porucha chlazeni 850

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#1 porucha chlazeni 850

Příspěvek od med »

Poprosil bych o radu.
Po nějakou dobu se vytváří přetlak v chladicím okruhu s tím, že ručička teploty se nehne od normálu. Nejdřív se začaly protrhávat hadice na chladiči a pod nádržkou (ty nejopotřebovanější) a teď prasknul chladič. Může to být tím, že by se neotvíral termostat? A bylo by to vidět na ukazatali teploty? Kde přesně je lokalizováno čidlo teploty?

Díkes
_________________
960 2,5 125kW lpg

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5111
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#2 porucha chlazeni 850

Příspěvek od Honza »

med píše:Poprosil bych o radu.
Po nějakou dobu se vytváří přetlak v chladicím okruhu s tím, že ručička teploty se nehne od normálu. Nejdřív se začaly protrhávat hadice na chladiči a pod nádržkou (ty nejopotřebovanější) a teď prasknul chladič. Může to být tím, že by se neotvíral termostat? A bylo by to vidět na ukazatali teploty? Kde přesně je lokalizováno čidlo teploty?

Díkes
Špatný víčko expanzní nádobky, neodpouští přetlak.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 porucha chlazeni 850

Příspěvek od raolsa »

Zkus nejdřív vyměnit víčko expanzky - za nové. Pak bych začal hledat prasklé těsnění pod hlavou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#4 porucha chlazeni 850

Příspěvek od med »

víčko je tam tak 1/2 roku, ale zkusim ho vyměnit. Každopádně musim vyměnit chladič, neboť je rozpolcenej. Mimochodem, dá se nějak ověřit funkčnost toho víčka, jestli pracuje? a dá se ověřit funkčnost termostatu, když bude venku?
dikes
_________________
960 2,5 125kW lpg

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 porucha chlazeni 850

Příspěvek od raolsa »

Funkci víčka asi nijak nevyzkoušíš, proto se kupuje nové.
Funkce termostatu se dá ověřit jenom tak, že ho uvaříš v hrnci a budeš při tom sledovat nějakým teploměrem teplotu při které se otevře.
Jinak koukám, že máš LPG, takže čistě teoreticky by mohla být prasklá i membrána nebo reduktor a mohl by ti jít tlak plynu do vody. Ale je to málo pravděpodobné. Kdy jsi naposled měnil membrány v reduktoru?
Takže pokud nepomůže výměna víčka tak bych to viděl na těsnění pod hlavou. Neztrácela se ti před destrukcí chladiče voda?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 porucha chlazeni 850

Příspěvek od Urvanej »

Termostat to být nemůže, to by se horká voda nedostala ke chladiči... ta malá dirka v něm by jí tolik nepropustila.
Víčko se zkouší hrozně blbě, lepčí je koupit nový. Každopádně i kdyby víčko těsnilo absolutně, tak to hadice nesmí roztrhnout. Čim vyšší tlak víčko vydrží, tim se voda vaří při vyšší teplotě. Pokud víčko uniká a netěsní, tak mizí voda.
Abych to shrnul, osobně se domnívám, že pude hlava dolu, nebo ten reduktor, ale to by voda byla po lpg cejtit :-(

EDIT2015: test víčka uplně snadnej, vezme se stará nádržka, tlustá hadice se ohne, skřípne a do tenký se vrazí ofukovací pistole s nastavenym redukčáken na nějakej tlak (víčka jsou do 1,5bar (někdy 0.5)). Todle potopim pod vodu a vidim, jak ne/drží a ne/otevírá.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

med
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 67
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beroun
Vůz: 960 II, 2,5
Bydliště: Beroun

#7 porucha chlazeni 850

Příspěvek od med »

to raolsa: membrány jsem neměnil. voda unikala tím, že praskaly různý unavený hadice.
Těsnění pod hlavou je tam cca rok. Před jeho váměnou mizela voda do oleje. Teď ne, ani ve vodě není olej.
Zítra to rozhodim, podívám se na ty membrány reduktorů a uvidíme. Těma by to možná mohlo být, neboť když tomu naložim začne to pocukávat.
_________________
960 2,5 125kW lpg

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#8 porucha chlazeni 850

Příspěvek od wickey »

taky bych se spis obaval hlubsi podstaty problemu - hlava, tesneni atd.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“