Právě je 21 črc 2018 03:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 lis 2017 17:56 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2013
Příspěvky: 1333
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 | S60
A ako to súvisí s ľahkým chodením do otáčiek? Čo to znamená, keď pri tomto oleji ti chodí motor ľahko do otáčiek?

_________________
| S80 TDI | 1999 | CHIP 100-160km/h 12,10 s | Webasto | S60 2.4i | 2001 | VIDA-DiCE |


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 lis 2017 14:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Tak ja uz se rozhodl.
Objednam ten MOBIL 1 ESP 0W-30. Sice splnuje jen C2 a C3, ale oproti MOBILU 1 0W-30 FE ma o krapet vyssi HTHS.
Stejne tam vzdycky bude tak 8-10 mesicu na cca 8000 km, a pak opet vymena (auto jezdi pres tyden couracky, takze ted v zime se ani poradne olej neprohreje)
Snad ho motor prijme :)

Jde o motor: D5204T3 120kw

Edit: Akorat se omlouvam, ze jsem to resil v sekci predchozi modelove rady. U mne jde o S60 II


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 19:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 916
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Co říkáte na olej viz. foto do D5 151kW. Nějaké pro a proti, jíné komentáře nemá cenu psát. Jinak povětšinu jízdy do 20km. Interval výměny cca 10tis.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 19:46 
Offline

Registrován: srpen 2014
Příspěvky: 1175
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
daval som ho doteraz no vraj nieje vhodmy pre motory s dpf. pisu to na mobil stranke.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 19:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
MOBIL 1 0W-30 FE mám v autě teď. Před tím tam byl nějaký SHELL 0W-30 - nic jiného ze štítku nevyčtu - s touto náplní jsem auto začátkem roku kupoval. Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem. HTHS pouze 3.0, ale zase má lepší TBN než podobný olej pro DPF filtry.
Já se rozhodl pro MOBIL 1 ESP 0W-30 - a kvůli podobně krátkým jízdám a především kvůli sníženému TBN (nižší obsah síry apod.) výměna tak po 8-9t km.

to Arkaz: bohužel, máš pravdu, nicméně, VOLVO předepisuje A5/B5 (vůbec to nechápu - dokonce i u ještě novějších modelů), takže každej vyhledávač mazacích plánů vyjede olej s touto normou. Snad s normou C2,C3 nic nezkazím.
P.S. zase, těžko říci, co je a není vhodné pro DPF - našel jsem podle mazacího plánu LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5, obsah síry do 1,6 a píšou tam, že je vhodný i pro DPF. - zde citace TL:


Přílohy:
Poznámka: TL
3768-SpecialTecV0W-30-26.0-en.pdf [138.01 KiB]
18 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
shalibaba píše:
MOBIL 1 0W-30 FE mám v autě teď. Před tím tam byl nějaký SHELL 0W-30 - nic jiného ze štítku nevyčtu - s touto náplní jsem auto začátkem roku kupoval. Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem. HTHS pouze 3.0, ale zase má lepší TBN než podobný olej pro DPF filtry.
Já se rozhodl pro MOBIL 1 ESP 0W-30 - a kvůli podobně krátkým jízdám a především kvůli sníženému TBN (nižší obsah síry apod.) výměna tak po 8-9t km.

to Arkaz: bohužel, máš pravdu, nicméně, VOLVO předepisuje A5/B5 (vůbec to nechápu - dokonce i u ještě novějších modelů), takže každej vyhledávač mazacích plánů vyjede olej s touto normou. Snad s normou C2,C3 nic nezkazím.
C2 je se sníženou HTHS viskozitou (2.9-3.5), takže je "ekvivalent" A5B5, ale má navíc snížené SAPS, pro delší životnost DPF. C3 má 3.5 a vyšší HTHS, takže vyšší spotřeba, ale taky lepší ochrana motoru.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
Tak tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10445
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
shalibaba píše:
ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)

Ja ja :)

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +300tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
hajnej píše:
shalibaba píše:
ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)

Ja ja :)
Používám Motul 8100 xcess 5W40, ten má dokonce 3,7, ale je to B4, takže ne pro nové D5.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 916
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Arkaz píše:
daval som ho doteraz no vraj nieje vhodmy pre motory s dpf. pisu to na mobil stranke.


Mě ho tam právě včera nalili při výměně a jezdil jsem na něj nejspíše i od poslední výměny, doslova jsem jim vlezl do skladu olejů, aby mi ukázali co tam nalili.

shalibaba píše:
Po výměně za MOBIL se mi zdá zvuk motoru klapavější. Najeto na něj 8t. km, na měrce černej jak bota (jelikož je to můj první diesel, tak neumím posoudit, zda má či nemá být černý).
Sice plní normu dle příručky, ale podle mne není vhodný pro auta s DPF filtrem.
P.S. zase, těžko říci, co je a není vhodné pro DPF - našel jsem podle mazacího plánu LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5, obsah síry do 1,6 a píšou tam, že je vhodný i pro DPF. - zde citace TL:


Problém s DPF naprosto žádný. Výfuky čisté a regenerace probíhá jak má. Povětšinou couračky, ale roční nájezd mi vyšel cca 22tis.
No právě toho klapavějšího zvuku jsem si v průběhu roku také všiml a několikrát otravoval v servise, že mi tam něco klape, ale nikdy nic nenašli. Při koupi tam byl dle předchozího majitele již zmíněný LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5 a zvuk byl mnohem tišší. Takže se k němu si při další výměně nejspíše vrátím.
Jinak děkuji za názory.

shalibaba píše:
Tak tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.


Který máš na mysli, že bude tedy lepší?


Naposledy upravil Jakub Svoboda dne 07 pro 2017 20:43, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2017 20:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2009
Příspěvky: 3033
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
A kdo má odvahu jezdí na 10W30 protože nechce řešit spotřebu oleje, zapečeny kroužky, hydroštely...

_________________
V70 D5 2002 stříbrná 335tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 615tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 190tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 183tkm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2017 09:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
Thompson píše:
hajnej píše:
[quote="shalibaba"]ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)

Ja ja :)
Používám Motul 8100 xcess 5W40, ten má dokonce 3,7, ale je to B4, takže ne pro nové D5.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk[/quote]Zjistil jsem že Motul dělá olej 8100 X-clean 5W40 s specifikací C3, takže zajímavá volba i novější D5 s DPF. Na YouTube jeden Polák testuje oleje a tenhle vyšel jako jeden z nejlepších, srovnatelný s Miller'sOil. Ale chápu, že kdo chce 0W30 s nízkou HTHS, tak je to opačný extrém.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2017 09:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
[quote="Jakub Svoboda
Citace:
tak, dle TL má ten MOBIL ESP 0W-30 HTHS 3,5, ESP 5W-30 dokonce 3,58 :)
Podle mne to na spotřebě neudělá téměř žádnej rozdíl, ale motoru to snad prospěje víc.


Který máš na mysli, že bude tedy lepší?[/quote]

Hele ja nevim. Laboroval jsem s tim pul roku a ja se rozhodl pro 0W-30 je to napsano v prirucce a auto jezdi spise kratky trasy behem tydne.
Pristi tyden ho tam naleju, tak uvidim, co zvuk motoru :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2017 21:00 
Offline

Registrován: květen 2015
Příspěvky: 161
Bydliště: jihlava
Vůz: xc 90 D5 AWD , 136kw, r.v 2006 facelift,
Pánové , co tento olej? Píšou že pro DPF je vhodnej . ale zase není 0w30 http://www.petrolio.cz/petrolio/eshop/1 ... a-5W-30-4L

_________________
Volvo XC 90 D5, 136kw, 6-st.automat. r.v-2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2017 21:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
To je esp 5W-30 jeste s puvodni chybnou specifikaci. ACEA A5/B5 dle specifikace 2016 by nemela mit HTHS nad 3.5 mPa s

Já jsem vzal ESP 0W-30 kvůli nižší viskozitě při 40C, při 100C jsou na tom oba stejně.

zde je TL MOBIL 1 ESP 5W-30:


Přílohy:
Mobil 1 ESP Formula 5W-30.pdf [121.13 KiB]
15 krát


Naposledy upravil shalibaba dne 08 pro 2017 22:02, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2017 22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 273
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12
info k MOBIL 1 0W-30 FE

Jakub Svoboda píše:

Problém s DPF naprosto žádný. Výfuky čisté a regenerace probíhá jak má. Povětšinou couračky, ale roční nájezd mi vyšel cca 22tis.
No právě toho klapavějšího zvuku jsem si v průběhu roku také všiml a několikrát otravoval v servise, že mi tam něco klape, ale nikdy nic nenašli. Při koupi tam byl dle předchozího majitele již zmíněný LIQUI MOLY olej ve třídě A5/B5 a zvuk byl mnohem tišší. Takže se k němu si při další výměně nejspíše vrátím.
Jinak děkuji za názory.


Na průběžnou regeneraci DPF asi vliv mít nebude, spíše v případě, že by motor bral olej, tak je větší pravděpodobnost postupného zanesení filtru právě prvky, které nejdou vypálit - síra, fosfor apod. Když spočítáme, že v C-čkových olejích je cca. 0,6% síry, v oleji A5/B5 může být max. 1,6% (MOBIL 1 FE má 1,4%) těchto prvků, tak když si motor při 10t km sežere např. 3dcl oleje, tak by teoreticky u C-čkového oleje mělo být cca. 1,53g těchto prvků a u A5/B5 při 1,4% cca. 3,57g - snad jsem to spočítal dobře při hustotě oleje 0,850kg na litr oleje, ale pouze za předpokladu, že by všechen sežraný olej proletěl přes výfuk a všechny spálené prvky by zůstaly ve filtru - což asi ne, to by i u C-čkových olejů byl filtr při nájezdu např. 100t km už na 15g trvalého zanesení.

Snad jsem nikde ve výpočtech neudělal chybu v desetinné čárce.

Ale jak píšu, to je všechno teoreticky, kdyby apod.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 led 2018 16:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10445
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
Přibyl nám do stáje zajímavý francouzský produkt YACCO.
Hodnoty i ceny velice zajímavé.


Přílohy:
OLEJE SROVNANI 20180130.pdf [34.65 KiB]
48 krát

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +300tis km
Diagnostika
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 led 2018 19:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1322
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Dováží je jen jedna firma, což pro někoho může být špatně, pro jiného je to plus.

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @158kW VolvoCesky Stage 2 (prozatím)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 13:25 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 447
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004

http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... cia-olejov

_________________
S70 2,5 D, 442 000 km
V70 D5 2004, 263 000 km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 10445
Bydliště: Dubí (Teplice)
Bydliště: Lovosice (práce)
Vůz: V70, S60
kamov píše:
Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004

http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... cia-olejov


Nevadí. Budeš tam lít lepší olej. Sice může někdo namítat, že je to mazací voda, ale jezdí se na to běžně.

_________________
V70 D5 AWD 136kW, 2005, M66, +300tis km
Diagnostika


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 13:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2015
Příspěvky: 103
Bydliště: Liberec
Vůz: S80II 3.2 AWD
karelvolvo píše:
A kdo má odvahu jezdí na 10W30 protože nechce řešit spotřebu oleje, zapečeny kroužky, hydroštely...


no ona 10W30 je za tepla cca stejně řídká jako 0W30, takže to je celkem jedno...

_________________
Volvo S80 II 3.2 B6324S awd 2007, geartronic


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 13:59 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 1976
Bydliště: Praha
Vůz: XC90, V50
kamov píše:
Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004

http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... cia-olejov


do D5 bez DPF by se neměly dávat low saps oleje, který hůř mažou a maj nižší TBN

_________________
XC90, 2004, 2,4 120 kW, Summum, D5244T, automat
V50, 2004, 2,4i 125 kW, Summum, B5244S4, manual

ex: V40, 1999, 1,8 85 kW, B4184S, manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 07:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2017
Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T
old.fashioned píše:
kamov píše:
Pre istotu sa chcem spytat, mam zadarmo 6 litrov oleja Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. V manualy je specifikacia A3/B3/B4. Ale C3 oleje su pre motory s DPF, nevadi ked ho tam pri vymene nalejem, riesili ste to niekto? D5 120 kw 2004

http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... cia-olejov


do D5 bez DPF by se neměly dávat low saps oleje, který hůř mažou a maj nižší TBN
Některé dnešní C3 oleje mají lepší vlastnosti než B4, třeba Miller'sOil, nebo Motul 8100. Pokud mají TBN mezi 8-10, tak bych se toho vůbec nebál, hlavně pokud měníte po 10-15tis. Navíc C3 je normální HTHS viskozita, takže není tak řídký jako A5B5 - ten rozhodně do 120 D5 ne. U ACEA normy je důležitý i rok, např C3-07, C3-11. Čím novější, tím vyšší nároky ve vše směrech.
Tady je moc pěkný nástroj pro porovnání ACEA norem. https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 12:04 
Offline

Registrován: prosinec 2014
Příspěvky: 447
Bydliště: Vranov nad Toplou
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell ... av-l-0w-30

Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.

_________________
S70 2,5 D, 442 000 km
V70 D5 2004, 263 000 km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 12:23 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 623
Bydliště: Bratislava
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
kamov píše:
DIk za link. Takze nakoniec to je Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
http://www.am-oleje.cz/produky-sk/shell ... av-l-0w-30

Pozeram ze je este lepsi, tak ho tam nalejem.

Az na to ze to je LongLife pre VW. :D

_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 156 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.099s | 23 Queries | GZIP : Off ]