Špatné starty

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#1 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Dobrý den.
Poslední dobou mám problém se studenými starty. Když stojí auto 15 a více hodin, startuji tak na potřetí až na počtvrté.
Když sednu do vymrzlého auta a bez žhavení tak na 3 vteřiny zatočím motorem a potom nažhavím a zastartuji, chytá na brnknutí.
Neví někdo co můžu mít za problém ? Předem díky za každou radu.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 Špatné starty

Příspěvek od tomasss »

padani nafty?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#3 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Aha. Asi blbá otázka, ale kam padá ? Z filtru zpátky do nádrže ? Není tam žádné podávací čerpadlo ?
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Špatné starty

Příspěvek od marra »

neni tam podavaci čerpadlo, ale kouknul bych na svičky a na nastaveni předvstřiku
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#5 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Svíčky jsem kontroloval jenom jestli všechny berou proud. Na jejich vyndání si netroufám. Ty na levé straně jsou tak pro akrobata nebo kouzelníka.
Je mi ale divné, že po protočení motoru chytne hned, nekucká, nekouří. S předvstřikem si doma už vůbec neporadím, ale děkuji za tipy.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 Špatné starty

Příspěvek od raolsa »

Řešil jsem něco podobného na Opelu. Zkoušel jsem všechno možné a nakonec opravdu padala nafta a dělali to zpuchřelé přepadové hadičky. Kup nové v metráži a zrovna všechny vyměň. Metr stojí asi tak 100-150 kč. Akorát si dej pozor na průměr hadičky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#7 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Děkuji za radu.
O víkendu určitě vyzkouším. Jen ještě jeden dotaz : když hadičky sundám, nezavzdušním se to ? Resp. dokáže se to odvzdušnit pouhým nastartováním ?
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#8 Špatné starty

Příspěvek od selap »

RobertH píše:Děkuji za radu.
O víkendu určitě vyzkouším. Jen ještě jeden dotaz : když hadičky sundám, nezavzdušním se to ? Resp. dokáže se to odvzdušnit pouhým nastartováním ?
Jo.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Špatné starty

Příspěvek od marra »

zkuste alespon přes zimu netankovat u pochybnejch čerpacich stanic viz JZD horni dolní hypernova makro a pod...
měnte pravidelně palivovy filtr..
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#10 Špatné starty

Příspěvek od sydney29 »

RobertH píše:Dobrý den.
Poslední dobou mám problém se studenými starty. Když stojí auto 15 a více hodin, startuji tak na potřetí až na počtvrté.
Když sednu do vymrzlého auta a bez žhavení tak na 3 vteřiny zatočím motorem a potom nažhavím a zastartuji, chytá na brnknutí.
Neví někdo co můžu mít za problém ? Předem díky za každou radu.
Můžeš se rozepsat trošku, jak přesně startuješ? Mám stejný motor a startuje na poprvé pokaždé, zima-nezima. Nechám probliknout kontrolky, vlevo na palubáku display - diesel vorheizen (žhavení) a když mi to zhasne, chytá na cvrk ( celou zimu je autí venku před garáží ).

Jinak to může být opravdu víc věcí, jak už tady bylo psáno. Žhavičku tu úplně vlevo jsi také zkoušel proměřit?
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#11 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Naftu beru V-power u SHELLU, palivový a vzduchový filtr je nový.
Popis startu - nažhavím, hned chytne, hned chcípne. Klidně 3 x.
Pokud před nažhavením tak 3 s zatočím startérem, potom nažhavím a zastartuju, chytne na cvrnknutí a běží bez problémů.
Pokud auto stojí tak do 12-15 hodin, může být třeba -20 a chytá hned po nažhavení na první start.
Problémy jsou až po odstávce delší zhruba 15 hodin.
Jestli to tak bylo i v létě nedokážu říct, protože tak dlouho auto nikdy nestálo.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#12 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Dnes -22. Třikrát jsem nažhavil a start na poprvé.
Auto stálo 15 hod.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 Špatné starty

Příspěvek od raolsa »

Hm, asi bych opravdu nechal přeměřit žhavící svíčky - všechny. Ona může zlobit jedna a pak to dělá bordel.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#14 Špatné starty

Příspěvek od sydney29 »

RobertH píše:Svíčky jsem kontroloval jenom jestli všechny berou proud. Na jejich vyndání si netroufám. Ty na levé straně jsou tak pro akrobata nebo kouzelníka.
Je mi ale divné, že po protočení motoru chytne hned, nekucká, nekouří. S předvstřikem si doma už vůbec neporadím, ale děkuji za tipy.
"..nekucká, nekouří.."...a jakou barvu má kouř po startu víš?
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#15 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Bílou. Není nijak extra hustý.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#16 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

O víkendu jsem zkontroloval všechny hadičky, dotažení všech objímek a šroubů kolem čerpadla a nenašel jsem nic podezřelého.
Jen jednu věc. Díra v sání co na ní je připojená hadička co jde na MAP senzor byla totálně ucpaná a neprůchozí.
Vyčistil jsem to, ale nevím jestli to má na něco vliv. Start srál druhý den zase za ho...
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#17 Špatné starty

Příspěvek od sydney29 »

Myslím, že tady máš odpověď https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=22880&start=0 a jinak bych si dal do pořádku potrubí sání, jestli v něm máš díru. Nasává si to falešný vzduch, takže bych závadu špatných startů hledal asi tady...
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#18 Špatné starty

Příspěvek od dali »

Ještě nápad: zkus zaparkovat tak, abys stál čumákem z kopce (asi čím větší sklon, tím líp), to ti dá odpověď na otázku, jestli nepadá nafta. Pokud takto budeš startovat vpohodě, tak ti nafta padá.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#19 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Díru v sání nemám. Tou "dírou" jsem myslel právě ten vývod na MAP, který jsem čistil.
Jinak po vyčištění jsem subjektivně nezaznamenal žádný rozdíl v chování motoru.
To zaparkování čumákem dolů zkusím. Někde v okolí pohledám nějakej kopeček.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#20 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Ještě jeden dotaz.
Když sundáte na vypnutém motoru hadičku přepadu mezi dvěma vstřiky, má tam být nafta ?
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#21 Špatné starty

Příspěvek od dali »

Nezkoušel jsem, ale podle mě jo.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#22 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

Já tam měl už po půlhodině sucho. Žeby stopa ?
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 Špatné starty

Příspěvek od raolsa »

Může tam být, ale nemusí. Každopádně bych ty hadičky vyměnil. Preventivně. Ono když s nima zahýbeš, sundáš apod. tak už nemusí stoprocentně těsnit. A ta stovka nebo dvě za novou hadičku v metráži tě nezabije.
K tomu stání z kopce - je to dobrý nápad, ale musíš stát tak aby hladina paliva v nádrži byla výš než ty hadičky na přepadu viz. spojené nádoby. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#24 Špatné starty

Příspěvek od karelvolvo »

RobertH píše:O víkendu jsem zkontroloval všechny hadičky, dotažení všech objímek a šroubů kolem čerpadla a nenašel jsem nic podezřelého.
Jen jednu věc. Díra v sání co na ní je připojená hadička co jde na MAP senzor byla totálně ucpaná a neprůchozí.
Vyčistil jsem to, ale nevím jestli to má na něco vliv. Start srál druhý den zase za ho...
V jiném topiku píšeš že tam máš nez. topení tak proč ho nezapneš a jak to potom chytá?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 20
Příspěvky: 203
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Vůz: S80 2.5T 06 manual
Bydliště: Jihlava

#25 Špatné starty

Příspěvek od RobertH »

To vůbec není špatný nápad.
Bohužel to zkusím zase až o víkendu protože přes tejden auto tak dlouho nestojí a po 12 hodinách chytá na brnknutí.
_________________
S80 2.5T 06 manual, 850 2.3 T5 automat, V70 2.3 T5 99
Bylo V70II TDI manual
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“