Nestartuje + nedostatečné nabíjení
- Autor
- Zpráva
#1 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Nazdárek
Má problém pravděpodobně s elektrikou.
Vůz: 850, T5, automat, r.v. 1995
Problém: Při lehce nižším nabití baterie - naměřeno 12,5 V, auto nechce nastartovat. Buď točí, ale slabě jako při vybité baterii nebo ani netočí. Nastartovat lze přes kabely, ale kostru jsem musel dát na motor!! Problém se děje jak u teplého motoru, tak u studeného po ca. 10ti startech, kdy byla do auta dáno plně nabitá baterie.
Dobíjení je slabší - ca. 12,9 V.
Pokud nechtělo naskočit a držel jsem déle klíček, tak se začalo kouřit s palubky pod volantem....
Dosud provedeno:
1) kontrola startéru a výměna cívky
2) kontrola alternátoru a preventivní výměna regulátoru (starý byl v pořádku)
3) očištění 3 koster na motoru (víc koster jsem zatím nenašel...
Tj. pravděpodobně dochází k lehkému zkratu, který způsobuje průběžné vybíjení baterie - alternátor nezvládá kompenzovat ztrátu a po ca. 10ti nastartování auto nechce nastartovat.
Nějaký nápad, zkušenost co zkontrolovat???
Předem díky
Jirrka
Má problém pravděpodobně s elektrikou.
Vůz: 850, T5, automat, r.v. 1995
Problém: Při lehce nižším nabití baterie - naměřeno 12,5 V, auto nechce nastartovat. Buď točí, ale slabě jako při vybité baterii nebo ani netočí. Nastartovat lze přes kabely, ale kostru jsem musel dát na motor!! Problém se děje jak u teplého motoru, tak u studeného po ca. 10ti startech, kdy byla do auta dáno plně nabitá baterie.
Dobíjení je slabší - ca. 12,9 V.
Pokud nechtělo naskočit a držel jsem déle klíček, tak se začalo kouřit s palubky pod volantem....
Dosud provedeno:
1) kontrola startéru a výměna cívky
2) kontrola alternátoru a preventivní výměna regulátoru (starý byl v pořádku)
3) očištění 3 koster na motoru (víc koster jsem zatím nenašel...
Tj. pravděpodobně dochází k lehkému zkratu, který způsobuje průběžné vybíjení baterie - alternátor nezvládá kompenzovat ztrátu a po ca. 10ti nastartování auto nechce nastartovat.
Nějaký nápad, zkušenost co zkontrolovat???
Předem díky
Jirrka
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#2 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
1. dobíjení 12,9V je málo. Správně tam má být 13,8 -14,2 V (odhaduju regulátor, uhlíky, nebo usměrňovací diody)
2. Zkontrolovat ve starteru uhlíky a "stykač" na cívce.
3. Čoud z podpalubky může být vypálená spínací skřínka, nebo nějaký "unavený konektor"
2. Zkontrolovat ve starteru uhlíky a "stykač" na cívce.
3. Čoud z podpalubky může být vypálená spínací skřínka, nebo nějaký "unavený konektor"
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#3 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Je potřeba zkontrolovat i plusovy kabel od baterie ke starteru a dál k alternatoru. Já mám problém se svorkou přímo na baterii, která hřeje. Takže urezat a dát novou. Prechodovy odpor je previt. Může být i někde nacvaknuty kabel, potom má menší průřez a proud neprojde v dostatecne velikosti. To platí i zpětně při dobijeni.
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
#4 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Díky za rady.
Alternátor byl na kontrole - vpořádku, ale přesto vyměněn regulátor (aby alespoň za něco mohli chtít 2.000,- Kč)
Startér - také v pořádku, uhlíky dobrý, věnec rotor jak dětská prdelka, cívka vyměněna.
Stykač na cívce? co to je. Cívka je jeden nerozebiratelný monoblok, ze kterého vychází jen táhlo, které se nasadí na páku vycházející pohybující rotorem startéru.
Jediné co ještě mě napadá - nedostatečný kontakt na startéru takového toho nasazovacího kontaktu - myslím, že slouží k "rozpojení" startéru a věnce, když po té co auto naskočí vrátím klíček do polohy II z polohy startování.
Na mě to dělá dojem, že někde teče proud, kde nemá - pak to nedostatečně dobíjí a má vyšší nárok na startovací proud, který nedokáže nedostatečně nabitá baterka kompenzovat - když je nově nabitá, tak to zvládne a startuje to.
Alternátor byl na kontrole - vpořádku, ale přesto vyměněn regulátor (aby alespoň za něco mohli chtít 2.000,- Kč)
Startér - také v pořádku, uhlíky dobrý, věnec rotor jak dětská prdelka, cívka vyměněna.
Stykač na cívce? co to je. Cívka je jeden nerozebiratelný monoblok, ze kterého vychází jen táhlo, které se nasadí na páku vycházející pohybující rotorem startéru.
Jediné co ještě mě napadá - nedostatečný kontakt na startéru takového toho nasazovacího kontaktu - myslím, že slouží k "rozpojení" startéru a věnce, když po té co auto naskočí vrátím klíček do polohy II z polohy startování.
Na mě to dělá dojem, že někde teče proud, kde nemá - pak to nedostatečně dobíjí a má vyšší nárok na startovací proud, který nedokáže nedostatečně nabitá baterka kompenzovat - když je nově nabitá, tak to zvládne a startuje to.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
#5 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
s tím bych souhlasilpospak píše:Je potřeba zkontrolovat i plusovy kabel od baterie ke starteru a dál k alternatoru. Já mám problém se svorkou přímo na baterii, která hřeje. Takže urezat a dát novou. Prechodovy odpor je previt. Může být i někde nacvaknuty kabel, potom má menší průřez a proud neprojde v dostatecne velikosti. To platí i zpětně při dobijeni.
...ale najít kde to je....
Minulý rok to zlobilo stejně a pomohlo očistit kontakt na cívce startéru. Nicméně tentokrát to je někde jinde, protože obvyklé věci jsem měl již vyndané a očištěné 2x.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#6 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Těch 12,9V je přímo na altíku nebo až na baterce? Jestli na altíku, tak určitě neni v pořádku, pokud na baterce, pak viz pospak... Na 940 se mi takhle ztrácel 1V, tak jsem natahnul novej kabel a bylo opraveno.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#7 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Jestli jsi musel dát kostru na motor, protože s kostrou na mínus pólu baterie nechtěl startér točit, tak prověř cestu od mínusového pólu baterie na kostru.Jirrka píše:... Nastartovat lze přes kabely, ale kostru jsem musel dát na motor!! ...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 122
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha,Bratislava
#8 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Neblokuje ti startér spínač na automatu?Mně to dělala 960.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT
#9 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Díky za rady. Včera snad vyřešeno.
Modrý kabel - kostra, očko na motoru. Je k němu blbý přístup - sahara ven, nosič baterie ven.
Když jsem ho celý sundal a jal se čistit ho ocelákem, tak mi očko z kabelu upadlo. Takže jsem ho znova nalisoval a motor naskočil.
Modrý kabel - kostra, očko na motoru. Je k němu blbý přístup - sahara ven, nosič baterie ven.
Když jsem ho celý sundal a jal se čistit ho ocelákem, tak mi očko z kabelu upadlo. Takže jsem ho znova nalisoval a motor naskočil.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#10 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Jarda.JM píše:... prověř cestu od mínusového pólu baterie na kostru.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
#11 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Tak problém stále přetrvává. Sice na baterce už naměřím alespoň 13,6 V, při spuštěném větráku i rádiu, ale stejně baterka 74Ah vydrží tak 10x nastartovat a pak nic. Vozím baterku na výměnu a baterka 70Ah - čerstvě nabitá, mi nenastartovala.
Zapomněl jsem ještě zmínit jednu věc.
Při pokusu o nastartování se zamknou dveře. Někdy to ještě nastartuje, někdy ne. Když ne, tak dochází k jakémusi cvakání a problikávání kontrolek.
Že by zlobil imobilizér?
Zapomněl jsem ještě zmínit jednu věc.
Při pokusu o nastartování se zamknou dveře. Někdy to ještě nastartuje, někdy ne. Když ne, tak dochází k jakémusi cvakání a problikávání kontrolek.
Že by zlobil imobilizér?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#12 Nestartuje + nedostatečné nabíjení
Problikávání kontrolek dělá právě slabá baterie. Řekl bych, že tam bude pořád někde problém na vedení.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 3188 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Teflon_490
-
- 5 Odpovědi
- 1121 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Amper
-
- 8 Odpovědi
- 1195 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od XC60_Bjorn
-
- 7 Odpovědi
- 818 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od studak
-
- 24 Odpovědi
- 2058 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oldaf