Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,4i

#1 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od baltazar »

Zdravím,
věděl byste (určitě:) někdo poradit s výběrem vhodné elektro-sady. Koupil jsem samotné starší originál bajonet tažné zařízení a nevím si rady s volbou elektriky.
Někdo mi radí, že stačí univerzální zákl. 7pin sada, v tazne.cz mi naopak řekli, ze potrebuji 13PIN i s jednotkou (rozdíl je asi 2tis., tak to docela řeším :)

Mám V70 II, r.v. 2003, bez park. senzorů, ale závady u zadních žárovek mi to hlásí na palubce v PC.
Tak nevím.
Díky moc za radu či alespoň nasměrování.
Martin
_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#2 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Ykka »

13ti pin bys využil v případě že taháš karavan který má napájení stálých 12V z auta, nebo je tam možnost zapojení couvacích světel, jinak stačí 7 pinů na všechno. Jednotka se používá proto aby nesvítila hláška o nefunkčním osvětlení.
Edit: Koukám že máš rok 2003, tam by měl být připravený kabel s konektorem vedle rezervy, takže odpadá nutnost dodat další jednotku.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,4i

#3 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od baltazar »

jasně, kabel tam mám připravený. Tzn. že mohu jít do základní univerzální 7PIN sady bez jednotky i bez spec. konektoru, bo to napicham vse primo do toho konektoru a tudíž se nemusím bát, jk mě strašíli, že mi to jednak bude pořád hlásit chybu světel, neřkuli, že mi hrozí vyhoření celé elektriky. Je to tak?
M.
_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#4 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Ykka »

Přesně tak, v tomto případě je zapojení snadné. Snad jen zkontrolovat osazení pojistkami v modulu REM (vlevo v kufru).

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70 xc 2,4 tb 5244t3
Bydliště: slovensko RA

#5 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od jaro1977 »

http://taznezariadenia.sk/sk/elektroinstalacie/25-specialna-elektroinstalacia-mp1.html

Ja osobne mám namontované toto.Bez problémov.Elektronika nehlási žiadnu poruchu. :good:
A je to napojené z toho konektora v kufri.
_________________
Volvo V70-XC, 2,4- 5244t3, 147 kw r.v.2001 bolo
LR 300 Tdi
Mbéčka Octavia.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo V70 (2000) B5244T3 AW55-50/51SN
Bydliště: Poděbrady

#6 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Bohuš »

Hmmm, pěkná debata. Zeptám se též, můžu-li? Je to asi měsíc, co jsem namontoval tažné BOSAL a k němu 13-ti pólovou zásuvku. V elektrice byl přibalen návod, relé a pojistka. Všechno fajn popsáno( pro blbce). Tak jsem to pozapojoval a šup s tím do konektoru u rezervy, jako všicni zde. Jenže ejhle, nesvítí mi mlhovka na valníčku. Nejhorší je, že nejde "šťáva" už od pojistkového bloku v zadním levém boku. Zatím mi to skutečně neva, jenže v srpnu mě čeká STK a tam by se asi divili. :%) A nyní přichází můj dotaz: Jak šetrně "vyloupnout" výplň, za kterou je onen pojistkový blok??? Za rady předem děkuji. :)
_________________
V 70 II 2,4T 147kW 2000 automat,kůže,16"METIS,SCARAB GREEN PEARL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#7 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Ykka »

Pokud máš taky rok 03 tak není nic snadnějšího než zacvaknout připravený konektor v kufru :wink:

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 881
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#8 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od vityjan »

A pokud mám rok 2001? Je zde nějaký problém?
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků
Bydliště: Praha
Vůz: V70 II 2,4i

#9 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od baltazar »

rychlepneu píše:Prosím o radu Baltazara ´jak se mu podařilo vyřešit problém s elektrikou TZ. Mám nyní stejný problém a nevím jakou sadu el. dokoupit.

Díky
no, Baltazarovi tazne stále ještě leží ve sklepě ..... snad se k tomu dostanu letos v letě .. :)
_________________
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2007, svět.zelená metal., LPG PRINS VSI 2.0
VOLVO V70 II 2,4i 125kW B5244S manuál, r.v.2004, tmavě šedá metal., LPG PRINS VSI
bylo:
Opel Omega B Caravan 2,2DTI [/b]88kW man. 2001
Opel Omega B Caravan 2,5V6 125kW man. 1995
Opel Omega A Limuz. 2.0i aut. 1988

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13052
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od raolsa »

Tak jsem také namontovat tažné a vzhledem k tomu, že jsem neměl origo elektroinstalaci tak po použití zlatých českých ručiček postupoval nasledujícím způsobem:
Nepoužil jsem převáděcí krabičku co jsem k tažnému obdržel a dráty od sedmipólové zásuvky jsem nastrkal pomocí úzkých konektorů přímo do origo konektoru na autě.
Vše funguje, kromě mlhovky, ta dle mých zjištění potřebuje k fungování software od výrobce a výměnu a doplnění několika relátek (dle roku výroby).
Já to vyřešil tak, že jsem natáhl zvláštní drát k mlhovce v zadním světlu. Chybu to nehlásí a mlhovka funguje. Funguje i kontrolka na blikání přívěsu na palubce. :Yahoo!:
Myslím, že origo to funguje tak, že při zapojení přívěsu se odpojí mlhovka na autě, aby se neodrážela v přívěsu a neoslňovala řidiče v zrcátkách.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Otnice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001

#11 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od zzet »

Též jsem řešil tažné.......napojil jsem dráty rovnou na konektor(teda na dráty u konektoru) a vše funguje.....kdyby někdo chtěl tak mu to jsem schopen zapojit(cca 1,5hod)
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM

#12 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od M.A.R.O »

Dobrý den pánové,
Vaše vlákno je sice staré, ale požádal bych Vás o radu. Koupil jsem tažné s tím, že bylo montováno v servisu a je k němu i elektroinstalace. Pán nevěděl co konkrétně potřebuji a daroval mi z vozidla celá, či část kabelového svazku s pojistkovými skříňkami a různými krabičkami.
Po té, co jsem šel po kabelech směrem od tažného k ŘJ, zjistil jsem, že pánovi napojili kabely TZ na drády, které vedou přímo ke světlům kroucenými spoji!

Mám rok 2002/5-7měsíc 2.4D 120kw a v kufru vedle rezervy mám jakésy 2 konektory.

Mohl bych Vás poprosit o radu, jak elektroinstalaci TZ zapojit? Nějaké schéma?

Děkuji

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 881
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#13 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od vityjan »

No nejjednodušeji je to přecvakat podle toho co sis koupil na své auto. Pokud chceš být pečlivý, sežeň si origo svazek na tažné z nějakého vraku a to bys jen připojil na zmiňovaný konektor u rezervy.

První varianta je snadná a rychlá, ale po připojení vleku ti bude křičet palubák, že ti nesvítí nějaká žárovka.

Druhá varianta je pečlivá, ale přináší s sebou další práci v podobě hledání vraku.... Zkus poptat AVdíly, nebo zadej poptávku tady v bazaru....


Možná śe dá koupit i nový svazek...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13052
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od raolsa »

Palubák křičet nebude. Jen je potřeba vyřešit mlhovku, jak píšu výše.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM

#15 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od M.A.R.O »

Palubák mi křičí již třetí rok, že je vadná žírovka obrysu, ale nikdo nebyl schopent zjistit kde je vada. Takže v tom pro mě není problém. Jak jsem psal, TZ bylo děláno na předchozím autě a místo ŘJ na TZ udělali pánovi kroucené spoje na dráty přímo u světla.

Klidně si to zapojím doma do konektoru, pokud budu vědět, co a kam. Nebo si mám vzít multimetr a proměřit si to?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13052
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od raolsa »

Co se týče obrysovek, tak koukni jestli máš všude stejné žárovky 4w.
Já si zapojení konektoru zjišťoval žárovkovou zkoušečkou. Teď už bych asi doma vyhrabal schéma. Kouknu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Veselá
Vůz: V70 II 2.4D 120kw ATM

#17 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od M.A.R.O »

Děkuji za info! Udělám to stejným způsobem a žárovky zkontroluji!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#18 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od lubooos »

Mam original tazne od vyroby. Auto vlastni 2 mesic. uz sem pripojil dva vleky a stale ta sama zavada.
Po pripojeni vleku, se automaticky rozsviti mlhovka na vleku a sviti stale. resil jsem to vyndanim.
Dnes jsem se pustil do zkoumani, koupil jsem novou koncovku 7pol venecku a vymenil. Dale prohldaval elektroinstalaci.
A narazil jsem na nejaky divne zapojeny svazek. Normalne je tam origo Trailer modul, kabelaz taky origo. Jen proste ve svazku je nejak divne vyresena ta mlhovka, draty jsou tam naletovany k sobe a vubec nejdou pres trailer modul.
Byl by nekdo odchotny s v70II nebo xc70 kdo ma original elektroinstalaci, nechat me nakouknout na barevne zapojeni jeho kabelu do konektoru. Hledam uz skoro pul dne a nikde neni vyfocen ten kabel poradne.
Ja nechapu kdyz je to original tazne jak muze bejt ta elektrika na mlhovku takle pohnojena. Mam tam dva kabliky volne a ne v konektoru.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4936
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#19 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Romulusw »

Je možné, že takhle prasecky to někdo zapojil, aby měl +12V stálých, pro napájení obytného přívěsu.
Jako je to např. na tomto obrázku
Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#20 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od lubooos »

Presne na ty 2 ma bejt mlhovka. Ani me to nenapadlo. Tak ted co stim? Schema najit nemuzu a na to ze jsem elektrikar, tak mam z toho hlavu v pejru :) . Potreboval bych to holt videt jak je to spravne. A original kabel kupovat nechci.
Navic co jsem zjistil origos kabelu jsou tri druhy. Jeden je 7 pin power supli to resi asi to napajeni a dalsi jsou kvuli parkacum a ta mlhovka. Nejspis teda.. Jak jsem asi pochopil.
Bez schenatu toho ja moc nevyresim.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4936
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#21 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Romulusw »

Najdi druhý konec té dvojky, normálně ho ušmikni a změř, jestli na těch volnejch drátech z trailer modulu není náhodou mlhovka. Pokud jo, tak ji připoj na ten ušmiklej drát z dvojky,

Pokud to mlhovka není, tak ji musíš vytáhnout z auta ale bude ti svítit i na autě, což není nic moc. Automatické odpojení je trochu složitější, ale šlo by to udělat relátkem.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#22 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od lubooos »

Prave ze ta mlhovka z toho modulu je normalne odpojena, pin byl zaizolovanej a je na to napojen kabel primo z vystupu z auta plus je jeden taky vytazen. Z konektoru co vychazi od pojistek. Kdyz to shrnu, tak modrej vodic od mlhovky vytazen z trailer modulu, zlutocernej vytazen z napajeni od auta v kufru a myslim ze zluto modrej napajenej v puli cesty na modrej od mlhovky. Budu se do toho muset poradne podivat a merit :o . Kazdopadne dik za rady. Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13052
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od raolsa »

lubooos píše:Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.
Mám to taky tak a nějak mě to nesejří. Mlhovku stejně používám minimálně nebo spíše vůbec. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7500
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#24 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od Petr Marek »

raolsa píše:
lubooos píše:Asi preziju ze me ta mlhovka bude svitit i s autem.
Mám to taky tak a nějak mě to nesejří. Mlhovku stejně používám minimálně nebo spíše vůbec. :crazy:
Vidím to úplně stejně, jako Raolsa. Je to nejjednoduší varianta a ani mě to nijak nevadí.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#25 Elektrika pro tažné zařízení - V70 II

Příspěvek od lubooos »

Takze sem nahulvata ustrihnul ten kabel (samozrejme zsizoloval)co napajel tu mlhovku a modrej od mlhovky zapojil zpet do konektoru co jde z trail modulu.
Heureka mlhovka funguje a ten usmiklej kabl si necham kdybych chtel karavan a vyvedl bych vodotesnej konektor vedle. Pocitam ze az pripojim vlek, tak mlhovka bude svitit i s autem. Ale jak je psano nademnou prezuju to.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“