Baterie

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#201 Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

outdoor píše:baterka rok 2000.
Nemůžeš chtí po baterce zázraky. Sedmnáct roků je až až
outdoor píše:...nechal auto delší dobu otevřené (kufr) a dokonce i nezamčené (stál jsem celý den a noc na zahradě a spal vedle auta :)).
Běžně tak stávám ( a nejsem sám) několik dní při kempování, někdy i týden. Dobré baterce to nevadí.
outdoor píše:ten co měřil, konstatoval smrt baterie, ale zase si říkám, zda to ještě nabitím zlepším a na zimu uvidím...
Měl pravdu. Už se to bude jenom zhoršovat. V létě se bude baterka tvářit optimisticky. Na zimu si nachystej kabely, nebo novou baterku. Častým dobíjením, neboli držením baterky plně nabité sice oddálíš problémy, ale pak pozor na delší stání (týden a více) bez dobíjení, delší startování a nebo odběr z baterie (stačí i rádio, otevřené dveře a pod.) po delší dobu. Pak už třeba nenastartuješ.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#202 Baterie

Příspěvek od outdoor »

Jarda.JM píše:Měl pravdu. Už se to bude jenom zhoršovat. V létě se bude baterka tvářit optimisticky. Na zimu si nachystej kabely, nebo novou baterku. Častým dobíjením, neboli držením baterky plně nabité sice oddálíš problémy, ale pak pozor na delší stání (týden a více) bez dobíjení, delší startování a nebo odběr z baterie (stačí i rádio, otevřené dveře a pod.) po delší dobu. Pak už třeba nenastartuješ.
tak dík za tip,
už je vybrat správného výrobce.

koukal jsem na EXIDE PREMIUM 100Ah

dále taky jsem našel toto LOXA, ale nevím nevím, co riskovat...

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#203 Baterie

Příspěvek od f.e.e.t »

Proč všude hledáte 100Ah baterie? Jestli si dobře vzpomínám, tak v autě mám nějakou 74Ah(nevím co je to zač, je v autě od koupě), ale když v autě není alternátor co to neumí pořádně nabít, tak velkou kapacitou baterie to startování stejně nezlepším. Je to tak? Přeci jen ta baterie s velkou kapacitou bude nabitá natolik, nakolik ji dokáže dobíjet alternátor jízdou.

Případně prosím o vysvětlení na příkladu.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#204 Baterie

Příspěvek od outdoor »

f.e.e.t píše:Proč všude hledáte 100Ah baterie? Jestli si dobře vzpomínám, tak v autě mám nějakou 74Ah(nevím co je to zač, je v autě od koupě), ale když v autě není alternátor co to neumí pořádně nabít, tak velkou kapacitou baterie to startování stejně nezlepším. Je to tak? Přeci jen ta baterie s velkou kapacitou bude nabitá natolik, nakolik ji dokáže dobíjet alternátor jízdou.

Případně prosím o vysvětlení na příkladu.
já to beru, podle toho, co jsem si vyčetl na foru. jak je to s rozměrem u 74Ah, koukal jsem, že jsou menší, jak ji zajistit?

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#205 Baterie

Příspěvek od kwiko »

s dobijanim problem nevidim, jedine financna stranka velkej baterie a miesto. Najviac zatazuje aletrnator vybita bateria, vacsia sa tazsie vybije... vydrzi dlhsie nabita a preto vydrzi dlhsie pri rovnakom style jazdy ako mensia.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#206 Baterie

Příspěvek od ok2ucx »

Velká kapacita baterie (téže konstrukce) rovněž souvisí i s vnitřním odporem baterie, resp. startovacím proudem.
T.j. obvykle platí:vyšší kapacita => vyšší startovací proud.

Co se nabíjení týká, alternátor je dostatečným zdrojem proudu na to, aby nabil 74Ah nebo 100Ah baterku. Kdykoli, za všech okolností. Vyšší kapacita má hlavně smysl u:
- dieslových motorů (startér má větší požadavky na proud)
- auta s bufíkem, případně i jiné další spotřebiče (při campingu, atp.)
- více vybavená auta (elektrovýbava má logicky větší spotřebu, máš rezervu)

Zrofmuloval bych asi následující doporučení: když se ti do Volva vejde 100Ah baterka, primárně bych vzal takovou. Snad jen u slabších a méně vybavených benzínů bych se spokojil se 74Ah. O ničem menším bych neuvažoval vůbec. Ten cenový rozdíl není takový, vždycky je lepší mít nějaký náboj v baterce navíc, než když to nenatočíš.
Pokud nabíjíš stejným proudem, ta s větší kapacitou se bude jen déle nabíjet (ale také déle vybíjet). Není v tom žádná věda, jen selský rozum.

Pavel

P.S. Jestli jsem dřívě měl s Exide zkušenosti dobré, v posledním roce mi a v mém okolí klekly nově pořízené Exide Premium 100Ah, jedna těsně po záruce, druhá v záruce. V obchodě mi stejně ukázali dveře zvenku. Tahle značka mi do domu nesmí. Do XC90 jsem nakonec vzal 100Ah Bannerku, tak uvidíme, zatím drží.
Údajně jsou dobré Varty Silver, ale z německých zdrojů. Údajně je náš trh zaplaven B-čkovými Silverkami pro východní Evropu, které už tak dobré nejsou. Údajně. Ale nemám to nijak potvrzené.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#207 Baterie

Příspěvek od f.e.e.t »

Děkuji za vysvětlení, no tak to abych začal hledat jinou=silnější baterii než dosavadní 74Ah, protože mám diesela, bufíka a komplet el.výhřevy a rádio mám puštěné neustále při jízdě. Nerad bych v zimě nenastartoval. Zatím teda za rok co mám auto, tak zima ťuk ťuk v pohodě. Jen teď to moje baba nenatočila před měsícem, auto stálo několik dní. Po změření tak bylo cca 12V, takže jsem baterii už ani znovu sám nezkoušel a hned ji dal nabít. Zatím je to ok.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#208 Baterie

Příspěvek od Tod2 »

prostě nejlepší je dát největší, jaká se tam vejde...

problém u baterií je ten, že se většina údržbových (tzn ty, do kterých lze dolít vodu (a to i ty, které mají přístup po odlepení nálepky)) a některé bezúdržbové (ty, do kterých se nejde dostat bez destrukce obalu), vyrábí ve východní Evropě tlupou cikánských analfabetů s co nejmenším nákladem na jejich mzdu a na výrobních linkách těsně před rozpadem...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 195
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

#209 Baterie

Příspěvek od outdoor »

Tod2 píše:prostě nejlepší je dát největší, jaká se tam vejde...

problém u baterií je ten, že se většina údržbových (tzn ty, do kterých lze dolít vodu (a to i ty, které mají přístup po odlepení nálepky)) a některé bezúdržbové (ty, do kterých se nejde dostat bez destrukce obalu), vyrábí ve východní Evropě tlupou cikánských analfabetů s co nejmenším nákladem na jejich mzdu a na výrobních linkách těsně před rozpadem...
má tedy vůbec smysl kupovat nějakou lepší značku? popř. kde? nebo zvolit něco naprosto obyčejného a nejlépe z kamenného krámu, aby se mohla jít snadno reklamovat...

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#210 Baterie

Příspěvek od ok2ucx »

Za jízdy je to celkem fuk. Naše 150A nebo 180A alternátory dodají dostatek proudu pro všechny spotřebiče v autě (m.j. a rádio zase tolik nežere, to spíše vyhřívání sedadel, větráky, a světla dejme tomu). A co zbyde, tak tím se dobíjí akumulátor (pokud není nabitý a žádá si dodání náboje).

Z baterky se cucá proud:
- při startování, resp. v době, kdy nejede alternátor
- při poruše dobíjení
- krátkodobě i z při provozu alternátoru, např. když se spouští nějaký větší spotřebič - ale to jsou opravdu krátkodobé špičky

Naprázdno (v klidu) by na svorkách nabitého olověněného akumulátoru mělo být vždy přes 12.6V, chvíli po ukončení nabíjení může být i lehce přes 13V.
Když napětí (naprázdno = bez zátěže) klesá pod 12V, je už akumulátor vybit.
outdoor píše:má tedy vůbec smysl kupovat nějakou lepší značku? popř. kde? nebo zvolit něco naprosto obyčejného a nejlépe z kamenného krámu, aby se mohla jít snadno reklamovat...
To je to, co nevím. Možná nakonec i ta obyč. za polovinu ceny přežije záruku? A se zárukou to taky asi není nic moc = řeknou ti, hluboké vybíití a tam jsou dveře.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Pišta...
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 702
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Budějce
Vůz: S 60 B5234T3 02' @ V70 B5244S 01'
Bydliště: Tam někde u Budějc.

#211 Baterie

Příspěvek od Pišta... »

Tod2 píše:prostě nejlepší je dát největší, jaká se tam vejde...

problém u baterií je ten, že se většina údržbových (tzn ty, do kterých lze dolít vodu (a to i ty, které mají přístup po odlepení nálepky)) a některé bezúdržbové (ty, do kterých se nejde dostat bez destrukce obalu), vyrábí ve východní Evropě tlupou cikánských analfabetů s co nejmenším nákladem na jejich mzdu a na výrobních linkách těsně před rozpadem...
Hmm v Český Lípě by ti asi oponovali...
_________________
Skandinávský plnokrevník S60 B5234T3 02' Venetian Red pearl @ Daily Cars B5244S 01'
Bylo:Fransoa 406 Hdi RHZ Mégan-néé 1.9 TD otočené na střechu ve Štěpánovicích Renault 25 2.2 automat
Škoda Hovoriť 136 LPG Rumun Club 11 R co žral i lidi u přechodu

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#212 Baterie

Příspěvek od Tod2 »

dobře, tak polovina... :)
a myšleno východní, ne střední...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#213 Baterie

Příspěvek od selap »

Moc to řešíš, kup si takovou aby se vlezla a pokud potřebuješ další parametr, tak třeba aby se ti líbila, víc toho nevymyslíš.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#214 Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

f.e.e.t píše:Proč všude hledáte 100Ah baterie?
Případně prosím o vysvětlení na příkladu.
Pb baterie stárnou a parametry se časem zhoršují.
Takže např.
Startovací schopnost - 100Ah aku bude mít řekněme o 25% vyšší startovací proud, než 74Ah. Po čase, kdy už začne mít menší aku problémy, bude na tom větší aku o těch 25% líp
Podobně to bude s kapacitou
Odbočím... měl jsem aku 54Ah v Escortu. Po každém zaparkování v garáži šel na udržovací dobíjení, takže při dalším startování byl aku 100% nabitý. Jednou jsem z něj odebral "trochu proudu" a nenastartoval jsem. Měřením jsem zjistil, že kapacita aku poklesla na cca 1/10 původní.Přesto startoval v naprosté pohodě a spolehlivě.
Kolik co asi spotřebuje? Neznám přesné údaje, ale dovolím si hádat. Tak řekněme, že odběr startéru je cca 250A, ventilátor chladiče cca 10A, rádio 2A, otevřené dveře taky cca 2A, než zhasne osvětlení.
Při výše uvedených proudech spotřebuje
startér za 5s 0,35Ah
ventilátor za 3minuty 0,5Ah
rádio za půl dne (8 hodin) 16Ah
to stejné, pokud budeš celej den otvírat dveře sem tam
Jak je vidět, startování zase až tolik energie nepotřebuje, rádio hrající tři dny v kuse odvaří i novou 100Ah baterku.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#215 Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Tak otevřené dveře jsem neuhodnul ani zdaleka. Naměřil jsem 4,6A.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#216 Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Tak jsem se také dočkal...
Měl jsem jet na důležitou schůzku a tak jsem pro jistotu dal dva dny před tím dobít baterku. Když jsem pak sednul do auta, v kvádru s naprogramovanou navigačkou, vyskákalo na mě po otočení klíčkem tucet varovných zpráv. To mně ještě ani ve snu nenapadlo, že baterka nedává. Proklel jsem Volvo a běžel si půjčit jiné auto.
Když jsem později trochu vychládnul. Zkusil jsem to znovu. Opět přehršel hlášek o totálním selhání všeho možného. Protože až do té doby byla baterka v naprosté pohodě a ještě jsem ji navíc před dvěma dny nabil doplna, pořád mně nedocvaklo.
Nakonec jsem se ve svém bádání dostal k baterce a z hrůzou naměřil 9,5V. Zajímavé je že kontrolky svítily bez jakékoliv známky nízkého napětí.
Pořád jsem ale ještě nad baterkou nelámal hůl a znovu ji nabil. Spotřebovala cca 40Ah, což mohlo znamenat, že se "pouze" něčím nějak vybila. Hlášky už se neobjevovaly, tak jem vzal zpátky Volvo na milost a odvolal kletbu.

Nebudu to už natahovat. Napětí na baterce po odpojení nabíječe padalo poměrně rychle a za čtyři dny bylo už jen 12,1V. To už jasně ukazovalo na baterku v háji. Protože mě zajímalo co proč a jak a protože se baterkama celkem zabývám, udělal jsem ještě několik dalších pokusů, při kterých jsem zjistil, že jeden článek ze šesti je totálně KO.
Doposud se mi nestalo, že by baterka v autě klekla takovým fofrem. Většinou několik měsíců startovala HU...HU......HU............HU....................hu.....................hu
a postupně odcházela do olověného nebe.

Teď čekám na VARTU SILVER Dynamic 100Ah. Tak jsem zvědav jak pochodím. Z předchozí diskuze těžko vybrat tu správnou. Asi je to spíš o štěstí, než o značce.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#217 Baterie

Příspěvek od selap »

Moderní baterie umírají rychle, ráno v poho nastartuješ a večer je po smrti.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#218 Baterie

Příspěvek od Zajsoft »

Puvodne jsem vcera sel pro 100Ah BOSH S5, pacz za ty leta s nima mam nejlepsi zkusenost, cena cca 3.100,-.
Ale nakonec sem na doporuceni prodejce zkusil vzit Cartechnic(Nemecka znacka, braval/beru sem od nich hlavne oleje/chemii), 95Ah za 2250,-, tak uvidime jak dlouho vydrzi, s BOSHkama mam zkusenost, ze 6-7let rozhodne daj, ani kdyz se k nim clovek nechova vzdy uplne nejlepe...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#219 Baterie

Příspěvek od Jarda.JM »

Za 40 let mně prošlo rukama hafo baterek a nezávisle na značce byly na tom velice podobně. A tak jdu při nakupování střední cestou. Ani levná ani drahá. Spíš se snažím baterky moc netrápit a držet plně nabitý.
Nejlepší zkušenost jsem udělal s baterkou z "traktoru" v Oktávce (Škoda 440) za zadními sedadly. Byla to klasická černá "asfaltovka", v té době pro osobní auto nepředstavitelné kapacity (70Ah) a rozměrů. Jeden článek klekl a tak jsem ho přemostil kusem měděného plechu. Pro potřeby oktávky bohatě postačilo.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3677
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#220 Baterie

Příspěvek od yoby »

Takže po roce se se mnou asi loučí Exide Premium 72Ah ... preventivní nabití před zimou ... před nabíjením 12,2 V, po nabíjení kdy nabíječka hlásila full, 12,38 V. Posléze druhý auto s Vartou stejnou nabíječkou naboucháno na 12,9 V. Fakt spotřebák.
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 87
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 D5 AWD chip
Bydliště: Brno

#221 Baterie

Příspěvek od Miskoboss »

ja koupil pred mesicem Varta Silver 100Ah a od te doby zase startuju auto na ihned
auto ma 11 let a byl tam original 95Ah.

Vartu Silver jsou koupil uz do 3 auta, nemel jsem s nimi problem

prodejce mi nabizel Exide, ze se prej davaji do prvovyroby BMW.

kdyz si to ctu, tak neverim ze by si BMW davaly takovy baterie do aut ....
_________________
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#222 Baterie

Příspěvek od Tod2 »

jenže prvovýroba má zcela jiný požadavek na kvalitu, nám pak už prodávají v podstatě zmetky, které automobilky nechtějí...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#223 Baterie

Příspěvek od Urvanej »

To je jednoduchý. Něco se vyrobí, otestuje. Nejlepčí dostanou nálepku OEM, horší jde na pulty a jebky jdou jako noname, nebo do jiné značky, která pak machruje s přídomkem "spadá do koncernu...".
A pokud to takhle nejde, třeba když jsou různý barvy obalů, tak se pečlivě třídí a vybírají dodavatelé vstupních surovin tak, aby platilo výše zmíněné.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#224 Baterie

Příspěvek od shalibaba »

Ahoj, trošku se přiživím na tomto tématu - asi i u nás baterka odchází - origo VOLVO, pravděpodobně od prodeje nového auta - tj. 05/2012, nedostanu se ani nabíjením nad 12,5V a po nabití během několika hodin pokles na 11,5V
Rozmýšlím, co tam dát a našel jsem za rozumnou cenu:
VARTA Silver Dynamic 74Ah 750A anebo 77Ah 780A - bude tato kapacita postačující pro naftu, D3 2.0, výhřev sedaček, xenony, teď přes zimu zadní sklo apod. přes týden 10-15km tam a odpoledne zpět, přes víkend běžně 100-200 km.

Má z Vás někdo tento typ VART alespoň např. 3 roky?

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#225 Baterie

Příspěvek od Tod2 »

jestli se tam vejde větší, tak bych tam klidně dal třeba 90Ah
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“