady.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#2 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
zkusil bych jako posledni moznost pred vymenou skrine transtune a olej nanovo.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#3 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Bojim se, že výměna oleje už to nezachrání...
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#4 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Tak budou jinak kvalty , uvědom si že z dýzlu jde cca4500ot a z benzínu cca7500otkV8ba píše:Bojim se, že výměna oleje už to nezachrání...
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#5 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Převodový poměry rychlostí ve skříni se neliší. Jsou stejný pro jakýkoliv typ motoru. Liší se pouze stálý převody, od 3,16:1 pro nejslabší atmosféry, přes 2,74:1 u silnějších atmosfér. A 2,54:1 pro turbobenziny a diesely.
Podle pracovního rozsahu dieselu x benzinu bych právě nějakou odlišnost čekal. Ale vše nasvědčuje tomu, že je to stejný.
Podle pracovního rozsahu dieselu x benzinu bych právě nějakou odlišnost čekal. Ale vše nasvědčuje tomu, že je to stejný.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
#6 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Příruby jsou na 100% naprosto odlišné.kV8ba píše:Bojim se, že výměna oleje už to nezachrání...
Nicméně jsem zapátral a podle Vadisu je stálý převod pro diesel a turbobenzín stejný (2,54:1), takže o starost míň.
Teď už jen jak je to s tou přírubou?
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#7 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Ano,příruba,neboli část obalu převodovky,je zcela jiná......
Benzín má starter ve předu,a Tdi vzadu,za motorem
Další věc je,aby ta skříň byla pokud možno ze stejného typu auta,rozdíl mezi 850 a V 70 byl sice v maličkostech,ale dosti zásadních
Benzín má starter ve předu,a Tdi vzadu,za motorem
Další věc je,aby ta skříň byla pokud možno ze stejného typu auta,rozdíl mezi 850 a V 70 byl sice v maličkostech,ale dosti zásadních
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#8 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Snad to teď nezakřiknu, ale výměna proběhla úspěšně
Abych to teda shrnul, tak jsme použili převodovku z 850 '97 motor B5254T 142kw. I přesto, že ve Vadisu píšou, že převodovky pro turbobenzíny a turbodiesel mají stejný finální poměry, tak jistej rozdíl tu je. Turbobenzínový mají silnější zuby a tím menší počet, převodový poměr se liší o celé 0,02, což je ale zanedbatelný a při jízdě neznatelný. Na převodovce se akorát vyměnila příruba, měnič zůstal samozřejmě dieselovej. Plus nový olej. Toť vše, nic dalšího netřeba. Ještě jsme pro jistotu vyměnili gufero na klice, když už to bylo rozpůlený.
Výměna proběhla v domácích podmínkách, šlo to bez větších problémů, ale podruhý už bych to dělat nechtěl
Teď je s tím konečně radost jezdit. Jenom doufam, že jí ten novej olej nepohřbí...
Abych to teda shrnul, tak jsme použili převodovku z 850 '97 motor B5254T 142kw. I přesto, že ve Vadisu píšou, že převodovky pro turbobenzíny a turbodiesel mají stejný finální poměry, tak jistej rozdíl tu je. Turbobenzínový mají silnější zuby a tím menší počet, převodový poměr se liší o celé 0,02, což je ale zanedbatelný a při jízdě neznatelný. Na převodovce se akorát vyměnila příruba, měnič zůstal samozřejmě dieselovej. Plus nový olej. Toť vše, nic dalšího netřeba. Ještě jsme pro jistotu vyměnili gufero na klice, když už to bylo rozpůlený.
Výměna proběhla v domácích podmínkách, šlo to bez větších problémů, ale podruhý už bych to dělat nechtěl
Teď je s tím konečně radost jezdit. Jenom doufam, že jí ten novej olej nepohřbí...
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#9 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Tak sraní s timhle pekáčem nekončí. Převodovka sice řadí kvalty krásně, ale objevil se jinej problém.
Při dojíždění např. do křižovatky nebo ve chvíli kdy se při jízdě sundá noha z plynu a otáčky spadnou k volnoběžným cca 1000ot., se změní chod motoru, začne jít nepravidelně, jako kdyby ho něco brzdilo a on neměl sílu ten odpor přemoct.
Taky mi přijde že to s autem cuká při jízdě s minimálním sešlápnutím pedálu. A při přeřazování modů za klidu jde motor taky nepravidelně cca na 2-3s, při tom přecházejí vibrace do celý kastle, pak se vše ustálí a chrochtá normálně.
Tohle všechno se děje až u zahřatýho auta tak po cca 5-10km, do tý doby se to chová normálně. Diagnostika (volvo) žádnou chybu nehlásí, motoru ani převodovky.
Má někdo nějaké nápady? Setkal jste se s tim už někdo?
Osobně bych podezříval měnič nebo nějakou volnoběžku či brzdu ve skříni.
Při dojíždění např. do křižovatky nebo ve chvíli kdy se při jízdě sundá noha z plynu a otáčky spadnou k volnoběžným cca 1000ot., se změní chod motoru, začne jít nepravidelně, jako kdyby ho něco brzdilo a on neměl sílu ten odpor přemoct.
Taky mi přijde že to s autem cuká při jízdě s minimálním sešlápnutím pedálu. A při přeřazování modů za klidu jde motor taky nepravidelně cca na 2-3s, při tom přecházejí vibrace do celý kastle, pak se vše ustálí a chrochtá normálně.
Tohle všechno se děje až u zahřatýho auta tak po cca 5-10km, do tý doby se to chová normálně. Diagnostika (volvo) žádnou chybu nehlásí, motoru ani převodovky.
Má někdo nějaké nápady? Setkal jste se s tim už někdo?
Osobně bych podezříval měnič nebo nějakou volnoběžku či brzdu ve skříni.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#10 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
Mě to podle popisu spíš připadá jako nějaká závada na čerpadle, nebo řídícím vstřiku (míň pravděpodobný, protože by to podle mě muselo hodit chybu).
#12 AW50-42 pasuje z benzínu do dieselu?
ten nerovnoměrný chod při dobržďování na tdi dělá čerpadlo, údajně nízká volnoběžná dávka
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek