Zimní start TDI až napodruhé

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#1 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od Zeb »

Ahoj všichni, už je to opět tady, jakmile se ozimní víc než je zdrávo, auto mi hůř startuje. Limitní teplota je -6 stupňů, kdy napoprvé nenastartuju. Do této teploty auto vždy chytí napoprvé, jakmile je ale -6 a míň, startuju vždy dvakrát. Už jsem i zkoušel nechat dvakrát hned po sobě nažhavit a startovat při žhavení, nepomáhá.
Žhavičky jsou OK, palivový filtr pravidelně před zimou vyměněn za nový, se zamrzáním nafty problémy nemám, předvstřik a diagnostika jsou ok. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, popřípadě nevíte, co se děje při startu v motoru jiného pod těch -6 stupňů? Díky
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#2 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od sydney29 »

Ahoj, no nevím, nevím...Víš určitě, že máš žhavičky OK? Také jsem si to myslel a 2 z 5 kaput. Pokud máš nové žhavičky, tak tam budeš mít jistotu a pokud máš starší, tak jistota je vytáhnout je a jednu po druhé přes autonabíječku vyzkoušet, jestli Ti nažhaví :wink:
Loni jsem v zimě neměl jediný problém se startem i při zmrzlých nohavicích přes -20 stupních a letos, jak se ochladilo na pár dnů, tak mi start činil také problém, smrad nespálené nafty-bílý, těžký kouř. Myslím si, že žhavit na dvakrát je nesmysl. Mělo by to jít na poprvé :good:

Tak ať svůj problém vyřešíš :Bravo:
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#3 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od selap »

Měl jsem obdobný problém a žhaviče byly ok,chtělo to seřídit dávkování a předvstřik paliva.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#4 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od Zeb »

Žhaviče jsou ok, vyndány, proměřeny, vyzkoušeny na žhavení pod zátěží i prohlédnuty vizuelně. Předvstřik je taky ok, při startu si odfoukne tmavej obláček dýmu, otáčky cca 1200 a klesnou na normál.
Selape, co myslíš dávkováním paliva? Seřídit čerpadlo? To už je asi poslední možnost.
Nevíte někdo kde a cca za kolik?
Kromě toho startování nemám žádný problém, najeto 300.000, spotřeba nízká, kdykoliv jinak chytá v pohodě, jede jak dráha, jediný co se mi nelíbí, je že hulí a neni to spotřebou oleje, ta je neměřitelná a těch pár mililitrů co ubyde vytéká guferem na klice.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od karelvolvo »

nechal bych to vic projevit a ne hned tahat cerpadlo ven na dvakrat ale chyti tak co
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#6 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

300 tis ? Myslím že ty starty budou už jen horší, co takhle zkusit změřit tlaky , myslím že tam bude ten hlavní problém co popisuješ. Jinak pokud je to ten audi motor tak se nediv, nic nevydrží věčně

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#7 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od selap »

Nechával jsem to seřizovat letos už 2x,nejdřív na černým(prodáno) a tedˇnedávno na stávajícím,cena v obou případech kolem 2 tis.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od dali »

S80 píše:300 tis ? Myslím že ty starty budou už jen horší, co takhle zkusit změřit tlaky , myslím že tam bude ten hlavní problém co popisuješ. Jinak pokud je to ten audi motor tak se nediv, nic nevydrží věčně
Tak to bych si dovolil oponovat. 300 tisíc neni u toho motoru důvod ke špatným startům, a už vůbec ne z důvodu ztráty kompresních tlaků. Čím modernější systém vstřikování nafty, tím míň záleží na kompresním tlaku ve válci, potažmo i kompresním poměru (není totéž, jak si mnozí pletou), protože vstřikování pracuje s mnohem větším tlakem než tomu bylo třeba u komůrkových motorů, proto to taky i při docela nízkých teplotách nepotřebuje žhavit. Problém je na 90% v čerpadle. Podle mě je buď vyběhaná hlava vstřikovacího čerpadla (nedokáže vytlačit dostatečný tlak), nebo problém s předsuvníkem vstřiku.
Mimochodem, že neuhodnu, co je to auto za rok? Maximálně 98? Novější modely s plastovou váhou vzduchu a modernizovaným čerpadlem už na tuhle závadu prej zdaleka tak náchylný nejsou.
Jinak 300 tisíc u Volva je 300 tisíc, 300 tisíc u transportéra ale může bejt klidně 700, to už to asi trochu vyběhaný bude (co mám zkušenost, tak půl mega skutečných žádnej problém), ale stejně bych šel nejdřív po čerpadle a až pak to teprve překroužkovával, atd.

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#9 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

Ona je taky otázka za jakých podmínej těch 300 tis najedeš, pokud to nalítáš na dálnici, tak si myslím že to motoru neuškodí ale pokud denně desetkrát startuješ a jezdíš kolem komína , tak už o tak moc prima není. Takže utěšovat se že 300 tis je u TDI v poho moc dobré není, to není mercedes piano ten najel milion bez poruchy, dnes to už ovšem taky neplatí

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#10 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

A mimochodem 2,5 TDI v Transporterech se dost s.rou, jeden takový jsem měl ve firmě a zrovna u těch 300 zaklepal a pokud je mi známo nejen mě

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od dali »

S80 píše:A mimochodem 2,5 TDI v Transporterech se dost s.rou, jeden takový jsem měl ve firmě a zrovna u těch 300 zaklepal a pokud je mi známo nejen mě
Pokud mluvíš o T5 transportérovi, tak určitě. S T4 jsme najezdili 330 tisíc s chipem na 180 koní, celkovej nájezd i se 100 tkm před chipem byl 430 když se prodával. Pokud vím, jezdí dodnes a může mít okolo půl mega. Většinou tyhle motory stejně zabije vodní pumpa, nebo něco jinýho co přetrhne rozvoďák, popřípadě poddimenzovaný šrouby na spodku motoru, aniž by se stihly vyběhat.
Jednomu místnímu volvistovi v 680 tisících vykoukla z motoru ojnice.

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#12 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

tak to je slušnej kousek ale s tou pumpou máš pravdu, tak nějak se to podělalo

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#13 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

Ještě mne napadla baterka, co pokles kapacity a špatné žhavení ?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#14 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od dali »

Já to s pumpou taky měl jentaktak. Koupil jsem auto z německa, mělo ve 120ti měněný rozvody ve Volvu a ve 160ti se na to přišlo náhodou, že pumpa to má skoro za sebou, už ječela. Pumpu bylo totiž jen doporučený měnit s rozvodama, nikoli předepsaný.... Známýmu zase dělali rozvody ve Volvu, nová pumpa byla vadná a přetrhla rozvoďák 5000km po výměně. Tak dostal od Volva novej motor. Teď ho mám já doma na paletě, poté, co auto šlo přes střechu a nemělo cenu ho opravovat.

S80
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 70
Registrován: 18 roků
Bydliště: Jirkov

#15 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od S80 »

No je to celkem průser, něco o těch opravách ve Volvu vím, v pondělí jedu reklamovat motor :evil:

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#16 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od Zeb »

Díky všem za rady :friends:
Dali: Prosim, nevíš kde tohle opravujou? Popřípadě kolik může být rozpočet?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#17 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od karelvolvo »

Co mám zkušenosti se svou 460TD tak mi to někdy dělá ale při takové teplotě kolem nuli kdy to asi žhavý kratší dobu asi nějak jak když je teplo skus porovnat dobu žhavení s někým kdo má stejný motor. Pak záleží jak to dělá dlouho jestli náhodou nemáš zrovna nějakou třeba blbější naftu. Ale samo se to jen tak nerosšteluje. Dáváš aditiv?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#18 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od dali »

Zeb píše:Díky všem za rady :friends:
Dali: Prosim, nevíš kde tohle opravujou? Popřípadě kolik může být rozpočet?
Nikdy jsem neřešil, ale slyšel jsem že jenom seřízení čerpadla na stolici jsou tisíce. Tuším, že repase čerpadla vychází na 10-15 tisíc, a dost záleží na tom kdo to dělá, abys ty peníze nevyhodil oknem. Ideální by asi bylo sehnat jetý čerpadlo toho novějšího typu (podle Vadisu údajně pasuje) asi by to vyšlo o hodně levnějc.
Další možnost může bejt taky, jak psal S80, že startér točí pomalejc než má a řídící jednotka to nepustí, i když tu zkušenost u mýho auta nemám.. mám v autě desetiletou baterku ještě z výroby, která s tím i na ucho točí čímdál pomalejc ale když zvládne překonat kompresi, chytne to.

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#19 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od selap »

Nech si to někde napíchnout na diag.Stačí nějaký Bosch servis,stačí aby ti to jen načetli a koukli jak to je a hned budeš chytřejší,načtení ti udělají někde i zdarma,ale víc než nějakou stovku to stát nebude.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

jp1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků
Bydliště: Chomutov (Ostrov)
Kontaktovat uživatele:

#20 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od jp1 »

selap píše:Měl jsem obdobný problém a žhaviče byly ok,chtělo to seřídit dávkování a předvstřik paliva.
zeptám se, seřídit dávkování myslíš na čerpadle, nebo nějak diagnostikou?
_________________
bylo: 850 TDi kombi automat (Cyril)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Čisovice - Bojov
Vůz: Volvo 850, 2,4l 106kw, tmave zelená meta
Bydliště: Čisovice Bojov

#21 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od maara »

Tak já měl podobný problém, ale u mě to šlo vyřešit V-pover dieselem, s normální naftou a teplotou pod 0 stupńu, jsem nastartoval třeba až na po 4. ale na VPD to chytá hned
_________________
Volvo 850, 2,4l 106kw, tmave zelená meta

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#22 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od Zeb »

Nafta u mne nemá vliv - neberu teda u hypermarketů a ze dvorků, aditiva dávám. U mně je prostě limitní ta teplota -6 stupňů. Do tý doby nastartuju i bez žhavení, i když mám žhavit - akorát musim nechat cca o vteřinu držet startér, pak to chytne i když je 0 stupňů, akorát vyletí černej kouř z výfuku. Ale pod těch zatracenejch -6 to prostě napoprvý nechytí i když ho nechám točit třeba 3 vteřiny!!! Asi poslechnu radu Karlavolvo a nebudu to teď řešit, poněvadž holt budu startovat napodruhý. Akorát doufám, že až pojedu do hor a bude tam zase -25, jako předminulej rok, tak se budu klepat strachy, abych vůbec nastartoval, klíďo i na popátý...
Jinak se mi jako nejrozumnější zdá typ Daliho na vstřikovací čerpadlo, i když je to bohužel asi nejdražší možnost....
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#23 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od selap »

jp1 píše: zeptám se, seřídit dávkování myslíš na čerpadle, nebo nějak diagnostikou?
Abych pravdu řekl nevím co s tím dělají,na předvstřik se jde normálně mechanicky,ale jak upravují tu dávku paliva netuším,nebyl jsem u toho.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#24 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od dali »

Volnoběžná dávka by měla jít v domácích podmínkách částečně nahrubo nastavit povolením čtyřech šroubů na vršku čerpadla a mírným otáčením toho vršku na jednu nebo druhou stranu. Nevím ale jestli bych se do toho hrabal. Pokud jo, udělejte si předem rysky. Jinak v servisu by se do jejího nastavení měli dostat diagnostikou (VAGem). To je volnoběžná dávka, pak je tu eště startovací dávka, to se asi bez diagnostiky nechytnete. Nebo by případně měla bejt možná změna startovací mapy (jako se to dělá u VW když špatně startuje za tepla). Na to už to ale chce šmata, kterej to přepočítá a přepíše a nevím nevím jestli se tím u Volva někdo zabejval.

jp1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků
Bydliště: Chomutov (Ostrov)
Kontaktovat uživatele:

#25 Zimní start TDI až napodruhé

Příspěvek od jp1 »

....... a umí zde někdo upravit volnoběžnou dávku a startovací dávku pomocí nějaké diagnostiky apod?
_________________
bylo: 850 TDi kombi automat (Cyril)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“