Tlak oleja S60 T5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#1 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od sonyque »

Zdravim pani, mam mensi problem.

Dnes som sa zucastnil sutaze "majster volantu" na T5-ke. (mimochodom som sa neumiestnil az tak zle, ale siel som z dvoch ostrych kol len jedno, lebo potom sa vyskytol problem o ktorm idem pisat.) Dojazdil som to prve ostre kolo zajdem nabok, pozeram na displey a svieti mi mazanie a napis aby som zastavil bezpecne motor, ze je zly tlak oleja. Tak som ho vypol nech trocha vychladne a nastartoval, nejavilo ziadne znamky chyby, bolo nastartovane nejaku hodinu na volnobeh a nic. Potom sme sa pobrali domov, cca 3 kilometre a zacalo mi to svietit zase, kontrolka mazania a ten napis na displeji. Neviem cim to moze byt no obavam sa aby som nezadrel motor. Olej 0W-30 Castrol edge splnajuci specifikaciu A3/B3 ktora je pisana v manuali k autu. Koli sutazi natankovany shell V-power benzin. Neviem ci to ma nejaky suvis ci nie, no velice nerad by som zadrel motor. Je pravda ze na tej sutazi som jej prvy krat ako ju mam poriadne stupil na krk ale nemyslim ze motor v plnej zatazi cca 1:30 min. nevydrzi a nieco sa pokazi. Neviem ci to nebude mat suvis s karbonom ktory mohol upchat nejake kanaliky v motore, tie fotky som pridaval v inej teme: viewtopic.php?f=16&t=412
A sa mi zdalo ze hydrostely nejako klepu ale to aj pred sutazou, vravel som si ze asi to T5-ka tak mam mat.

Za kazdu cennu radu vopred dakujem.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#2 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

No coece. Sic Volvo doporucuje Castrol, ale je to dle me jenom diky financim, jelikoz ja mam v manualu jeste doporucovano Mobil1. Ale aby sem se dostal k tomu oleji. 0W30 je dobry olej , ale maximalne tak na normalni jezdeni a sem tam naky lehoucky zavodek, nebo spise nakladacku na rozjezd nebo nekde na dalnici. Ale ne rozhodne stim litat na max, to dle me neni ani nahodou, jelikoz 0W30 ve vysokych teplotach uz ten motor nedokaze 100% ochranit jako napriklad 5W40 ale nejlepsi pro tyto podobne zavody je !!! 5W50 !!! . Ja jsem do sve T5 nalil ted momentalne 5W40 ale pristi vymenu du do Mobil 1 5W50, ktery by mel zarucit to nejlepsi mazani i za tech nejvyssich teplot. Je jasny ze 0W30 ma lepsi mazaci vlastnosti v -30 ale k cemu to, dobra volba je 5W40 a pro souteze jako je tato 5W50.

Uvidis co ti reknou odbornici na to vzati, ale dle me si asi neco malo pridrel nebo odeslo olejove cerpadlo tezko rici, T5 ma vysokotlake turbo a to kdyz to luftuju par minut je normalne cerveny a ani nechci vedet teplotu toho oleje. Kazdopadne hladinu oleje si po zavodu kontroloval? Ja vim je to asi blba otazka, ale clovek nikdy nevi. Motor si doufam, hned po rozsviceni kontrolky nevypl, jelikoz sic kontrolka sviti, ale rozpaleny motor a turbo a olej by hned neprostredne po nakladacce udelalo docela kruty nehezky veci s lopatkama turba a kdo vi co jeste dale.

Ne nadarmo se toto sviceni kontrolky mazani spojuje s prasklou hlavou motoru, jednou sem to jiz zazil ne u Volva, ale u Peugeota 306, kde to melo podobne priznaky. Chce to zajet na diagnostiku a podivat se co je to presne za chybu. I kdyz ta chyba pak jiz nesvitila je ulozena v pameti.

takze drzim palce at je to nejaka prkotina, nebo levna zalezitost. kazdopadne k dalsimu zavodeni urcite vymen olej a prdni tam 5W50 Mobil 1 rally myslim to je, je to jeden z nejlepsim a nejmodernejsich oleju, prave pro tyto ucely. 0W30 rozhodne na zavodeni neni!
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#3 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od sonyque »

Dakujem za rady, je mozne ze v kombinacii so sto oktanovym benzinom doslo k vyssej teplote spalovania a ten olej je v riti. (pre mna naidealnejsi pripad, vymenim olej a hotovo.) No 0W-30 tam uz teda nedam dam tam ten mobil. Risku som kontroloval a oleja bolo dost, turbo som dochladit nechal ale len chvilu lebo tam svietila ta kontrolka mazania. Asi budem musiet zbehnut na tu diagnostiku, aj ked sa nerozvietila ta kontrolka ale len napis na displeji aby som zastavil motor, no asi v riadiacej nieco bude ulozene aj z tohto hlasenia. Dalsi zavod tak lahko nebude a ked bude a pojdem este raz tak auto musi byt v tip top stave.

Este jedna otazocka, na volnobeh nepocujes u tvojej T5 ziadne decentne klepkanie hydrostelov?
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#4 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od wickey »

proste ten olej je prilis riedky a nenatlakuje ho poriadne.. bud rad, ze nemas budik na tlak oleja, lebo by si bol opusteny :)
riesilo sa to kedysi na jaguari XJR, ktory mal podobny problem - hustejsi olej tomu pomohol.

ja do oboch eriek lejem Mobil 10W-40 a pohoda.

predsalen starsi motor, sem tam vola, aj na turbe atd, takze 10W-40 je imho kompromis.

Jo a volvo doporucuje castrol kvoli fordu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#5 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od Jean »

1. Tvoje T5 nemá hydraulická nadzdvihátka

2. Nízký mazací tlak není záležitostí oleje. I když Castrolu rozhodně moc nefandím, tak tam problémy nehledej. Obvykle se začíná změřením tlaku oleje popřípadě výměnou čidla. Je levné a je to jednoduché a pak má člověk alespoň trochu jistotu, co mu to ukazuje. V případě, že tyto jednoduché úkony nepomohou a je skutečně nízký tlak, tak je potřeba diagnostikovat důvod. To už by bylo na delší povídání.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#6 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

Takze ani moje T5 nema hydrostely?

Jinak k tomu tlaku, je to naprosta pravda vymena oleje ti v pripade poruchy nepomuze, ale 0W30 by jsme tam stejne nenechaval , prejdi rovnou na 5W50 Mobil 1 je to dosud nejlepsi kvalita oleju. Doporucuji predtim udelat vyplach obyc olejem. V autorizaku ti ucite reknou co a jak, rozhodne tam uz nelej 0W30 tyhle motory to snaseji spatne je to spatna vykonostni trida pri velke zatezi.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#7 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od sonyque »

No myslim ze ten preplach zabezpecil tento castrol, je tam nejakych 500kilometrov, tak ten preplachovy asi davat nebudem, a mobil 1 5W-50 uz je objednany na tvoje doporucenie. Ci pomoze ci nie neviem, s olejom idem menit aj cidlo na tlak oleja ak nepomoze, olej vypustim a vycistim sytko na olejovom cerpadle a som zvedavy co bude v olejovej vani.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#8 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od Jean »

jogin3 píše:Takze ani moje T5 nema hydrostely?

Jinak k tomu tlaku, je to naprosta pravda vymena oleje ti v pripade poruchy nepomuze, ale 0W30 by jsme tam stejne nenechaval , prejdi rovnou na 5W50 Mobil 1 je to dosud nejlepsi kvalita oleju. Doporucuji predtim udelat vyplach obyc olejem. V autorizaku ti ucite reknou co a jak, rozhodne tam uz nelej 0W30 tyhle motory to snaseji spatne je to spatna vykonostni trida pri velke zatezi.
Ne, hydroštely nemá a neměla je ani V40, pokud to byl opravdu model 99.

Jak souvisí výkonostní třída s viskozitní specifikací?
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#9 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

Nejak proste sem to tak napsal, ze 0W30 neni dobry olej na takove zatizeni. Zbytecne rozebirat do podrobna, proc jsem to tak napsal ci to souvisi nebo ne. Tady na foru rozhodne ze sebe nedelame vseznalky a vseumelky, kteri hned berou za slovo ty ostatni.

Samozrejme neznamena , ze nevim co je viskozitni klasifikace a vykonova klasifikace.

Ale kdyz to tak nako shrnu, pak pri velkych teplotach W30 nema tak dobre mazaci vlastnosti diky sve viskozite , nez W50 , tudiz je to spjato dohromady. Takze to ze napisi 0W30 neznamena, ze se bavim jenom o viskozite, ale obecne formulovano o vsem, jelikoz viskozita spolu nese i nejake vykonove specifikace. Asi tezko nekomu dojde kdyz mu napisu ze ACEA A1/B1 s API SL,SJ neni tak dobry jako A3/B3, s API SM,CF chapes :good: Obecne se vzdy bavi o viskozite, jelikoz vetsina oleju dnes splnuje pozadavky, tudiz jde spise o provozni podminky, ktery se prave ridi viskozitou. Apson takto to chapu ja, jakozto laik, ktery nebere hned vsechno do detailu, protoze kdyby jsme to vsichni umely do detailu, tak vy odbornici by jste byli bez prace :D
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: zvolen

#10 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od michalmalcek1 »

co sa tyka teplotneho oznacenia letneho alebo zimneho nema nic spolocne s tym ze olej zmeni vlastnosti pri zatazeni.oznacenie zimne teda 0ka znamena do kedy olej nezmeni svoju hustotu pri startovani a taktiez pri letnom. Je tazko polemizovat.Na forach mate rozne nazory. A este som sa nikdy nestretol stym zeby sa olej prehrial skor si myslim ze pri troska popridavani odisla membrana na snimaci tlaku paliva
_________________
volvo 440 1.7T R:V 1993
volvo S40 1.9 DI r.v 1999
Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Volvo S60 2.4 103kw 2006 lpg
Volvo S80 3.2 awd 2007 lpg
Volvo V90 cc 2.0 T6 2017

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#11 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

Tak samozrejme polemizovat lze, ale konkretne kdyz se stahne specifikace napr. Mobil Syst S 5W40 a Mobil 1 rally formula 5W50, tak tam lzde se docist, jakou hustotu ma olej pri konkretnich teplotach a jake ma mazaci schopnosti pri konkretnich teplotach a tudiz i lepsi stabilitu mazani a tim chraneni soucasti motoru. Ono totiz kdyz je po par minutach turovani cervena turbina, tak ty teploty urcite nebudou maly, proto se rika ze do preplnovanych motoru je vzdy lepsi lit 5W40 nebo 5W50. Ale taky by chtelo aby promluvily zdejsi odbornici. :good:
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#12 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od karelvolvo »

olej Ow30 je jen do 150 stupnů a to u turbo motoru hrozí že dostane na frak turbo je to olej max do města a na časté startování a popojíždky na takové blbnutí je nejlepší volba 10w4O. Kdyby byl 0w30 tak dobrý tak se používá v kamionech tam radši vyvinuli plně syntetickou 10W40 protože s třeba i takovou 5W30 byli problémy. Je fakt že asi zablblo čidlo mazání
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#13 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od karelvolvo »

A ještě kdo to turbo chladí? OLEJ!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#14 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

JJ. Presne o tom mluvim. Proto se u viskozity uvadi teplota, jelikoz na danou teplotu je olej ridsi a mene maze a naopak pri nizkych teplotach zase hustci a hure maze. Tudiz 0W30 je dobry do mrazu , ale neni dobry na velke zatizeni pri vysokych teplotach, proot je tu krasna 5W40 a jeste krasnejis 5W50 :D .

Uvidi se, co z toho bude. Vymeni cidlo a pak se muze polemizovat dal, co muze pripadat jako dalsi chyba. Ale po 1,5minute je malo pravdepodobny, ze se olej dostal do tak vysoke teploty, ze by uplne skolaboval, takze by jsem to taky videl na cidlo.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: zvolen

#15 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od michalmalcek1 »

To karelvolvo: to s kde vycital ze 0W-30 je len do 150 stupnov?Vies si vobec predstavit kolko stupnou ma olej pri nejakej 200km.Pozor teplota motora a teplota oleja su dve veci
_________________
volvo 440 1.7T R:V 1993
volvo S40 1.9 DI r.v 1999
Volvo V50 2.OD 100KW r.v 2005
Volvo S60 2.4 103kw 2006 lpg
Volvo S80 3.2 awd 2007 lpg
Volvo V90 cc 2.0 T6 2017

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#16 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od karelvolvo »

Znám a vím kolik má teplotu oleje ve vaně kamion při plném zatížení je tam kolem 110 max a to jenom chvilkově 130 stupnů
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#17 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od karelvolvo »

michalmalcek1 píše:To karelvolvo: to s kde vycital ze 0W-30 je len do 150 stupnov?Vies si vobec predstavit kolko stupnou ma olej pri nejakej 200km.Pozor teplota motora a teplota oleja su dve veci
Neboj opravuji kamiony asi dvacet let a vím co je která teplota. Olej je vždy o něco vyšší ale i při dvoustovce nemůže lézt rapidně nahoru je tam výměník olej-voda. Jde o to když ten olej vletí do toho rozpálenýho turba co se s ním stane. Já třeba do všech svých aut dávám olej co je určený do kamionů je to 10W40 třídy E7 je určený jen do těžškých motorů a nebojím se ho dát do D5 a ta umí 240kmh
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#18 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od Dural8 »

Já jsem cosi četl o nízkootáčkových ( pomaloběžných ) motorech v kamiónecha a pak pro změnu cosi o vysokoobrátkovém dieselu, nazvěme jej poracovně D5...a že by se to nějak nemělo míchat nebo co. Tak nevím mno...
_________________
V60 D4

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#19 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od Jean »

Upozorňuji jen a nerad bych, aby to znělo jako nějaké machrování. Viskozita kapaliny a její hustota nemají vůbec žádnou souvislost. Jsou to jiné fyzikální veličiny. Tak to netahejte dohromady. Kapalina může mít klidně velkou viskozitu a nízkou hustotu a naopak.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#20 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od sonyque »

Takze pani dakujem za vsetky postrehy, doposial to vyzera nasledovne. Vcera vypusteny olej Castrol, demontovana olejova vana, vycistena od usadenin a bordelu, vymena snimaca tlaku oleja, vsetko zmontovane naspet do kopy a naliaty olej Mobil1 formula racing 5W-50. Mimochodom to do coho sa dava olejova vlozka bolo pekne spinave, boli tam usadeniny z drobnych kovovych ciastociek. Tipujem ze z motora ak to skutocne nemazalo co je asi viac nez pravdepodobne.
Vysledok: auto sa spravalo vcelku normalne, cakal som kym zahrejem motor, tri razy sme skontrolovali hladinu oleja doliali trochu, nech je to tip top. Skusobna jazda, motor za chvilu zohriaty na prevadzkovu teplotu, vravim si stupim tomu, dva plny tri plny, jeb kontrolka tlaku oleja zacala svietit, zasiel som na najblizsie miesto kde sa dalo zastat a zacala svietit aj diagnostika. Volal som mechanikovi, povedal mi ze pokial to robi za tepleho motora moze ale nemusi to byt pridreta kluka, no tak ma potesil. Momentalne auto stoji a asi to zacnem riesit az po novo roku, aj tak maju vsetci dovolenky teraz...
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#21 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

No coece, ty castecky z motoru v olejove vlozce, to neni dobre znameni a halvne to uz musi bejt delsi dobu, jak mas to auto dlouho?

Tohle nedomazani spis vetsinou vznika tim, ze lidi jezdi na minimalni hladinu oleje, setkal sem se stim nespocetnekrat, kdy lidi nekontroluji hladinu oleje a kor u turbo motoru. Predchozi auto sem kupoval s olejem na minimalni hladine, tuhle T5 sem kupoval s olejem tesne nad minimem, proste nechapu to, nastesti tim snad zadny problemy nenastali, zatim to na nic nevypada, ve vlozce nic nebylo takze snad to je ok. Ale myslim ze tohle bude tvuj pripad, predchozi majitel se o to asi moc nezajimal. Tim ze prozenes 2minuty auto na max pri 0W30 neznamena, ze to nestacilo mazat, za tuhle dobu to ten olej dokaze ochranit, vsechny oleje dneska musi splnovat urcite normy, rozdil je pak pri vysoke teplote, kdy uz straci 0W30 prave diky teplote garanci ochrany i pri tomto vysokem zatizeni, prave proto 5W50 je lepsi. Dle me uz to mas delsi dobu a ted se to projevilo tim jak si to osolil, mohlo to uz byt pridreny a jak si tomu dal coud tak se to pokurvilo uplne.

Diky tomu ze ranec lidi nekontroluje hladinu oleje, tak se nedomazavaji ty nejmensi mista motoru a pridiraji se a zapaluji se komory kterym se ten olej na ty mista dostava , no a pak to vypada takto.

Nejspise te ceka GO motoru, pokud by si delal kliku, tak se na to vyprdni a udelej to cely komplet GO motoru, budes to mit sice kolem 30-40K Kc, ale budes mit motor jako novej.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#22 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od Dural8 »

GO motoru Ti udělá třeba Marra tady z fóra :wink:

Jinak tyhle motory jsou známé tím, že jak se Ti rozsvítí mazání, díky nízké hladině oleje, v zatáčce pod parou, tak to jde do kytek. Jsou na to hrozně náchylné, častokrát se stalo, že člověk ještě z té zatáčky ani nevyjel a už to klepalo...bohužel je to tak a neplatí zde pravidlo, že se to musí ještě chvíli mazat. Stane se to dvakrát a jde do kytek. ( myslím, že na tomhle fóru jsou už i praktici, třeba se sem ozvou ( a samozřejmě opraváři, co Ti řeknou to samé) ).
_________________
V60 D4

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#23 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od karelvolvo »

nalij tam 15W40 a pojedeto jak oheň a pak to klidně prodej zní to drsně ale tak se to běžně dělá!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 528
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

#24 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od jogin3 »

Tak pokud udela GO motoru tak je to v pohode. Zase to neni takova palka, ja kdyz sem to auto kupoval tak sem pocital a kazdy kdo ma Volvo musi pocitat s vyssima rezijnima narokama. Odejte setrvak bum 30 000Kc. Spojka, 15 000Kc, takze ve srovnani stim ze po GO motoru bude mit na hooodne dlouhou dobu pri dobrem chovani a samozrejme udrzbe a kontroli hladiny oleje, klid, tak tech 30 000Kc zase neni takova suma, kdyz to proda, tak co, dalsi majitel se na nem muze pekne svyst a nebo koupi dalsi strep. Nerikam, ze bude zrovna nutna GO, ale pokud to dojde k pridrene klice, tak ja by sem ji osobne udelal, treba to ani nebude tim, tezko rict, cche to misti odborniky aby se vyjadrily.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 33
Příspěvky: 88
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zvolen, SK

#25 Tlak oleja S60 T5

Příspěvek od sonyque »

Jogin ono to bolo tak, ja som auto kupil od zeny ktora sa rozisla s muzom, ostaly jej dve deti a T5 ktora vela zrala ked behala po meste, tak ju chcela predat, pokial sa o volvo staral jej manzel bolo vsetko ok, no ako sa rozisli tak ona sa asi o auto nestarala nakolko v nom nebol meneny olej 26000 km. Co som si vravel ze hadam nieje take strasne, ja ho hned vymenim a budem menit po 10 tis. max 15. No neviem ci to ma za nasledok ten interval vymeny alebo neviem. Ale auto ma normalny chod az na to ze ked sa zahreje nad 2500 otacok sa rozsvieti mazanie. Pokial sa chodi do 2500 tak sa nic nerozsvieti.

No ja by som to mozno aj dal k marrovi ale by to asi bolo nakladne nakolko by som sa s motorom v takomto stave neodvazil ist do ciech za nim a odtahovka by vysla vcelku draho. Mam tu jedneho odbornika na motory, dufam ze bude rozumiet aj T5. Davnejsie mi rozpraval ako robili generalku na chrysleri 3.5 litry a bez problemov, prisiel im zadrety a po jeho zasahoch mal motor udajne zamatovy chod. Uvidim ako sa to vyvinie. Dakujem za postrehy rady a nazory.

edit: nove zistenia budem priebezne pridavat do tejto temy.
_________________
Volvo S60 T5 2001 manual, 250HP + LPG
Volvo S40 2.4i 2004 geartronic, 170HP
Volvo V50 1.6 HDI, 2007
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“