Právě je 16 pro 2017 15:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 črc 2006 00:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 7295
Bydliště: J. Hradec
Plnící tlak příliš vysoký.
Tak tuhle závadu mi vyjela diagnostika motoru ve Volvu v Budějicích... Nechal jsem to napíchnout, protože mi už delší dobu připadalo že auto nějak nejede. Když se mi před asi týdnem za jízdy rozsvítila kontrolka nouzovýho režimu motoru (po vypnutí a znovu nastartování motoru a ujetí cca 2 km zhasla, opakovalo se to týž den ještě po cestě zpět a od tý doby nic) řek sem si že je vhodná chvíle začít to řešit.

Mohl by mi prosím někdo poradit, na co se mám zaměřit při hledání příčiny? Že by EGR ventil?

Ještě bych dodal, že auto nejznatelnějc ztrácí výkon, když je venku přes 20°C, jak se venku ochladí, nebo zaprší tak zase jakž takž jede.

Předem díky za radu.

_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2006 21:21 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
Záleží co ukazuje měřič hmotnosti nasávaného vzduchu příp. snímač plnícího tlaku.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 7295
Bydliště: J. Hradec
jarek.krizan píše:
Záleží co ukazuje měřič hmotnosti nasávaného vzduchu příp. snímač plnícího tlaku.

Nevím, protože jsem osobně u diagnostiky nebyl. (musel jsem do německa a nechtěl přijít o termín) Váha vzduchu by údajně měla být OK. Bylo mi řečeno, že jsem "asi přetočil turbo při předjíždění" :roll: To abych turbo nepřetočil tam podle mě hlídá nějakej ventil jehož nesprávná funkce bude IMHO příčinou nahlášené chyby. Kdyby někdo věděl v čem to může být, nebo kde mi to spravěj byl bych mu vděčný. Při ceně servisní hodiny ve Volvu bych to tam nerad dával, aby mi tam závadu nedejbože hledali stylem pokus- omyl.
Z toho co mám teď z auta za lemru jsem pochopitelně dost otrávenej :evil:

_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2006 08:53 
Offline
Servisman
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 4568
Bydliště: Zlín
Vůz: S80, 2,4
Může to být i ventil, nevím přesně teď z hlavy kde je umístěn, ale nebude problém ho najít. Vždy bývá na celkem přístupném místě. Nejjednodušší řešení je sehnat někoho se stejným autem a motorem a na zkoušku ho přehodit, ten ventil. JInak příčin může být teoreticky víc jako přidřená regulace přímo na turbu, ovládací vedení, měřič plnícího tlaku ukazuje ale vyšší hodnoty.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2006 19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2005
Příspěvky: 7295
Bydliště: J. Hradec
Problém se ztrátou výkonu vyřešen. Příčina - váha vzduchu. To mě po...te jakto že to ta diagnostika neodhalila, když jsem technikovi vysloveně řek, ať váhu přezkouší. Možná příliš vysokej plnící tlak má jinou příčínu -uvidím jestli to na mě zase něco vyhodí, nicméně auto zase jede v rámci chrochtích možností jak z praku :D Jarkovi díky moc za odpovědi. Pro ty kdo umí německy zajímavý odkaz zabývající se potížemi s überchrochty:
http://www.geocities.com/ublatz/TDI-Probleme.htm

_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 00:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 256
Bydliště: Praha 4
Vůz: V70 Mk.II 2.5TDi, tm. modra met., manual
trochu to tu ozivim...

muze mit vysoky plnici tlak na svedomi ucpany kat?

jde to do otacek ale moc to nejede. dneska se vyzkousel jiny regulacni ventil, ale beze zmeny.
jeste prubnu jinou vahu.

pred zhruba dvemi tydny to projel martinopel, vylitly saze a probralo se to. po par dnech to zase zmehlo...

nevite nekdo, jaky venkovni prumer maji vyfukove roury u katu?
chci tam zatim dat rouru na spony....
diky

_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 01:34 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 45
Bydliště: sk
Vůz: volvo
Vysoky plniaci tlak nemoze byt zapricineny upchatym katom prave naopak bol by priliz nizky.priemer je 60mm a uz mal byt davno vonku-je tam na nic-vyber ho az sa mu lepsie dycha a uvidis ako ozije.Aky mas namerany plniaci tlak?
malwin píše:
trochu to tu ozivim...

muze mit vysoky plnici tlak na svedomi ucpany kat?

jde to do otacek ale moc to nejede. dneska se vyzkousel jiny regulacni ventil, ale beze zmeny.
jeste prubnu jinou vahu.

pred zhruba dvemi tydny to projel martinopel, vylitly saze a probralo se to. po par dnech to zase zmehlo...

nevite nekdo, jaky venkovni prumer maji vyfukove roury u katu?
chci tam zatim dat rouru na spony....
diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 07:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 256
Bydliště: Praha 4
Vůz: V70 Mk.II 2.5TDi, tm. modra met., manual
hodnotu tlaku neznam.
kdyz tomu prislapnu na dalnici do kopce tak vyskoci nouzak a diagnoza hlasi Boost pressure too high.

kdyz teda ne ucpany kat, tak unik nekde hadicema k turbu?
tim ze je obtok regulovany pretlakem, tak neni dostatecny aby pootevrel ventil na turbu?

_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 09:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 12923
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Nevim jak moc blbě se ti leze k aktuátoru, ale napíchnout ho na tlak a zkusit jesi nefičí a správně otvírá je nejrychlejší co mě napadá. Kdyby v něm odešla membrána, tak nebude otvírat WG a tim bude turbo tlačit moc...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 11:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 256
Bydliště: Praha 4
Vůz: V70 Mk.II 2.5TDi, tm. modra met., manual
budu si muset nekde pujcit menic do auta a nacist Live data - real/pozadovane. DICE mam doma, akorat mam v macbooku mrtvou baterku a tak dlouhy prodluzovak nemam :)
na ktere hodnoty se mam zamerit a nechat si zobrazovat?
mnozstvi vzduchu, plnici tlak, stav EGR?

_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2013 21:36 
Offline

Registrován: listopad 2013
Příspěvky: 45
Bydliště: sk
Vůz: volvo
Obtok nieje regulovany pretlakom ako na starsich autach alebo jednoduchych TD-je to trosku zlozitejsie-snimac tlaku posiela namerane hodnoty rj a rj na zaklade nameranych hodnot tlaku ovlada ventyl na regulaciu turba a ventyl ovlada membranu bypasu.Takze v hadicke je stale podtlak a ked je tlak vysoky a treba regulovat tak sa ventil prepne a je v hadicke tlak a otvory sa obtok-vysvetlil som to ako som najjednoduchsie vedel.takze pozry v prvom rade tu hadicku a potom- ventyl , membranu,a cidlo tlaku.Najcastejsie su to hadicky alebo ventyl.
malwin píše:
hodnotu tlaku neznam.
kdyz tomu prislapnu na dalnici do kopce tak vyskoci nouzak a diagnoza hlasi Boost pressure too high.

kdyz teda ne ucpany kat, tak unik nekde hadicema k turbu?
tim ze je obtok regulovany pretlakem, tak neni dostatecny aby pootevrel ventil na turbu?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2013 18:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2009
Příspěvky: 256
Bydliště: Praha 4
Vůz: V70 Mk.II 2.5TDi, tm. modra met., manual
nasel jsem docela zajimave cteni o turbinach...

https://dspace.vutbr.cz/bitstream/handle/11012/11577/Radovan_Svoboda_Netradicni_zpusoby_preplnovani.pdf?sequence=1

dneska mi to do nouzaku padlo dvakrat... :( zitra pripojim diagnostiku a pojedu to projet.

_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2017 10:00 
Offline

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: V70 II, 2.5Tdi, 2001
řeším taky ..
konkrétně:
"ECM-0009 Boost pressure sensor - Signal too high"

do nouze to nepadá, jezdí to, jen tam svítí to co nemá a nechce to zhasnout... (jednou to zhaslo samo - jenom jednou!)
jen doplním, že ten sensor byl vyměněn za jiný...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2017 15:08 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 164
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
Kdysi jsem to taky resil.

Ty TDIcka maji chybu v diagnostice a hlasi "pressure to high" pro oboji - vysoky i nizky tlak.

Doporucuji si najit rovinku kde se to da osolit a sledovat pri plnem na 4-ku live data tlaku na turbu versus pozadovanou hodnotu.

Muze se stat ze ten tlak je naopak nizky ... a pak to byva pridreny wastegate

Da se s tim jezdit, jen to obcas padne do nouzaku ...

B.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2017 20:07 
Offline

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: V70 II, 2.5Tdi, 2001
beatle píše:
Kdysi jsem to taky resil.

Ty TDIcka maji chybu v diagnostice a hlasi "pressure to high" pro oboji - vysoky i nizky tlak.

Doporucuji si najit rovinku kde se to da osolit a sledovat pri plnem na 4-ku live data tlaku na turbu versus pozadovanou hodnotu.

B.


no já takový pokus udělal a ten graf tlaků mám, tlak je opravdu vysoký než požadovaný, a to po nějakou dobu delší než může být, pak to hodí chybu a jede se dál...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2017 22:19 
Offline

Registrován: červenec 2013
Příspěvky: 164
Vůz: V70 MY2000 D5252T, V70 MY2004 D5244T
tak potom asi zmerit tlak manometrem, jestli nekecaji sensory.

potom testnout jestli funguje TVS ventil, tesnost hadicek ovladani wastegate

a samozrejme wastegate muze byt seknuty zavreny ....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 říj 2017 10:06 
Offline

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: V70 II, 2.5Tdi, 2001
beatle píše:
tak potom asi zmerit tlak manometrem, jestli nekecaji sensory.

potom testnout jestli funguje TVS ventil, tesnost hadicek ovladani wastegate

a samozrejme wastegate muze byt seknuty zavreny ....


díky za tipy, to jsou celkem složitosti na zkoušení...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
JRFilters


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.106s | 21 Queries | GZIP : Off ]