V70 II nefunkční zadní stěrač

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#126 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Ekky »

Tak uz si neco vyresil ohledne toho stirani s odstrikem?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#127 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Urvanej »

Tak došlo i na mě a rozhazoval jsem ten mechanismus.
Nejhorší bylo vyndat tu hřídel co rotuje v plastu. Trubička na vedení ostřiku vylezla dobře, v tý problém neni.
Mě se osvědčilo na prase zapojit to rozebraný zpátky a nechat motorek točit a pomalu vytlačovat hřídel, dokud z kolečka nevyskočí. Pak už jen pár pohybů a hřídel byla venku. Pak se to celý očistilo, promazalo, opatlalo vazelínkou a vofafrně pomalu složilo zpátky. Při skládání to do sebe zaskakovalo líp jak lego.
Je potřeba vypíglovat jak ten plastovej "tubus" na hřídel, tak tu hřídel samotnou zevnitř, protože tam je humusu až to hezký neni. Trhal sem postupně hadr na proužky a protahoval namočený do WD, dělal uzlíky, až už vylejzal jen čistej. Pak namořil hadřík ve vazelínce a pěkně namastil. Hřídele jsem obě namazal pořádně, protože čim víc vazeliny po cestě tim větší "hráz" proti zatékající vodě.
Tak snad to vydrží.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2994
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#128 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od 3m3 »

Je dobre vedet ze VrZc uz ma praxi na tehlech novejsich modelech
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

Pepak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 33
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 2,4i 103kw 03´

#129 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Pepak »

Ahoj,
po pokusu o opravu - rozhybani motorku zadniho stěrače nabízím zbytky na díly. Nepodařilo se mi rozhýbat hřídelku a při demontáži se mi podařilo urazit závit. Plastové kolečko je v pořádku a odhaduji že motorek taky.
Už jsem si objednal nový komplet, tak kdyby se někomu hodil ten zbytek, dejte vědět. hřídelka je nepoužitelná, zbytek v podle mě v poho. cenu bych si představoval tak okolo pětistovky

Pepák
_________________
V70 2,4i 103kw 03´

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#130 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Čau nestírátoři, tak mě to taky potkalo, a kazí mi to jinak velkou radost z nového křižníku.
Stěrač je zaseklý v základní poloze. Sundal jsem tedy kryt na vnitřní straně dveří a začal zkoumat.
Při zapnutí stírání je slyšet pouze jakési cvaknutí, ale jenom od řidiče, když člověk stojí vzadu, tak ne.
Voltmetrem jsem proměřil napětí. Ukazuje to 12 V. Nevím ale proč to ukazuje permanentně, tj. jak při zapnutém cyklovači, tak i při úplně vypnutém stěrači. To je normální?
Ramínko šlo sundat sice ztuha, ale šlo to. Vyndat motorek pak šlo ještě více ztuha, ale opatrným kroucením a taháním taky šel ven.
Po jeho rozebrání můžu konstatovat, že vnitřek byl sice solidně zaplácaný vazelínou, ale nebyl to zase nějaký extrém, nebyla tam rez ani jiné svinstvo. Taktéž to bílé ozubené kolečko je celkem ok. Co se dalo, to jsem vyčistil. Protočit ten celý mechanismus se mi ale nepodařilo - motorek je jak zabrzděný.
Takto rozebraný jsem ho zkusil opět připojit, s tím, že bez zátěže by aspoň samotný motorek mohl točit tím šnekem, ale nic.
Mám od předchozího majitele faktury ze servisu - motorek byl měněn před dva a půl rokem. Tomu by odpovídal celkem dobrý stav všeho. Tak proč to sakra nechodí?
Díky za jakoukoli radu.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#131 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Ekky »

Mam funkcni motorek v kufru ale nefunkcni kolecko,kdybys chtel a chtel si poskladat funkcni tak neco nabidni a dohodnem se. ;)
Nebo kdyz jsem ho sundaval tak funkcni byl. Ale neni problem ho odzkouset.
Motorek je z XC70 2006 (po smeru jizdy se sterac tocil z leva do prava.)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#132 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Leomil píše:Stěrač je zaseklý v základní poloze
Ekky píše:Motorek je z XC70 2006 (po smeru jizdy se sterac tocil z leva do prava.)
Aha, tak možná kecám, když píšu, že je stěrač zaseknutý v základní poloze. Je úplně vpravo, míří na 3. hodinu.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#133 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Ekky »

Nemusis kecat. Napsal jsem to schvalne pac jsou prave dva a myslim ze to bylo pred FL a po FL ale abych tu nekecal nesmysly. Proste vim ze jsou dva druhy jeden s leva do prava a druhy z prava do leva.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Harry
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1676
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#134 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Harry »

já mám stěrač vpravo (V70 2005), možná je rozdíl mezi V a XC ??
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#135 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od scoff »

Ekky píše:Nemusis kecat. Napsal jsem to schvalne pac jsou prave dva a myslim ze to bylo pred FL a po FL ale abych tu nekecal nesmysly. Proste vim ze jsou dva druhy jeden s leva do prava a druhy z prava do leva.
presne tak jak pises
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#136 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Tak už vím, čím to bylo - byla přepálená pojistka (měděný pásek) na destičce s elektronikou. Až později mě napadlo sundat ten černý kryt z druhé strany motorku. Z několika měděných drátků šla vyrobit nová. Tak kdyby to třeba někomu pomohlo...
Stejně ale mám bílý kolečku v čudu, teď když motor chodí, tak se to projevilo.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#137 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Urvanej »

Ale ta se přepálila z nějakýho důvodu...
Takže stejně rozebrat, vyčistiti, namazat. Kolečko tu nabízel kluk výše, tak třeba ho ještě má.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#138 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Urvanej píše:Ale ta se přepálila z nějakýho důvodu...
Takže stejně rozebrat, vyčistiti, namazat. Kolečko tu nabízel kluk výše, tak třeba ho ještě má.
Tak jasně, je to právě kvůli kolečku. Bez něho běží motorek dobře. Pročištění a promazání beru jako samozřejmost, i když bylo to celkem čistý....
Pepak měl jiný typ. Spoléhám se na nové, vytisknuté, od Jiřího Té :-)
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#139 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Urvanej »

Já nemuslim, že příčinou bylo kolečko, to je taky podle mě následek, stejně jako ta pojistka.
Rozebrat a vyčistit je třeba hřídelku stěrače a celej ten pohyblivej mekánizmus.
Taky sem si tim prošel a někdy je třeba opravdu gramotné mířené násilí, aby se to postupně rozebralo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#140 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Urvanej píše:Já nemuslim, že příčinou bylo kolečko, to je taky podle mě následek, stejně jako ta pojistka.
Rozebrat a vyčistit je třeba hřídelku stěrače a celej ten pohyblivej mekánizmus.
Taky sem si tim prošel a někdy je třeba opravdu gramotné mířené násilí, aby se to postupně rozebralo.
To je pravda, že vlastně to kolečko je následek nepohyblivosti zbytku soustrojí...
Jenže co je divný, tak to je to, že samotné nasazení kolečka (bez zbytku soustrojí - dvou ozubených kývátek, hřídele atd.) do vyčištěného a promazaného pracovního prostoru a připojení na 12 V způsobí, že to motorek neutáhne, jen v něm trochu drnčí. Prostě jako by (kromě toho, že má lehce orvaný zuby) bylo ještě nějaký zdeformovaný...
A to prosím byl před 2,5 rokem předchozím majitelem měněn celý motorek.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#141 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Urvanej »

Je možný, že to zdeformoval ten šnek na motorku. Holt to budeš muset vyšetřit, ale nevidim jinej důvod, kterej by bránil samotnému kolečku v otáčení. Pokud přepákovaní fachčí volně, tak bych fakt sázel na deformaci.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#142 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Neverending story. S novým (3D vytištěným) kolečkem už to běhalo, půl otáčky sem, půl otáčky tam, i se zbytkem soustrojí to hýbalo, zkrátka už už jsem viděl, jak se na autě konečně rozpohybuje stírátko. Tak jsem to dal na auto, zkusil, a vypálilo to pojistku. Načež to vypálilo i pojistku v autonabíječce, když jsem to zkoušel už zase zpátky vyndaný z auta, připojený na 12 V. Nechápu. Asi to furt jde nějako ztuha. Ale proč? Výstupní hřídelka se v tom tubusu točí hezky volně, stejně tak jako její uložení v plastovém kolečku, kovová ozubená půlkolečka taky...
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#143 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Ekky »

Bych videl problem na samotnem motorku. Nahod fotku toho motorku jaky mas.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#144 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Já už jsem tam dal zpátky tapec, a jak mě to se*e, tak nemám náladu to zase sundávat...fotku pořídím kdyžtak příští víkend. Ale číslo toho motorku vím, je 8667188Z, na nálepce dále uvedeno VOLVO a Czech republic.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#145 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Ekky »

Zitra se ti podivam na svuj motorek co mam v kufru. Poripade kdyby to slo prebastlit tak bychom se mohly nejak dohodnout. ;)
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Leomil
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 119
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

#146 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Leomil »

Píšu v jiném vláknu https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=40&t=54574&p=637837#p637837
ale možná to bude lepší dát sem...
Jako na potvoru mi to včera zase přestalo fungovat, a to jsem to opravoval v únoru. Zatím jsem se do toho nedíval, tak nevím, jestli to nové 3D vytištěné kolečko je v háji či co, ale každopádně stěrač zůstal zaseknutý na půli cesty a dost hlasitě v tom vrčí (i když je stěrač vypnutý), asi jak se elektronika snaží dostat ho do krajní polohy.
Už mě to pěkně se*e tohle bastlení okolo takový blbosti. Přemýšlím koupit celý ten bazmek nový. Nevíte někdo, jestli je kvalitativní rozdíl mezi tím za cca 3kKč (ceny různě na netu), a originálem přes 9k? Díky.
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#147 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od pepa.paur »

Zrovna dnes jsem osadil do V70 2004 tento motor:

https://olejeobchod.cz/motor-steracu-magneti-marelli-064038001010

s tímto stěračem:

https://olejeobchod.cz/list-sterace-bosch-3397011022

je to ta levná náhrada, vypadá stejně jako původní, základní polohu má vpravo. Je kompletní s tou tryskou ostřikovače na konci. Jak na tom byl ten původní nevím, nefungoval od koupě auta. :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#148 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Jarda.JM »

Tak jsem se také dočkal. Po čtyřech dnech wédéčkování a přemlouvání hřídelky kladívkem se mi podařilo hřídelku povysunout o několik milimetrů a dál ani ťuk. Sebral jsem odvahu a připojil motorek na 12V. Ten se několik vteřin točil, vypadalo to celkem nadějně, ale pak se z něj vyvalil kouř.
Takže :cry:
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 9885
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#149 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od hajnej »

Jarda.JM píše:Tak jsem se také dočkal. Po čtyřech dnech wédéčkování a přemlouvání hřídelky kladívkem se mi podařilo hřídelku povysunout o několik milimetrů a dál ani ťuk. Sebral jsem odvahu a připojil motorek na 12V. Ten se několik vteřin točil, vypadalo to celkem nadějně, ale pak se z něj vyvalil kouř.
Takže :cry:
Ajajaj. Tos měl komplet rozebrat. I tak bych ho zkusil rozberat a oživit. Možná se dá zachránit.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#150 V70 II nefunkční zadní stěrač

Příspěvek od Jarda.JM »

Hřídel nebylo možno dostat ven. Přestože jsem klepal přes mosaz, dopadla neslavně. A stále drží...
Nevím jak dlouho stěrač nejel. Mám auto patnáct měsíců a kdoví jak dlouho před tím. Protože zadním oknem toho stejně moc vidět není, tak jsem stěrač neřešil. Před dvěma týdny jsem ale po zapnutí klíčku slyšel zvuk, který nepřestával a vycházel ze stěrače. Nyzbylo než vzít za stěrač a "trochu" mu pomoct. Pootočil jsem ho o cca 15° a motorek stichnul. Protože jsem nechctěl riskovat, že se mi někde zase bude zkoušet rozjet a vyfláká mi bateku, nebo něco někde vyhoří, tak jsem ho nechal vymontovat a zkoušel ho přivést k rozumu.
Uvnitř převodovky byla zatečená voda. Z části vazelíny hnědá kaše. Kovové součásti z části zkorodované, nejvíce okolo hřídelky. Zpočátku hřídel držela jak zabetonovaná. Měl jsem pocit jako bych spíše než "ložisko" vyklepával "futro" z tý umělý hmoty a to se tam postupně víc a víc zakousávalo. Čtvrtý den už hřídel šla posunout o půl centimetru tam a zpět i rukou. Dál ani ťuk, ani při docela silném klepání. Tak jsem si řekl, že už stejně není co zkazit a připojil motorek na 12V. Nakonec se točil celkem lehce. V jedné poloze se trochu seknul, ale bez obtíží zase rozjel. Už to vypadalo nadějně a kouřový signál to zhatil. Motorek už se netočí.
Stav ozubeného (šnekového) kola těžko posoudit bez důkladného očištění od vazelíny. Oprava motorku, když nový komplet stojí 2200 není na pořadu dne.
Přílohy
wSterac.JPG
wSterac.JPG (99.95 KiB) Zobrazeno 569 x
wSterac 005.JPG
wSterac 005.JPG (85.5 KiB) Zobrazeno 569 x
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“