Baterie
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#176 Baterie
pokud víš co děláš a umíš to udělat tak, jak se má, tak otvírací baterku udržíš na živu déle. V podstatě dokud se ti nerozpadnou elektrody na prach. Kdežto bez přístupu se umí zasulfatovat a to už s tim nic neuděláš, protože je nemáš jak dolít při "vaření".
Nicméně dneska sem už žádnou otevřenou na trhu neviděl.
Nicméně dneska sem už žádnou otevřenou na trhu neviděl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#177 Baterie
no ty otevřené se už právě dělají spíš jen jako low cost, proto už tolik nevydrží
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#178 Baterie
Ak myslíš, že dôvodom impulzu ku konštrukcii a vývoji bezúdržbových bateriek bola prevencia pred jej zprasením uživateľom, lebo umožnením prístupu do článkov nejak masovo dochádzalo k ich poškodeniu samotnými uživateľmi, tak sa, podľa mňa, mýliš. Myslím si, že ten dôvod je úplne iný. Udáva sa, že bezúdržbová má nižšiu sulfatáciu a nižšie odparovanie vody a preto môže byť riešená ako uzatvorená, bez priameho prístupu ku článkom, čo je prezývané ako bezúdržbová batéria ale úplne uzatvorená nie je. Do takýchto bezúdržbových batérií bolo s obľubou výrobcov a potešením uživateľov montované "magické oko" aby prezradilo stav hustoty elektrolytu práve v tom článku, v ktorom bolo implementované. Podľa aktuálneho stavu elektrolytu v jednom článku, potom uživateľ usudzoval o stave celej batérie.
Ak sú podmienky prevádzky bezúdržbovej a údržbovej baterky rovnaké a ide pri obidvoch akumulátoroch o rovnako kvalitné komponenty, čo spôsobuje to, čo tvrdíš, že bezúdržbová musí vydržať dlhšie? Teda ak je vplyvom rovnako kvalitných komponentov, z ktorých je baterka skonštruovaná, dosiahnutá v obidvoch konštrukciách ich nízka sulfatácia a odparovanie vody ale jediným rozdielom je pri bezúdržbovej baterke zalepenie štoplíka článku a pri údržbovej nezalepenie toho istého štoplíka - možnosť štoplík odkrútiť (ale ak ho nikdy neodkrútim, bude vlastne ako bezúdržbová) čo spôsobí, že baterka označená pojmom "bezúdržbová" vydrží dlhšie? Lebo budú sa líšiť iba tým, že označená termínom bezúdržbová bude mať nad štoplíkmi nalepený plastový kryt a tak sa bude tváriť ako bezúdržbová a bez otvorov do článkov ale pritom tie otvory do článkov so štoplíkmi majú všetky baterky.
Ak sú podmienky prevádzky bezúdržbovej a údržbovej baterky rovnaké a ide pri obidvoch akumulátoroch o rovnako kvalitné komponenty, čo spôsobuje to, čo tvrdíš, že bezúdržbová musí vydržať dlhšie? Teda ak je vplyvom rovnako kvalitných komponentov, z ktorých je baterka skonštruovaná, dosiahnutá v obidvoch konštrukciách ich nízka sulfatácia a odparovanie vody ale jediným rozdielom je pri bezúdržbovej baterke zalepenie štoplíka článku a pri údržbovej nezalepenie toho istého štoplíka - možnosť štoplík odkrútiť (ale ak ho nikdy neodkrútim, bude vlastne ako bezúdržbová) čo spôsobí, že baterka označená pojmom "bezúdržbová" vydrží dlhšie? Lebo budú sa líšiť iba tým, že označená termínom bezúdržbová bude mať nad štoplíkmi nalepený plastový kryt a tak sa bude tváriť ako bezúdržbová a bez otvorov do článkov ale pritom tie otvory do článkov so štoplíkmi majú všetky baterky.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#179 Baterie
dobře, tak jinak, dnes už bohužel ty údržbové nedosahují kvalit bezúdržbových
nedávno jsem měnil bezúdržbovou po více jak osmi letech, byla v takovém provozu, že jednou dvakrát týdně se s ní ujelo pár kilometrů, v zimě téměř nic, dvacet let starý renault Trafic
údržbovou jsem byl teď nucen vyměnit po dvou letech
a v podstatě všechny údržbové vydržely vždy tak o rok méně, člověk kolem toho musí chodit, měřit dolívat a nakonec stejně odejde dřív, než ta bezúdržbová, toť moje zkušenost
nedávno jsem měnil bezúdržbovou po více jak osmi letech, byla v takovém provozu, že jednou dvakrát týdně se s ní ujelo pár kilometrů, v zimě téměř nic, dvacet let starý renault Trafic
údržbovou jsem byl teď nucen vyměnit po dvou letech
a v podstatě všechny údržbové vydržely vždy tak o rok méně, člověk kolem toho musí chodit, měřit dolívat a nakonec stejně odejde dřív, než ta bezúdržbová, toť moje zkušenost
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#180 Baterie
Neoponujem ti v tvojej skúsenosti s bezúdržbovými akumulátormi, pýtal som sa len na pôvod tvojho tvrdenia, že:
Praktická otázka:
Mám novú baterku, modernej konštrukcie s nízkou sulfatáciou, nízkym odparovaním vody, označenú ako bezúdržbová, považovanú za bezúdržbovú ale pritom má odskrutkovateľné štoplíky na každom článku. Podľa tvojho záveru, ktorý som citoval vyššie, je tá moja baterka automaticky predurčená k nižšej výdrži tým, že výrobca neprekryl štoplíky zataveným plastom? Alebo tým, že je označená ako bezúdržbová aj keď má otvoriteľné články je automaticky predurčená k vyššej výdrži? Ide ešte v mojom prípade o bezúdržbovú baterku, keď má otvoriteľné články?
Píšem totiž iba o možnosti odkrútenia štoplíka na baterke, možnosti kontroly jej stavu, čo ty automaticky považuješ za údržbovú baterku odlišnej konštrukcie od bezúdržbovej ale pri ich porovnaní, zase ich považuješ za rovnako kvalitné.
Ak obidve majú rovnaké materiály, sú rovnakej kvality, rovnako staré a v rovnakých podmienkach, prečo by baterka označená pojmom "bezúdržbová" mala vydržať dlhšie?Tod2 píše:kvalitní bezúdržbová musí za stejných podmínek vydržet déle než ta stejně kvalitní údržbová, do které přístup je...
Praktická otázka:
Mám novú baterku, modernej konštrukcie s nízkou sulfatáciou, nízkym odparovaním vody, označenú ako bezúdržbová, považovanú za bezúdržbovú ale pritom má odskrutkovateľné štoplíky na každom článku. Podľa tvojho záveru, ktorý som citoval vyššie, je tá moja baterka automaticky predurčená k nižšej výdrži tým, že výrobca neprekryl štoplíky zataveným plastom? Alebo tým, že je označená ako bezúdržbová aj keď má otvoriteľné články je automaticky predurčená k vyššej výdrži? Ide ešte v mojom prípade o bezúdržbovú baterku, keď má otvoriteľné články?
Píšem totiž iba o možnosti odkrútenia štoplíka na baterke, možnosti kontroly jej stavu, čo ty automaticky považuješ za údržbovú baterku odlišnej konštrukcie od bezúdržbovej ale pri ich porovnaní, zase ich považuješ za rovnako kvalitné.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#181 Baterie
Poradte jakou baterii k motoru 3.2...
Original je tam jeste stale, vzdy jsem zatim nastartoval ale po 10min mi uz vypina radio (a to i kdyz ji nabiju doplna) aby melo potrebnou kapacitu/voltaz pro nastartovani.
Nevim jestli tam narvu 100Ah, auto je ted pryc, ale myslim ze to nepujde.
Co rikate na FIAMM? Nebo ve stejne cene jit radsi do exide, varta?
https://autobaterie.heureka.sk/fiamm-titanium-plus-12v-75ah-730a/
A radsi bych udrzbovou, nebo bezudrzbovou kam se da dostat, kvuli pripadnemu doliti kyseliny
Original je tam jeste stale, vzdy jsem zatim nastartoval ale po 10min mi uz vypina radio (a to i kdyz ji nabiju doplna) aby melo potrebnou kapacitu/voltaz pro nastartovani.
Nevim jestli tam narvu 100Ah, auto je ted pryc, ale myslim ze to nepujde.
Co rikate na FIAMM? Nebo ve stejne cene jit radsi do exide, varta?
https://autobaterie.heureka.sk/fiamm-titanium-plus-12v-75ah-730a/
A radsi bych udrzbovou, nebo bezudrzbovou kam se da dostat, kvuli pripadnemu doliti kyseliny
#182 Baterie
Co som pozeral rozne recenzie tak fiamm alebo banner.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#183 Baterie
Taxem nakonec koupil stříbrnou Vartu 52Ah. Je o 5kg lehčí, takže z 0-100 sem právě vyhrál 0,05s
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#184 Baterie
Hmm -- to, že je lehčí (dle mého soudu) hovoří spíše v neprospěch baterie. T.j. více olova = lepší baterka. To je něco jako, když se audio zesilovače hodnotí množstvím mědi (v trafu). A celkem to sedí.
P.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 12077
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#185 Baterie
Svoje řešení nedoporučuju a furt trvám na tom, že do auta má přijít baterka, která se tam maximálně vejde rozměrem.
Jen že jsem akutní úmrtí narychlo vyřešil takto a uvidíme, jak dlouho přežije. Jestli stejný dva roky jako předchozí bannerka 74Ah o litr dražší, tak budu spokojen. On ten redblok moc energie nepotřebuje a kompresi FT nemá, takže ani proudy na start nejsou velký.
Jen že jsem akutní úmrtí narychlo vyřešil takto a uvidíme, jak dlouho přežije. Jestli stejný dva roky jako předchozí bannerka 74Ah o litr dražší, tak budu spokojen. On ten redblok moc energie nepotřebuje a kompresi FT nemá, takže ani proudy na start nejsou velký.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#186 Baterie
V prave kupenej 850 mi pomaly zomiera Exide Premium 77Ah, magicke oko hlasi nedobitu bateriu, Pri beziacom motore je na baterii 13,7V. Som si na 90% isty, ze ak by sa doliala voda, baterka by slapala dalsie 3 roky.
V 960 3l mam Exide Excell 64Ah a po dvoch rokoch som nenastartoval. Nastastie mala horne viecko otvaracie, takze som dolial do kazdeho clanku vodu a uz slape asi 7. rok, medzitym ju niekolkokrat v zime vybilo nezhasnute osvetlenie kufra. Kapacitu uz asi povodnu nema, ale stale startuje.
A tak teraz uz fakt neviem co kupit...
V 960 3l mam Exide Excell 64Ah a po dvoch rokoch som nenastartoval. Nastastie mala horne viecko otvaracie, takze som dolial do kazdeho clanku vodu a uz slape asi 7. rok, medzitym ju niekolkokrat v zime vybilo nezhasnute osvetlenie kufra. Kapacitu uz asi povodnu nema, ale stale startuje.
A tak teraz uz fakt neviem co kupit...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#187 Baterie
Magické oko zobrazuje síce hustotu elektrolytu ako indikátor stavu batérie, ale iba toho článku, v ktorom je umiestnené.Sergej píše:V prave kupenej 850 mi pomaly zomiera Exide Premium 77Ah, magicke oko hlasi nedobitu bateriu,
O tom som predtým písal.Sergej píše:Som si na 90% isty, ze ak by sa doliala voda, baterka by slapala dalsie 3 roky. V 960 3l mam Exide Excell 64Ah a po dvoch rokoch som nenastartoval. Nastastie mala horne viecko otvaracie, takze som dolial do kazdeho clanku vodu a uz slape asi 7. rok
BannerSergej píše:A tak teraz uz fakt neviem co kupit...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#188 Baterie
Tak som nakoniec kupil striebornu Vartu 77Ah. Uvidime kolko vydrzi.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#189 Baterie
No hej, ale na tej si nedoleješ vodu. Alebo áno?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#190 Baterie
A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Jeste koukam na udrzbove yuasa, jen ty se uz skoro neprodavaji, taky maji jen bezudrzbove...
Jinak proc se doporucuje dolevat destilku, kdyz se da koupit kyselina?
Jeste koukam na udrzbove yuasa, jen ty se uz skoro neprodavaji, taky maji jen bezudrzbove...
Jinak proc se doporucuje dolevat destilku, kdyz se da koupit kyselina?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 59
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo S60 2,4 103kW MY02
- Bydliště: Praha
#191 Baterie
63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Jeste koukam na udrzbove yuasa, jen ty se uz skoro neprodavaji, taky maji jen bezudrzbove...
Jinak proc se doporucuje dolevat destilku, kdyz se da koupit kyselina?
Protože kyselina se neodpařuje, voda ano....
_________________
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
VOLVO S60 2,4 MY02, VOLVO V50 2,4i MY 04
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#192 Baterie
63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 34
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Vůz: S80 2.5Tdi, S60 2.4 125kw
#193 Baterie
Banner = nejdrazsi/nejlepsi, Varta uz neni co byvala... ale na par let provozu je to v podstate jedno uz dnes...
_________________
940, V70I, S60II, V70, S60I, S80I
Aktualne S80I 2.5Tdi a S60I 2.4 atmoska
940, V70I, S60II, V70, S60I, S80I
Aktualne S80I 2.5Tdi a S60I 2.4 atmoska
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#194 Baterie
Nie som si istý, či sú Banner najdrahšie? Ak aj áno, tak o koľko percent? Lebo moju 100 Ah som kupoval len o 8 Eur drahšiu ako Exide ale pritom lacnejšiu ako Bosch aj Varta pri tej istej kapacite. Pričom mať možnosť jej priebežnej kontroly je, podľa mňa, na nezaplatenie a môže to znamenať predĺženie jej životnosti. Ak by išlo o predĺženie jej životnosti oproti Varte len o jednu sezónu alebo dve, touto možnosťou, tak sa to opláca ešte trochu viac. Zatiaľ, po zime, ako som ju kontroloval pred poslednými dlhými cestami je všetko ok. Všetky články majú rovnakú hladinu elektrolytu aj hustotu. Takže akumulátor aj dobíjacia sústava je ok.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#195 Baterie
Tak to mi moc nerekloIgorS píše:63miro píše:A do kterych bannerek si vodu doleju? Do vsech? Je jich vice rad
Jaka to je rada? Power Bull? Tam vyrobce pise ze je uzavreta, jak se da otevrit? Diky
A co rikate jinak na trakcni baterie, ktere maji byt odolnejsi vuci vybiti?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#196 Baterie
Kdyby jste si meli vybrat, neco z techto dvou nebo stale ten banner?
https://www.autotn.sk/p/9086/autobateria-carrex-premium-12v-100ah-860a (koupim za 90eur)
nebo
https://www.mototech.sk/Autobateria-BANNER-POWER-BULL-PRO-12V-100Ah-800A-d2527.htm za 115.
Priklanim se k te carrex - co by mel byt FIAMM, je udrzbova taky. Osvojil jsem si nazor ze i ta nejlevnejsi bude OK, kdyz ctu jak kazdemu klekaji varty, exide atd po roce atd
https://www.autotn.sk/p/9086/autobateria-carrex-premium-12v-100ah-860a (koupim za 90eur)
nebo
https://www.mototech.sk/Autobateria-BANNER-POWER-BULL-PRO-12V-100Ah-800A-d2527.htm za 115.
Priklanim se k te carrex - co by mel byt FIAMM, je udrzbova taky. Osvojil jsem si nazor ze i ta nejlevnejsi bude OK, kdyz ctu jak kazdemu klekaji varty, exide atd po roce atd
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#197 Baterie
Normálne, odlepíš nálepku. Keby výrobca napísal, že je otvorená, automaticky by si ju supermodení vodiči vyznávajúci špičkové bezúdržbové akumulátory nekúpili, viď. komenty predošlé o bezúdržbových baterkách.63miro píše:Tam vyrobce pise ze je uzavreta, jak se da otevrit?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 19
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#198 Baterie
Igore, nekoupili by si takovou, která jde otevřít po sundání nálepky, kdy už to pochopíš?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
- Kontaktovat uživatele:
#199 Baterie
Prečo by som takú nekúpil, keď ju mám? Neviem o čom mi píšeš, pretože takú som kúpil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 195
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Jihozápad
- Vůz: bylo V70
#200 Baterie
Měl bych dotazy:
řeším na V70 2.5TDI, origo baterka rok 2000. Někdy před 1/4 rokem a teď jsem musel startovat přes kabely, jinak mezi tím jsem startoval bez problému. Uvědomil jsem, že jsem před posledním "problémem" nechal auto delší dobu otevřené (kufr) a dokonce i nezamčené (stál jsem celý den a noc na zahradě a spal vedle auta ). Mohl tento stav vybít baterku? po ujetí 80km startuje zas normálně, nechal jsem změřit a ukazovala 12.2V 380A (na štítku 680A). ten co měřil, konstatoval smrt baterie, ale zase si říkám, zda to ještě nabitím zlepším a na zimu uvidím...
Uvažuji i o nové, jen po přečtení několika vláken, budu dlouho váhat jakou, aby trochu vydržela..
řeším na V70 2.5TDI, origo baterka rok 2000. Někdy před 1/4 rokem a teď jsem musel startovat přes kabely, jinak mezi tím jsem startoval bez problému. Uvědomil jsem, že jsem před posledním "problémem" nechal auto delší dobu otevřené (kufr) a dokonce i nezamčené (stál jsem celý den a noc na zahradě a spal vedle auta ). Mohl tento stav vybít baterku? po ujetí 80km startuje zas normálně, nechal jsem změřit a ukazovala 12.2V 380A (na štítku 680A). ten co měřil, konstatoval smrt baterie, ale zase si říkám, zda to ještě nabitím zlepším a na zimu uvidím...
Uvažuji i o nové, jen po přečtení několika vláken, budu dlouho váhat jakou, aby trochu vydržela..
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek