Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav)

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 662
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Vůz: S60 2.5T AWD Summum MY05
Bydliště: Chrudim

#26 Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav

Příspěvek od Dony »

Normálně jí musíte odtrhnout silou,ale občas ulomíš držáček, ale dá se koupit za par šprdlu po 10 ks v balíčku. Jinak ta guma se nedá oddělit je to jeden kus.a folie nevim je lepší lak
_________________
BMW E65 750i V8 270KW 2006
BMW E61 530D M 160KW 2005-Prodáno Galerie
S60 2.5T 180KW AWD MY05 Summum-Prodáno Galerie ,S60 D5 120KW MY04- Prodáno,S60 2.4 125KW MY01-Prodáno
Opel Calibra po renovaci - Prodáno Galerie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 276
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

#27 Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav

Příspěvek od sydney29 »

Jsou tam umělohmotné příchytky - zámky, ve kterých lišty drží. Viz. obrázek. Hagusy sundat musíš. Není na tom nic složitého. Používat hlavu :) Když přistoupíš k autu - V70, tak levý kryt hagusu táhnout do leva a pravý do prava. Ten menší utopený kryt, jakoby obepíná konstrukci hagusu a musí směrem od Tebe k protilehlé straně auta. Po odkrytí těchto plastů se dostaneš ke šroubům a hagusy v pohodě sundáš. Odkryješ tak mezery těchto okrasných lišt, které jednu po druhé vyhákneš kolmo vzhůru (ty vodorovné). Přední, co lemují čelní sklo, se pak dají vysunout odspodu směrem nahoru ke střeše. Příchytky právě u předního skla jsou dost křehké, tak na to bacha, nebo si je předem koupit..

Vše jinak záleží na míře poškození a vlastní vzručnosti. Nikomu svůj nápad nevnucuji, ale byl to myslím a je slušný kompromis. Viz má práce nahoře a "Kilera". Termoplast, když nejde dolů za studena, tak se dá sundat teplem. To platí o místech, kde se tvoří bouličky - puchýře. Je to hliník a čas společně s vodou - solí, dá zabrat.

Fólii zkusit můžeš. Také jsem o ní uvažoval, ale stejně budeš muset řešit narušený podklad, tzn. vyrovnat plochu plničem atd...
Další možnost je koupit lišty nové, které nejsou nejlevnější.

Kutilství zdar :D
Přílohy
S60-2002-WindshieldTrim.jpg
S60-2002-WindshieldTrim.jpg (111.4 KiB) Zobrazeno 358 x
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#28 Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav

Příspěvek od eLzyx »

hm, jestli se ta guma nedá oddělit, tak je folie asi pasé. Asi by nebyla kam zastrčit a ten hliník by dál kvetl.
No nejdřív to vyzkouším na té V70, ta má ty lišty úplně v háji - nejen puchýřky, ale zmizel z nich ten "clarlak".
Na S60 mám lišty v pořádku, byly měněný ve Svencaru ještě když to byl služebáček. Nicméně mám pocit, že při 110km/h je jedna uvolněná a klepe.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7457
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#29 Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav

Příspěvek od Petr Marek »

Tak jsem si s lištama také pohrál a výsledek mého snažení jsem shrnul zde:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=45187
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#30 Podélná lišta u S60 (zjistění typu plastu a ukázka oprav

Příspěvek od Tarkin »

Tak jsem provedl stejný postup z své S80. Listy dolů, zbrousit, plnic, barva, lak.

Ale jak vyřešit to gumové "těsnění"? Co je tu popsané jako rantl.

Gumička musí tak jako tak dolů, jenže jak ji nahradit? Řešil tu to někdo? Napadá mě koupit něco v podobném profilu a na listy to zespodu nalepit.

EDIT: Další věc, kolem čelního skla jsou větší plastové rantly, jak se sundavají? A na spoji dlouhé horní lišty a lišty kufrové je taková plastová spojka, která je opěr až nad vrstvou barevného termoplastu, jak já tam pak vrátit? Přilepit?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“