Velký problém D5 -únik nafty do oleje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

ahoj. nepříjemná věc. ale myslim si, že tu někdo zná řešení. i se to tu někde řešilo. zkus pohledat.
a doplň si prosím podpis, ať nemusíme hádat, jakýže motor to vlastně máš, předpokládám 136kW ???
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#2 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

mas auto v zaruce. kaslal bych na to a jezdil. az motor klekne opet, sel bych si pro novy (na ktery bude opet plna zaruka)

bud rad, ze se s k problemu stavi docela celem. nam VW servis nauctul lakovani vozu pote co ho na dilne odreli. :lol: samozrejme na penize cekaji dodnes.

PS: problem byva zpusobem vyrobni nepresnosti (dily na hranicich tolerancnich poli, tj. + a - = velka dira) a 0W30 je moc ridka. obecne se vyresi vymenou za 5W30 popripade za 10W40.
Naposledy upravil(a) ..::Philip::.. dne 04 dub 2010 13:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

..::Philip::.. píše:mas auto v zaruce. kaslal bych na to a jezdil. az motor klekne opet, sel bych si pro novy (na ktery bude opet plna zaruka)
no. ono není moc příjemné, když jedeš někam do zahraničí na dovolenou nebo pracovní cestu a kleklne ti motor. v tom nesouhlasím. vyřešit a to rychle!
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#4 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

hayney píše:
..::Philip::.. píše:mas auto v zaruce. kaslal bych na to a jezdil. az motor klekne opet, sel bych si pro novy (na ktery bude opet plna zaruka)
no. ono není moc příjemné, když jedeš někam do zahraničí na dovolenou nebo pracovní cestu a kleklne ti motor. v tom nesouhlasím. vyřešit a to rychle!
asi jsi jeste nic takoveho neresil.. pokud na servis vic tlacis, hryzne se a mas smulu. diky nalehani z nasi strany na vyreseni problemu nas problem na VW California stal 2 roky zivota, plno penez a ve vysledku jsme si opravu zaridili na vlastni naklady.


je to jako hon na mys, pokud neni v rohu, nechytis ji. :lol:
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Doplnit podpis je slušnost na tomto fóru.
Problém je v emisním systému a způsobu jízdy u všech motorů s novým emisním systémem napříč všemi značkami a automobilkami, není to jen problém Volva
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dali »

Kdyby auto nebylo v záruce, poohlédnul bych se po odborný deaktivaci filtru pevných částic. Nevím jestli se tím přímo na Volvo někdo zabýval, ale určitě se to udělat dá. Možná bych se poinformoval, jak rychle a složitě by šly dát věci do původního stavu v případě jiný závady a nutný záruční opravy. V případě, že by se to dalo řešit rychle, možná bych do toho šel i v záruce. Zkusil bych se zeptat i přímo ve Volvu, jestli nemají nějaký za extra peníze jimi jištěný řešení. Když můžou k autům v záruce prodávat power boxy (od renomovaných firem samozřejmě), třeba maj v rukávu i nějaký řešení pro deaktivaci DPF.

Například výrobek firmy tunekit.at nazvanej Power Tube je šidítko místo filtru pevných částic, jenom přímo pro Volvo to asi zatím nemaj v nabídce:
http://www.tunekit.at/index.php?select_id=68

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#7 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Peťo »

Nieje to trochu od veci? Inak ak sa tým tu niekto zaoberal, nenapíšete čo a ako? Hľadám to na fóre a neviem nič nájsť. A riešenie dať hustejší olej sa mne osobne zdá od veci :oops:
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#8 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

Peťo píše:A riešenie dať hustejší olej sa mne osobne zdá od veci :oops:
bohuzel je to bezna praxe v BMW, VW, Ford, Audi.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#9 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jogin3 »

No je to pecina. Hlavne ze delaj samy vychytavky a stoji za 2 ho.na. Ted zjistili, ze pridani biopaliv do nafty a benzinu, skodi prirode vic nez se cekalo, z duvodu kaceni lesu a staveni repkovych poli, no to me po.er na holi zada, pac nekdo si namastil kapsu a ted zase to chtej zrusit, komedie. pak tim vznikaj takovyhle probelmy. Kde automobilky se predhaneji jaky auto min vyprodukuje, ja to beru, bude se snad lip dychat, pokud nebude vsude rapkovy pole :D . Ale jako zaklad je prechod na jiny energie a ne ropa. Ta bude vzdy vypoustet strajdy do vzduchu a tyhle systemy, akorat zatim pridelvaji vice prace nez uzitku. Ja by jsem to snad to auto vymenil za naky pekny slusny benzin. Jako neni zase takovy rozdil jezdit za 8l nafty a 8l benzinu ne? Tu spotrebu nafty beru jako ze ji to bere do toho motru vic nez je zdravo :D . Usetris si tim problemy, naladu, nervy, srdce, penize. At ti daji 2.0T to ma myslim 132Kw taktez, nesmrdi to, nechrochta to, nejspis tam tenhle problem nezaznamenas.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#10 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

gtivig píše:Měl jsem již přes 200 aut všech značek včetně amerik, že byla voda v oleji, ano, hlava, těsnění, ale naftu ve skříni jsem ještě neměl ani u drahých aut ani u lidovek. Mám již několikáté i Volvo a je fakt, že jsem dělal před 14ti dny výměnu oleje, blo to nad spodní ryskou, v pátek jsem litr přikoupil a včera kontroloval a olej až k horní rysce.
Je vás u 70desátek 103 kw víc? a jak odstranit?

to by mne zajimalo, jak jsi zjistil, ze jsi naftu v oleji nikdy nemel. (v male mire je to bezny jev)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#11 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

Známej to vyřešil olejem 10W40 a má po problému ! Mění ho po 10tkm a pohoda
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#12 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

u auta v záruce bych nějaké experimenty s použitím oleje, který nesplňuje specifikaci danou výrobcem nezkoušel. Může to použít proti Tobě. Nehledě na to že je to kravina.
Šel bych do reklamace a urřitě bych si zajistil názor znalce (DEKRA, ÚVMV atd.). Začal bych nepříjemnou konverzací s prodejcem - nepříjemnou pro něj. Návštěva s právníkem nic nezkazí.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 53
Registrován: 20 roků
Vůz: 850
Bydliště: Praha

#13 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Sten »

Lisav píše:V lednu 2009 jsem si koupil nové volvo V70 D5.Dne 3 října mi na dálnici shořel motor,kde udájně došlo k nasání oleje přes turbo.Příčina mi nebyla vysvětlena.V záruce mi vyměnili motor,turbo..
Po ujetí 6000 tis km jsem jel na garančku 30 tis.,kde jsem zjistil,že mám hladinu oleje(ředěno naftou) 2cm nad horní rysku.Únik nafty do oleje je prý způsoben díky filtru pevných čístic.Od prosince 2009 jezdím každé 3tis km na výměnu,kde mam pravidelně již 1cm na rysku.Přitom při výměně mi tam dávají 5,5L (hladina oleje je uprostřed mezi ryskami) místo 6,5 L.
Prodejce mi to nedokázal opravit a přitom jsem čekal 2 měsíce na nový SW ,který měl závadu 100% ostranit.Bohužel po instalaci mi nafta přibývá pořád.Už jsem se setkal s několika majiteli,kteří také vlastní D5 a nafta se jim také dostává do oleje(za 20 tis-mají hladinu nad ryskou).
Podle mého se to snaží Volvo nějak ututlat :( :( :(
Může mi někdo poradit,jak dále postupovat.
Děkuji
Martin
Je to známá věc fordových platforem, staré platformy to nedělali. Je to problém řízení fordu při čištění filtru pevných částic. Původně se počítalo,že toto čištění bude probíhat cca 2x za 1000km, ve skutečnosti je to však v našich klimatických podmínkách 4x až 5x. Problém je v tom že řídící jednotka naběhne do čistícího režimu, ale řidič se to nijak nedozví a motor klidně třeba chcípne a jednotka při dalším provozu do režimu čištění naběhne znovu od začátku. Při čištění dochází ke zvíšení vstřikovací dávky nafty a tím i možnost průniku nespálené nafty do oleje a tudíž přibývání oleje. Podle posledních zpráv by měl být na světě software který to řeší a hlavně informuje řidiče, aby motor nevypínal. Zkus zatlačit na autorizovaný servis.Jinak postupných software už bylo několik. Jó holt ford závada na čtyři.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Problém může být ve špatném vstřiku, nebo v emisním systému s aktivním filtrem pevných částic. Naftu přidává ř.j. schválně a pokud není motor ve správném režimu, dostává se do oleje. Olejem se to nevyřeší, jen se zamezí většímu problému. Celý princip problému je tu už zjednodušeně popsaný. Pokud někdo používá nový naftový motor na ježdění po městě, dělá chybu. Pak se objevují právě takové problémy.
Není to problém Fordu, stěžují si na to majitelé žabožroutů, ale třeba i nových Subaru v chrochtu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 28
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Vůz: V70 B5244T5 2,5T ´03 gold manuál
Bydliště: Praha

#15 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Gabe »

jarek.krizan píše:Pokud někdo používá nový naftový motor na ježdění po městě, dělá chybu.
Není nic jednoduššího, než si koupit za další min 1mega ještě jedno Volvo do města. A kdo na to nemá, ať si nekupuje ani to první. Jak jednoduché :D
_________________
V70 D5 ´04, VOR barva

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Gabe píše:
jarek.krizan píše:Pokud někdo používá nový naftový motor na ježdění po městě, dělá chybu.
Není nic jednoduššího, než si koupit za další min 1mega ještě jedno Volvo do města. A kdo na to nemá, ať si nekupuje ani to první. Jak jednoduché :D
Já si ty pitomé systémy nevymyslel. Ale ano, proč nemít více Volvíků. Já taky nemám jen jedno. Netvrdím, že musí být zrovna nové. Službu udělá i starší, pokud by to někomu dělalo problém, tak na to bohužel musí v dnešní době mít. Radost mi to nedělá, ale je to realita. Já mám ale raději oba vozy v benzínu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#17 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od GDPR_user »

..::Philip::.. píše: to by mne zajimalo, jak jsi zjistil, ze jsi naftu v oleji nikdy nemel. (v male mire je to bezny jev)
Já vím na 100% že jsem nikdy naftu v oleji neměl.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#18 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

o čem je tu diskuse? Nafta v oleji nemá co dělat a u novýho auta je to jednoznačně důvod k reklamaci. Máme ve firmě cca 50 koncernových zázraků od škodofek přes prasáty až po 4kruhy. V drtivé většině jde o chrochty a mnohdy ježděné jen po Praze. O něčem podobném jako nafta v oleji jsem nikdy neslyšel a jde jistě o závadu.
Odpaření nafty? Hm, blbost destilační křivka nafty končí daleko za teplotou která je v prostoru klikové skříně.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#19 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Jde o to, jaké mají ty koncernové zázraky u vás na firmě emisní systémy. protože nový koncernový 2,0 ropák, má úplně stejný problém.
Já taky neslyšel, že se u fiatu 2,3 jtd musí kvůli žhavičům rozebrat a sundat hlava a přece to tak je. A jak jsem se pak divil.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: NZ
Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
Bydliště: NZ

#20 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od ..::Philip::.. »

martinopel píše:
..::Philip::.. píše: to by mne zajimalo, jak jsi zjistil, ze jsi naftu v oleji nikdy nemel. (v male mire je to bezny jev)
Já vím na 100% že jsem nikdy naftu v oleji neměl.

az posles laboratorni rozbor oleje z motoru, budu ti verit. :)
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#21 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od wickey »

ja martinovi verim i bez toho :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#22 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dali »

wickey píše:ja martinovi verim i bez toho :)
+1 :wink: Martin má podle mě benzínový snad i kamna :green:

Peťo
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 363
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

#23 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Peťo »

dali píše:
wickey píše:ja martinovi verim i bez toho :)
+1 :wink: Martin má podle mě benzínový snad i kamna :green:
:ROFL:
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#24 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dali »

deanoli píše:o čem je tu diskuse? Nafta v oleji nemá co dělat a u novýho auta je to jednoznačně důvod k reklamaci. Máme ve firmě cca 50 koncernových zázraků od škodofek přes prasáty až po 4kruhy. V drtivé většině jde o chrochty a mnohdy ježděné jen po Praze. O něčem podobném jako nafta v oleji jsem nikdy neslyšel a jde jistě o závadu.
Odpaření nafty? Hm, blbost destilační křivka nafty končí daleko za teplotou která je v prostoru klikové skříně.
Tahle diskuse je o principu regenerace filtru pevných částic a její četnosti a s ní principiálně a logicky souvisejícím ředěním oleje nespálenou dodatečně vstřikovanou naftou. Moderní diesel s DPF prostě na popojížďky neni stavěnej. Je to vlastně celý postavený na hlavu. Ideální by bylo DPF ve městě vypnout, jenže právě ve městě ty saze nadělaj nejvíc zla. Auto který jezdí převážně po dálnici tyhle problémy mít nebude. A vůbec je to celý zvrácený: za cenu zvýšení nestability a poruchovosti systému se s velkými dodatečnými náklady montuje zařízení, který po městě chytá saze, aby je pak na dálnici s mohutnýma zábavnýma efektama vyplivlo :roll: .
Že to vaše VW chrochty nedělaj :ROFL: :ROFL: :ROFL: Projdi si nějaký VW a TDI fóra... Navíc si VW, jelikož je to Das Auto a überwagen, a vždycky si docela rozměl s Bruselem, s nějakýma čmoudama dlouho násilí nedělal. Nejsou ty vaše třeba 1,9? Často ve flotilách jezdí slabší a osvědčenější verze. Třeba na PD radši DPF ani moc nedávali, protože by to bylo furt ucpaný. Brácha od kámoše si koupil OIIRS v dechtu, jezdí s tím po městě a furt se mu rozsvěcí kontrolka, že je třeba regenerovat. Žeby smolnej kus? Spíš smolnej typ auta... OIIRS v dechtu je moc povedená. Místo klasickýho PD má Siemens PPD piezzo, u kterýho časem ve vstřikovačích ztvrdne gel a postupně to ztrácí výkon, takže po 100tkm jsi rád když ti tam ze 125kW zbyde 110. Tuším že to piezzo dávali právě kvůli tomu aby se to vešlo do emisí při daným výkonu a právě aby tam mohli použít DPF.
Naftu taky neředí některý žabožrouti, který používaj k regeneraci aditivum z nádržky u zadní nápravy, jenže když aditivum dojde, je to pak drahý......

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 276
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec

#25 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od deanoli »

trvám si na svým, nafta v oleji nemá co dělat a její zjištění v oleji je potvrzením závady na motoru. Co nafta udělá s olejem a potažmo se životností motoru snad není třeba zdůrazňovat.
Nesmyslná diskuse typu olej od značky x je lepší než olej od y. je proti tomu hodně slabej čajíček. Kromě komprese se právě zjišťováním přítomnosti nafty v palivu určuje v jakém stavu je motor.
Pokud tam nafta je pak jde volvo nevolvo o šmejd a sajrajt a pokud je v záruce tak je třeba reklamovat.
Ty zmíněný koncernový chrochty jsou ponejvíce 2.0 a víc než třetina má filtr jemných částic. O tom, že by u některého přibýval olej jsem fakt neslyšel - je to spíš naopak neb někteří řidiči jsou prasata a občasná kontrola oleje jim nic neříká.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“