Velký problém D5 -únik nafty do oleje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1676
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#101 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Harry »

tady http://www.mereni-vykonu.cz/vypnuti-dpf.html nabízí vypnutí / odstranění DPF
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 14 roků
Vůz: S40 D4204T 2.0l 2004
Bydliště: Vyškov

#102 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Frenkie »

Tady taky a za polovic. http://www.fapoff.cz/kontakt
_________________
Volvo S 40 2.0 98 kW 2004 (D4204T2) odpojený EGR

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1676
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#103 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Harry »

ok. (u 2,4 10000kč a z toho mého odkazu 10990kč :) )
mě těší, že DPF nemám a tak to nemusím řešit. jen jsem na to náhodou narazil, tak jsem to sem hodil.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 42
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: V60D3 aut
Bydliště: Olomouc

#104 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od mirek OLBE »

pánové, znovu opakuji, problém s dpf jsem řešil více jak rok, firma měření výkonu atd mi odpověděla mailem, že moje auto bohužel ještě nemají vyřešený, ta druhá mne požádala, abych jim tam nechal auto "na pozorování" a že to vyřeší. možná už to mají vykoumaný, nikomu nechci ublížit, ale opatrnost je opravdu na místě, stačí, aby se jim něco nepovedlo, a pokud nebudou mít origo kopii ŘJ, budete muset se vším do autorizáku a tam to stojí balík. ještě tady byl dotaz na lambdu, NIC se neměnilo, neodpojovalo, vše je originál zapojený, pouze místo DPF mám vyrobenej mezikus včetně přírub, výměna byla otázkou půl hodiny a originál DPF mám schovanej, kdybych to chtěl vrátit do původního stavu. potom by stačilo přehrát novej soft, kterej teď volvo nahrává všem majitelům D5 DPF v rámci ůdržby a jedeme dál.
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#105 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ares »

Tak ako som slubil, pridavam update.

5 mesiacov od upravy prebehla planovana vymena oleja. Olej od SW upravy nepribuda, dokonca sa mi zda ze mierne ubudlo, ale to su nemeratelne mnozstva, kedze neviem, kolko ho tam presne v litroch bolo. Az budem menit opat, tak to skusim zmerat, ci je tam tych 6l co tam v servise naliali. Kazdopadne problem s pribudajucim olejom uz nemam a dufam, ze ani v zime pri kratkych trasach mat nebudem. Momentalne sa so spotrebou pohybujem na 7,2 - 7,4 mesto a 6,3 dialnica (podla predpisov)
Tolko asi k problemu. Len dodam, ze ma zaraza, ako niektori ludia reaguju na tuto situaciu. Takze ja sa budem s hrdostou nadalej vozit na Volve s oznacenim motora D5 a vychutnavat si kilometre, ktore toto auto s takou lahkostou a eleganciou zvlada bez najmensich problemov.
:Yahoo!:
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 42
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: V60D3 aut
Bydliště: Olomouc

#106 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od mirek OLBE »

aresi, tak já se taky pochlubím: v pátek jsem měnil olej a po ujetí 20 tis. km mi ubylo množství odpovídající jednomu křížku na měrce, ale opravdu nevím, kolik to je na objem. teď mám hladinu přesně na horní rysce, tak uvidíme při další výměně . . . jinak ke spotřebě - dovolená chorvatsko = 6,2 , ježdění po olomouci a okolí cca 6,5. na kombi a puštěnou klimu myslím taky dobrý. ale pozor, buďme na zemi, počítač cca 0,5 litru šidí, tankuju vždy zcela plnou a průměr počítám kalkulačkou, ALE i 7l/100km je dobrej výsledek na výkony, který toto auto podává. :Yahoo!:
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 239
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Vůz: S 60 D5244T 2,4l 05" black automat
Bydliště: Handlová, Slovensko

#107 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ortový »

medzi ryskami na mierke sú približne 2l oleja
_________________
S 60 D5 Move,D5244T,AW55-50/51SN, r.v 2005 Čierny
S60 2,4i Kinetic,B5244S,AW55-50/51SN, r.v.2005 Zlatý
galéria

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#108 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

jarek.krizan píše:Problém může být ve špatném vstřiku, nebo v emisním systému s aktivním filtrem pevných částic. Naftu přidává ř.j. schválně a pokud není motor ve správném režimu, dostává se do oleje. Olejem se to nevyřeší, jen se zamezí většímu problému. Celý princip problému je tu už zjednodušeně popsaný. Pokud někdo používá nový naftový motor na ježdění po městě, dělá chybu. Pak se objevují právě takové problémy.
Není to problém Fordu, stěžují si na to majitelé žabožroutů, ale třeba i nových Subaru v chrochtu.
Bohužel máš naprostou pravdu.Problém je opravdu v krátkých cestách a městském režimu jízdy.Výměna oleje za hustší je naprostá kravina.Na tento problém se bude těžko hledat řešení.Nemám zkušenost co a jak dělat u D5.Řešili jsme stejné problémy u VW a Mitsubishi,které používá VW motor.Deaktivace systému.Je to sice docela náročné,ale jde to.Sice v emisích to je krok zpět na limit (Euro4 ???),ale problém se vyřešil a na našich STK to ještě řadu let nikdo nepozná,protože na to nejsou přístroje.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#109 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

karelvolvo píše:Pochybuji že mezi D5 z r. 02 a 08 je tak velký rozdíl co se týká konstrukce že by tam musel být nutně lehkoběžný olej. Spíš si myslím že prostě dnes všichni předepisují specifikaci A5,B5 všichni se předhánějí kdo může najet na olej víc km a pak je po tom prd viz třeba fabia HTP proč najednou škodovka zkrátila interval na polovinu?
Škodovka,neboli celý koncern zjistil,že long life oleje jsou sice hezká věc,ale že když si většina řidičů nekontroluje olej v motoru,tak po 30 tkm tam už skoro žádný není,protože všechny motory se systémem PD žerou až moc oleje. Po cca4-5 výměnách jsou rozleptány všechny vzduchové hadice a motory mají vůle skoro jak žigulíky a tak jsou tak akorát na GO.Proto vracíme serv. interval zpátky na 15 tkm a pryč s long life. 0w30 je neúnosně řídký olej v provozní teplotě a dlouhodobě se nejvíc osvětšil 5w40. Vyhovuje jak dieselům,tak benzinům.
Já osobně bych se bál do D5 dát 10w40. Krátkodobě to nic neudělá,ale za nějaký čas se to rozhodně vymstí a to na několika věcech.Za prvé dokud ten olej není dostatečně zahřátý,tak se správně rychle nemaže turbo.Hřídelka se tlačí k jedné straně a po čase dojde k prolínání oleje do sání a výfuku.
To stejné platí o hydroštelech.Jestli se některý uvolní,což se časem vždy stane,a vačkový hřídel po vypnutí motoru zůstane natočený na tento hydroštel,tak do rána je prázdný. Po nastartování se s 10w40 nestihne tak rychle natlakovat a ventil si lízne o píst.
10w40 tam za určitých podmínek v letních měsících nic neudělá,ale na zimu musí ven.Jediný kompromis je 5w40. Pokud je od dobré značky,tak 20tkm a víc ne.Méně kvalitní tam nenechej dýl než 15tkm.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#110 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

edy68 píše:
jarek.krizan píše:Problém může být ve špatném vstřiku, nebo v emisním systému s aktivním filtrem pevných částic. Naftu přidává ř.j. schválně a pokud není motor ve správném režimu, dostává se do oleje. Olejem se to nevyřeší, jen se zamezí většímu problému. Celý princip problému je tu už zjednodušeně popsaný. Pokud někdo používá nový naftový motor na ježdění po městě, dělá chybu. Pak se objevují právě takové problémy.
Není to problém Fordu, stěžují si na to majitelé žabožroutů, ale třeba i nových Subaru v chrochtu.
Bohužel máš naprostou pravdu.Problém je opravdu v krátkých cestách a městském režimu jízdy.Výměna oleje za hustší je naprostá kravina.Na tento problém se bude těžko hledat řešení.Nemám zkušenost co a jak dělat u D5.Řešili jsme stejné problémy u VW a Mitsubishi,které používá VW motor.Deaktivace systému.Je to sice docela náročné,ale jde to.Sice v emisích to je krok zpět na limit (Euro4 ???),ale problém se vyřešil a na našich STK to ještě řadu let nikdo nepozná,protože na to nejsou přístroje.
Nevím co je lepší pro motor Olej 0W30 naředěný naftou nebo 10W40 naředěný naftou
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#111 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

edy68 píše:
karelvolvo píše:Pochybuji že mezi D5 z r. 02 a 08 je tak velký rozdíl co se týká konstrukce že by tam musel být nutně lehkoběžný olej. Spíš si myslím že prostě dnes všichni předepisují specifikaci A5,B5 všichni se předhánějí kdo může najet na olej víc km a pak je po tom prd viz třeba fabia HTP proč najednou škodovka zkrátila interval na polovinu?
Škodovka,neboli celý koncern zjistil,že long life oleje jsou sice hezká věc,ale že když si většina řidičů nekontroluje olej v motoru,tak po 30 tkm tam už skoro žádný není,protože všechny motory se systémem PD žerou až moc oleje. Po cca4-5 výměnách jsou rozleptány všechny vzduchové hadice a motory mají vůle skoro jak žigulíky a tak jsou tak akorát na GO.Proto vracíme serv. interval zpátky na 15 tkm a pryč s long life. 0w30 je neúnosně řídký olej v provozní teplotě a dlouhodobě se nejvíc osvětšil 5w40. Vyhovuje jak dieselům,tak benzinům.
Já osobně bych se bál do D5 dát 10w40. Krátkodobě to nic neudělá,ale za nějaký čas se to rozhodně vymstí a to na několika věcech.Za prvé dokud ten olej není dostatečně zahřátý,tak se správně rychle nemaže turbo.Hřídelka se tlačí k jedné straně a po čase dojde k prolínání oleje do sání a výfuku.
To stejné platí o hydroštelech.Jestli se některý uvolní,což se časem vždy stane,a vačkový hřídel po vypnutí motoru zůstane natočený na tento hydroštel,tak do rána je prázdný. Po nastartování se s 10w40 nestihne tak rychle natlakovat a ventil si lízne o píst.
10w40 tam za určitých podmínek v letních měsících nic neudělá,ale na zimu musí ven.Jediný kompromis je 5w40. Pokud je od dobré značky,tak 20tkm a víc ne.Méně kvalitní tam nenechej dýl než 15tkm.
Mám na 10W40 najeto 50tkm a pohoda a pak ještě nechápu proč podle příručky tam můžu dát i 15W40 a Turbo myslím turbo jak turbo třeba na 460-ce jsem mám najeto 320tkm jen já 200tkm a začínal jsem na 15W40 teď jezdím 10W40 shell rimula R5 a s turbem jsem nic neďelal a myslím že v dohledné době dělat nebudu
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#112 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

Podle přírůčky tam můžeš dát i 15w40,to je pravda,ale přečti si tyky v jakých klimatických podmínkách.Na jihu itálie,španělsku nebo třeba v egyptě ten motor nikdy prakticky nevychladne,ale tady je proměnlivé klimatické podnebí,to nejhorší možné pro auta. V létě vedro jak prase a v zimě i -25°C.
10W40 pro tyto motory v mraze moc vhodný tedy není a určitě se ti to vymstí. Starší motory mají větší kanálky na hydroštelech a nemají ložiskové vyhadla.Turba mají taky kvalitnější.Tam bych se taky nebál. Ale podívej se na váhu starého motoru a nového??? Podívej se,jaký výkon a krouťák ty nové motory mají. Je to všechno lehčí,silnější,výkonější,ale míň to vydrží.
Před pár lety k nám jezdily na servis taxikáři z letištního taxi. Jedničkové octávky 1.9TDi. Tři měly najeto víc než 800tkm a původní turba.Dnes máme služební II. octávku 1.9TDi PD,nemá ani 200tkm a turbo tam je třetí.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#113 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

Odpověď pro karlavolvo:Nevím co je lepší pro motor Olej 0W30 naředěný naftou nebo 10W40 naředěný naftou

Olej neředěný ničím...nafta v oleji nemá co dělat! :D
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#114 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

edy68 píše:Podle přírůčky tam můžeš dát i 15w40,to je pravda,ale přečti si tyky v jakých klimatických podmínkách.Na jihu itálie,španělsku nebo třeba v egyptě ten motor nikdy prakticky nevychladne,ale tady je proměnlivé klimatické podnebí,to nejhorší možné pro auta. V létě vedro jak prase a v zimě i -25°C.
10W40 pro tyto motory v mraze moc vhodný tedy není a určitě se ti to vymstí. Starší motory mají větší kanálky na hydroštelech a nemají ložiskové vyhadla.Turba mají taky kvalitnější.Tam bych se taky nebál. Ale podívej se na váhu starého motoru a nového??? Podívej se,jaký výkon a krouťák ty nové motory mají. Je to všechno lehčí,silnější,výkonější,ale míň to vydrží.
Před pár lety k nám jezdily na servis taxikáři z letištního taxi. Jedničkové octávky 1.9TDi. Tři měly najeto víc než 800tkm a původní turba.Dnes máme služební II. octávku 1.9TDi PD,nemá ani 200tkm a turbo tam je třetí.
A čím myslíš že to je? Znám to z kamionů vymýšlí oleje na 150tkm a třetí není výměna oleje ale motoru jen blázen by dal do kamionu 5W30! To je pro turbo na náklaďáku jistá smrt když se jezdila 15W40 turba byli nesmrtelné. Dáváme 10W40 a celkem to jde ale kdo má rozum mění dřív než po 100tkm. A tento olej koluje i v žilách mých motorů a rozhodně na tom nebudu nic měnit
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#115 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

Je to tak jak říkáš.Všechny problémy způsobuje příliž řídký olej.Já když vypouštím horkou 0w30,tak mám pocit,že voda je hustší.Před pár lety jsme dělali 5,6 turb za rok.Dnes děláme 2,3 za týden.Dělal jsem minulý týden Audi A4 2.0 103kW najeto 92tkm...komplet celý motor...Jedna paní ze Student Agenci...auto od nového 2006...pravidelný servis v porsche brno a olej 0w30...vychodil se jeden hydroštel,ventil si párkrát klepl o píst a ulomil se...byl příčně zapíchnutý v pístu.Píst dostal takovou ránu,že se zmačkl,udělal drážku ve válci...Takže odtah do porsche a tam jí řekli,že vzhledem ke stáří a počtu najetých km nebudou finančně opravu řešit v rámci servisu,ale že si to musí zaplatit.250.000,- bez DPH :Yahoo!:
Blok na brus,hlava zničená,píst a ojnice taky.Písty se brusové nevyrábí a tak na origo rozměr vyrobit vložku do válce,vybrousit na originál píst (samozřejmě problém sehnat-1a2 jsou jiné než 3a4).Hlava jiná jen se nechala celá udělat.Trisky,turbo,intercooler a hned jsme byli s prací na 100.000,-...A pak si kup audi za 850.000,- Oni befakto řekli,že motor s 90.000km je za hranicí záruky.
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#116 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

No vidíš to moje nebožka 340D na 15W40 namlátila 550tkm za 25 let a jen jsem dělal jednou těsnění pod hlavou. Já mám olej zadara ale kdyby mi někdo nutil dát do motoru něco 0W.. tak by mi musel ještě pěkně zaplatit. Vždy když jsem viděl nějakej brzo vyjetej motor vždy tam byla mazací voda
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#117 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

edy68 píše:Je to tak jak říkáš.Všechny problémy způsobuje příliž řídký olej.Já když vypouštím horkou 0w30,tak mám pocit,že voda je hustší.Před pár lety jsme dělali 5,6 turb za rok.Dnes děláme 2,3 za týden.Dělal jsem minulý týden Audi A4 2.0 103kW najeto 92tkm...komplet celý motor...Jedna paní ze Student Agenci...auto od nového 2006...pravidelný servis v porsche brno a olej 0w30...vychodil se jeden hydroštel,ventil si párkrát klepl o píst a ulomil se...byl příčně zapíchnutý v pístu.Píst dostal takovou ránu,že se zmačkl,udělal drážku ve válci...Takže odtah do porsche a tam jí řekli,že vzhledem ke stáří a počtu najetých km nebudou finančně opravu řešit v rámci servisu,ale že si to musí zaplatit.250.000,- bez DPH :Yahoo!:
Blok na brus,hlava zničená,píst a ojnice taky.Písty se brusové nevyrábí a tak na origo rozměr vyrobit vložku do válce,vybrousit na originál píst (samozřejmě problém sehnat-1a2 jsou jiné než 3a4).Hlava jiná jen se nechala celá udělat.Trisky,turbo,intercooler a hned jsme byli s prací na 100.000,-...A pak si kup audi za 850.000,- Oni befakto řekli,že motor s 90.000km je za hranicí záruky.
nezbývá než doufat že si místní uživatelé vaše příspěvky se zájmem pročtou ale nebudou se dle nich řídit. Mluvím o těch kteří vlastní novější modely kde ty "řídké" oleje (co to je proboha?, neměli jste náhodou na mysli viskozitu?) jsou výrobcem přímo požadované a ve svých chytrých knížkách varují před experimentováním až ztrátou záruky. Moderní rychloběžné oleje také nejsou apriori long life - takové oleje jsou speciálně označené.
Nafta v oleji jak už zde bylo potvrzeno s olejem nesouvisí. Pokud automobilka vyrobí šmejd tak jde o šmejd i když je to (bohužel) Volvo.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#118 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od berzerker »

moj skormny nazor je, ze minumalne v lete sa nic nestane a v zime tych par sekund horsieho mazania prezije, ak ho necha po nastartovani aspon 30 sekund bezat na volnobeh - ja by som pohladal 5-40 olej s vyhovujucou specifikaciou.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#119 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ares »

base píše:
Ares píše:Tak ako som slubil, pridavam update.

5 mesiacov od upravy prebehla planovana vymena oleja. Olej od SW upravy nepribuda, dokonca sa mi zda ze mierne ubudlo, ale to su nemeratelne mnozstva, kedze neviem, kolko ho tam presne v litroch bolo. Az budem menit opat, tak to skusim zmerat, ci je tam tych 6l co tam v servise naliali. Kazdopadne problem s pribudajucim olejom uz nemam a dufam, ze ani v zime pri kratkych trasach mat nebudem. Momentalne sa so spotrebou pohybujem na 7,2 - 7,4 mesto a 6,3 dialnica (podla predpisov)
Tolko asi k problemu. Len dodam, ze ma zaraza, ako niektori ludia reaguju na tuto situaciu. Takze ja sa budem s hrdostou nadalej vozit na Volve s oznacenim motora D5 a vychutnavat si kilometre, ktore toto auto s takou lahkostou a eleganciou zvlada bez najmensich problemov.
:Yahoo!:

:bad: No Ares, neviem čo sa do mňa navážaš. Ja som zatiaľ svoje Volvo nepredal a ani nemám zatiaľ žiadne problémy s pribúdajúcim alebo ubúdajúcim motorovým olejom.
:twisted: Mne by celkom vadilo, keby som mal na dvojročnom aute už problémy z olejom v motore a ešte keď to v autorizovanom servise nevedia poriešiť na prvý krát. Veď aj tá cesta do servisu a späť niečo stojí a tiež čas, ktorý tam stráviš.
V prospech Volva hovorí aspoň to, že sa snažia problém s naftou v oleji riešiť.
Kamarát v Decembri 2008 kúpil novú Hondu Accord s dieslovým motorom 2.2 za viac ako milión korún. Dlho som ho nevidel, až teraz cez víkend sa zastavil. Prišiel na náhradnom aute zo servisu. Pýtam sa, čo sa stalo? Búral si, alebo aký problém s Hondičkou.
:evil: No a on spustil.... Od začiatku roka 2010 bol už 4 X v servise kvôli pribúdajúcemu oleju v motore. Ma to ešte v záruke, tak chodí do autorizovaného servisu. Chlapi v servise mu už vymenili olejové čerpadlo, pretesnili všetko možné, čo prichádza do styku z motor.olejom a nafta do oleja stále tečie a tečie. Chlapi v servise zjavne nevedia, čo s tým je...
Kamarát je maximálne znechutený, veď je v servise ako na klavíri. Chce odstúpiť od kúpnej zmluvy, že nech mu vrátia peniaze a on im ten nepodarok nechá. No som zvedaví, ako to porieši.........
base, nikto sa tu do teba nenaváža. S invektívami si tu začal ty, skús si prečitat svoj príspevok a potom sa nad ním zamysli. A grcajúce smajlíky si prosím schovaj na inokedy, rozhodne to sem nepatrí. Až doposiaľ bola toto slušná diskusia, ktorá sa týkala výhradne problému úniku nafty do oleja u motorov D5. Držme sa preto radšej témy.
Update pre tých, ktorí sa tomuto problému venujú a sledujú to:
Po výmene oleja a nájazde 2000km je stav hladiny oleja nezmenený.

OT:
base
Tým skorej by si mal byť slušný k diskutujúcim, keďže sa ťa tento problém netýka, ako tak pozerám na tvoj podpis.
Ak by sa už niekto chcel navážať do teba, asi by ti napísal niečo ako: načo sem lezieš s motorom od žabožrútov na podvozku z focusa :D
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#120 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

berzerker píše:moj skormny nazor je, ze minumalne v lete sa nic nestane a v zime tych par sekund horsieho mazania prezije, ak ho necha po nastartovani aspon 30 sekund bezat na volnobeh - ja by som pohladal 5-40 olej s vyhovujucou specifikaciou.
Pokud jde o Tvého miláčka z r.1995 tak tam je viskozita 5W40 respektive 10W40 naprosto v pořádku a kdybys chtěl použít A5/D5 tak bych se Ti to snažil rozmluvit stejně jako se snažím rozmluvit používat shora uvedené oleje u nejnovějších modelů.

Jinak bohužel nejde o sekundy neb prodleva je spíš několik desítek sekund a ohřívání na volnoběh také není doporučováno - lépe krátce zahřát motor jízdou na nižší jízdou se superlehkou nohou. K největšímu opotřebení dochází právě při studených startech. Proto auto, které fungovalo jako služebák na jízdy mezi Prahou a Bratislavou mnohdy vypadá z hlediska opotřebení i při nájezdu okolo 200000 km líp než auto s 50000 km který jezdilo denně 5 km tam a 5 km zpátky.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#121 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dali »

base píše:Keď tu tak čítam o tej viskozite oleja.
:no: Tak veru neviem, či urobil dobre, že brat nalial do V6 diesloveho motora od Audi 10W-40 olej namiesto toho, čo predpisuje výrobca. Teraz je to ešte O.K., ale neviem, čím chce mazať vačky hneď po štarte v zimnom období......
No, pokud je to vačkožrout (2,5TDI V6), tak je vpodstatě jedno co tam dá za olej, protože mu stejně dřív nebo pozdějc napadaj vahadla do vany a je v tom za pade (nebo 2000 ojro po vašem) :( . Pokud je to 3,0 tak tam už asi má cenu přemejšlet co tam dáš za olej....

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#122 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Jen k tomu zahřívání auta na volnoběh. Všichni, co máte automatky, vy všichni musíte zahřívat na volnoběh po studeném startu. :D Zapomeňte na rozjíždění bez zahřátí, jeli vám převodovka milá. :D
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

edy68
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 6
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

#123 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od edy68 »

jarek.krizan píše:Jen k tomu zahřívání auta na volnoběh. Všichni, co máte automatky, vy všichni musíte zahřívat na volnoběh po studeném startu. :D Zapomeňte na rozjíždění bez zahřátí, jeli vám převodovka milá. :D
Naprostá pravda.Není nic horšího,než když vidím ráno na sídlišti skočit borca do káry s automatem,otočí klíčkem a okamžitě vystřelí jak na závodech.
A stejné to je opačně...letí 180 po dálnici,přiletí na pumpu ke stojanu a vypne motor. To je hned zralej tyčkou po hlavě :D
_________________
S40r.v.1998 1.6 77kw 320tkm devileyes

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#124 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

jarek.krizan píše:Jen k tomu zahřívání auta na volnoběh. Všichni, co máte automatky, vy všichni musíte zahřívat na volnoběh po studeném startu. :D Zapomeňte na rozjíždění bez zahřátí, jeli vám převodovka milá. :D
:good:

sorry to je pravda - zapomněl jsem jak mnoho Volv je vybavených automatem.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#125 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

jarek.krizan píše:Jen k tomu zahřívání auta na volnoběh. Všichni, co máte automatky, vy všichni musíte zahřívat na volnoběh po studeném startu. :D Zapomeňte na rozjíždění bez zahřátí, jeli vám převodovka milá. :D
Jak dlouho je to potřeba zahřívat? A je třeba zařadit D nebo nechat N?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“