Právě je 16 led 2019 07:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 14:44 
Offline

Registrován: srpen 2017
Příspěvky: 7
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005
Ahojte,
pri prudkej akceleracii mi padne auto do nudzoveho rezimu (strata vykonu + cervena kontrolka: Porucha motora).

Tuto poruchu moze sposobovat milion veci, tak sme to otestovali so zapnutou diagnostikou a vyskocila chyba s tlakom paliva, cize

- palivovy filter
- vstreky
- cerpadlo
- rampa

ak som nieco zabudol, alebo zle napisal, tak ma kludne doplnte alebo opravte :)

Moja otazka na vas, drahi volvaci, je:

Ci sa s tym uz niekto z vas stretol, a ak ano, ktora cast palivoveho systemu to najcastejsie je, aby som nemusel vsetko posielat na testy.

Dakujem.

_________________
XC90, D5244T, M6, 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 15:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 14169
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
První bych vyměnil filtr. Pak bych sledoval, jak se chová tlak na liště, pokud náhle šlápnu plyn. U V8 se mi tlak na liště dost měnil podle zatížení motoru a lezl až někam k osmi tušim. Což mě celkem překvapilo, protože sem byl zvyklej z krabic na mechanickou regulaci na přesnym tlaku (sání + 3 bary).

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 zář 2017 16:22 
Online

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1376
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
Dej nový filtr, já měl stejný problém a po výměně v pořádku. Stejně ho je potřeba občas vyměnit. Ono stačí natankovat nějakou sračku a je to hned. Je to to nejlevnější, tak bych tím začal. Pokud to nepomůže, můžeš zkoušet měnit dál... :)
I když teď mám pocit, že jsem měl oranžovou kontrolku, ne červenou.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 07:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2017
Příspěvky: 10
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5
Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.

Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?

Díky za info..

_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 07:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4167
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/C70-T5
Přicpaný palivový filtr je nejčastější příčinou tohoto chování. Chce to však vyčíst konkrétní chybový kód DTC. Často se tohle projeví také, když se auto načipuje (ale bez Stage 0 = filtry, atp.), auto se konečně podívá k červenému poli, motor chce více paliva, ale to tam nestihne - dostatečně rychle - dotéct.
Zasvinit filtr lze celkem rychle - někde načerpat špatné palivo, případně v zimě se vysráží parafíny a už se nerozpustí. Filtr je to nejmenší a nejsnazší. Klidně bych se nestyděl jej měnit při každé nebo každé druhé výměně oleje?

Další trabl může být ve vysokotlakém palivovém čerpadle, ale tam může být diagnostika náročnější, hlavně takto od klávesnice 8)


Podobná situace (nouzák) však může nastat také proto, že turbo má dodat požadované množství vzduchu, ale cokoli kolem něje nefunguje správně - například:
- nejsou těsné hadice či intercooler
- zaseknutý EGR
- špatně fungující regulace geometrie lopatek turba (ta je m.j. ovládaná podtlakem - stejným podtlakem, který reguluje tuhost motorových silentbloků - jsou-li popraskané podtlakové hadičky těchto silentů, může dělat problém právě i regulace turba)
- turbo samotné
- přicpaný katalyzátor, atd.

Těch možností je hromada a podservisovaných aut taky.

Pavel


P.S. Pokud je to možné, vždy uvádějte čísla chybových kódů (DTC) - např. ECM-1234 nebo aspoň jejich znormované podoby P1000. S tím už se dá pracovat, kdežto ty zajímavé překlady z univerzálních diagnostik jsou celkem k ničemu.

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Saffron .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 07:45 
Offline
Člen VK
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 1593
Bydliště: Práce: Praha
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D5 136kW + Volvo 960 3.0 + V70 XC
Skoupe90 píše:
Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.

Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?

Díky za info..


Filtrem nic nezkazíš, tak ho vyměn.
Nevíme, jakou máš D5 - zda 120kw či 136kw.
Může být ucpaný EGR a trubky sání, případně vířivé klapky u 136kw.

_________________
Je: XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od VolvoCesky Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF +Volvo 960 1994 150kW B6304FS + Volvo V70 XC 142kW B5254T

Bylo: Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 16:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2017
Příspěvky: 10
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5
Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.

Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže. :-)
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.

_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2017 19:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10817
Bydliště: Dubí (Teplice)
Vůz: V70 D5 AWD 2006
Skoupe90 píše:
Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.

Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže. :-)
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.

viewtopic.php?f=98&t=23475

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +310tis km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 zář 2017 17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2017
Příspěvky: 10
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5
Takže... Jelikož mi to pán ,který to měl na diagnostice už týden nebere a v dalším servise mi řekli, že mají volno za 4 týdny, jsem se rozhodl vyměnit palivový filtr sám s tím, že se tím opravdu nic nezkazí..

No a nezkazilo. Jezdíme bez škubání, padání do nouzáku a čekoholi jiného. Filtr byl od pohledu prehistorickej a příště v servise budu asi opravdu obcházet celé auto, jestli bylo měněno to, co je fakturováno. Nicméně díky všem.. Mimochodem, neservisujete někdo v mém okolí?

_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 zář 2017 19:18 
Online

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 1376
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW automat 5q MY06
Jsme rádi, že jste rádi... :)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 zář 2017 07:44 
Offline

Registrován: srpen 2017
Příspěvky: 7
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005
Mne este len dnes dosli filtre a olej. Idem menit rovno vsetko, aj tak je uz skoro cas.

Takze info koncom tyzdna. :)

_________________
XC90, D5244T, M6, 2005


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: vityjan a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.081s | 22 Queries | GZIP : Off ]